Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 1694 sylinterin kannen kiristys

5 posters

Siirry alas

Case 1694 sylinterin kannen kiristys  Empty Case 1694 sylinterin kannen kiristys

Viesti  Kk83 Ma Syys 19 2022, 09:44

Oisko kellään tietoa case 1694 turbo vm 1984 sylinterin kannen kiristys momentteja ja kiristys järjestystä? Tarviiko jälki kiristää?

Kk83

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 sylinterin kannen kiristys  Empty Vs: Case 1694 sylinterin kannen kiristys

Viesti  imppu880 Ma Syys 19 2022, 17:45

1690:lle näyttäisi olevan seuraava ohje kannen kiristysjärjestykselle ja kiristysmomentille. Pätee varmaankin myös 1694:lle. AD6/55 tai AD6/55T konehan noissa taitaa olla. Jälkikiristyksen tarpeesta en osaa sanoa.

Case 1694 sylinterin kannen kiristys  Screen10
Case 1694 sylinterin kannen kiristys  Screen11

Tuolta löytyy koko kirjanen (Service manual). Section 2215 (eli neljäs pdf-tiedosto, imj890) on 6-sylinteriselle.

https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ?resourcekey=0-oehEHj6vHH-E62L2h_0rtQ

imppu880

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 23

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 sylinterin kannen kiristys  Empty Vs: Case 1694 sylinterin kannen kiristys

Viesti  erkki Ma Syys 19 2022, 19:19

Kyllä jälkikiristys on edelleen ihan vakiotoimi kannentiivisteen vaihdon jälkeen. Ensin moottori ajetaan kunnolla lämpimäksi ja annetaan sitten jäähtyä ennen uutta kiristystä. Kutakin pulttia ja mutteria kierretään ensin vajaa varttikierros auki ja siitä kertavedolla momenttiin. Varmista ensin, että kierteet ovat puhtaat mutta ei ihan kuivat öljystä.

Toinen jälkikiristys taitaa olla non 50 ajotunnin kuluttua. Tarkat pojat taitaa kiristää ne vielä kerran joskus aika paljon myöhemmin, 200... 300 tunnin kuluttua.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 sylinterin kannen kiristys  Empty Vs: Case 1694 sylinterin kannen kiristys

Viesti  mattkau Ma Syys 19 2022, 20:03

Joo, eikä haittaa yhtään, paremminkin päinvastoin, jos eka kirrauksen tekee kolmessa vaiheessa, vaikka 50 - 100 -135Nm tai jotain sinnepäin muuten, mutta viimeinen tietysti tarkka. Eli siis käy kannet läpi kolmeen kertaan.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1694 sylinterin kannen kiristys  Empty Vs: Case 1694 sylinterin kannen kiristys

Viesti  jusape Ti Syys 20 2022, 02:45

Ehdottomasti ensikiristys on tehtävä vähintään kolmessa vaiheessa, esim juurikin jokin 50 - 90 - 135Nm vaihein. Tai nelivaiheisena, esim 40 - 70 - 100 - 135Nm.
itse teen vähintään neljässä vaiheessa, eli sen ekan 50 - 90 - 135Nm jälkeen pultti kerrallaan 45-60ast auki ja taas uudelleen 135Nm - muutamat pultit kiristyy lisää jo tässä vaiheeessa - joskus teen 5 - vaiheisesti, esim 40 - 70 - 100 - 135 - yks kerrallaan auki 60ast - 135Nm.

Ensimmäinen varsinainen jälkikiristys kunnolla lämpimäksi käytön - tunnin kevyen ajon jälkeen, toinen noin 50-100h ja kolmas jälkikiristys 200-300h jälkeen, jos haluaa - mutta se ei ole enää niin ratkaiseva.
Ja joka jälkikiristyksen jälkeen myös venttiilien säätö on tehtävä uusiksi.
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa