DB 1490 Jarrunesteet häipyy.
3 posters
Sivu 1 / 1
DB 1490 Jarrunesteet häipyy.
Hei! Minulla on otsikon traktori vuosimalli 1982 nelikko. Ongelma on seuraava: Jarruneste (LHM) karkaa jonnekin, säiliö on muutaman päivän traktorin seisottua tyhjentynyt, kopin lattialla sitä ei ole, eikä kopin alla olevan välipurkin tienoilla. Alkaa vaikuttaa siltä, että pyörien luona jompi kumpi työsylinteri tai molemmat olisi syytä vaihtaa. Kysymys kuuluu, miten paljon pitää purkaa että nuo voi vaihtaa. Olisin kiitollinen tiedosta.
Simppa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
DB 1490 Jarrunesteet häipyy
Olinpas tyhmä. Katsoin tarkemmin ja homma hoituu ilmeisesti seuraavanlaisesti: Pyöränvälityksestä öljyt pois ja kymmenen pulttia irti niin tuon luukun kautta pääsee operoimaan. Jos ottaa takarenkaan pois niin näkee paremmin touhuta.
Simppa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: DB 1490 Jarrunesteet häipyy.
Ei ole kyseistä rakennetta tarvinut avata mutta eikö työsylinteri tule ulos sylinterin kaksi kiinnityspulttia avaamalla? Tuolla on section 7140 koko jarrupaketin purku https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ?resourcekey=0-oehEHj6vHH-E62L2h_0rtQ
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
DB 1490 Jarrunesteet häipyy.
Kiitos otsoni! Lähetit hyvän linkin, noissa on opiskelemista aika pitkäksi toviksi. Aloin epäillä vasemman takapyörän työsylinterin kuntoa, kun ilmasin sen puolen jarrua ja LHM neste liikkui paljon hitaammin kuin oikean takapyörän vastaava. Tilasin noita romppeita muitakin kuin työsylinterit, otin noita kolme koska myös kytkimen vastaava vähän vuotaa ovat varmaan alkuperäisiä, kai ne tulee lähipäivinä jotta voi asennella noita. Uskon kyllä että nuo kaksi pulttia avaamalla saa tuon ulos, mutta saako sen niin ulos ja irrotettua lenkistään ja kiinnitettyä uuden, niin että se myös pysyy oikeassa paikassa. Täytyy kai kokeilla onnistuuko.
Simppa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: DB 1490 Jarrunesteet häipyy.
Työsylinterin mäntä painaa tappia (viite 20), eikä välissä ole mitään lenkkiä tai kiinnitystä. Tapin pää ei putoa saavutettamattomaan vaikka sylinteri vedetään pois. Katso oheinen linkki https://www.mycnhistore.com/eu/en/caseih/tractors/agricultural/euaa01agr330davidbrown/david-brown-tractor/brakes/disc-brake-mechanism/cn/089E106C-8FBF-E111-9FCE-005056875BD6/3DCB6496-EFBE-E111-9FCE-005056875BD6
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
DB 1490 Jarrunesteet häipyy.
Kiitos paljon Ollek! Mukava tietää, SUURI helpotus. En ole vielä saanut tilaamiani osia kotiin, enkä ole vielä edes yrittänyt irrottaa tuota työsylinteriä. Olen lähi päivinä korjannut kojelaudan sähköjä, liitoksia ja vaihtanut toimimattomia polttimia. Se onnistuu helposti kun koko kojelauta on yksinään työpöydällä ja syöttää irtoakusta sähköä suoraan noiden kahden siitä lähtevien liittimien oikeisiin pinnoihin. Ja traktorissa taas syöttää sähköä siinä olevien ohjaamosta tulevien liittimien pinnoihin, niin voi helposti testata parkkien, vilkkujen ja ajovalojen toimivuus. Täytyy varautua lyheneviin valoisiin päiviin.
Simppa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa