1390 ulosotto
3 posters
Sivu 1 / 1
1390 ulosotto
Parikin ongelmaa ulosotossa:
1. Lingotessa (vesme tr-220) kun linko menee tukkoon niin akseli näyttää pysähtyvän, joten eikös se tarkoita, että jostain luistaa? Onko normaalia vai pitäisikö akselin murtopultti katketa? Kesällä tienvartta niittäessä huomasin niittokoneen äänen vaihtelevan, joten siinä jo tuli mieleen, että luistaako joku kohta ulosotosta.
2. Voimansiirron kytkin jumissa: Käsikytkimestä ei tapahdu mitään. Koitin naputella vaijerin päässä olevaa vipua joka menee kytkimeen mutta se ei reagoinut millään tavalla. Tästä tulkitsin, että kytkin on jumissa. Jos kytkin jumissa niin onko sitä mahdollisuutta saada auki ilman katkaisua (ja sen osaavaa korjaajaa)? Olen nyt laittanut voimansiirron päälle traktorin ollessa sammuksissa ja sitten käynnistänyt. Onko tästä toimintatavasta haittaa siihen asti kunnes tuo kytkinongelma on ratkaistu?
Koneena on liki koko 2000 luvun seissyt mutta erittäin vähän (3600h) ajettu, joten jumitus on varmasti enemmän kuin mahdollinen. Ja kuskina todella wannabe-konemies ilman minkäänlaista kokemusta, joten kysymyksetkin ovat sen mukaisia.
1. Lingotessa (vesme tr-220) kun linko menee tukkoon niin akseli näyttää pysähtyvän, joten eikös se tarkoita, että jostain luistaa? Onko normaalia vai pitäisikö akselin murtopultti katketa? Kesällä tienvartta niittäessä huomasin niittokoneen äänen vaihtelevan, joten siinä jo tuli mieleen, että luistaako joku kohta ulosotosta.
2. Voimansiirron kytkin jumissa: Käsikytkimestä ei tapahdu mitään. Koitin naputella vaijerin päässä olevaa vipua joka menee kytkimeen mutta se ei reagoinut millään tavalla. Tästä tulkitsin, että kytkin on jumissa. Jos kytkin jumissa niin onko sitä mahdollisuutta saada auki ilman katkaisua (ja sen osaavaa korjaajaa)? Olen nyt laittanut voimansiirron päälle traktorin ollessa sammuksissa ja sitten käynnistänyt. Onko tästä toimintatavasta haittaa siihen asti kunnes tuo kytkinongelma on ratkaistu?
Koneena on liki koko 2000 luvun seissyt mutta erittäin vähän (3600h) ajettu, joten jumitus on varmasti enemmän kuin mahdollinen. Ja kuskina todella wannabe-konemies ilman minkäänlaista kokemusta, joten kysymyksetkin ovat sen mukaisia.
jalonent- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 1
Ikä : 43
Paikkakunta : Ulvila
Vs: 1390 ulosotto
1 : Älä nyt käytä konetta turhia yhtään ----- Ennen tarkempia tutkimuksia
2 : Siellä voi nyt ilmeisesti olla voa kytkimen poikittais-käyttöakseli tai käyttövaijeri tms jumissa = kytkin on kokoajan painatuksella = rasittaa kytkimen painelaakeria + kampiakselin päittäislaakereita = tovin päästä on päittäislaakerit kaput = ja kampiakseli ja lohkokin "romua" ?
Sekä VOA - levy on saattanut kärynnyt loppuun + ehkä asetelmankin jo pahimmoillaan syönyt piloille ........
Veikkauksena näin .....
Ittellä erään toisen brittimerkin traktori ostettu purettuna jossa kytkimen poikittaisakseli oli jumissa = moottorista painepuolen päittäislaakerit kateissa = kampiakseli ja lohkon päittäislaakerivastinpinta 1-2mm kuluneet.....
Korjattavissa EHKÄ täyttöhitsaamalla ja koneistamalla, sekä lohko ja kamiakseli = €€€ summaa + omia töitä ......
2 : Siellä voi nyt ilmeisesti olla voa kytkimen poikittais-käyttöakseli tai käyttövaijeri tms jumissa = kytkin on kokoajan painatuksella = rasittaa kytkimen painelaakeria + kampiakselin päittäislaakereita = tovin päästä on päittäislaakerit kaput = ja kampiakseli ja lohkokin "romua" ?
Sekä VOA - levy on saattanut kärynnyt loppuun + ehkä asetelmankin jo pahimmoillaan syönyt piloille ........
Veikkauksena näin .....
Ittellä erään toisen brittimerkin traktori ostettu purettuna jossa kytkimen poikittaisakseli oli jumissa = moottorista painepuolen päittäislaakerit kateissa = kampiakseli ja lohkon päittäislaakerivastinpinta 1-2mm kuluneet.....
Korjattavissa EHKÄ täyttöhitsaamalla ja koneistamalla, sekä lohko ja kamiakseli = €€€ summaa + omia töitä ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 ulosotto
Siinä vaijerin päässä olevassa vivussa mikä menee kytkimelle pitäisi olla pieni vapaaliike, joka tuntuu herkästi kädellä heiluttamalla. Ota vaijeri irti vivusta, niin selviää kanittaako vaijeri. Mikäli silloinkaan ei tunnu vapaaliikettä on vikaa etsittävä kytkimeltä. Kytkimelle menevään vipuun kun laittaa niin pitkän putkivarren kuin saa mahtumaan, pitäisi vivun liikkua käsin/jaloin. Alapuolella on luukku, josta pääsee hieman tiirailemaan kytkinsysteemejä. Rasvanippakin on liikuville osille rungon sivulla.
Kytkimen voi kaiketi remontoida katkaisematta traktoria mutta silloin on mm. koppi nostettava pois ja ulosottovaihde irroitettava perästä, vedettävä voimanottoakseli ulos, aukaistava vaihteiston ja kytkimen kannet ja liutettava vaihteistonakselin booriholkki pois akselin liitoksesta. Katkaisu on huomattavasti nopeampi operaatio.
Luistaa kytkin ei saisi. Kunnossa oleva kytkin pitää niin että kone sammuu tiukassa paikassa.
Kytkimen voi kaiketi remontoida katkaisematta traktoria mutta silloin on mm. koppi nostettava pois ja ulosottovaihde irroitettava perästä, vedettävä voimanottoakseli ulos, aukaistava vaihteiston ja kytkimen kannet ja liutettava vaihteistonakselin booriholkki pois akselin liitoksesta. Katkaisu on huomattavasti nopeampi operaatio.
Luistaa kytkin ei saisi. Kunnossa oleva kytkin pitää niin että kone sammuu tiukassa paikassa.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Similar topics
» case 1390 ulosotto
» Case 1390 hydrauliikkapaineen ulosotto etukuormaajalle
» ulosotto case1394
» O:996 ulosotto tai rattaita
» hydrauliikan ulosotto
» Case 1390 hydrauliikkapaineen ulosotto etukuormaajalle
» ulosotto case1394
» O:996 ulosotto tai rattaita
» hydrauliikan ulosotto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa