DB 1390 Nostolaitteen vipu
+3
jouto
1690 metsä
daavidi
7 posters
Sivu 1 / 1
DB 1390 Nostolaitteen vipu
Mitenkä tuon nostovivun liikkumisjäykkyyden saa säädettyä, on vaan niin pirun tunnoton.
daavidi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Siellä on kitkalevy ja sille säätömutteri, ventiinipesään sisällemenevällä akselilla. Traktorin alle vaan könyämään ja lampun avulla tiirailemaan.
Se säätömutteri on sielä muistaakseni vähän hankkalassa välissä, tai ainakin sieltä helposti karisee roskaa silmille.
Sitä mutteria ei kovin paljoa pitäis tarvita kääntää, kun se jo tehoaa
Se säätömutteri on sielä muistaakseni vähän hankkalassa välissä, tai ainakin sieltä helposti karisee roskaa silmille.
Sitä mutteria ei kovin paljoa pitäis tarvita kääntää, kun se jo tehoaa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Selvä , täytyy huomenna tiirailla. Kiitos ohjeesta.
daavidi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Kun kirrasin tuon 1394:stä, otin oikean takapyörän poies. Tai siis se piti ottaa pois jarruremontin tähdenkin.
Mutta kiinnostaa, onko tuota näissä nelipyttyisissä mahdollistakaan kiristää ilman takapyörän poistoa. Minusta se vaikutti mahdottomalta.
Entä miten 16**:ssä?
t. Kauko Ollila
Mutta kiinnostaa, onko tuota näissä nelipyttyisissä mahdollistakaan kiristää ilman takapyörän poistoa. Minusta se vaikutti mahdottomalta.
Entä miten 16**:ssä?
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Muistaakseni siinä vanhemmassa 1390 kiristin ilman pyörän irroitusta. Pitkät kädet. Tai muistan väärin
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Sama tars tehdä tohon 1494 konehesen .....
Kuinkakohan tuo onnistuu luontevimmin ......
Kuinkakohan tuo onnistuu luontevimmin ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Joo, tuosta 13xx Taavetista ei ole täyttä varmuutta. Pienempi kone = ahtaammat paikat, mutta 14, 15 ja 16xx onnistuu alakautta,
ei tarvi purkaa mitään. Ei ole iso homma tuo
ei tarvi purkaa mitään. Ei ole iso homma tuo
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Könysin minäkin 1390 alla säätääkseni ko. mutteria mutta en saanut vipua toimimaan mieleisesti. Kyselen nyt: Onko mutterin alla "kitkarikat" jotka voivat murentua vuosien saatossa? Jos on niin mistä saa uudet? Mutterin pyöritys onnistuu trakrorin alta pyörää iroittamatta.
Hente- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Kyllä siellä pitäis joku kitkamateriaali olla. Muistaakseni täälä oli joskus juttua, että jonku koneesta se kitkamateriaali oli hävinny.
Tarkempaa tietoa ei mulla ole, kun ei ole tarvinu tuota kohtaa koskaan purkaa, säätö on riittäny.
Kertoo ken paremmin tietää.
Erään papparaisen majoriin tuon kitkamateriaali tein maakaasuputken kuoresta (sellaista pari milliä paksua sitkeää muovia) ja hyvin toimi.
Mutta sehän olikin vain majori
Tarkempaa tietoa ei mulla ole, kun ei ole tarvinu tuota kohtaa koskaan purkaa, säätö on riittäny.
Kertoo ken paremmin tietää.
Erään papparaisen majoriin tuon kitkamateriaali tein maakaasuputken kuoresta (sellaista pari milliä paksua sitkeää muovia) ja hyvin toimi.
Mutta sehän olikin vain majori
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Kyllä sinne kuuluu kaksi kitkaprikkaa K909582. Tilasin kerran semmoset Marjakankaalta jotain 12€ kappale, mutta nyt ei näkynyt olevan.
Joskus ole tehnyt hätävaraosat putkimiehen jonkin kokoisesta fiiberitiivisteestä. Ei kyllä kitkattanu yhtä hyvin kuin aito ja alkuperäinen, mutta toimi kuitenkin.
Engelsmannien maasta niitä kyllä löytyisi, mutta kun nyt ei ole ollut tarvis.
Joskus ole tehnyt hätävaraosat putkimiehen jonkin kokoisesta fiiberitiivisteestä. Ei kyllä kitkattanu yhtä hyvin kuin aito ja alkuperäinen, mutta toimi kuitenkin.
Engelsmannien maasta niitä kyllä löytyisi, mutta kun nyt ei ole ollut tarvis.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 1390 Nostolaitteen vipu
Kannattaa kyllä kysyä ihan merkkiliikkeestäkin.
Joskus toisinaan ne voi jopa yllättää, hinnaltaan ja osasaatavuudeltaan, vanhempiinkin .....
Esim 1494 kiekkamittarin vaijeri CASE-liikkeessä, ihan CNH-paketissa 26€ , IKH tarvike taasen olis ollut 51€ ......
Joskus toisinaan ne voi jopa yllättää, hinnaltaan ja osasaatavuudeltaan, vanhempiinkin .....
Esim 1494 kiekkamittarin vaijeri CASE-liikkeessä, ihan CNH-paketissa 26€ , IKH tarvike taasen olis ollut 51€ ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa