Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Moottorin peseminen

4 posters

Siirry alas

Moottorin peseminen Empty Moottorin peseminen

Viesti  PeetuPoika Ke Heinä 31 2024, 22:41

Moro!
Pitäisi pestä traktorin moottori ja runkoa, kun traktori (DB1490) tulee.
Kuinka herkkä on painepesusta / liuotinpesuaineesta ottamaan nokkiinsa?

Olisiko vinkkejä ja varoituksia mitä voi ja ei voi tehdä?

Kone aika paksun öljyisen lian peitossa, venttiilikoppa luultavasti vähän tihuttanut pitkään.

PeetuPoika

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 49

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottorin peseminen Empty Vs: Moottorin peseminen

Viesti  sopanja To Elo 01 2024, 08:39

Minä olen pessyt koneita aika surutta painepesurilla. Sähkölaitteita, kumiosia sekä akseleiden läpivientejä kun varoo niin ei ei tuossa pitäisi saada vahinkoa aikaiseksi. Kuumavesipesurin jos saa käyttöön niin se on hyvä tuossa hommassa. Pienellä markettipesurilla on aika tuskainen työmaa. Aika moneen kertaan saa koneen pestä että se tulee oikeasti puhtaaksi.

sopanja

Viestien lukumäärä : 259

PeetuPoika likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottorin peseminen Empty Vs: Moottorin peseminen

Viesti  outsider To Elo 01 2024, 08:48

Kuumavesipesurilla olen pessyt samoilla ohjeilla kuin sopanja.Kuumavesipesurin ja kylmävesipesurin ero on huomattava

Moottorinpesuaine helpottaa lian irroittamista.samoin jarrucleaner.

Öljypohja kannatta myös käyttää auki jossain vaiheessa. pohjalla voi olla paljon töhnää joskus jopa öljypumpun sihtiin saakka.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1924

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottorin peseminen Empty Pakoputken irrotus...

Viesti  PeetuPoika To Elo 01 2024, 10:37

Moi.
En tunnu millään saavan pakoputkee liikahtamaan, saatikka sit irti. Ymmärtääkseni on tiukalla sivitteella, mut ei oikein uskalla kauheesti vääntää...

Onko vinkkejä?

PeetuPoika

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 49

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottorin peseminen Empty Vs: Moottorin peseminen

Viesti  erkki Pe Elo 02 2024, 11:54

Putki saattaa olla tosiaan hyvinkin lujasti kittautuneena pakosarjaan. Olen joskus irrottanut pakopöntön sitkeästi nitkuttelemalla, eli sopivan kevyesti edestakaisin sivuttain tai ympyrän muotoista rataa pitkin keikuttamalla. Siinä pitää olla järki mukana, koska jos nitkuttaa liian kovakouraisesti, saattaa putki repiä itsensä irti äänenvaimentimesta. Kun putkessa alkaa tuntua hiukan löystymisen merkkejä, voi yrittää vivuta tai jonkin viritelmän avulla lyödä kopauttaa putkea ylöspäin. Jos sen saa liikahtamaan edes muutaman millin, niin nitkuttamalla se löystyy lisää kun välillä kopauttaa putken pohjaan ja taas ylöspäin mitä se kohtuudella nousee.  Kärsivällisyyttä tuo kysyy aika tavalla.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5068

PeetuPoika likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa