Case 1694 sylinterin kannen kiristys
5 posters
Sivu 1 / 1
Case 1694 sylinterin kannen kiristys
Oisko kellään tietoa case 1694 turbo vm 1984 sylinterin kannen kiristys momentteja ja kiristys järjestystä? Tarviiko jälki kiristää?
Kk83- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1
Vs: Case 1694 sylinterin kannen kiristys
1690:lle näyttäisi olevan seuraava ohje kannen kiristysjärjestykselle ja kiristysmomentille. Pätee varmaankin myös 1694:lle. AD6/55 tai AD6/55T konehan noissa taitaa olla. Jälkikiristyksen tarpeesta en osaa sanoa.
Tuolta löytyy koko kirjanen (Service manual). Section 2215 (eli neljäs pdf-tiedosto, imj890) on 6-sylinteriselle.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ?resourcekey=0-oehEHj6vHH-E62L2h_0rtQ
Tuolta löytyy koko kirjanen (Service manual). Section 2215 (eli neljäs pdf-tiedosto, imj890) on 6-sylinteriselle.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ?resourcekey=0-oehEHj6vHH-E62L2h_0rtQ
imppu880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 23
Vs: Case 1694 sylinterin kannen kiristys
Kyllä jälkikiristys on edelleen ihan vakiotoimi kannentiivisteen vaihdon jälkeen. Ensin moottori ajetaan kunnolla lämpimäksi ja annetaan sitten jäähtyä ennen uutta kiristystä. Kutakin pulttia ja mutteria kierretään ensin vajaa varttikierros auki ja siitä kertavedolla momenttiin. Varmista ensin, että kierteet ovat puhtaat mutta ei ihan kuivat öljystä.
Toinen jälkikiristys taitaa olla non 50 ajotunnin kuluttua. Tarkat pojat taitaa kiristää ne vielä kerran joskus aika paljon myöhemmin, 200... 300 tunnin kuluttua.
Toinen jälkikiristys taitaa olla non 50 ajotunnin kuluttua. Tarkat pojat taitaa kiristää ne vielä kerran joskus aika paljon myöhemmin, 200... 300 tunnin kuluttua.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Case 1694 sylinterin kannen kiristys
Joo, eikä haittaa yhtään, paremminkin päinvastoin, jos eka kirrauksen tekee kolmessa vaiheessa, vaikka 50 - 100 -135Nm tai jotain sinnepäin muuten, mutta viimeinen tietysti tarkka. Eli siis käy kannet läpi kolmeen kertaan.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1694 sylinterin kannen kiristys
Ehdottomasti ensikiristys on tehtävä vähintään kolmessa vaiheessa, esim juurikin jokin 50 - 90 - 135Nm vaihein. Tai nelivaiheisena, esim 40 - 70 - 100 - 135Nm.
itse teen vähintään neljässä vaiheessa, eli sen ekan 50 - 90 - 135Nm jälkeen pultti kerrallaan 45-60ast auki ja taas uudelleen 135Nm - muutamat pultit kiristyy lisää jo tässä vaiheeessa - joskus teen 5 - vaiheisesti, esim 40 - 70 - 100 - 135 - yks kerrallaan auki 60ast - 135Nm.
Ensimmäinen varsinainen jälkikiristys kunnolla lämpimäksi käytön - tunnin kevyen ajon jälkeen, toinen noin 50-100h ja kolmas jälkikiristys 200-300h jälkeen, jos haluaa - mutta se ei ole enää niin ratkaiseva.
Ja joka jälkikiristyksen jälkeen myös venttiilien säätö on tehtävä uusiksi.
itse teen vähintään neljässä vaiheessa, eli sen ekan 50 - 90 - 135Nm jälkeen pultti kerrallaan 45-60ast auki ja taas uudelleen 135Nm - muutamat pultit kiristyy lisää jo tässä vaiheeessa - joskus teen 5 - vaiheisesti, esim 40 - 70 - 100 - 135 - yks kerrallaan auki 60ast - 135Nm.
Ensimmäinen varsinainen jälkikiristys kunnolla lämpimäksi käytön - tunnin kevyen ajon jälkeen, toinen noin 50-100h ja kolmas jälkikiristys 200-300h jälkeen, jos haluaa - mutta se ei ole enää niin ratkaiseva.
Ja joka jälkikiristyksen jälkeen myös venttiilien säätö on tehtävä uusiksi.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» DB 950 AD4.40T kannen kiristys ja momentti
» Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
» Taavetti 1390 kysymyksiä
» case 895xl kannen jälkikiristys
» case 1694 hs.
» Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
» Taavetti 1390 kysymyksiä
» case 895xl kannen jälkikiristys
» case 1694 hs.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa