Case 1494 nostolaite ei LASKE??
4 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Terve,
Tulipa tuossa hankittua tuollainen Case 1494 takaveto traktori.
Taitaa kyllä olla David Brown vielä vai?
Etuosa punainen ja takaosa valkoinen ,taitaa olla peltejä vaihdettu!?
Mutta kuitenkin...lueskelin täältä jos olisin löytänyt jotain apuja sellaiseen ongelmaan ,kun nostolaitteet nostaa hyvin ,mutta alas lasku kestää mahdottoman pitkään?
Vaikuttaako se ohivirtausventtiili mahdollisesti tähänkin ongelmaan vai kiusaako sen venttiilin tukkeutuminen vain nostoissa?
Ajattelin sitä venttiiliä ruveta purkamaan ,mutta meinasin vielä kysyä viisaammilta vinkkejä ,että voisikos olla jokin muu syy tuohon hitaaseen laskuun?
Ohjekirjan ostin ja vivut on kyllä oikeassa asennossa.
Nopeutta kun säätää ,niin ei vaikuta mihinkään?
Olisikohan entiselle massikka miehelle antaa neuvoja ,vai tulikohan virhe hankinta?
Tulipa tuossa hankittua tuollainen Case 1494 takaveto traktori.
Taitaa kyllä olla David Brown vielä vai?
Etuosa punainen ja takaosa valkoinen ,taitaa olla peltejä vaihdettu!?
Mutta kuitenkin...lueskelin täältä jos olisin löytänyt jotain apuja sellaiseen ongelmaan ,kun nostolaitteet nostaa hyvin ,mutta alas lasku kestää mahdottoman pitkään?
Vaikuttaako se ohivirtausventtiili mahdollisesti tähänkin ongelmaan vai kiusaako sen venttiilin tukkeutuminen vain nostoissa?
Ajattelin sitä venttiiliä ruveta purkamaan ,mutta meinasin vielä kysyä viisaammilta vinkkejä ,että voisikos olla jokin muu syy tuohon hitaaseen laskuun?
Ohjekirjan ostin ja vivut on kyllä oikeassa asennossa.
Nopeutta kun säätää ,niin ei vaikuta mihinkään?
Olisikohan entiselle massikka miehelle antaa neuvoja ,vai tulikohan virhe hankinta?
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Nostolaitteen hidas laskunopeus tyhjillä vetovarsilla on ominaisuus, ei vika. Laskunopeutta voi kasvattaa käyttämällä pudotusventtiiliä ja laskunopeuden säätö vaikuttaa silloin, kun vetovarsissa on kuorma. Kiinnitä noin 100 kg paino vetovarsiin ja yritä uudelleen. Ohivirtausventtiili vaikuttaa nostoon, ei laskuun ja pitoventtiili vaikuttaa laskuun, ei nostoon.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Lana takana ja kestää tuollaiset 2 minuuttia kun laskee alas. Laskunopeuden säätö ei vaikuta mihinkään ja tarkistin viellä ettei se säädön sokka ole poikki joka on siellä tapin juuressa.
Samaten tuota pudotusventtiiliä kun käyttää ,niin ei tapahdu mitään.
Se pudotusventtiili kyllä vaikuttaa aika löysältä ,mutta nyt kun on pyörä irti ja näkee paremmin ,niin kyllä sekin tappi näyttäisi kyllä liikkuvan!?
Mutta minun ei siis kannata ruveta sitä ohivirtausventtiiliä kaivelemaan esiin??
Voiskohan tuossa OlleK:n mainitsemassa pitoventtiilissä olla jokin probleema?
Samaten tuota pudotusventtiiliä kun käyttää ,niin ei tapahdu mitään.
Se pudotusventtiili kyllä vaikuttaa aika löysältä ,mutta nyt kun on pyörä irti ja näkee paremmin ,niin kyllä sekin tappi näyttäisi kyllä liikkuvan!?
Mutta minun ei siis kannata ruveta sitä ohivirtausventtiiliä kaivelemaan esiin??
Voiskohan tuossa OlleK:n mainitsemassa pitoventtiilissä olla jokin probleema?
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Laskunopeus pienenee jos pitoventtiili ei pääse aukeamaan kunnolla, mutta tämä on erittäin epätodennäköistä. Onko joku entinen omistaja "korjannut" nostolaitteen ilman tarvittavia tietoja ja työkaluja?
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Edellinen omistaja ei ole tehnyt mitään.
Traktori oli todella vähällä käytöllä ,viimeiset 2 vuotta lähinnä seissyt...öljyt ja suodattimet vaihdoin koko koneesta.
Ajattelin että olisi ollut ihan pikku vika!
Yleensähän meikäläisen traktoreissa ongelma on ollut nostossa ,ei niinkään laskussa.
Traktori oli todella vähällä käytöllä ,viimeiset 2 vuotta lähinnä seissyt...öljyt ja suodattimet vaihdoin koko koneesta.
Ajattelin että olisi ollut ihan pikku vika!
Yleensähän meikäläisen traktoreissa ongelma on ollut nostossa ,ei niinkään laskussa.
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Pitoventtiilissä on ongelma aika harvinainen, mutta toki ei täysin mahdoton.
Ongelman juurisyyn selvittämiseksi saattaa nopein tie silti olla pitoventtiili tarkistus. Venttiilissä ainoa vika voi olla sen jumittuminen poraukseen, joka pystyy olemaan seuraamusta siitä, että on ollut vetiset öljyt pitkään ja nostolaite on ollut käyttämättä.
Irrota pudotusventtiili ja pikku luukku ja kokeile onkia pitoventtiilin luisti ylös noin lyijykynän paksuisella kartiolla puutapilla, joka kiilautuu venttiilin luistiin kun sen napauttaa luistin sisään. Jos luisti nousee porauksesta kevyesti, niin asiat ovat siellä kunnossa. Jos ei nouse, niin sitten on kokeiltava tehokkaampaa tapaa. Mutta tutki tuo ensin.
Jos luisti nousee kevyesti, niin on aika testata onko laskeutumisnopeuden säätöventtiili hengissä. Jätä luisti ja muut helbeet pois porauksesta ja pyöräytyä pudotusventtiili kiinni.
Nostovipu takana ja traktori tyhjäkäynnillä tyhjät varret nousevat silloin ylös, mutta ne saa painettua alas miehen painolla. Kun laskeutumisnopeuden säätöä kääntää hitaammalle, kasvaa varsien nostovoima niin, että jo jossain säädön puolivälin tienoilla varret nostaa jo raavasta miestä. Jos tuo toimii suunnilleen noin, niin laskeutumisnopeuden säätö on kunnossa. Jos laskeutumisnopeuden säädön kara on lakannut liikkumasta, niin varret nostaa aikamoisen taakan tyhjäkäynnillä.
Jos myös laskeutumisnopeuden säätö näyttää pelittävän niin on alettava selvittää, onko karaventtiilin poraukset kunnolla auki. Tunnetaan tapauksia, että sen pieniin porauksiin on jotain kulkeutunut tiivistemassan riekaleita ja ne tulppaa läpivirtausta siinä määrin ettei pitoventtiilin kara nouse ylös.
Ongelman juurisyyn selvittämiseksi saattaa nopein tie silti olla pitoventtiili tarkistus. Venttiilissä ainoa vika voi olla sen jumittuminen poraukseen, joka pystyy olemaan seuraamusta siitä, että on ollut vetiset öljyt pitkään ja nostolaite on ollut käyttämättä.
Irrota pudotusventtiili ja pikku luukku ja kokeile onkia pitoventtiilin luisti ylös noin lyijykynän paksuisella kartiolla puutapilla, joka kiilautuu venttiilin luistiin kun sen napauttaa luistin sisään. Jos luisti nousee porauksesta kevyesti, niin asiat ovat siellä kunnossa. Jos ei nouse, niin sitten on kokeiltava tehokkaampaa tapaa. Mutta tutki tuo ensin.
Jos luisti nousee kevyesti, niin on aika testata onko laskeutumisnopeuden säätöventtiili hengissä. Jätä luisti ja muut helbeet pois porauksesta ja pyöräytyä pudotusventtiili kiinni.
Nostovipu takana ja traktori tyhjäkäynnillä tyhjät varret nousevat silloin ylös, mutta ne saa painettua alas miehen painolla. Kun laskeutumisnopeuden säätöä kääntää hitaammalle, kasvaa varsien nostovoima niin, että jo jossain säädön puolivälin tienoilla varret nostaa jo raavasta miestä. Jos tuo toimii suunnilleen noin, niin laskeutumisnopeuden säätö on kunnossa. Jos laskeutumisnopeuden säädön kara on lakannut liikkumasta, niin varret nostaa aikamoisen taakan tyhjäkäynnillä.
Jos myös laskeutumisnopeuden säätö näyttää pelittävän niin on alettava selvittää, onko karaventtiilin poraukset kunnolla auki. Tunnetaan tapauksia, että sen pieniin porauksiin on jotain kulkeutunut tiivistemassan riekaleita ja ne tulppaa läpivirtausta siinä määrin ettei pitoventtiilin kara nouse ylös.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Onko tuon pudotusventtiilin irroittamisessa jotakin ,mitä pitää varoa ,kun luukun ottaa pois?
Ohjekirja ei sano tuosta mitään...
Ohjekirja ei sano tuosta mitään...
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Se lähtee irti kiertämällä, mutta kun nostat sen paikaltaan, niin pito/laskuventtiilin päällä oleva jousi on saattanut tarttua siihen sen verran että yrittää nousta sen mukana ja hyvässä lykyssä vielä itse venttiilin luistikin jousen jatkona. Muuta niksiä siinä ei ole kuin että nosta ne osat erikseen kuten ne yleensä sieltä tulevatkin. Pudotusventtiili ensin, sitten kansi, sitten loput sieltä porauksesta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Kokeillaan näillä ohjeilla ja katsotaan miten äijän käy...
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Ehkä myös kannattaa odottaa varret alas ennenkuin alkaa aukomaan venttiileitä. Nostosylinterin öljyt nimittäin poistuvat pitoventtiilin porauksen kautta ulos, kun se avataan.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Tänään ei paljon kerinnyt tuhtaamaan tuon pudotusventtiilin kanssa ,hytin kiinnike oli ryytynyt niin piukasti kiinni ja piti taistella sen kanssa oma aikansa.
Jos tuo kuva nyt suostuu näkymään ,niin ollaanko oikeilla jäljillä sen pudotusventtiilin kanssa?
Jos tuo kuva nyt suostuu näkymään ,niin ollaanko oikeilla jäljillä sen pudotusventtiilin kanssa?
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Jos oikein tulkitsen kuvaa niin siinähän se kaiken keskellä pilkistää. Kun kokeilet ohjaamosta käsin kääntää pudotusventtiiliä, niin tuon vivun pitää silloin ensin kääntyä ja sitten nousta jos venttiili on rakenteeltaan samanlainen kuin vanhemmissa malleissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Kyllä pudotusventtiili on kytketty rautaan joka on kiinni R-sokalla pystytankoon. Pystytanko liikkuu ylöpäin kun ohjaamossa olevas vipu käytetään. Mitään kiertolikettä siinä ei tapahdu. Pudotusventtiiliossä ei ole liikkeen lukitusta. vaan venttiili pysyy kiinni pystytankoa alsvetävän jousen avulla, joka näkyy valokuvassa pystytangon oikealla puolella (viite 22 varaosakirjan sivulla) avulla. seuraavan linkin sivulla 8-809 näytetään rakenne https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDVk0zbDd5OVdIS1k
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
No niin..tuollaiset vermeet nousi ylös ja tuo viimeinenkin osa (luisti?) tuli ylös puutikulla ihan hyvin!
Tässä ei ilmeisesti vikaa?
Tässä ei ilmeisesti vikaa?
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Siellä on kaikki mitä pitääkin. Jos sen luistin kärjessä oleva reikä on tukkeessa niin venttiili ei sulkeudu lainkaan. Silloin nostot menee suunnilleen nolliin.
Luisti on puhdas ja liikkuu hyvin porauksessaan. Se on pääasia ja hyvä juttu.
Kokeen seuraava vaihe: Kierrä porauksen kierteeseen paikalleen kaikki mitä noissa kuvissa on jousen yläpuolella, eli aluslaatta, pudotusventtiilin runko ja itse pudotusventtiili. Jätä siis pöydälle se luisti, jossa on pieni reikä kärsän nokassa, pieni hauli, kolmireikäinen prikka sekä jousi.
Kun nuo osat on paikallaan niin sitten vaan traktori käyntiin tyhjäkäynnille ja nostovipu taakse.
Kun kaikki on kunnossa, tulee öljy pumpulta, ohivirtausventtiili on suljettuna joten öljy menee takaiskuventtiilin kautta varsinaiseen painelinjaan, jossa on matkan varrella sivuväylänä tuo purkamasi pito/laskuventtiili. Jos pito/laskuventtiilissä olisi kara paikallaan, niin öljy ei pääsisi pakenemaan sen kautta takaisi vaihdelaatikkoon, vaan menisi nostosylinteriin ja varret nousisivat täydellä teholla. Koska pito/laskuventtiini on nyt auki, niin öljy yrittää mennä sekä nostosylinteriin että sivuväylää pitkin laskeutumisnopeuden säätöventtiilille. Kun laskeutumisnopeuden säätöventtiili on säädettynä nopealle, öljy virtaa sen kautta melko helposti takaisin öljypohjaan, mutta painetta tulee sen verran, että ainakin tyhjät varret pyrkivät nousemaan ylös. Jos nouset varrelle seisomaan, paine karkaa laskeutumisnopeuden säätöventtiilin kautta öljypohjaan ja varret laskeutuu miehen painolla.
Kun säädät laskeutumisnopeutta hitaammalle, niin nostovoima vetovarsien päässä kasvaa niin, että jossain säädön puolenvälin tietämillä miehen painolla ei varsia saa enää kunnolla alenemaan ja kun säätö on käännettynä ihan hitaalle, niin varret nostaa ehkä muutaman sata kiloa ja kun nostovivun työntää eteen, niin varret laskeutuvat miehen painolla varsin hitaasti.
Nyt on epäilyksen alla laskeutumisnopeuden säädön toiminta, joten tuo testi kannattaa tehdä huolellisesti. Minun arvaukseni on, että siinä säädössä on jotain pielessä ja varret nostaa tyhjäkäynnilläkin miehen, kaksi tai kolmekin vaikka laskeutumisnopeus on nopeimpaan asentoon säädettynä. Ja sitten laskeutuu erittäin hitaasti kun nostovivun työntää eteen. Pääasia on, että huomaat selkeän eron nostovoimassa ja laskeutumisnopeudessa kun kokeilet säätää laskeutumisnopeutta.
Kerro mitä sait selville ennen kuin jatkat prosessia.
Luisti on puhdas ja liikkuu hyvin porauksessaan. Se on pääasia ja hyvä juttu.
Kokeen seuraava vaihe: Kierrä porauksen kierteeseen paikalleen kaikki mitä noissa kuvissa on jousen yläpuolella, eli aluslaatta, pudotusventtiilin runko ja itse pudotusventtiili. Jätä siis pöydälle se luisti, jossa on pieni reikä kärsän nokassa, pieni hauli, kolmireikäinen prikka sekä jousi.
Kun nuo osat on paikallaan niin sitten vaan traktori käyntiin tyhjäkäynnille ja nostovipu taakse.
Kun kaikki on kunnossa, tulee öljy pumpulta, ohivirtausventtiili on suljettuna joten öljy menee takaiskuventtiilin kautta varsinaiseen painelinjaan, jossa on matkan varrella sivuväylänä tuo purkamasi pito/laskuventtiili. Jos pito/laskuventtiilissä olisi kara paikallaan, niin öljy ei pääsisi pakenemaan sen kautta takaisi vaihdelaatikkoon, vaan menisi nostosylinteriin ja varret nousisivat täydellä teholla. Koska pito/laskuventtiini on nyt auki, niin öljy yrittää mennä sekä nostosylinteriin että sivuväylää pitkin laskeutumisnopeuden säätöventtiilille. Kun laskeutumisnopeuden säätöventtiili on säädettynä nopealle, öljy virtaa sen kautta melko helposti takaisin öljypohjaan, mutta painetta tulee sen verran, että ainakin tyhjät varret pyrkivät nousemaan ylös. Jos nouset varrelle seisomaan, paine karkaa laskeutumisnopeuden säätöventtiilin kautta öljypohjaan ja varret laskeutuu miehen painolla.
Kun säädät laskeutumisnopeutta hitaammalle, niin nostovoima vetovarsien päässä kasvaa niin, että jossain säädön puolenvälin tietämillä miehen painolla ei varsia saa enää kunnolla alenemaan ja kun säätö on käännettynä ihan hitaalle, niin varret nostaa ehkä muutaman sata kiloa ja kun nostovivun työntää eteen, niin varret laskeutuvat miehen painolla varsin hitaasti.
Nyt on epäilyksen alla laskeutumisnopeuden säädön toiminta, joten tuo testi kannattaa tehdä huolellisesti. Minun arvaukseni on, että siinä säädössä on jotain pielessä ja varret nostaa tyhjäkäynnilläkin miehen, kaksi tai kolmekin vaikka laskeutumisnopeus on nopeimpaan asentoon säädettynä. Ja sitten laskeutuu erittäin hitaasti kun nostovivun työntää eteen. Pääasia on, että huomaat selkeän eron nostovoimassa ja laskeutumisnopeudessa kun kokeilet säätää laskeutumisnopeutta.
Kerro mitä sait selville ennen kuin jatkat prosessia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
No niin...
Nostolaitteet nousee heti ylös ka kun menee seisomaan varsien päälle ,niin pysyy edelleen nykien ylhäällä.
Nopeuden säädöllä ei ole vaikutusta missä kohtaa se on ,tekee kaikilla asennoilla tuon saman??
Nopeussäädön tappi ainakin liikkuu kun piirsin viivan tuohon akselin juuren ihan rajalle ku se akseli menee tuohon mötikkään ja sitten kun sääsin nopeussäätimen toiseen laitaan niin viiva kyllä nousi....eri asia on sitten tapahtuuko siellä murikan sisällä mitään.
Nostolaitteet nousee heti ylös ka kun menee seisomaan varsien päälle ,niin pysyy edelleen nykien ylhäällä.
Nopeuden säädöllä ei ole vaikutusta missä kohtaa se on ,tekee kaikilla asennoilla tuon saman??
Nopeussäädön tappi ainakin liikkuu kun piirsin viivan tuohon akselin juuren ihan rajalle ku se akseli menee tuohon mötikkään ja sitten kun sääsin nopeussäätimen toiseen laitaan niin viiva kyllä nousi....eri asia on sitten tapahtuuko siellä murikan sisällä mitään.
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Laskeutumisnopeuden säädössä on selvästi jotain pielessä. Se, että varret nykii kun seisoo varren päällä tulee siitä, että kun nostolaite tulee yläasentoon, niin ohivirtausventtiili avautuu ja systeemi lopettaa nostamisen ja heti kun varret hiukan vajenee, niin nostolaite korjaa automaattisesti asennon takaisin ylös.
Laskeutumisnopeuden säätö on 1494:ssa eri tavalla mekanisoitu kuin vanhemmissa malleissa ja sen kokoonpanosta minulla ei ole kokemusta, mutta on varsin mahdollista ja jopa todennäköistä, että tuon kuvassa olevan tapin alapäässä, kannen alla on jotain pielessä. Todennäköisin skenaario on, että tämän ikäistä traktoria on ehtinyt joku joskus "korjaamaan" ja asentanut siellä jotain pieleen.
Toinen, mutta paljon epätodennäköisempi skenaario on, että laskunopeuden säädön kara jumittelee venttiilipesäkkeen sisällä, mutta se on niin harvinaista, ettei omiin korviini ole kulkeutunut yhtään tapausta näiden parinkymmenen vuoden aikana jota olen netissä näitä asioita penkonut.
Kolmas mahdollisuus on, että venttiilipesäkettä on käytetty irrallaan ja "korjattu" sen verran että laskeutumisnopeuden säätöventtiilin kara on asennettu väärin päin poraukseensa, se kun mahtuu menemään sinne kahdella tavalla, mutta toimii vain yhdellä tavalla. Tällaisia tapauksia tiedän pari.
Remontti taitaa nyt laajeta siihen suuntaa, että kannattaa irrottaa polttoainetankki että tuohon laskeutumisnopeuden säädön mekanismiin saa kunnollisen näköyhteyden, mutta siitä eteenpäin täytyy neuvot saada kokeneemmalta taholta.
Laskeutumisnopeuden säätö on 1494:ssa eri tavalla mekanisoitu kuin vanhemmissa malleissa ja sen kokoonpanosta minulla ei ole kokemusta, mutta on varsin mahdollista ja jopa todennäköistä, että tuon kuvassa olevan tapin alapäässä, kannen alla on jotain pielessä. Todennäköisin skenaario on, että tämän ikäistä traktoria on ehtinyt joku joskus "korjaamaan" ja asentanut siellä jotain pieleen.
Toinen, mutta paljon epätodennäköisempi skenaario on, että laskunopeuden säädön kara jumittelee venttiilipesäkkeen sisällä, mutta se on niin harvinaista, ettei omiin korviini ole kulkeutunut yhtään tapausta näiden parinkymmenen vuoden aikana jota olen netissä näitä asioita penkonut.
Kolmas mahdollisuus on, että venttiilipesäkettä on käytetty irrallaan ja "korjattu" sen verran että laskeutumisnopeuden säätöventtiilin kara on asennettu väärin päin poraukseensa, se kun mahtuu menemään sinne kahdella tavalla, mutta toimii vain yhdellä tavalla. Tällaisia tapauksia tiedän pari.
Remontti taitaa nyt laajeta siihen suuntaa, että kannattaa irrottaa polttoainetankki että tuohon laskeutumisnopeuden säädön mekanismiin saa kunnollisen näköyhteyden, mutta siitä eteenpäin täytyy neuvot saada kokeneemmalta taholta.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm To Huhti 22 2021, 11:40, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Seuraavassa linkki varaosakirjaan. https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDVk0zbDd5OVdIS1k Sivulla 8-296 (img 095) näkyy laskunopeuden säädön mekaniikka. Irrota oikeanpuoleinen polttoaine säiliö (ei vasemmanpuoleinen) ja poista kansi (ref 9). Katso että lukkorengas (ref 4) on paikallaan ja että holkki (ref 3) on oikealla puolella kulmarautaa (ref kahdeksan). Ruuvi (ref 17) painaa kulmarautaa ja laskunopeus suurenee kun tappi (ref 1) liikkuu ulospäin kulmaraudan vetämänä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Selvä ,puran tuon laskunopeuden säädön vielä ja katson mitä sieltä löytyy.
Laitan tuon pudotusventtiilin ensin nippuun ja siirryn sitten tankin tyhjennykseen....
Kiitos hyvistä ohjeista!
Laitan tuon pudotusventtiilin ensin nippuun ja siirryn sitten tankin tyhjennykseen....
Kiitos hyvistä ohjeista!
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
DB5102 likes this post
Vs: Case 1494 nostolaite ei LASKE??
Jousi vaan on hukassa...hieno homma.
J.Rannikko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» case 1390 Nostolaite ei laske
» case 1494 nostolaite.
» DB 1412 -79 Nostolaite nousee mutta ei laske???
» nostolaite ei laske!!
» DB 996 -80 nostolaite ei laske
» case 1494 nostolaite.
» DB 1412 -79 Nostolaite nousee mutta ei laske???
» nostolaite ei laske!!
» DB 996 -80 nostolaite ei laske
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa