David brown 950 nostolaite laskee
3 posters
Sivu 1 / 1
David brown 950 nostolaite laskee
Ostettiin tässä david brown 950. (hiton savolaiset myyjät)
Täällä on varmasti paljon aiheita tästäkin. Mie kattelin etukäteen jo näitä jonkun aikaa mutta ei löytynyt edellisistä tietoa jota vois ymmärtää
Muuten toimii aikalailla moitteettomasti, mutta nostolaitteen hydrauliikka ei pelaa täysillä.
Nostolaite nostaa ylös, kun lisää kierroksia. Senjälkeen se palaa heti takaisin alas. On pidettävä kierroksia ylhäällä, että pysyy nostolaite ylhäällä. Nostolaitteeseen on laitettu lumiaura.
Huomasin, kun tarkastelin noita missä ne nostolaitteen männät on, niin takaapäin katsottuna se vasemmanpuoleinen vuotaa tiivisteen välistä öljyä. Voiko olla niin, että tältä puolelta olevasta männästä on tiiviste pettänyt ja siitä seuraten tulee painetta tuon "kopan" tiivistettä vasten?
Tuo mitä näiltä sivuilta luin "rotanloukusta"? Eli se vipu siellä takana nousee nostolaitteen mukana? Tiettyyn asentoon laitettuna se loksahtaa siihen mutu tuntumalla mihin se ois ikäänkuin tarkoitettu.
Alustavasti tuntuis siltä, että tuo nostolaite kyllä nousee kun laittaa kierroksia, sitten se nouseminen yhtäkkiä loppuu ja koko nostolaite nytkähtää alaspäin? ja tuo vipu kulkee siinä mukana.
Oonko ymmärtänyt jokseenkin oikein vai täysin väärin, että tuon loukkuhomman tarkoitus on se, että se paine on sylintereillä vain sen ajan kuin on tarvis? ja kun se naksahtaa niin pumppu pumppaa "vapaasti"?
Mietin, että jos tuo on noin ja tuon nostolaitteen pitäisi olla täysi, ennenkuin se vapautetaan takas kieroon, niin sen ei pitäs kuitenkaan nytkähtää rajusti alaspäin ennenkuin on painettu vivusta joka nostaa ja laskee.
Tulin vaan tulokseen, että siellä täytyy olla senverran iso vuoto, että se tekee tuon. ja veikkaisin ite männän tiivistettä?
Onko öljyn viskositeetilla mitä merkitystä ja minkälaisia kokemuksia teillä on? Entinen omitaja oli nyt sanonut, että oli laittanut ennen myyntiä 10w30 sisälle.
Luin jostain noista erilaisista säätöhommeleista mitä tuohon voi tehdä ja myös paineen mittaamisesta joka kannattais tehdä.
En oo oikein perehtynyt tohon hydrauliikkaan vielä ollenkaan, kun en oo löytänyt mistään mitään kaavioita, löytyyköhän noita 950 kaavioita jostain?
Kertokkee työ viisaammat, että mitä tuolle lähtökohtaisesti kannattais tehdä ja miten edetä ja onko tuo oma tuumailu ihan päin persettä.
Täällä on varmasti paljon aiheita tästäkin. Mie kattelin etukäteen jo näitä jonkun aikaa mutta ei löytynyt edellisistä tietoa jota vois ymmärtää
Muuten toimii aikalailla moitteettomasti, mutta nostolaitteen hydrauliikka ei pelaa täysillä.
Nostolaite nostaa ylös, kun lisää kierroksia. Senjälkeen se palaa heti takaisin alas. On pidettävä kierroksia ylhäällä, että pysyy nostolaite ylhäällä. Nostolaitteeseen on laitettu lumiaura.
Huomasin, kun tarkastelin noita missä ne nostolaitteen männät on, niin takaapäin katsottuna se vasemmanpuoleinen vuotaa tiivisteen välistä öljyä. Voiko olla niin, että tältä puolelta olevasta männästä on tiiviste pettänyt ja siitä seuraten tulee painetta tuon "kopan" tiivistettä vasten?
Tuo mitä näiltä sivuilta luin "rotanloukusta"? Eli se vipu siellä takana nousee nostolaitteen mukana? Tiettyyn asentoon laitettuna se loksahtaa siihen mutu tuntumalla mihin se ois ikäänkuin tarkoitettu.
Alustavasti tuntuis siltä, että tuo nostolaite kyllä nousee kun laittaa kierroksia, sitten se nouseminen yhtäkkiä loppuu ja koko nostolaite nytkähtää alaspäin? ja tuo vipu kulkee siinä mukana.
Oonko ymmärtänyt jokseenkin oikein vai täysin väärin, että tuon loukkuhomman tarkoitus on se, että se paine on sylintereillä vain sen ajan kuin on tarvis? ja kun se naksahtaa niin pumppu pumppaa "vapaasti"?
Mietin, että jos tuo on noin ja tuon nostolaitteen pitäisi olla täysi, ennenkuin se vapautetaan takas kieroon, niin sen ei pitäs kuitenkaan nytkähtää rajusti alaspäin ennenkuin on painettu vivusta joka nostaa ja laskee.
Tulin vaan tulokseen, että siellä täytyy olla senverran iso vuoto, että se tekee tuon. ja veikkaisin ite männän tiivistettä?
Onko öljyn viskositeetilla mitä merkitystä ja minkälaisia kokemuksia teillä on? Entinen omitaja oli nyt sanonut, että oli laittanut ennen myyntiä 10w30 sisälle.
Luin jostain noista erilaisista säätöhommeleista mitä tuohon voi tehdä ja myös paineen mittaamisesta joka kannattais tehdä.
En oo oikein perehtynyt tohon hydrauliikkaan vielä ollenkaan, kun en oo löytänyt mistään mitään kaavioita, löytyyköhän noita 950 kaavioita jostain?
Kertokkee työ viisaammat, että mitä tuolle lähtökohtaisesti kannattais tehdä ja miten edetä ja onko tuo oma tuumailu ihan päin persettä.
Duavetti- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: David brown 950 nostolaite laskee
Pikkuinen vipu akselin oikeassa päässä pitää olla siinä asennossa, että kun nostolaite nousee, niin se vipu pyörii akselin mukana. Kun se on siinä asennossa, niin akselin päässä kopan takana oleva rotanloukku naksahtaa auki kun varret tulee yläasentoon ja se naksauttaa samalla pumpun vapaa kierrolle ja nostovarsien pitää jäädä ylös. Jos se vipu on vedettynä hiukan oikealle eikä käänny akselin mukana, niin kun varret tulee ylös niin pumppu vaan jatkaa pumppaamista ylipaineventtiiliä vasten ja kuluu siinä suotta.
Jos varret ei pysy ylhäällä, niin vuoto siellä täytyy olla. Joko pito/laskuventtiili ei sulkeudu kunnolla tai putkistossa on jossain murtuma tai nostomännässä on huono tiiviste tai vetovastussäädön venttiili ei sulkeudu kunnolla tai siinä on vuoto. Ihan varmuuden vuoksi, kierrä oikean puolen astinlaudan takaseinässä oleva sormiruuvi kiinni ja katso vaikuttaako se mitään. Jos vetovastussäädön venttiilissä on vuoto-ongelma, niin tuo kiristäminen saattaa vaikuttaa jotain tilanteeseen.
Ulosottovaihteen etureunalla on proppu, jonka saa auki neliskulmaisella noin puolen tuuman koloavaimella. Propun alla näkyy pultti, jolla liikutetaan ohivirtaus ja laskuventtiiliä. Se pitää olla oikein säädettynä. Kun nostovipu on takana, kierrä pultissa olevaa mutteria kiinni päin niin syvälle, että mutterin alla oleva aluslevy ei pyöri enää vapaasti, vaan ahdistuu mutterin alle ihan pikkuriikkisen. Siitä kohdasta avaa mutteria kaksi täyttä kierrosta ja se pitäisi olla sitten kohdillaan.
Kokeile nuo ensin ja kerro tapahtuiko mitään muutosta niin mietitään sitten lisää jos tarve vaatii.
Jos varret ei pysy ylhäällä, niin vuoto siellä täytyy olla. Joko pito/laskuventtiili ei sulkeudu kunnolla tai putkistossa on jossain murtuma tai nostomännässä on huono tiiviste tai vetovastussäädön venttiili ei sulkeudu kunnolla tai siinä on vuoto. Ihan varmuuden vuoksi, kierrä oikean puolen astinlaudan takaseinässä oleva sormiruuvi kiinni ja katso vaikuttaako se mitään. Jos vetovastussäädön venttiilissä on vuoto-ongelma, niin tuo kiristäminen saattaa vaikuttaa jotain tilanteeseen.
Ulosottovaihteen etureunalla on proppu, jonka saa auki neliskulmaisella noin puolen tuuman koloavaimella. Propun alla näkyy pultti, jolla liikutetaan ohivirtaus ja laskuventtiiliä. Se pitää olla oikein säädettynä. Kun nostovipu on takana, kierrä pultissa olevaa mutteria kiinni päin niin syvälle, että mutterin alla oleva aluslevy ei pyöri enää vapaasti, vaan ahdistuu mutterin alle ihan pikkuriikkisen. Siitä kohdasta avaa mutteria kaksi täyttä kierrosta ja se pitäisi olla sitten kohdillaan.
Kokeile nuo ensin ja kerro tapahtuiko mitään muutosta niin mietitään sitten lisää jos tarve vaatii.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Duavetti likes this post
Vs: David brown 950 nostolaite laskee
Öljyn tursuaminen vasemmalla viittaa nostomännän tiivisteiden väljyyteen. Jos on kovin väljät, niin työkone laskee kyllä nopeasti eikä pysy ylhäällä edes tyhjäkäynnillä.
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 103
Duavetti likes this post
Vs: David brown 950 nostolaite laskee
Myöpä kokeillaan alkuunsa noita mitä erkki sanoi.
Onko muuten olemassa paikkaa, josta noita mahdollisia osia saapi hommattua?
Onko muuten olemassa paikkaa, josta noita mahdollisia osia saapi hommattua?
Duavetti- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: David brown 950 nostolaite laskee
Juu, kyllä systeemissä täytyy olla aika reipas vuoto, mutta kannattaa edetä niin, että kokeilee helpot jutut ensin.
En muista, että onko 950:ssä vielä metalliset männänrenkaan nostolaitteessa, todennäköisesti on ja ne ei ole uutenakaan yhtä tiiviit kuin selectamaticin 0-rengas -tiivistys.
Kuparisessa putkistossa hiushalkeama on mahdollinen ja sekin tunnetaan, että vetovastussäädön/TCU-venttiilipesän takapäästä on seegerirengas pullahtanut urastaan ja lohkon porauksesta on takapään tulppa löysällä. Tuo viimeksi mainittu juttu aiheuttaa kyllä niin ison vuodon, että nostot loppuu kokonaan. Jos pito/laskuventtiilin päällä sijaitsevassa ylipaineventtiilissä on jousikuormitteinen hauli pahoin syöpynyt, se fuskaa jatkuvasti ja pitoventtiili ei pysy kunnolla kiinni. Tuot oiretta ei pysty toteamaan ilman, että käyttää ulosottovaihdetta irti ja sitä venttiiliä auki.
En muista, että onko 950:ssä vielä metalliset männänrenkaan nostolaitteessa, todennäköisesti on ja ne ei ole uutenakaan yhtä tiiviit kuin selectamaticin 0-rengas -tiivistys.
Kuparisessa putkistossa hiushalkeama on mahdollinen ja sekin tunnetaan, että vetovastussäädön/TCU-venttiilipesän takapäästä on seegerirengas pullahtanut urastaan ja lohkon porauksesta on takapään tulppa löysällä. Tuo viimeksi mainittu juttu aiheuttaa kyllä niin ison vuodon, että nostot loppuu kokonaan. Jos pito/laskuventtiilin päällä sijaitsevassa ylipaineventtiilissä on jousikuormitteinen hauli pahoin syöpynyt, se fuskaa jatkuvasti ja pitoventtiili ei pysy kunnolla kiinni. Tuot oiretta ei pysty toteamaan ilman, että käyttää ulosottovaihdetta irti ja sitä venttiiliä auki.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» David Brown 990 vm. n.70-74 Nostolaite ongelma.
» David Brown 950 nostolaite
» david brown 25D nostolaite
» David Brown 885 nostolaite.
» David Brown 990 nostolaite venttiili
» David Brown 950 nostolaite
» david brown 25D nostolaite
» David Brown 885 nostolaite.
» David Brown 990 nostolaite venttiili
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa