Venttiilikopan tiiviste liian iso DB 995
4 posters
Sivu 1 / 1
Venttiilikopan tiiviste liian iso DB 995
Sparexin tiiviste ollut useamman vuoden paketissa varastossa, ja aloin sitä tänä iltana 995 taavettiin asentamaan, niin eihän se siihen kopan sisäpuolelle asettunut mitenkään. Oli semmoiset 5mm liian iso joka suuntaansa, mutta ei kuitenkaan niin iso, että olisi reunuksen yli sen joka puolelta saanut. Yritin sitä hieman leikellä, mutta eihän siitä mitään tullut, joten laitoin kopan pelkän tiivisteliiman kanssa kiinni, toivottavasti pitää.
Samaisen tiivisteen asensin vuosia sitten 990 taavettiin, eikä muistaakseni ollut mitään ongelmia. Onko noissa taavetin venttiilikopissa eroja vai onko tuo korkkimassa(?) tiiviste turvonnut kosteassa ulkovarastossa seisottuaan? Vai onko sparexin laatu vaihtelevaa?
IKH:lla ehkä on glaserin valmistama aidohko korkki tiiviste, josta ei kuvasta päätellen ole kannen pulttien kohdalle leikattu reikiä valmiiksi.
https://www.ikh.fi/fi/venttiilikannen-tiiviste-db-k905229-t4208
Samaisen tiivisteen asensin vuosia sitten 990 taavettiin, eikä muistaakseni ollut mitään ongelmia. Onko noissa taavetin venttiilikopissa eroja vai onko tuo korkkimassa(?) tiiviste turvonnut kosteassa ulkovarastossa seisottuaan? Vai onko sparexin laatu vaihtelevaa?
IKH:lla ehkä on glaserin valmistama aidohko korkki tiiviste, josta ei kuvasta päätellen ole kannen pulttien kohdalle leikattu reikiä valmiiksi.
https://www.ikh.fi/fi/venttiilikannen-tiiviste-db-k905229-t4208
puolimoottori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Venttiilikopan tiiviste liian iso DB 995
Kyllä venttiilikopan tiiviste taitaa olla sama laajalla mallivalikoimalla. Kyllä se tietenkin on voinut kylmässä varastossa hiukan turvota, mutta mahtaisiko se kutistua jos pitelisi kuivassa ja lämpimässä varastopaikassa muutaman viikon?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Venttiilikopan tiiviste liian iso DB 995
Muistan saman ongelman sprarexin tiivisteen kanssa, mielestäni ongelma on tullut vastaan useamman kerran kun tuo tiiviste on tullut vaihdettua molempiin taavetteihin. Viimeksi noin kuukausi sitten venttiilien säädön yhteydessä.
Se tosiaan on juuri sopivasti liian iso, eli meinaa sopia, mutta työntyy aina jostain nurkalta ulos kun koppaa värkkää paikalleen. Olen asian ratkaissut siten, että laitan tiivisteeseen kerroksen Gasket Maker tiivisteliimaa, joka ei siis kovetu vaan tekee siihen sitkeän kerroksen. Sitten olen laittanut tiivisteen moottorin päälle oikealle paikalle.
Kun kopan asettelee päälle, pienellä ruuvimeisselillä voi liikutella tiivistettä kopan ja moottorin välissä, että asettuu. Kiristäessä se jostain työntyy ulos, niin painaa vähän sisään jne. Yleensä on asettunut, joskus joutuu löysäämään kopan ja ottamaan uudelleen jos tiiviste menee sisäänpäin liikaa....
Taitaapa minun molempien taavettien venttiilikopan välistä hiukan öljyä valua, ei sitä saa sparexin tiivisteellä pitämään täysin.
Mielestäni parempi on käyttää korkkitiivistettä. Kun käyttää jotain tiivistemassaa, sen poistaminen on melko työläs siten, ettei massaa pääse venttiilikoneistoon jne. Käyttämäni Gasket Maker ei ole massa vaan liima tyyppinen aine joka paremminkin auttaa tiivisteen pysymiseen paikallaan
Se tosiaan on juuri sopivasti liian iso, eli meinaa sopia, mutta työntyy aina jostain nurkalta ulos kun koppaa värkkää paikalleen. Olen asian ratkaissut siten, että laitan tiivisteeseen kerroksen Gasket Maker tiivisteliimaa, joka ei siis kovetu vaan tekee siihen sitkeän kerroksen. Sitten olen laittanut tiivisteen moottorin päälle oikealle paikalle.
Kun kopan asettelee päälle, pienellä ruuvimeisselillä voi liikutella tiivistettä kopan ja moottorin välissä, että asettuu. Kiristäessä se jostain työntyy ulos, niin painaa vähän sisään jne. Yleensä on asettunut, joskus joutuu löysäämään kopan ja ottamaan uudelleen jos tiiviste menee sisäänpäin liikaa....
Taitaapa minun molempien taavettien venttiilikopan välistä hiukan öljyä valua, ei sitä saa sparexin tiivisteellä pitämään täysin.
Mielestäni parempi on käyttää korkkitiivistettä. Kun käyttää jotain tiivistemassaa, sen poistaminen on melko työläs siten, ettei massaa pääse venttiilikoneistoon jne. Käyttämäni Gasket Maker ei ole massa vaan liima tyyppinen aine joka paremminkin auttaa tiivisteen pysymiseen paikallaan
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Venttiilikopan tiiviste liian iso DB 995
Korkkitiivisteiden lyhennysmuokkauskin on kyllä helppoa.
Liian pitkästä sivusta n.45 asteen kulmassa poikki, ja parin millin pätkä pois välistä.
Päiden väliin jotain tiivisteliimaa, vaikka pieni nokare mottorisilikonia.
Ja kasailemaan.......
Liian pitkästä sivusta n.45 asteen kulmassa poikki, ja parin millin pätkä pois välistä.
Päiden väliin jotain tiivisteliimaa, vaikka pieni nokare mottorisilikonia.
Ja kasailemaan.......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» 1394 venttiilikopan huohottimen sisäkalut?
» DB öljypohjan tiiviste
» Takalasin tiiviste
» DB 995 :n ulosottoakslin tiiviste/tiivistäminen?
» 90-sarjalaisen tuulilasin tiiviste
» DB öljypohjan tiiviste
» Takalasin tiiviste
» DB 995 :n ulosottoakslin tiiviste/tiivistäminen?
» 90-sarjalaisen tuulilasin tiiviste
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa