Hydraulisuodattimen valo
4 posters
Sivu 1 / 1
Hydraulisuodattimen valo
Hei. Tuon hydrauliikka suodattimen merkkivalon kanssa tepastellu. Eli virrat päällä valo ei pala mutta kun laittaa käymään niin silloin valo palaa tosin suodatin voi olla tukossa kun juuri ostin... Mutta kun ei syty kun virrat päällä???? Miten päin tuo diodi ennen merkkivaloa pitäis virran päästää Merkkivalolle päin vai päinvastoin. Kiitokset jos joku jelppisi.
Tiitus- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: Hydraulisuodattimen valo
Katso seuraavan linkin osastoa W (electrical equipment) ja siinä sivu H10, siinä on suodeattimen varoitusvalon kytkentäkaava https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDZ3pQdDh6M2k0bVk Diodi sijaitsee polttimon jälkeen ja mahdollistaa maadoituksen laturin kautta kun laturi ei tuota virtaa.
Viimeinen muokkaaja, OlleK pvm La Helmi 08 2020, 22:43, muokattu 1 kertaa
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Hydraulisuodattimen valo
Ollen viestiin ehken rautalankavääntöselvennykseksi, eli merkkivaloille tulee virta, kun avaimesta on virrat päällä, diodin kautta maadoittaa hyden merkkivalon kun ei kone käy, siis laturin kautta D+ napaan, eli merkkivalo palaa, samoin kuin latauksen merkkivalokin ( nämä 2 eri polttimoa ovat luokkaa 1-2wattia / kpl ja laturin systeemit maadoittaa kyllä hyvinkin liki 10x suuremman kuormituksen ).
Kun käynnistät koneen, laturilta alkaa tulla virtaa, myös latauksen ja hydrauliikan merkkivalon johtoihin takaisinpäin napaan D+ ( eli latauksen merkkivalon johtimeen ).
Latauksen merkkivalolle, samoin kuin hydrauliikan suodattimen valolle kun taas virtalukon kautta tulee toiseen napaan virta aina virrat päällä ollessa niin koneen käydessä näiden polttimoiden maadoitukseenkin tulee virta = valo ei enää pala.
Hyden alipaine-varoitusvalo taas vaatii sen diodin laturin suuntaan päästävänä, eli sammuksissa palaa - käydessä ei, koska siellä maadoituksessa on sama koko järjestelmän jännite vastassa.
Diodilla ( josta jännite kulkee vain laturin suuntaan ) näin myös estetään, ettei jännite kulje lampun kautta takaisin "vastavirtaan" ( eli valo käydessä pysyy myös sammuksissa ) , eli virtalukon /kulutuksen suuntaan ( merkkivalo saattaisi käydessä hehkua himmeästi tai kirkkaammin ) .
Niin, ja se itse merkkivalon anturi on alipaineesta kytkeytyvä ( onko se sitten paineluokka0.05 vaiko 0.2bar alipainetta, tms muuta, sitä arvoa en tiedä ) anturi liian alipaineen vallitessa maadoittaa hyden merkkivalon ( sen ehken 2w polttimon ) Diodi siis varmistaa, että sinne maadoituksen hoitavalle anturille ei tule muualta kuin merkkipolttimon hituvirta ( eikä laturilta tai muualta ) ylimääräistä kuormitusta , virran suhteen.
Kun käynnistät koneen, laturilta alkaa tulla virtaa, myös latauksen ja hydrauliikan merkkivalon johtoihin takaisinpäin napaan D+ ( eli latauksen merkkivalon johtimeen ).
Latauksen merkkivalolle, samoin kuin hydrauliikan suodattimen valolle kun taas virtalukon kautta tulee toiseen napaan virta aina virrat päällä ollessa niin koneen käydessä näiden polttimoiden maadoitukseenkin tulee virta = valo ei enää pala.
Hyden alipaine-varoitusvalo taas vaatii sen diodin laturin suuntaan päästävänä, eli sammuksissa palaa - käydessä ei, koska siellä maadoituksessa on sama koko järjestelmän jännite vastassa.
Diodilla ( josta jännite kulkee vain laturin suuntaan ) näin myös estetään, ettei jännite kulje lampun kautta takaisin "vastavirtaan" ( eli valo käydessä pysyy myös sammuksissa ) , eli virtalukon /kulutuksen suuntaan ( merkkivalo saattaisi käydessä hehkua himmeästi tai kirkkaammin ) .
Niin, ja se itse merkkivalon anturi on alipaineesta kytkeytyvä ( onko se sitten paineluokka0.05 vaiko 0.2bar alipainetta, tms muuta, sitä arvoa en tiedä ) anturi liian alipaineen vallitessa maadoittaa hyden merkkivalon ( sen ehken 2w polttimon ) Diodi siis varmistaa, että sinne maadoituksen hoitavalle anturille ei tule muualta kuin merkkipolttimon hituvirta ( eikä laturilta tai muualta ) ylimääräistä kuormitusta , virran suhteen.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Hydraulisuodattimen valo
Olipa mulla kerran yhdessä autossa sama vika öljynpainevalossakin,virta päällä ei palanu mutta kun käyntiin lähti niin paloi,uudella anturalla sama juttu,no empä sitä sen koomin enää ihmetelly kun piha-autona oli ja 12vuotta kesti ajoa,joskus ne vaan koettelee näköjään...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Hydraulisuodattimen valo
Kiitokset kaikille. Täytyy lähteä lisätutkinnoille jos se siitä vaikka selviäisi.
Tiitus- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
hydraulivalo
tervehdys.nyt hydraulisuodattimen valo korjattu.päätin vetää uuden johdon laturin herätevirrasta suoraan diodille niin johan rupesi pelittää.kiitokset vielä hyvistä neuvoista.
Tiitus- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: Hydraulisuodattimen valo
Hyvä ku pelittää. Ei iso vika, mut kapinetta ( rakennetta ja johdotuksia, yms ) tuntematta aika ihmettelyn paikka voi olla .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Hydraulisuodattimen valo
Hieno homma,usein täysin uusi johto ratkaisee ongelmat vanhoissa laitteissa missä digitekniikkaa ei ole
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» 990 öljynpaine valo
» 990 selecmatikin hydrauli valo
» Varoitus valo palaa, mutta mikä?
» Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74
» 990 selecmatikin hydrauli valo
» Varoitus valo palaa, mutta mikä?
» Kuitenkin palaa keltainen valo kojelaudassa db 885-74
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa