1394 sähköongelmaa
+3
erkki
Tessu
HenriKn
7 posters
Sivu 1 / 1
1394 sähköongelmaa
Hei!
Case 1394 sähköt alkoi juonittelemaan. Kaikki ohjaamon katon piirin sähkölaitteet meni mykäksi. Sulakkeet ovat kunnossa. Virtaa ei ylös tule lainkaan. Oireet alkoivat niin, että ensin kattovalo lopetti toimimasta ja jonkun ajan kuluttua vasta loput eli pyyhkijä, radio ja takatyövalot. Olisiko kokemuksia ja neuvoja mistä vikaa lähtisi etsimään? Kiitoksia jo etukäteen avusta.
Laite case/david brown 1394 turbo 4wd -88.
Case 1394 sähköt alkoi juonittelemaan. Kaikki ohjaamon katon piirin sähkölaitteet meni mykäksi. Sulakkeet ovat kunnossa. Virtaa ei ylös tule lainkaan. Oireet alkoivat niin, että ensin kattovalo lopetti toimimasta ja jonkun ajan kuluttua vasta loput eli pyyhkijä, radio ja takatyövalot. Olisiko kokemuksia ja neuvoja mistä vikaa lähtisi etsimään? Kiitoksia jo etukäteen avusta.
Laite case/david brown 1394 turbo 4wd -88.
HenriKn- David Brown : Case/IH 1394 turbo HS 4wd
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 1394 sähköongelmaa
Virran tulojohto poikki sinne ylös sitten jostain,tai siis se johto mistä virtaa jaetaan niille kytkimille josta palaa/toimii kaikki ne laitteet jotka yläosassa on,jossain pitää olla tulo kaikille niille laitteille
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1394 sähköongelmaa
Johdotuskaavioon pitäisi kai perehtyä sen verran, että jos systeemistä löytyy yksi moninapaliitin, jonka kautta menee sähköt katolle, niin siellä on saattanut tuo kyseinen liitin alkaa löysääntymään tai hapettumaan. Ittellä ei ole traktoreissa tullut tuollaista koskaan vastaan, mutta muualla kyllä jonkin verran. Yhteen 12-napaiseen liittimeen hermostuin sitten kerran niin, että napsin siitä kaikki piuhat erilleen ja juotin Apicot kaikkiin johtoihin erikseen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1394 sähköongelmaa
Olen yrittänyt perehtyä noihin kaavioihin ja siellä pitäisi olla liitin. Oletan tässä vaiheessa että liitoksessa vika voisi olla mutta kyseinen liitos vain on hukassa. Jos jollain olisi kokemusta/näkemystä liittimen sijainnista? Tieto voisi mahdollisesti helpottaa turhalta purkamiselta. Kiitoksia vastauksista
HenriKn- David Brown : Case/IH 1394 turbo HS 4wd
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 1394 sähköongelmaa
94-sarjan traktoreissa on muistaakseni irrotettava ohjaamon yläosa. Tällaisissa ohjaamoissa on liittimiä ohjaamon etunurkan pystypalkin (vasen tai oikea) sisällä ohjaamon sauman kohdalla joiden kautta menee sähköt ohjaamon katolle. Liitimiin pääsee käsiksi vain irrottamalla ohjaamon yläosa. TÄRKEÄÄ! Traktorilla ei saa ajaa ohjaamon yläosan ollessa pois paikaltaan!
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394 sähköongelmaa
Yleensä uudemmmat ohjaamot on kumityynyjen varassa,joten vaatii erillisen maadoituksen.Eli maadoituksen katkeaminen aiheuttaa myös yhteisen vian kaikkiin sähkölaitteisiin.
pauli- David Brown : DB 880 Sel. vm.71
DBTCF:n jäsen nro : 27
Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Suolahti
Vs: 1394 sähköongelmaa
Liittimiä on uusempikin.
Ensin kannattaa tarkistaa ohjaamon jalkatilassa olevat liittimet,kytkinpolkimen takana ja toinen jarrupolkimen takana.Nämä on isoja liittimiä ja aika usein niissä on jotain sanomista.
Sitten ohjaamon pystypilarin juuressa siinä lähimpänä starttimoottoria on johdot tungettu pilarin sisään. Tämä on muuten huippuhyvän ohjaamon ala-arvoinen sähköfloppi.
Siiten on vielä 2 liitintä ,kuten Olle kertoi siinä oikeanpuolisessa etupilarissa piilossa "jatkon" kohdalla.Tätä en pidä todennäköisenä vikakohteena.
Yksi liitin on vielä ohjaamon katolla.
Noihin kolmeen ekaan keskittyisin.
Sitten jos ohjaamon peltikaton otat pois niin vedä sinne uusi syöttö .Lähtö starttimoottorin "syöttö"- liittimestä .Sulakerasia heti siihen alkuun.
Oikean etupilarin läpi ensin rautalanka ja sillä vetää johdon ylös. Joskus rautalanka mene heti läpi joskus saa törkkiä kymmennen minuuttia.
Releet sitten isoille virrankuluttajille väliin.Ainakin työvaloille.
Ja sitten vielä se maajohdon tarkistus siinä oikean rapun juuressa .Ota irti ja puhdista ruosteet pois ,CRC:tä ja uudestaan kiinni.
Tarkista tämä kaikkein ensimmäiseksi.
Ensin kannattaa tarkistaa ohjaamon jalkatilassa olevat liittimet,kytkinpolkimen takana ja toinen jarrupolkimen takana.Nämä on isoja liittimiä ja aika usein niissä on jotain sanomista.
Sitten ohjaamon pystypilarin juuressa siinä lähimpänä starttimoottoria on johdot tungettu pilarin sisään. Tämä on muuten huippuhyvän ohjaamon ala-arvoinen sähköfloppi.
Siiten on vielä 2 liitintä ,kuten Olle kertoi siinä oikeanpuolisessa etupilarissa piilossa "jatkon" kohdalla.Tätä en pidä todennäköisenä vikakohteena.
Yksi liitin on vielä ohjaamon katolla.
Noihin kolmeen ekaan keskittyisin.
Sitten jos ohjaamon peltikaton otat pois niin vedä sinne uusi syöttö .Lähtö starttimoottorin "syöttö"- liittimestä .Sulakerasia heti siihen alkuun.
Oikean etupilarin läpi ensin rautalanka ja sillä vetää johdon ylös. Joskus rautalanka mene heti läpi joskus saa törkkiä kymmennen minuuttia.
Releet sitten isoille virrankuluttajille väliin.Ainakin työvaloille.
Ja sitten vielä se maajohdon tarkistus siinä oikean rapun juuressa .Ota irti ja puhdista ruosteet pois ,CRC:tä ja uudestaan kiinni.
Tarkista tämä kaikkein ensimmäiseksi.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1394 sähköongelmaa
Minulla löytyi vika, kun teki tuota samaa, starttimoottorin päällä joku "automaattisulake" systeemi ja johdot mutteriliittimillä kiinni, niin toinen liitin tärissyt löysälle.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1394 sähköongelmaa
Kiitoksia kaikille vinkeistä. Ongelma ratkaistiin uudella virtajohdolla, koska katkoksen paikkaa ei löytynyt. Nyt virta taas kulkee
HenriKn- David Brown : Case/IH 1394 turbo HS 4wd
Viestien lukumäärä : 3
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa