David Brown 880 vm66
+2
erkki
taavetticase1394
6 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
David Brown 880 vm66
Ongelmana kulunut hydepumppu. Ei anna paineita kun 70bar.tämä pumppu on sitä vanhempaa mallia. Uudempaa pumppua kyllä saa mutta pumpun Akseli on eri paksuinen. Pihlajaniemeltä kysyin niin ratastakin löytyisi vinoilla hampailla[entinen suora hammas] niin silloin pitäisi uusia kaikki kolme ratasta . Onko muut pähkäilleet saman pulman kanssa?
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Varmaankin purkamoilta löytyy hammaspyöräsettejä jos jaksaa penkoa niitä, mutta kai sellaisia pikkupajoja on vielä olemassa, joissa osataan muuttaa hammaspyörä erilaiselle navalle. En ole tutkinut, että mahtaako onnistua kartiokiinnitteisen navan sorvaaminen lieriöksi, mutta jos siinä on materiaalia tarpeeksi, niin sehän ei ole pahakaan homma. Kiilauran saattaa joutua viilaamaan. Se pyörän vääntömomentti on pieni, mutta ilman kiilaa liitos luistaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: David Brown 880 vm66
Hydraulic pump, Selectamatic, rear mounted (770 to 996)
962635 - £295.00
http://www.davidbrownparts.com/Hydraulic%20System.html
Onkohan tuokin vääränlainen ??
Tai tämä
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote/david-brown-1190-1290-vaihtoehtoinen-tuote
962635 - £295.00
http://www.davidbrownparts.com/Hydraulic%20System.html
Onkohan tuokin vääränlainen ??
Tai tämä
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote/david-brown-1190-1290-vaihtoehtoinen-tuote
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David Brown 880 vm66
Pitää tutkia asiaa, todennäköisesti uudempaa mallia. Tässä pumpussa on varoventtiili päällä 5 pultilla. Mutta akselin halkaisija on toden näköisesti väärä. Pihlajaniemi sanoi että tätä vanhempaa pumppua oikealla akselin halkaisijalla ei enää saa.
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote/david-brown-implematic
tuossa pumpussa olis samanlainen akseli ja muutenkin näyttäisi samalta. lukee vain että on punaisiin ja tämä 880 on valkea 66 mallinen.
tuossa pumpussa olis samanlainen akseli ja muutenkin näyttäisi samalta. lukee vain että on punaisiin ja tämä 880 on valkea 66 mallinen.
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Valkosissa 880:ssä taisi olla kolmea pumppua, joista vimeisin K962635 jatkoi 90-sarjalaisiin. Siinä on "ohut" 17.0 - 15.2mm kartioakseli ja vaihtoehtoisina vinohampainen 36 piikkinen ja suora 37 hampainen käyttöratas. Ensimmäisisessä 4000 Taavetissa oli pumppu K913394 (minullakin on semmoinen), jossa sitten vissiin on pari milliä paksumpi akselikartio. Tuo sinun linkkaama "punaisen taavetin" pumppu näyttäisi sellaiselle niinkuin epäiletkin. Siinä taasen on pieni ero "oikeaan" implen pumppuun. Varaosakirjan mukaan Implen alkuperäisessä pumpussa pitäisi olla lieriöakseli ja ratas kiinni seegerillä.
Pienellä riskillähän tuota sinun viimeistä linkkiä voisi kokeilla. Hinta vain on melko suolainen. Nuo myöhemmät mallit menee puoleen hintaan.
En tiedä olikohan tästä apua. Tämän tein "toimistotyönä" eli varaosakirjoja plaraamalla.
Pienellä riskillähän tuota sinun viimeistä linkkiä voisi kokeilla. Hinta vain on melko suolainen. Nuo myöhemmät mallit menee puoleen hintaan.
En tiedä olikohan tästä apua. Tämän tein "toimistotyönä" eli varaosakirjoja plaraamalla.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 880 vm66
mattkau kirjoitti:Valkosissa 880:ssä taisi olla kolmea pumppua, joista vimeisin K962635 jatkoi 90-sarjalaisiin. Siinä on "ohut" 17.0 - 15.2mm kartioakseli ja vaihtoehtoisina vinohampainen 36 piikkinen ja suora 37 hampainen käyttöratas. Ensimmäisisessä 4000 Taavetissa oli pumppu K913394 (minullakin on semmoinen), jossa sitten vissiin on pari milliä paksumpi akselikartio. Tuo sinun linkkaama "punaisen taavetin" pumppu näyttäisi sellaiselle niinkuin epäiletkin. Siinä taasen on pieni ero "oikeaan" implen pumppuun. Varaosakirjan mukaan Implen alkuperäisessä pumpussa pitäisi olla lieriöakseli ja ratas kiinni seegerillä.
Pienellä riskillähän tuota sinun viimeistä linkkiä voisi kokeilla. Hinta vain on melko suolainen. Nuo myöhemmät mallit menee puoleen hintaan.
En tiedä olikohan tästä apua. Tämän tein "toimistotyönä" eli varaosakirjoja plaraamalla.
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Onko pumpun sisukset jo tutkittu? Hyvässä lykyssä siihen palautuu paineet kun laittaa uudet 0-renkaat ja shimmaa sen sopivan tiukalle. Jos pumpun pesä on kehältä väljä niin sitten ei paineet taida enää korjaantua tiivisteitä vaihtamalla. Toinen juttu mikä kannattaa vielä tarkistaa, että linjat on ehyet. Pumpun lähtöpää on tiivistetty 0-renkaalla ja niissä on joskus ollut niin isoja vuotoja ettei paineet ole enää nousseet. Samaten on joskus pettänyt tiivistys venttiililohkon menoliittimestä. Jotain saa selville paineilmalla kokeilemalla kun jaksaa tulpata linjoja ensin. Pumpulta lähtevä linja tukkoon ja kolmitieventtiilille tuleva linja tukkoon, niin kamelinkyttyrän takanavasta systeemiin painettu ilma pitäisi enimmäkseen pysyä järjestelmän sisällä kun nostovipu on takana. Hiukan se voi suhista voiteluputkistoon ohivirtausventtiilin luistin ohitse, mutta vain hiukan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: David Brown 880 vm66
erkki kirjoitti:Onko pumpun sisukset jo tutkittu? Hyvässä lykyssä siihen palautuu paineet kun laittaa uudet 0-renkaat ja shimmaa sen sopivan tiukalle. Jos pumpun pesä on kehältä väljä niin sitten ei paineet taida enää korjaantua tiivisteitä vaihtamalla. Toinen juttu mikä kannattaa vielä tarkistaa, että linjat on ehyet. Pumpun lähtöpää on tiivistetty 0-renkaalla ja niissä on joskus ollut niin isoja vuotoja ettei paineet ole enää nousseet. Samaten on joskus pettänyt tiivistys venttiililohkon menoliittimestä. Jotain saa selville paineilmalla kokeilemalla kun jaksaa tulpata linjoja ensin. Pumpulta lähtevä linja tukkoon ja kolmitieventtiilille tuleva linja tukkoon, niin kamelinkyttyrän takanavasta systeemiin painettu ilma pitäisi enimmäkseen pysyä järjestelmän sisällä kun nostovipu on takana. Hiukan se voi suhista voiteluputkistoon ohivirtausventtiilin luistin ohitse, mutta vain hiukan.
sisukset tutkittu. pesässä rattaan kohdalla imupuolella syvät kulumat.pumpun lähtöpään o-rengas ehjä.mitä tarkoitat venttiililohkon menoliittimellä. onkos tuossa muualla varoventtiiliä kuin pumpulla?
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Venttiililohkoon menee ja tulee putket sen etuseinässä oleviin porauksiin ja niissä taitaa olla myös 0-rengas tiivistys. Tunnetaan tapauksia, että on alkanut se liitos vuotaa.
Jos systeemin koeponnistaa paineilmalla ja selkeästi suhina sieltä kuuluu niin vuotaa tulo- vai lähtöputken liitos.
Pumpun päällä on ylipaineventtiili ja venttiililohkossa on lisäksi shokkiventtiili, joka on tavallaan "sulake" joka päästää pitoventtiilin auki noin 175 barin paikkeilla.
Jos systeemin koeponnistaa paineilmalla ja selkeästi suhina sieltä kuuluu niin vuotaa tulo- vai lähtöputken liitos.
Pumpun päällä on ylipaineventtiili ja venttiililohkossa on lisäksi shokkiventtiili, joka on tavallaan "sulake" joka päästää pitoventtiilin auki noin 175 barin paikkeilla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: David Brown 880 vm66
erkki kirjoitti:Venttiililohkoon menee ja tulee putket sen etuseinässä oleviin porauksiin ja niissä taitaa olla myös 0-rengas tiivistys. Tunnetaan tapauksia, että on alkanut se liitos vuotaa.
Jos systeemin koeponnistaa paineilmalla ja selkeästi suhina sieltä kuuluu niin vuotaa tulo- vai lähtöputken liitos.
Pumpun päällä on ylipaineventtiili ja venttiililohkossa on lisäksi shokkiventtiili, joka on tavallaan "sulake" joka päästää pitoventtiilin auki noin 175 barin paikkeilla.
Onko ollut ylipaine tai shokkiventtiileissä ongelmaa? pitää vielä noi o-renkaat tarkistaa
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Ei noissa venttiileissä ole juurikaan ollut ongelmia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: David Brown 880 vm66
Mietin tuota että imupuolella syvät kulumat. Se kyllä viittaa vahvasti kavitointiin, eli pumppua on käytetty vaikka imusiivilä on ollut pahasti tukkeessa.
Jos akseleiden puslat eivät ole menneet väljiksi niin kyllä pesä pystyy silti olemaan käyttökuntoinen vaikka imupuolella on kulumaa jos se kuluma ei ylety kovin kauas painepuolelle.
Omassa -67 mallisessa on pumppuun pari kertaa vaihdettu 0-renkaat ja se pelittää edelleen sen verran että keula nousee kevyesti ilmaan jos laittaa jotain raskaampaa taakse kiinni.
Jos akseleiden puslat eivät ole menneet väljiksi niin kyllä pesä pystyy silti olemaan käyttökuntoinen vaikka imupuolella on kulumaa jos se kuluma ei ylety kovin kauas painepuolelle.
Omassa -67 mallisessa on pumppuun pari kertaa vaihdettu 0-renkaat ja se pelittää edelleen sen verran että keula nousee kevyesti ilmaan jos laittaa jotain raskaampaa taakse kiinni.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
On jonkin verran kulumaa myös akselissa.
erkki kirjoitti:Mietin tuota että imupuolella syvät kulumat. Se kyllä viittaa vahvasti kavitointiin, eli pumppua on käytetty vaikka imusiivilä on ollut pahasti tukkeessa.
Jos akseleiden puslat eivät ole menneet väljiksi niin kyllä pesä pystyy silti olemaan käyttökuntoinen vaikka imupuolella on kulumaa jos se kuluma ei ylety kovin kauas painepuolelle.
Omassa -67 mallisessa on pumppuun pari kertaa vaihdettu 0-renkaat ja se pelittää edelleen sen verran että keula nousee kevyesti ilmaan jos laittaa jotain raskaampaa taakse kiinni.
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
[quote="taavetticase1394"]
On myös akselissa kulumaa
[/quoterkki kirjoitti:Mietin tuota että imupuolella syvät kulumat. Se kyllä viittaa vahvasti kavitointiin, eli pumppua on käytetty vaikka imusiivilä on ollut pahasti tukkeessa.
Jos akseleiden puslat eivät ole menneet väljiksi niin kyllä pesä pystyy silti olemaan käyttökuntoinen vaikka imupuolella on kulumaa jos se kuluma ei ylety kovin kauas painepuolelle.
Omassa -67 mallisessa on pumppuun pari kertaa vaihdettu 0-renkaat ja se pelittää edelleen sen verran että keula nousee kevyesti ilmaan jos laittaa jotain raskaampaa taakse kiinni.
On myös akselissa kulumaa
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Seuraava linkki avaa varaosakirjan https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDemdIb2JUQjJ4YXc Katso page 56 ja 57.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David Brown 880 vm66
OlleK kirjoitti:Seuraava linkki avaa varaosakirjan https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDemdIb2JUQjJ4YXc Katso page 56 ja 57.
Kiitos, tämä linkki auttaa paljon.
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Heitin kysymyksen Peter Williamsille tuon pumpun suorasta vaihtokelpoisuudesta implematicin pumpun kanssa. Luultavasti saan vastauksen maanantaina.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
taavetticase1394 likes this post
Vs: David Brown 880 vm66
Peteriltä tuli sähköpostia ja kertoi, että silloin selectan alkuaikoina on ollut joitakin versioita tuotannossa ja hän aikoi selvittää mitä hänellä on mahdollista saada hyllyynsä.
Kokonaisia paketteja, jossa on uusi pumppu, ylipaineventtiili ja käyttöratas on hänellä hyllyssä, mutta hintaa kertyy kasalle peräti kuutisen sataa puntaa.
Sieltä saattaa ilmestyä jotain uutta näköpiiriin kun jaksetaan odottaa.
Kokonaisia paketteja, jossa on uusi pumppu, ylipaineventtiili ja käyttöratas on hänellä hyllyssä, mutta hintaa kertyy kasalle peräti kuutisen sataa puntaa.
Sieltä saattaa ilmestyä jotain uutta näköpiiriin kun jaksetaan odottaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: David Brown 880 vm66
erkki kirjoitti:Peteriltä tuli sähköpostia ja kertoi, että silloin selectan alkuaikoina on ollut joitakin versioita tuotannossa ja hän aikoi selvittää mitä hänellä on mahdollista saada hyllyynsä.
Kokonaisia paketteja, jossa on uusi pumppu, ylipaineventtiili ja käyttöratas on hänellä hyllyssä, mutta hintaa kertyy kasalle peräti kuutisen sataa puntaa.
Sieltä saattaa ilmestyä jotain uutta näköpiiriin kun jaksetaan odottaa.
Kiitos sinulle. Minä tilasin pihlajaniemeltä tänään uuden pumpun ja 3käyttöratasta. Niillä pitäisi nyt löytyä paineet.
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Nyt uusi pumppu paikoillaan ja paineet löytyi. Mittari näyttää nyt sen 150bar.oliskohan nostolaite venttiilissä jotakin ohivuotoa kun tuntuu nykyttelevän painon alla? Vaihdoin uuden nosto sylinterin o-renkaan ja tukirenkaan. Saako jotenkin säädettyä miten alas nostovarret laskevat, nyt kun valitsi vipu on keskiasennossa niin minusta jää turhan ylös.
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: David Brown 880 vm66
Pidennä nostovarsia, puhdista pitoventtiili ja korjaa pudotusventtiili jos se vuotaa (sisäinen vuoto ei näy ulospäin).
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David Brown 880 vm66
Vedä vipu ihan taakse ja käännä valitsin nostovivun takana naksauksen verran myötäpäivään ja työnnä nostovipu puoleen väliin kaarta. Silloin nostosysteemi on TCU:lla ja varret laskeutuu niin alas kuin ne mekaanisesti pääsee. Valitsin keskiasennossa, asennonsäädöllä, varret jää tuuman-pari ylemmäksi tuosta ihan alimmasta asennosta kun säädöt on kohdallaan . Jos varret jää selvästi liian koholle niin ne saa kyllä säädettyä laskeutumaan alemmaksi kun säätää nostoakselin oikeassa päässä olevan nokkalevyn asennon paremmaksi.
Kokeile nyt tuo ensin kuitenkin.
Nostolaitteeseen voi tulla pikku pilkkimistä muutamasta syystä männän tiivisteen lisäksi. Jos traktoriisi on asennettu jälkiasennuksena pudotusventtiili, niin se pystyy alkamaan hiukan vuotaa kun siitä 0-renkaat kuluu ja aiheuttaa pilkkimistä. Jos traktorissa ei ole tuota asennettuna, niin yksi mahdollisuus on vuotava karaventtiili. Siihen voi kokeilla seuraavanlaista kikkaa: Avaa nostovivun takana oleva pikku luukku ja kurkista sisään takaviistoon. Siinä näkyy karaventtiilin yläpää. Jos karaventtiiliin on öljyn seassa olleet hituset syöneet kolon siten, että se on sekä luistissa että porauksessa, voi vuoto vähentyä selvästi tai jopa loppua kokonaan kun venttiilin karaa pyöräyttää porauksessaan varttikierroksen tai puolikkaan, eli niin, että kolot eivät ole karassa ja porauksessa kohdakkain.
Jos pilkkiminen häiritsee niin tavallinen kikka on kääntää kolmitievettiilin vipu asentoon "2" ja työntää nostovipu eteen.
Kokeile nyt tuo ensin kuitenkin.
Nostolaitteeseen voi tulla pikku pilkkimistä muutamasta syystä männän tiivisteen lisäksi. Jos traktoriisi on asennettu jälkiasennuksena pudotusventtiili, niin se pystyy alkamaan hiukan vuotaa kun siitä 0-renkaat kuluu ja aiheuttaa pilkkimistä. Jos traktorissa ei ole tuota asennettuna, niin yksi mahdollisuus on vuotava karaventtiili. Siihen voi kokeilla seuraavanlaista kikkaa: Avaa nostovivun takana oleva pikku luukku ja kurkista sisään takaviistoon. Siinä näkyy karaventtiilin yläpää. Jos karaventtiiliin on öljyn seassa olleet hituset syöneet kolon siten, että se on sekä luistissa että porauksessa, voi vuoto vähentyä selvästi tai jopa loppua kokonaan kun venttiilin karaa pyöräyttää porauksessaan varttikierroksen tai puolikkaan, eli niin, että kolot eivät ole karassa ja porauksessa kohdakkain.
Jos pilkkiminen häiritsee niin tavallinen kikka on kääntää kolmitievettiilin vipu asentoon "2" ja työntää nostovipu eteen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» David Brown 25
» David Brown 880Bselectamatic
» david brown 880
» david brown 995 pääsulakeongelma
» David Brown 25 -57
» David Brown 880Bselectamatic
» david brown 880
» david brown 995 pääsulakeongelma
» David Brown 25 -57
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa