1290 ajo- ja työvalot
2 posters
Sivu 1 / 1
1290 ajo- ja työvalot
Voisinko saada vinkin miten rakentelisin 1290:n ajovalot toimiviksi. Tällä hetkellä toimivat parkit ja vilkut. Toisen puolen takavalot ovat pimeänä. Ajovalot ovat Mikki Hiiri mallia.
jtn- Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 63
Paikkakunta : Turku / Iniö
Vs: 1290 ajo- ja työvalot
Kosketusvikoja monesti ovat.Kunnon maa puuttuu myös useasti. Tarkoitatko mikkihiiri-mallilla alkuperäisiä.
Ne saa kirkkaammiksi kun laittaa releen väliin,sekä pitkille että lyhyille omat releet. Näin myös vanhat johdot pääsevät helpommalla ,kun ei mene kuin ohjausvirta niitä pitkin.
Kytkentäohjeita löytyy tarvittaessa.
Ne saa kirkkaammiksi kun laittaa releen väliin,sekä pitkille että lyhyille omat releet. Näin myös vanhat johdot pääsevät helpommalla ,kun ei mene kuin ohjausvirta niitä pitkin.
Kytkentäohjeita löytyy tarvittaessa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1290 ajo- ja työvalot
Valot ovat sivulla olevaa mallia, vähän kuin Mikki Hiiren korvat. Olen ajatellut tämän talven metsätöiden jälkeen asentaa upotettavat. En ole vielä paljonkaan ehtinyt tutkia kytkentöjä. Traktori on ollut pari vuotta mutta vasta tänä talvena olen tehnyt sillä töitä. Valottakin on pärjännyt, saari jossa DB asuu on senverran syrjäinen paikka.
jtn- Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 63
Paikkakunta : Turku / Iniö
Vs: 1290 ajo- ja työvalot
Tutkippa sieltä keulasta päin ekana,saattaa olla vaan johdot tai maajohdot pistokkeista irti,ne on liitetty heti kohta maskin jälkeen,irroita se etumaski ja aloita sieltä ja kirjoittele aina mille näyttää,kyllä siihen valot löytyy.
Joo,se on niillä hörökorvilla varustettu malli.
Joo,se on niillä hörökorvilla varustettu malli.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1290 ajo- ja työvalot
Omassa taavissa ei koko oikeanpuoleinen lokasuoja maattanut, takavalo teki vähän mitä sattui. Siinäkin on pelti peltiä vasten ja monta pulttia ja silti täytyi vähän hivaista että alkoi virta taas kulkea. Takavalojen lampunkannat olivat täysin hapettuneet kun lasit olivat rikki ja vesi päässyt sisään. Jarruvalojen katkaisijalta oli jostain syystä johdot lähteneet auki siitä hytin etupuolelta.
Kojelaudan valokatkaisijasta oli kärjet sulaneet eikä auttanut kuin uuden vaihto. Ajovalojen apikoliitin oli sieltä keulasta sulanut ja rapissut palasiksi. Toisen ajovalon maajohto oli poikki, se minkä lenkki on siinä lampun sisällä kiinnityspultin alla. Ai niin, ne etuvilkut/parkit kun ovat 996:ssa varsien päässä, olivat palasina ja johdot oikosulussa runkoon. Varmaan selittää sen että miksi sulakerasiaan oli pistetty yksi naurettavan iso sulake (varmaan joku päävirtasulake) + koko rasia oli sulanut siitä kohtaa. Ihme ettei ole palanut koko kone.
Tässä nyt muutamia vikoja mitä minun braunissa oli kun se omistukseeni siirtyi. Virtakynän ja kytkentäkaavion kanssa lähdin virtalukolta seuraamaan että missä kohtaa aina virta katkesi. Se virtalukkokin oli hajalla ja ohitettu.
Kojelaudan valokatkaisijasta oli kärjet sulaneet eikä auttanut kuin uuden vaihto. Ajovalojen apikoliitin oli sieltä keulasta sulanut ja rapissut palasiksi. Toisen ajovalon maajohto oli poikki, se minkä lenkki on siinä lampun sisällä kiinnityspultin alla. Ai niin, ne etuvilkut/parkit kun ovat 996:ssa varsien päässä, olivat palasina ja johdot oikosulussa runkoon. Varmaan selittää sen että miksi sulakerasiaan oli pistetty yksi naurettavan iso sulake (varmaan joku päävirtasulake) + koko rasia oli sulanut siitä kohtaa. Ihme ettei ole palanut koko kone.
Tässä nyt muutamia vikoja mitä minun braunissa oli kun se omistukseeni siirtyi. Virtakynän ja kytkentäkaavion kanssa lähdin virtalukolta seuraamaan että missä kohtaa aina virta katkesi. Se virtalukkokin oli hajalla ja ohitettu.
Reisrdok- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa