David brown 1210ostamassa
+6
otsoni
Paulig
1690 metsä
jusape
outsider
harri1210
10 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
David brown 1210ostamassa
Kävin katsomassa DB1210 vm:77. Kaikki tuntui toimivan ihan jees.
Suht siistinen koppikin oli.
Ainut mikä laitto silmiin niin tyhjä käynnillä hento valkea savu tuli huohotin putkesta. Onko kone tiensä päässä vai onko normaalia?
Hyvin lähti käyntiin ja otti kierroksia.
Ei ole aikasemmin taavettia ollu.
Suht siistinen koppikin oli.
Ainut mikä laitto silmiin niin tyhjä käynnillä hento valkea savu tuli huohotin putkesta. Onko kone tiensä päässä vai onko normaalia?
Hyvin lähti käyntiin ja otti kierroksia.
Ei ole aikasemmin taavettia ollu.
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Vs: David brown 1210ostamassa
Pieni huohotus on ihan normaalia.
Jos muuten käy nätisti niin no problem.
Jos muuten käy nätisti niin no problem.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1935
Vs: David brown 1210ostamassa
Juu en olisi ollenkaan siitä huolissani, aina huohottimesta tulee enempivähempi käryjä ( muissakin käytetyissä koneissa ), kunhan ei selviä öljypisaroita ruiki, niin nou proplem .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2955
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David brown 1210ostamassa
Kiitos tiedosta.
Ei tullu kun hentoa savua. Ei öljy ruiskinu putkesta.
Taitaa huomenna tulla uusi taavetin omistaja.
Käyttö tarkotushan on pihatien auraus ja polttopuu hommia.
Käsikaasu vipu oli jumissa.
Onko helppo korjata?
Ei tullu kun hentoa savua. Ei öljy ruiskinu putkesta.
Taitaa huomenna tulla uusi taavetin omistaja.
Käyttö tarkotushan on pihatien auraus ja polttopuu hommia.
Käsikaasu vipu oli jumissa.
Onko helppo korjata?
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Vs: David brown 1210ostamassa
Käsikaasun vivustossa ei kovin montaa liikkuvaa osaa ole. Ei voi iso vika olla. Mahdollisesti jumittunu/ruostunu
vivun kitkajarrusta
vivun kitkajarrusta
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 662
Vs: David brown 1210ostamassa
Taavetti tuli hommattua. DB 1210 vm:77
Pitäs öljyt vaihdella et saa koneen omille jäljilleen.
Paljonko peräöljy menee? olen lukenut et 34l tai 42l kun ei ole vielä ohjekirjaa.
Mistä peräöljy määrä tarkastetaan? Vaihteiston kupeessa on n.1cm lasi silmä niin sekö tarkastus mitta?
Saakohan kytkin ja jarrunestesäiliöitä mistä? vai onkohan tehtävä itse jostain. Kannet menneet halki.
Pitäs öljyt vaihdella et saa koneen omille jäljilleen.
Paljonko peräöljy menee? olen lukenut et 34l tai 42l kun ei ole vielä ohjekirjaa.
Mistä peräöljy määrä tarkastetaan? Vaihteiston kupeessa on n.1cm lasi silmä niin sekö tarkastus mitta?
Saakohan kytkin ja jarrunestesäiliöitä mistä? vai onkohan tehtävä itse jostain. Kannet menneet halki.
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Vs: David brown 1210ostamassa
Vielä toimi ohjeessa olevat kuvatkin, ihme kyllä. Katoppa tästä ne säiliöiden uusimiset. Uudet maksaa riittävästi, joten kannattaa tehdä jostain kestävästä muovipurkista. Kun katot kuvan siitä nipasta, jolla putki kytketään säiliöön, ymmärrät asian.
https://www.taavetti-talli.net/t1194-tee-se-itse-jarrunestesailio
Jarru -ja kytkinneste on LHM öljyä, ei jarrunestettä.
Lasisilmä on juurikin öljyn tarkastusta varten. Muistaakseni nostolaite ala-asentoon ja sitten öljy on siinä silmässä keskellä, jos sitä on oikea määrä. Ei tarvi heittää paljonkaan, niin öljyä ei näy ollenkaan. Jos vaihdat öljyt, niin oikealla öljymäärällä menee varmasti taso kohdalleen. Tuon 1210:n öljymääristä en sano mitään, joku viisaampi muistaa ne.
https://www.taavetti-talli.net/t1194-tee-se-itse-jarrunestesailio
Jarru -ja kytkinneste on LHM öljyä, ei jarrunestettä.
Lasisilmä on juurikin öljyn tarkastusta varten. Muistaakseni nostolaite ala-asentoon ja sitten öljy on siinä silmässä keskellä, jos sitä on oikea määrä. Ei tarvi heittää paljonkaan, niin öljyä ei näy ollenkaan. Jos vaihdat öljyt, niin oikealla öljymäärällä menee varmasti taso kohdalleen. Tuon 1210:n öljymääristä en sano mitään, joku viisaampi muistaa ne.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David brown 1210ostamassa
Ite olen laittanut ...... 1210-1410/12 käyttäjän ohjekirjasta ....
https://www.taavetti-talli.net/t2696-nestetilavuudet-ja-muuta-tietoa
https://www.taavetti-talli.net/t2696-nestetilavuudet-ja-muuta-tietoa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2955
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David brown 1210ostamassa
Olisiko noita padeja viite 17 https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr48583ar1051421
Koko sattusi sinnepäin, mikäli kuva on ruutupaperin päällä otettu
Koko sattusi sinnepäin, mikäli kuva on ruutupaperin päällä otettu
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: David brown 1210ostamassa
i
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Pe Heinä 12 2019, 17:11, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: David brown 1210ostamassa
Kysymyksessä on nimenomaan mainitut laakeriliuskat (viite 17). Lukkorengas on siirtynyt pois paikaltaan jolloin 2-vaihteen päälle laittaminen painaa hammaspyörän taaksepäin ja laakeriliuskat putoavat pois. Uudemmissa koneissa oli tämä lukkorengas korvattu kahdella puolikuulla (viite 19 varaosakuvastossa). Joku mainitsi lukkorenkaan viite 15. Tämä lukkorengas sijaitsee kytkentäholkkien (viite 14) välillä, eikä tämä lukkorengas liity tähän ongelman. Asian kuntoon saattaminen edellyttää vaihteiston osittaisen purkamaisen. Hytti pois, vaihteiston kansi pois, vaihteiston takapään kiinnityspultit ja holkit pois, traktorin katkaiseminen taka-akselin ja vaihteiston rungon välistä ja koko paketin siirtämisen taaksepäin takapyöriä pyörittämällä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David brown 1210ostamassa
Montahan niitä kuuluu olla siellä?
Mikä niiden tarkoitus on?
Oli myyjän tuuri et vaihteet tuntu toivivan osto hetkellä.
Koskee onko vaikutus pelkästään 2-vaihteella?
Mikä niiden tarkoitus on?
Oli myyjän tuuri et vaihteet tuntu toivivan osto hetkellä.
Koskee onko vaikutus pelkästään 2-vaihteella?
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Vs: David brown 1210ostamassa
Niin varaosakirja kertoo kyllä senkin. Viite 17 jälkeen lukee varaosanumero ja viimeisessä palstassa on käytettävä määrä, tässä tapauksessa 12 kpl (englanniksi lyhennetty muotoon Qty), eli siis 6 kpl kummankin hammaspyörän (vaihde 2 ja vaihde 3) alla.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David brown 1210ostamassa
Niinpä näytti lukevan kun tarkaa katseli.
3kpl löyty niin loput on kai jauhaatunut tohjoksi.
Luulis et jotain osia kun tippuu niin jotenkin huomaisi ajossa sellaisen.
3kpl löyty niin loput on kai jauhaatunut tohjoksi.
Luulis et jotain osia kun tippuu niin jotenkin huomaisi ajossa sellaisen.
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Vs: David brown 1210ostamassa
Loput 3 ovat todennäköisesti vielä paikoillaan 2-vaihteen hammaspyörän sisällä. Kuuden paikallaan olevan liuskan ulkohalkaisija on vain hieman suuremi kuin akselin ulkohalkaisija. Rako akselin ja hammaspyörän välillä on vain noin 1 mm suurempi kun liuskat ovat pudonnet pois, mutta laakerointia ei enää ole, minkä vuoksi teräksinen hammaspyörä pyörii teräksistä akselia vasten. 2-vaihde ei mene kunnolla päälle kun hammaspyörä on siirtynyt. Tämä voi johtaa siihen että vaihde hyppii pois päältä raskaassa vedossa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David brown 1210ostamassa
Taitaa korjaus olla aika haasteellinen koti oloissa?
Kopin irroitus ainakin tuntuu jo hankalalta ilman nosturi.
Tarviiko traktori ihan kokonaan vetää irti toisistaan?
Kopin irroitus ainakin tuntuu jo hankalalta ilman nosturi.
Tarviiko traktori ihan kokonaan vetää irti toisistaan?
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Vs: David brown 1210ostamassa
Taka-akselin etureuna täytyy saada vähintään noin 2 m päähän vaihteiston rungon takareunasta, jotta vaihteiston etupäähän päästään käsiksi ennen kun vaihteistoa voidaan purkaa. Ohjaamoa ei voida irrottaa ilman jonkinlaista nostovälinettä jonka avulla voidaan nostaa ohjaamo suoraan ylös ainakin noin puoli metriä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David brown 1210ostamassa
Nyt vielä tyhmä kysymys.
Tuleeko vaihteisto taka akselin mukana pois vai jääkö etupäähän vielä paikalleen?
Ja sitten kun on tilaa niin irroittaa vaihteiston vasta etupäästä.
ja siten koko vaihteisto pois välistä.
Kiitos kaikille tiedoista.
Tuleeko vaihteisto taka akselin mukana pois vai jääkö etupäähän vielä paikalleen?
Ja sitten kun on tilaa niin irroittaa vaihteiston vasta etupäästä.
ja siten koko vaihteisto pois välistä.
Kiitos kaikille tiedoista.
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Vs: David brown 1210ostamassa
Yritän vääntää rautalangasta. Vaihteisto jää lautaspyörineen roikkumaan vetoakseleiden varaan ja koko vaihteisto siirtyy taaksepäin takasillan kanssa. Tämän jälkeen puretaan vaihteisto sen etupäätyä ensin irrottamalla. David Brown traktoreissa on vaihteisto erillinen osakokonaisuus vaihteistorungon sisällä. Ei siinä mitään irroteta "välistä". Jos et koskaan ole nähnyt DB vaihteistoa irrotettuna, ota yhteyttä henkilöön joka tuntee DB:n rakenteet ja korjaustavat.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David brown 1210ostamassa
Näin ajettelinkin asian olevan.
Varmistin vaan asiaa täältä kun ei ole tuttua kuka varmasti tietäs näistä DB.
Jos olis niin ei silloin olis tarvetta tänne kirjoitella.
Varmistin vaan asiaa täältä kun ei ole tuttua kuka varmasti tietäs näistä DB.
Jos olis niin ei silloin olis tarvetta tänne kirjoitella.
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Vs: David brown 1210ostamassa
Nuohan on selkeitä synkrosiirtäjän kilpukoita, tutun näköisiä, kun 1410 askia olen pari kertaa avannut.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2955
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David brown 1210ostamassa
Jusape, mitä tarkoitat, "synkrosiirtäjän kilpukoita"? Kysymyksessä on 2- 3 vaihteiden hammaspyörien ja vaihteiston ala-akselin välisistä laakeriliuskoista. Hammaspyörissä on toki synkron ulkokartiot, mutta synkro on erillinen osa joka sijaitsee näiden hammaspyörien välissä. Siirtäjällä (kutsutaan yleensä nimellä siirtohaarukka) hallitaan vaihteiden kytkentää siirtämällä synkron (viite 12 kuvassa) kytkentäosaa eteen ja taakse.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David brown 1210ostamassa
Mikähän voisi olla syynä tähän ongelmaan ? Ei ole vastaavaa tullut vielä nähtyä...
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David brown 1210ostamassa
Jos on vaan lukkorenkaalla tullut tunnit täyteen. Mut mikä sen akselissa itestään särkisi.
Saa nähä löytyykö muuta mielenkiintoista jos saa vaan vaihteiston näkymiin.
Kun varmaan yritettävä vika korjata.
Saa nähä löytyykö muuta mielenkiintoista jos saa vaan vaihteiston näkymiin.
Kun varmaan yritettävä vika korjata.
harri1210- David Brown : DB 1210
Viestien lukumäärä : 27
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» David Brown 996 -77
» DAVID BROWN 25 D
» david brown 990 venttiilienvälys
» David Brown 880
» David Brown 990 vm.71
» DAVID BROWN 25 D
» david brown 990 venttiilienvälys
» David Brown 880
» David Brown 990 vm.71
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa