Case 1394 / 1985
+2
jusape
case 1394 /1985
6 posters
Sivu 1 / 1
Case 1394 / 1985
Casen jarrujen ilmaus ei onnistunut jarrusäiliöstä eikä jarrujen ilmausventtileistä päin. Vasen jarrupoljin on liikkumaton oikea menee pohjaan. Olen tarkistanut jarruputkistot neste kulkee läpi. Kopin alla on jokin jarruvaloanturilla varustettu säädin jonka kautta jarruputket kulkevat. Voisiko ongelman aiheuttaa tämä laite. Voiko tämän korjata vai pitääkö etsiä uusi.
case 1394 /1985- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1394 / 1985
Olikos siellä paineentasainsysteemissä omat ilmausnippansakin vielä molemmille puolin ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1394 / 1985
Paineentasausventtiilihän se siellä kopin alla on. Kai se voi vikaantuakin. Ei siinä kyllä erikseen ilmausnippoja ole ainakaan -84 vuosimallissa. Onko jarruille tehty jotain muutakin remonttia kuin nesteen lisäys ja ilmaus? Vastaava oire voisi ehkä tulla jos työsylinterien säädot on poskellaan. Eli toinen puoli on kiristetty kiinni ja toisella liikaa pelivaraa,,,, kenties?
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Case 1394 / 1985
Ja liemihän jarru ja kytkinsysteemissä on se mineraaliöljy, LHM .....
Ei mikään DOT 4 /5 jarruneste.
Ei mikään DOT 4 /5 jarruneste.
Viimeinen muokkaaja, jusape pvm Pe Helmi 11 2022, 03:11, muokattu 1 kertaa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1394 / 1985
Tälläistäkin pohdiskelin: toisen puolen käsijarruvaijeri jumissa/jäässä jarrupäällä mutta nesteet ok jolloin poljin ei painu. Toisen puolen vaijeri ok mutta ilmaa edelleen systeemissä?
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Case 1394 / 1985
Miten putkisto on tarkistettu että on auki?
Onko missään kohtaa jarruletkua välissä,sekin osaa mennä tukkoon sisältäpäin.
Toimiiko pääsylinterit varmasti?
Mitä tehty ennen tätä ongelmaa?
Onko missään kohtaa jarruletkua välissä,sekin osaa mennä tukkoon sisältäpäin.
Toimiiko pääsylinterit varmasti?
Mitä tehty ennen tätä ongelmaa?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Jarrujen ilmaus , voiman ulosoton korjaus
Kiitos hyvistä neuvoista, pitää alkaa tutkia tarkemmin, kun säät lämpenevät.
case 1394 /1985- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1394 / 1985
Jarruputkiston liitokset olen aukaissut nesteet kulkevat putkistossa läpi, mutta tasausventtiili tunnustaa jotenkin estävän nesteen kierron. Olen laittanut jarrunestettä ilmausventtiilien kautta nippakannulla, mutta vasemman puoleiseen putkistoon ei lähtenyt menemään millään. Pääsylinterit olen tarkastanut, tuli mieleen, että vasemman polkimen pääsylinterin varsi on saattanut mennä jumiin kun poljin ei liiku? Pitää kait uudestaan tarkistaa pääsylinterit. Taidan ottaa irti tasausventtiilin ja tutkia sitä. Olisihan yksi mahdollisuus jos tasausventtiilissä on ongelma niin ohittaa ja se tehdä jarrukatkaisin muualle?Tessu kirjoitti:Miten putkisto on tarkistettu että on auki?
Onko missään kohtaa jarruletkua välissä,sekin osaa mennä tukkoon sisältäpäin.
Toimiiko pääsylinterit varmasti?
Mitä tehty ennen tätä ongelmaa?
case 1394 /1985- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1394 / 1985
Jarrunestettä vai LHM -öljyä? Jarruneste turvottaa tiivisteet pilalle. Jo pieni lisäys sitä sekaan voi tehdä tarpeelliseksi avata kaikki paikat ja vaihtaa uudet tiivisteet plus puhdistaa putkistot. Aika monelle on vuosien saatossa käynyt niin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Case 1394 / 1985
IKH-myymälästä ostin tavallista jarrunestettä ja sanoivat tämän olevan sopivaa. Pitää alkaa etsiä tuota LHM-öljyä!erkki kirjoitti:Jarrunestettä vai LHM -öljyä? Jarruneste turvottaa tiivisteet pilalle. Jo pieni lisäys sitä sekaan voi tehdä tarpeelliseksi avata kaikki paikat ja vaihtaa uudet tiivisteet plus puhdistaa putkistot. Aika monelle on vuosien saatossa käynyt niin.
Kiitos tiedoista!
case 1394 /1985- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: Case 1394 / 1985
case 1394 /1985 kirjoitti:IKH-myymälästä ostin tavallista jarrunestettä ja sanoivat tämän olevan sopivaa. Pitää alkaa etsiä tuota LHM-öljyä!erkki kirjoitti:Jarrunestettä vai LHM -öljyä? Jarruneste turvottaa tiivisteet pilalle. Jo pieni lisäys sitä sekaan voi tehdä tarpeelliseksi avata kaikki paikat ja vaihtaa uudet tiivisteet plus puhdistaa putkistot. Aika monelle on vuosien saatossa käynyt niin.
Kiitos tiedoista!
Siitähän tuol jo aiemmin mainitsin .... SIITÄ LHM mineraaliöljystä ....
Nyt siellä on herkästi edessä se tilanne, että jos on laitettu sitä DOT 4 JARRUNESTETTÄ tms vastaavaa, niin kaikkien sylinterien tiivisteet on uusittava, sekä pää että työsylintereihin ja tasainventtiiliin .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1394 / 1985
Siis oliko ojekirja ja oliko luettu?
Tätä ei mon aloitteleva käsitä miten tärkeä se on vaikka siitä näilläkin sivuilla usein muistutetaan
Tätä ei mon aloitteleva käsitä miten tärkeä se on vaikka siitä näilläkin sivuilla usein muistutetaan
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Case 1394 / 1985
Kiitos neuvoista!case 1394 /1985 kirjoitti:Casen jarrujen ilmaus ei onnistunut jarrusäiliöstä eikä jarrujen ilmausventtileistä päin. Vasen jarrupoljin on liikkumaton oikea menee pohjaan. Olen tarkistanut jarruputkistot neste kulkee läpi. Kopin alla on jokin jarruvaloanturilla varustettu säädin jonka kautta jarruputket kulkevat. Voisiko ongelman aiheuttaa tämä laite. Voiko tämän korjata vai pitääkö etsiä uusi.
Kaikki putket puhdistettu, tiivisteet ja mineraaliöljyt laitettu niin alkoi jarrut pelaamaan.
case 1394 /1985- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Similar topics
» Case 1394 / 1985
» Case 1394 / 1985
» Case 1394, vm.1985 H-S ei toimi
» Case 580G vm. 1985 öljyputki
» Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
» Case 1394 / 1985
» Case 1394, vm.1985 H-S ei toimi
» Case 580G vm. 1985 öljyputki
» Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa