Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
3 posters
Sivu 1 / 1
Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
Terve!
Vielä pitää kysyä, että oletteko tehneet kansirempan jälkeen jälkikiristyksen kylmään vai kuumaan moottoriin?
- David Brownin korjausoppaan mukaan jälkikiristys tehdään 1,5 tunnin käytön jälkeen, mutta en löydä mainintaa, että annetaanko koneen jäähtyä. - Jotenkin tuntuisi järkevämmältä tehdä kannen ja keinuvipuakselin kiristys kylmään koneeseen??
- Ja lopuksi venttiilivälyksien tsekkaus
t. eero
Vielä pitää kysyä, että oletteko tehneet kansirempan jälkeen jälkikiristyksen kylmään vai kuumaan moottoriin?
- David Brownin korjausoppaan mukaan jälkikiristys tehdään 1,5 tunnin käytön jälkeen, mutta en löydä mainintaa, että annetaanko koneen jäähtyä. - Jotenkin tuntuisi järkevämmältä tehdä kannen ja keinuvipuakselin kiristys kylmään koneeseen??
- Ja lopuksi venttiilivälyksien tsekkaus
t. eero
Elmo1965- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
Minun kirja sanoo aiheesta: kiristä kansi, käytä puoli tuntia, kiristä uudelleen, anna jäähtyä ja säädä venttiilit. Tämän mukaan kirrattaisiin lämpimänä mikä muistaakseni oli tapana autoissakin silloin kun vielä oli rautakansia.
Hyvä käytäntö on kiristää vielä kerran joskus myöhemmin vaikka seuraavan öljynvaihdon aikoihin
Hyvä käytäntö on kiristää vielä kerran joskus myöhemmin vaikka seuraavan öljynvaihdon aikoihin
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Elmo1965 likes this post
Vs: Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
Melko yleinen nyrkkisääntö massatiivisteillä on käytännössä niin, että kun moottori on koottu / kansi kiristetty, ensimmäinen jälkikiristys tehdään ensimmäisen lämpimäksikäytön jälkeen ( 30min - 1,5h käyttöä kuormatta ) ja toinen jälkikisristys n.50h ajotunnin jälkeen.
Itse ( käytännön kokemusten perusteella ) toimin näin siksi, että nykyiset tarviketiivisteet, tai orkkispakkauksessakin olevat, eivät ole enää sitä samaa laatua kenties, mitä ne silloin -60-80 luvuilla ovat olleet.
Monasti nykytiivisteet on 0.5-1mm paksumpia, mitä aikanaan ovat olleet = jolloin niiden painumakin on isompaa.
Itse ( käytännön kokemusten perusteella ) toimin näin siksi, että nykyiset tarviketiivisteet, tai orkkispakkauksessakin olevat, eivät ole enää sitä samaa laatua kenties, mitä ne silloin -60-80 luvuilla ovat olleet.
Monasti nykytiivisteet on 0.5-1mm paksumpia, mitä aikanaan ovat olleet = jolloin niiden painumakin on isompaa.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Elmo1965 likes this post
Similar topics
» Case 580G vm. 1985 öljyputki
» case 895xl kannen jälkikiristys
» 1200 s kannen jälkikiristys
» DB 880 Selecta, kannen jälkikiristys
» Case 1394 / 1985
» case 895xl kannen jälkikiristys
» 1200 s kannen jälkikiristys
» DB 880 Selecta, kannen jälkikiristys
» Case 1394 / 1985
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa