dB 990 nostolaite ei pysy ylhäällä
5 posters
Sivu 1 / 1
dB 990 nostolaite ei pysy ylhäällä
Iltaa arvon raati! Keväällä huollatin hydraulipumpun ja sen yhteydessä tuli otettua perälevy kesäteloille. Nyt laitoin perälevyn paikoilleen ja huomasin, että perälevy pysyy ylhäällä vain kovilla kierroksilla. Eli vaikka vipu olisi yläasennossa, niin perälevy valuu alas pikku kierroksilla. Venttiilikoneiston puhdistin pumppuhuollon yhteydessä..Onkohan sinne jäänyt silti jotain murua väliin, vai onko vika jossain muualla?
Mikcu74- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: dB 990 nostolaite ei pysy ylhäällä
Hmmm.
Tarkista vielä kerran, että venttiilejä nostava pultti ulosottovaihteen päällä olevan propun alla on oikeissa säädöissä, eli että pitoventtiili sulkeutuu kunnolla ja ohivirtausventtiili myös.
Jos vika on venttiililohkossa, niin syypää pystyy olemaan vuotava ylipaineventtiili. Se on pitoventtiilin päällä oleva pieni jousikuormitteinen pallo (vanhemmissa) tai karaventtiili, joka päästää tiukassa paikassa öljyä niin paljon lävitseen, että paine pitoventtiilin päällä alenee niin paljon, että pitoventtiili avautuu raolleen. Joskus jos, se on hauliventtiili, hauli on voinut ottaa ruostetta pintaansa ja mennyt karheaksi, enkä näe mitään syytä miksi karaventtiili ei tekisi samoin, jos laatikossa on pitkään ollut vetiset öljyt.
Jos venttiilipesää käytät auki, niin samalla kannattaa avata yksisuuntaventtiili eli takaiskuventtiili ja tarkistaa että siellä on kosketuspinnat kunnossa.
Implematiceissa on kuparinen putkitus ja niissä ei vanhemmuuttaan ole putken halkeama tuntematon juttu. Se on vaikea testata ulosottovaihdetta irrottamatta, mutta jos onnistut saamaan menemään paineilmaa sylinterille tulevaan liitokseen, tai jos traktorissa on kolmetieventtiili, sen ulosottoon, voi ilman pihinä paljastaa vuotokohdan.
Myös tunnetaan se vikatyyppi, että nostoakselin oikeassa päässä sijaitsevasta TCU-venttiilistä irtoaa sen peräseinästä proppu, joka on seegerirenkaalla lukittu venttiilin takaseinämään. Kun irrottaa nostoakselin oikean pään laakeripukin takakannen, niin noston aikana siellä käy melkoinen lirinä. Sitä ei pysty korjaamaan ottamatta nostoakselia irti, koska venttiili on aika syvällä taka-akselikotelossa.
Tarkista vielä kerran, että venttiilejä nostava pultti ulosottovaihteen päällä olevan propun alla on oikeissa säädöissä, eli että pitoventtiili sulkeutuu kunnolla ja ohivirtausventtiili myös.
Jos vika on venttiililohkossa, niin syypää pystyy olemaan vuotava ylipaineventtiili. Se on pitoventtiilin päällä oleva pieni jousikuormitteinen pallo (vanhemmissa) tai karaventtiili, joka päästää tiukassa paikassa öljyä niin paljon lävitseen, että paine pitoventtiilin päällä alenee niin paljon, että pitoventtiili avautuu raolleen. Joskus jos, se on hauliventtiili, hauli on voinut ottaa ruostetta pintaansa ja mennyt karheaksi, enkä näe mitään syytä miksi karaventtiili ei tekisi samoin, jos laatikossa on pitkään ollut vetiset öljyt.
Jos venttiilipesää käytät auki, niin samalla kannattaa avata yksisuuntaventtiili eli takaiskuventtiili ja tarkistaa että siellä on kosketuspinnat kunnossa.
Implematiceissa on kuparinen putkitus ja niissä ei vanhemmuuttaan ole putken halkeama tuntematon juttu. Se on vaikea testata ulosottovaihdetta irrottamatta, mutta jos onnistut saamaan menemään paineilmaa sylinterille tulevaan liitokseen, tai jos traktorissa on kolmetieventtiili, sen ulosottoon, voi ilman pihinä paljastaa vuotokohdan.
Myös tunnetaan se vikatyyppi, että nostoakselin oikeassa päässä sijaitsevasta TCU-venttiilistä irtoaa sen peräseinästä proppu, joka on seegerirenkaalla lukittu venttiilin takaseinämään. Kun irrottaa nostoakselin oikean pään laakeripukin takakannen, niin noston aikana siellä käy melkoinen lirinä. Sitä ei pysty korjaamaan ottamatta nostoakselia irti, koska venttiili on aika syvällä taka-akselikotelossa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: dB 990 nostolaite ei pysy ylhäällä
Nostomännän tiiviste voi olla kulunut loppuun. DB850:sen kupariputki oli halki ja se löytyi (kiitos) Erkin ohjeilla.
Remontti Lassi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: dB 990 nostolaite ei pysy ylhäällä
Onkos sitten uudemmissa ja /tai isommissa rautaputki sylinterille?
900 kun purin siellä oli juurikin se kupariputki ja aika ahtaasa välissä,sen muistan kyllä.
900 kun purin siellä oli juurikin se kupariputki ja aika ahtaasa välissä,sen muistan kyllä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: dB 990 nostolaite ei pysy ylhäällä
Tessu kirjoitti:Onkos sitten uudemmissa ja /tai isommissa rautaputki sylinterille?
900 kun purin siellä oli juurikin se kupariputki ja aika ahtaasa välissä,sen muistan kyllä.
Ainakin 1972 vuoden 995 Taavissa oli vielä kupariputkt. Kupariputket on vaihtunut teräsputkiin siinä vaiheessa, kun hydrauliikan painetta on nostettu.
Kenties 70 luvun puoliväliin tultaessa. Joku sen varmaan tietää ihan tarkastikin
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: dB 990 nostolaite ei pysy ylhäällä
Kiitosta juu nyt en enää itekkään muista koska tuo implematic tyyppi poistui,mutta hyvä tietää että kaikissa vanhoissa on sitten kuparia,sieltä se vika voi löytä ehkä meilläkin kun ei ylhäällä pidä,tai sitten sylinterin tiivarit...
Jos ei pumppu pumppaa niin pito asennossa valuu varret tuossa meillä ja en edesmuista koska tuo alkoi ollu kai jo vuos kymmenet.
Jos ei pumppu pumppaa niin pito asennossa valuu varret tuossa meillä ja en edesmuista koska tuo alkoi ollu kai jo vuos kymmenet.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» 1290 Voimanulosotto, 540 rpm ei pysy päällä- ?
» DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
» 990 nostolaite
» DB 950 nostolaite
» case 1594 nostolaite ei toimi kunnolla
» DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
» 990 nostolaite
» DB 950 nostolaite
» case 1594 nostolaite ei toimi kunnolla
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa