DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
+2
1690 metsä
Db990hk
6 posters
Sivu 1 / 1
DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
Saako db990 vm 71 ohjaustehostinta laitettua jälkikäteen.
Jos saa nii minkälainen homma olis edessä.
Jos saa nii minkälainen homma olis edessä.
Db990hk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1
Vs: DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
Ohjaustehostimen asennus jälkikäteen ei pitäis olla kovin iso homma, jos löytyy sopivat tehostimen kamppeet jostain.
Joko purkaamolta tai uutena jostain.
Farmilaiteelta mulle tuli Turkin poikien tekemä tehostin 165 Ferguun, joskus kymmenen vuotta takaperin.
Tuon ikäisessä Taavetissa varmaan on jo tehostimen kestävät jakopäänrattaat.
Eräs kaveri sanoi käyneensä vaihtamassa useampaan Taavettiin jakopäänrattaat, kun oli myyneet niihin tehostimen
jälkiasennuksena, mutta eivät muistaneet sanoa että jakopäänrattaat pitää vaihtaa myös.
Taisivat kyllä olla Impele Taavetteja kaikki
Joko purkaamolta tai uutena jostain.
Farmilaiteelta mulle tuli Turkin poikien tekemä tehostin 165 Ferguun, joskus kymmenen vuotta takaperin.
Tuon ikäisessä Taavetissa varmaan on jo tehostimen kestävät jakopäänrattaat.
Eräs kaveri sanoi käyneensä vaihtamassa useampaan Taavettiin jakopäänrattaat, kun oli myyneet niihin tehostimen
jälkiasennuksena, mutta eivät muistaneet sanoa että jakopäänrattaat pitää vaihtaa myös.
Taisivat kyllä olla Impele Taavetteja kaikki
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
siis hetkoonen...että implematiceissa jakopäävetonen tehostinpumppu? tarkoitatko siis näitä punasia kopittomiakin?
Mitenkäs tuo sitten on kun niihin ei saa (kuulemma) nokkapumppua minnekkään hydrauliikalle,tuostahan on moni täälläkin keskustellu kun se takapumppu toimii vain jos veto sinne on.
Olis kiva tietää tuosta hommasta enemmän,itsellä ei ole tarvetta kummallekkaan pumpulle tuossa 850 kun ajoa vähän enkä hydrauliikkaa lisää asentele,mutta tieto ei ois pahitteeksi
Mitenkäs tuo sitten on kun niihin ei saa (kuulemma) nokkapumppua minnekkään hydrauliikalle,tuostahan on moni täälläkin keskustellu kun se takapumppu toimii vain jos veto sinne on.
Olis kiva tietää tuosta hommasta enemmän,itsellä ei ole tarvetta kummallekkaan pumpulle tuossa 850 kun ajoa vähän enkä hydrauliikkaa lisää asentele,mutta tieto ei ois pahitteeksi
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
Joo en varmuudella tiedä tarkoittiko tuo kyseinen huoltomies implejä vai alkupään selektoja.
Mutta jakopäänrattaaita ei ollu suunniteltu kestämään tehostajanpumpun rasitusta ja kun pumppu sinne
asennettiin hävisi rattaista hampaat.
Kyllä muistaakseni naapurin 990 implessä tehostajanpumpulle jakopäässä paikka on.
Vuosimalli joku 62, 63
Nokkapumpulla yleensä tarkotetaan hytraalipumppua joka asennetaan kampiakselin etupäähän.
Tämä ei riko jakopäänrattaita
Ohjaustehostimen pumppu asennetaan yleensä jakopäähän samalla tavalla kuin syöttöpumppukin ja otta
käyttövoimansa jakopäänrattailta
Mutta jakopäänrattaaita ei ollu suunniteltu kestämään tehostajanpumpun rasitusta ja kun pumppu sinne
asennettiin hävisi rattaista hampaat.
Kyllä muistaakseni naapurin 990 implessä tehostajanpumpulle jakopäässä paikka on.
Vuosimalli joku 62, 63
Nokkapumpulla yleensä tarkotetaan hytraalipumppua joka asennetaan kampiakselin etupäähän.
Tämä ei riko jakopäänrattaita
Ohjaustehostimen pumppu asennetaan yleensä jakopäähän samalla tavalla kuin syöttöpumppukin ja otta
käyttövoimansa jakopäänrattailta
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
Minun tiedon mukaan Impleihin sai tehostetun ohjauksen lisävarusteena. 850, 950 ja 880 pumppu oli kiilahihnakäytöllä kampiakselilta. Vaati sitten tietysti kaksiuraisen pyörän sinne, joka kait tuli asennussarjan mukana. 990n pumppu oli hammaspyörävedolla jakopäästä. Jakopäähän oli valmisteltu sokea laippa, jonka paikalle pumppu sitten tuli.
Ainakin alkupään pienemmissä Selectoissa oli samantapainen remmikäyttöinen pumppu kuin Impleissä. Vanhemmissa 990:ssä oli sama systeemi kuin Implessä. Sitten -68 uuden moottorin myötä myös tehostinpumppu vaihtui saman tyyppiseksi kuin tonnikakssatasessa.
Tehostajan käyttöpaine oli pienissä malleissa sen verran matala, että kiilaremmi riitti käyttämään pumppua. Jos tuollaisen systeemin jostakin löytää, niin lienee "helppo" jälkiasentaa mihin tahansa malliin.
Ainakin alkupään pienemmissä Selectoissa oli samantapainen remmikäyttöinen pumppu kuin Impleissä. Vanhemmissa 990:ssä oli sama systeemi kuin Implessä. Sitten -68 uuden moottorin myötä myös tehostinpumppu vaihtui saman tyyppiseksi kuin tonnikakssatasessa.
Tehostajan käyttöpaine oli pienissä malleissa sen verran matala, että kiilaremmi riitti käyttämään pumppua. Jos tuollaisen systeemin jostakin löytää, niin lienee "helppo" jälkiasentaa mihin tahansa malliin.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
Mitähän tässä nyt haetaan Ohjaustehostin oli käytössä Implematic ja alkupään Selectamatic traktoreissa. Vuodesta 1971 eteenpäin käytettiin vain hydrostaattista ohjausta. Näiden kahden järjestelmän välillä on ainoa yhteinen nimittäjä pumppu ja öljysäiliö. Kaikki muut osat ovat täysin erilaiset, niin rakenteiltaan kun toimintatavoiltaan. Näitä ohjausjärjestelmiä erottaa parhaiten toisistaan erilaisesta sylinteristä. Seuraavassa linkki ohjaustehostajan rakenteisiin https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61282ar990477 Ja sitten hydrostaattisen ohjauksen vastaavat osat https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr58753ar1298783 Hydrostaattinen ohjaus oli varustettu jakopäävetoisella pumpulla. 885 malli on tästä poikkeus.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
Oliko Taavetin miehille ihan uusi asia, että Taavetista on rikottu jakopäitä ohjaustehostimen pumpulla?
En mainitse nimiä tai paikkakuntaa, mutta eräs Taavettikauppias oli 80 luvulla myynyt ohjaustehostimia vanhoihin
Taavettiin joissa tehostinta ei uutena ollut. Nimenomaan jakopää käyttöisellä pumpulla.
Sillä seurauksella että jakopäänrattaat tuhoutui.
Asian tiedän, kun koneet korjannut herra asian itse kertoi
En mainitse nimiä tai paikkakuntaa, mutta eräs Taavettikauppias oli 80 luvulla myynyt ohjaustehostimia vanhoihin
Taavettiin joissa tehostinta ei uutena ollut. Nimenomaan jakopää käyttöisellä pumpulla.
Sillä seurauksella että jakopäänrattaat tuhoutui.
Asian tiedän, kun koneet korjannut herra asian itse kertoi
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
Asiaan en ole perehtynyt mutta kummiskin jos sinne tulee lisää vääntövastusta niin varmasti se rikkoo ne.
Sempä vuoksi otinkin tuon hydraulipumpunkin puheeksi kylkiäisenä kun niitäkin monet virittelevät millon minnekkin JA sinnekkin myös tulee sitä vastusta,samaa petämis/väsymisilmiötä on aika monissa tuotteissa jos aletaan omia sovelluksi laittelemaan kun paikat ei ole niihin tehty.
Sempä vuoksi otinkin tuon hydraulipumpunkin puheeksi kylkiäisenä kun niitäkin monet virittelevät millon minnekkin JA sinnekkin myös tulee sitä vastusta,samaa petämis/väsymisilmiötä on aika monissa tuotteissa jos aletaan omia sovelluksi laittelemaan kun paikat ei ole niihin tehty.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB990 VM 71 OHJAUSTEHOSTIN
Ohjaustehostimen tehontarve on niin pieni, että sitä jaksaa pyörittää pienetkin hammaspyörät ihan hyvin. Valurautaisia, harvahampaisia jakopyöriä on kyllä korkannut ilman ohjaustehostintakin. Siihen on mahdollisesti syynä sellainen suunnitteluvirheeksi luokiteltava asia, että ne harvahampaiset pyörät saattavat joillakin kierroslukualueella ottaa resonassia ja sen seurauksena "kalista" , jolloin hampaisiin tulee suuri määrä pientä iskumaista kuormaa. Kalistus tulee siitä, että nokka-akselin pyörityksessä kuormitus on sykkivää ja sen seurauksena pystyy syntymään resonanssivärähtelyä. Valurautapyörät eivät sitä siedä määräänsä enempää.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» ohjaustehostin
» 990 ohjaustehostin jäykkä
» Ohjaustehostin
» 1690 ohjaustehostin
» DB 1390 ohjaustehostin
» 990 ohjaustehostin jäykkä
» Ohjaustehostin
» 1690 ohjaustehostin
» DB 1390 ohjaustehostin
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa