1200 vaihdekeppi
+2
1690 metsä
exso
6 posters
Sivu 1 / 1
1200 vaihdekeppi
1200 Vaihdelaatikko on toiminut kuten pitääkin, samoin vaihteensiirto. Kun vaihdoin uudet alkuperäiset vaihtensiirtäjän kumit, ne tuntui liian jäykiltä. Nyt on kahdesti tehnyt mielenkiintoisen tempun. Ensin ajoin ylämäkeen ja pysäytin kun piti laittaa pakki päälle niin napautin kepin vapaalle, ei mennyt vaan tuntui et olisi jäänyt vaihde päälle. Kytkinpolkimella tuli asia varmistettua. Keppi oli hervoton, ei mitään tuntumaa missään. Hetki kokeilua ja joku paikka löytyi kun vaihteisto meni vapaalle. Sen jälkeen ei ongelmia. Toisella kertaa, vaihteisto meni vapaalle, mut keppi nökötti kuin hitsattu, hetki hakua ja löytyi haettu pykälä. Siirtäjät näyttää hyvältä, mut vaihdekepin pää on kuin rotan syömä. Vaihdetaanko keppi vai suojakumi?
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: 1200 vaihdekeppi
Tuon vaihdekepin pään varmaan sais hitsaamalla täytettyä ja hiottua oikeaan muotoonsa. Vai lieneekö sitä joku joskus
jo hitsaillut, mutta tuo rosoisuus varmaan tekee tahmeutta kepin liikkeisiin.
Mielestäni suojakumi ei saa olla kovin jäykkä. Tiedä sitten voiko aiheuttaa kyseisiä ongelmia
jo hitsaillut, mutta tuo rosoisuus varmaan tekee tahmeutta kepin liikkeisiin.
Mielestäni suojakumi ei saa olla kovin jäykkä. Tiedä sitten voiko aiheuttaa kyseisiä ongelmia
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: 1200 vaihdekeppi
Täyttöhitsiä , hionta pyöreäksi ( eikös siirtäjien suuntaisten sivujen pitäisi olla hieman hiottu suoriksi ? ) ja vaikka milli - pari pallukkaa pidemmäksi, leveyttäki voi inan kasvattaa ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1200 vaihdekeppi
Muistaakseni ihan kuvallisen ohjeen laitoin galleriaan joskus tuosta kepin pään täytöstä.
siirtäjät näyttää muuten ihan hyviltä.
Lamellilaikalla loppuviimeistely pitää tehdä ihan sileäksi ettei tule sitten jyrsintätyökalua tuosta kepistä kun messinkiä nuo sirtäjät vai mitä lie.
siirtäjät näyttää muuten ihan hyviltä.
Lamellilaikalla loppuviimeistely pitää tehdä ihan sileäksi ettei tule sitten jyrsintätyökalua tuosta kepistä kun messinkiä nuo sirtäjät vai mitä lie.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1200 vaihdekeppi
Jusapen mainitsema kepin alapallon muotoilu on joissain tapauksissa käytetty estämään kepin alapään louskahtamisen pois kuluneiden siirtäjähahlojen välistä. Kepin alkuperäinen muotoilu on pyöreää, ja se toimii kunnossa olevien siirtäjien kanssa. Exon lähettämistä kuvista selviää, etäsiirtäjähahlot ovat tässä tapauksessa täysin kunnossa. Käyttämällä suuria voimia ja runnomalla vaihteita saadaan keppi luiskahtamaan pois paikaltaan, koska siirtäjäakselit voivat taipua jos käsittely on rajua. Ensin vaihde vapaalle, pieni odotushetki ja vasta sen jälkeen siirretään keppi sivusuunnassa ja valitaan uusi vaihde. Kepin siirtäminen kulmassa vaihdetta irrotettaessa, saa aikaan sivuttaisvoimia, josta johtuu hahlojen kuluminen ja kepin luiskahtamisen pois paikaltaan.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1200 vaihdekeppi
Ei kai nuo siirtäjähahlot sentää messinkiä ole...tuskimpa olis noin hyvässä kunnossa?
Sitten kannatta katsoa myös sen kohdan väljyys missä keppi on kiinni,jos siellä on väljää niin siirtäjän päässä varmasti liike on väärä,näinkin on monesti ollu.
Omasta autostanikin parani vaihteensiirto huomattavasti kun niitattiin siirtoristikkoa tiukemmalle,tuo myös totta että suojakumit ei saa olla liian paksuja ja pakkasessa ne sitten ahdistaakin vielä enempi!
Sitten kannatta katsoa myös sen kohdan väljyys missä keppi on kiinni,jos siellä on väljää niin siirtäjän päässä varmasti liike on väärä,näinkin on monesti ollu.
Omasta autostanikin parani vaihteensiirto huomattavasti kun niitattiin siirtoristikkoa tiukemmalle,tuo myös totta että suojakumit ei saa olla liian paksuja ja pakkasessa ne sitten ahdistaakin vielä enempi!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1200 vaihdekeppi
Kyllä siirtäjät ja siirtäjähahlot ovat messinkiä. Messinki ja teräs toimivat yhdessä mahdollisimman pienellä kitkalla. Messinki on pääasiassa kuparin ja sinkin sekoitetta. Muuttamalla näiden metallien keskinäistä sekoitussuhdetta ja/tai lisäämällä muita aineita, voidaan messingin ominaisuuksia muuttaa, muun muassa kovuutta, taivutuslujuutta ja työstettävyyttä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1200 vaihdekeppi
Jos tuota osaa tarkoitettiin mikä tuossa kuvissa näkyy niin ei näytä ainakaan messingiltä ,mutta kuva voi vääristää ja niin luulin aivan muuta.
Kyllähän messinki kestää kun on liukasta kamaa,vanhemmiten sitten murenee kuten pronssikin näkyy tekevän,ainakin entisajan putkiosat ei tykänny rautapitosesta vedestä kuten meillä,messinki menee ihan korpuksi kun tulee ns.sinkkikato,nykyajan osat pitäs kyllä kestää.
Kyllähän messinki kestää kun on liukasta kamaa,vanhemmiten sitten murenee kuten pronssikin näkyy tekevän,ainakin entisajan putkiosat ei tykänny rautapitosesta vedestä kuten meillä,messinki menee ihan korpuksi kun tulee ns.sinkkikato,nykyajan osat pitäs kyllä kestää.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB 990 Selectamatic vaihdekeppi jumissa
» 990 vaihdekeppi
» Vaihteensiirtäjä ( Vaihdekeppi ) DB 996 4WD -79
» DB 1212 vaihdekeppi
» Selectan vaihdekeppi
» 990 vaihdekeppi
» Vaihteensiirtäjä ( Vaihdekeppi ) DB 996 4WD -79
» DB 1212 vaihdekeppi
» Selectan vaihdekeppi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa