880 Selectamatic kytkin
4 posters
Sivu 1 / 1
880 Selectamatic kytkin
Uloston kytkin ei irrotta. En löytänyt asetelmasta muuta säätöä kuin käpälien säädöt ulko ja sisäreunassa. Niitä en mennyt ronkkimaan. Kokeilin säätää poljinta kaavelin ulkopuolelta mutta siitä ei ollut apua. Tuossa on polkimessa epäkeskosäätö ymmärtääkseni ajokytkimelle ja sitten pulttisäätö kaksoinkytkimelle. Asetelman puolella näyttää että painelaakeriin vastaavat säätöpultit on säädetty melko tappiin. Onko tuohon olemassa jotain perussäätöä vai mitä kannattaisi kokeilla?
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: 880 Selectamatic kytkin
Ja on varmaa, ettei levy ole ruostunut asetelmaan kiinni ??????
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 880 Selectamatic kytkin
Täysin mahdollista sekin. Onko hyvää konstia sen toteamiseen ja irrottamiseen?
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: 880 Selectamatic kytkin
Kiinniliimautuminen kytkimessä saattaa pitkässä juoksussa saavuttaa sellaisen asteen, että kun kytkimen purkaa niin levystä repeää pinnat.
Jos ei ole kovin lujasti tarttunut, niin sellainen niksi saattaa toimia, että sidot kytkinpolkimen pohjaan ja koetat värkätä ulosottoakselille sellaisen vivun, jolla saa reippaasti vääntöä akselille kun ulosotossa on nopea puoli päällä. Se toimii hiukan samalla tapaa kuin tarran irrotus, eli hitaasti ja kärsivällisesti vaan. Yhden liimautuneen ajokytkimen sain irtoamaan niin että traktori oli maantievaihde päällä jyrkät kiilat takapyörien alla. Edellisenä päivän virittelin systeemin ja aamulla kytkin oli irronnut.
Masinistipalstalla kertoi monta vuotta sitten joku irrottaneensa polttoöljyliotuksella MF 165:n kytkimen. Oli massaruiskulla spruutannut löpöä päin kytkinasetelmaa moottori käydessä ja jättänyt sitten muhimaan. Oli kuulemma irronnut. Joku tietää paremmin mite se mahtaa toimia.
Jos ei ole kovin lujasti tarttunut, niin sellainen niksi saattaa toimia, että sidot kytkinpolkimen pohjaan ja koetat värkätä ulosottoakselille sellaisen vivun, jolla saa reippaasti vääntöä akselille kun ulosotossa on nopea puoli päällä. Se toimii hiukan samalla tapaa kuin tarran irrotus, eli hitaasti ja kärsivällisesti vaan. Yhden liimautuneen ajokytkimen sain irtoamaan niin että traktori oli maantievaihde päällä jyrkät kiilat takapyörien alla. Edellisenä päivän virittelin systeemin ja aamulla kytkin oli irronnut.
Masinistipalstalla kertoi monta vuotta sitten joku irrottaneensa polttoöljyliotuksella MF 165:n kytkimen. Oli massaruiskulla spruutannut löpöä päin kytkinasetelmaa moottori käydessä ja jättänyt sitten muhimaan. Oli kuulemma irronnut. Joku tietää paremmin mite se mahtaa toimia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: 880 Selectamatic kytkin
Kiilasin kytkinpolkimen pohjaan ja laitoin nivelakselin 90 asteen kulmaan ja siihen taljalla veto. Katsotaan kuinka käy. Suurta jännitystä tuohon ei saa kun moottori pyörii mukana. Täytyisi kiilata moottori jumiin niin saisi enemmän vetoja.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: 880 Selectamatic kytkin
Hmmm. Juu, jos ulosotto on hitaalla pykälällä, niin kampiakselin pyörittäminen vaatii melkein kaksinkertaisen momentin nopeaan pykälään verrattuna. Vastamomenttia ei saa oikein muuten kuin kampiakselin etupään pultin kautta jos sinne saa sopivan hylsyn mahtumaan ja varrelle jatkoa sen verran että se nojaa runkoon.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Vs: 880 Selectamatic kytkin
Sinun 880:ssä onkin Laycockin kytkin.
Sellaista en ole koskaan säätänyt mutta säätöpultit on siinä käpälärautojen ulkokehällä,lukitusmutteri ja pultti,3 kpl.Näkyvät hyvin kuvassa.
En löytänyt ohjetta ,kuinka säätää kytkin kun asetelma on paikoillaan.
Ehkä kokeilisin kääntää pultteja vaikka puolikierrosta sisäänpäin.
Kuvan perusteella näyttäisi että niitä on jo ruuvattu sisäänpäin hiukan.
Jos saat kytkimen irroittamaan hiukan niin laita ulosottoon joku kampe joka vaatii voimaa ja "kiillota" ulosoton levyä painamalla kytkin ihan pohjaan ja anna traktorin käydä..
Levyssä ja vauhtipyörässä on hieman ruostetta ja se pitäis saada kiillotettua pois.
Kytkimen booreihin kannatta suikuttaa reilusti CRC:tä tai polttoöljykin käy.
Sellaista en ole koskaan säätänyt mutta säätöpultit on siinä käpälärautojen ulkokehällä,lukitusmutteri ja pultti,3 kpl.Näkyvät hyvin kuvassa.
En löytänyt ohjetta ,kuinka säätää kytkin kun asetelma on paikoillaan.
Ehkä kokeilisin kääntää pultteja vaikka puolikierrosta sisäänpäin.
Kuvan perusteella näyttäisi että niitä on jo ruuvattu sisäänpäin hiukan.
Jos saat kytkimen irroittamaan hiukan niin laita ulosottoon joku kampe joka vaatii voimaa ja "kiillota" ulosoton levyä painamalla kytkin ihan pohjaan ja anna traktorin käydä..
Levyssä ja vauhtipyörässä on hieman ruostetta ja se pitäis saada kiillotettua pois.
Kytkimen booreihin kannatta suikuttaa reilusti CRC:tä tai polttoöljykin käy.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 880 Selectamatic kytkin
Kiitoksia neuvoista. Noissa uloimmissa pulteissa on tosiaan säädöt melko tapissa. Täytyy kokeilla jos siellä on vielä varoja.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Similar topics
» 880 Selectamatic ryömintävaihteisto
» taavi 990 selectamatic kytkin säätö
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» selectamatic
» Keulapainoteline DB 990 selectamatic
» taavi 990 selectamatic kytkin säätö
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» selectamatic
» Keulapainoteline DB 990 selectamatic
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa