DB 880 Implematik
2 posters
Sivu 1 / 1
DB 880 Implematik
Moi !
Olisi taas kysymystä viisaimmille.Katkaisin Taavetin ja tiivistin sauman,se pitää.
Laitoin öljyt sisään ja käyntiin, nostolaitteet nousi ylös ja jumittui sinne,purin kotelot ja otin akselinnostovarsineen pois ja yritin muovivasaralla saada mäntää sisään,ei inahdakaan,missähän vika? en ole mitään keksinyt, voisiko joku vihjata mitä pitäisi tehdä seuraavaksi?
Olisi taas kysymystä viisaimmille.Katkaisin Taavetin ja tiivistin sauman,se pitää.
Laitoin öljyt sisään ja käyntiin, nostolaitteet nousi ylös ja jumittui sinne,purin kotelot ja otin akselinnostovarsineen pois ja yritin muovivasaralla saada mäntää sisään,ei inahdakaan,missähän vika? en ole mitään keksinyt, voisiko joku vihjata mitä pitäisi tehdä seuraavaksi?
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: DB 880 Implematik
Toimiko nostolaite ennen remonttia? Olisi hyvä tietää koska vanhoissa traktoreissa on ollut monenlaisia viritelmiä, joita sivullinen ei pysty kuvittelemaan.
Periaatteessa öljy on pito/laskuventtiilin takana, eli kun venttiilin avaa niin öljy menee takaisin vaihdelaatikkoon. Ulosottovaihteen kotelon yläpinnassa on proppu, jossa on nelikulmainen avainsyvennys. Propun alla näkyy pieni pultti, joka liikuttaa sekä ohivirtausventtiiliä että pito/laskuventtiiliä. Kun nostovipu on taakse vedettynä, eli nostoasennossa, pultti on ihan pohja-asennossa ja kun vipu on edessä, laskuasennossa, pultin pää nousee muutaman millin ylöspäin ja silloin nostolaite laskee. Pitoasento on siinä välillä.
Tarkista ensin että tuo pultti liikkuu ja jos se liikkuu vain vähän tai ei ollenkaan niin vikaa pitää alkaa etsimään nostovivun ja sitä pulttia nostavan vivun väliltä.
Periaatteessa öljy on pito/laskuventtiilin takana, eli kun venttiilin avaa niin öljy menee takaisin vaihdelaatikkoon. Ulosottovaihteen kotelon yläpinnassa on proppu, jossa on nelikulmainen avainsyvennys. Propun alla näkyy pieni pultti, joka liikuttaa sekä ohivirtausventtiiliä että pito/laskuventtiiliä. Kun nostovipu on taakse vedettynä, eli nostoasennossa, pultti on ihan pohja-asennossa ja kun vipu on edessä, laskuasennossa, pultin pää nousee muutaman millin ylöspäin ja silloin nostolaite laskee. Pitoasento on siinä välillä.
Tarkista ensin että tuo pultti liikkuu ja jos se liikkuu vain vähän tai ei ollenkaan niin vikaa pitää alkaa etsimään nostovivun ja sitä pulttia nostavan vivun väliltä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
DB 880 Implematik
Kiitos vastauksesta!
Nostolaite lakkasi toimimasta ,siksi se homma aloitettiin,se sauman tiivistys.
Vika kyllä löytyi,se oli juuri se tappi,se haarukka joka nostaa venttiiliä oli juuttunut tapin mutterin ympärille kun mutteri oli niin pieni,että vivun haarukka oli mennyt mutterin ympärille.Nyt kokoamisen jälkeen siitä propun reijästä on kyllä todettu,että tappi liikkuu ylös ja alas riittävästi. Nostolaitteen mäntä vaan on jumissa ei liiku ulos eikä sisään.Olen miettinyt voisiko traktorin oikealla puolella taka-akselin sisällä oleva säätöventiilimurikka jollain tavalla vaikuttaa tähän tilanteeseen.Hydraulikka tässä 880 on niin monimutkainen ,että en ole päässyt siitä selville miten se toimii.En keksi mitään mitä nyt pitäisi tehdä,ehkä joku viisaampi osaisi antaa neuvoja.
ranetek
Nostolaite lakkasi toimimasta ,siksi se homma aloitettiin,se sauman tiivistys.
Vika kyllä löytyi,se oli juuri se tappi,se haarukka joka nostaa venttiiliä oli juuttunut tapin mutterin ympärille kun mutteri oli niin pieni,että vivun haarukka oli mennyt mutterin ympärille.Nyt kokoamisen jälkeen siitä propun reijästä on kyllä todettu,että tappi liikkuu ylös ja alas riittävästi. Nostolaitteen mäntä vaan on jumissa ei liiku ulos eikä sisään.Olen miettinyt voisiko traktorin oikealla puolella taka-akselin sisällä oleva säätöventiilimurikka jollain tavalla vaikuttaa tähän tilanteeseen.Hydraulikka tässä 880 on niin monimutkainen ,että en ole päässyt siitä selville miten se toimii.En keksi mitään mitä nyt pitäisi tehdä,ehkä joku viisaampi osaisi antaa neuvoja.
ranetek
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
DB 880 Implematik
Moi!
Kokeilin vielä työntää nostolaitteen mäntää rautakangen ja puupalikan avulla vivun ollessa lasku asennossa ,mäntä kyllä meni sisäänpäin vähän ja pyrki takaisin ulospäin ,on kuin kovaa kumipalloa puristaisi. Mikähän venttiili ei avaudu? Yritän vielä katsoa kuvia jos niistä jotain ymmärtäisi?
Kokeilin vielä työntää nostolaitteen mäntää rautakangen ja puupalikan avulla vivun ollessa lasku asennossa ,mäntä kyllä meni sisäänpäin vähän ja pyrki takaisin ulospäin ,on kuin kovaa kumipalloa puristaisi. Mikähän venttiili ei avaudu? Yritän vielä katsoa kuvia jos niistä jotain ymmärtäisi?
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
DB 880 Implematik
Vielä kokeili sellaista,että avasin akselin etupuolelta banjoliitintä niin sain männän työnnettyä sisään ,liittimestä tuli tietenkin öljyä ja vähän ilmaa,mutta se ei ratkaissut ongelmaa miksi nostolaite jäi ylös jumiin.
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
DB 880 Implematik
Vielä tuli mieleen se,että voisiko olla niin ,että nostolaitteen salpa olisi syyllinen ,se ei inahtanutkaan kun yritin vapauttaa nostovarsia yläasennosta,rulla ei suostunut pyörähtämään, kun oikei voimalla käänsin lukitus rengas irtosi ja rulla jäi käteen,sai sen kyllä takaisin mutta ei liikkunut.
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: DB 880 Implematik
Tuo ylös juuttunut nostolaite implematicissa menee kyllä kokonaan kokemuspiirin ulkopuolelle, mutta se on varma juttu, että öljyn pitää tulla sylinteristä ulos pitoventtiilin kautta. Moottorin ollessa sammuksissa sen saa tulemaan alas myös TCU-venttiilin kautta kun moottori on sammuksissa. Onko ihan saletti, että sen nostosorkan päällä oleva mutteri on oikeassa säädössä? Jos se on liian löysällä niin pitoventtiili ei avaudu.
Nostolaitteen mekaaninen lukko on yksinkertainen aparaatti ja siihen pääsee käsiksi kun sen kannen päästää irralleen. Kannattaa ehkä jatkaa hommaa seuraavaksi sillä suunnalla.
Nostolaitteen mekaaninen lukko on yksinkertainen aparaatti ja siihen pääsee käsiksi kun sen kannen päästää irralleen. Kannattaa ehkä jatkaa hommaa seuraavaksi sillä suunnalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
DB 880 Implematik
Kiitokset Erkille asiantuntevista vastauksista,tutkin asiaa,mutta pidän projektista vähän huilia.
Kerron sitten kun ja jos asia ratkeaa miten on käynyt.
Rauno V
Kerron sitten kun ja jos asia ratkeaa miten on käynyt.
Rauno V
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Similar topics
» Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
» Käyttöentisöinti DB-880 implematic
» implematik vm 66 oljyhuolia
» Käyttöentisöinti DB-880 implematic
» implematik vm 66 oljyhuolia
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa