Moottoriin "sivupeltejä" ?
2 posters
Sivu 1 / 1
Moottoriin "sivupeltejä" ?
Kattelin tossa nettikonetta ja pisti silmään maxxumin konepeitto ja yhtäläisen näkönen kokonaisuus kun moottori on peitetty sivuiltakin. http://www.nettikone.com/797337 Mahtaiskos taaviin saada tämmöset? Vois hiljentää koneen ääniä aikatavalla kun liimaa vielä äänieristeet jokapuolelle.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
taitaa teetetäväksi mennä. sielläkin päin on varmasti ohutlevy taitajia jotka saa särmäystä teräslevyn päihin aikaiseksi. jäykistyy ja saa pulttikiinityksen siihen. ohjaamon puoleen pitää sitten jotain vaikka L lattaa hitsailla, nokkaan päin kiinitys helpommalla, onhan siinä pienet jatkot jo tehtykin Suomessa käsin.
Vieraili- Vierailija
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Jaa ne irtopellit siinä edessä akun sivuilla on "suomi tavaraa" vai?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Sinun koneessa niitä "suomi peltejä" ei taida ollakkaan. Ne on sellaiset jatko pätkät alkuperäisille sivupelleille. Aika monessa gallerian koneessa näkyy olevan ne tallella, kuten vaikka minun 1490:pissä tai kimmon 1394HS.
Ilmeisesti työ turvallisuus juttuja ne pellit, ei pääse työntämään käsiään tuulettimen propelille..?
Ilmeisesti työ turvallisuus juttuja ne pellit, ei pääse työntämään käsiään tuulettimen propelille..?
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Juu eipä mun koneessa ole kun ne pelkät verkot siinä öljykorkin ja laturin kohdilla, laturin puolelta jätin pois kun oli niin repaleinen. Näkyyhän tuolla galleriassa tosiaan niitä peltejä olevan, en vaan oo kiinnittäny ennen huomiota kun ne on pääsääntösesti maalattu moottorin/rungon väreihin eikä pintapeltien. Entäs sitten kutostaavien etusivupellit, onko ne pidempiä? Jaa mutta taitavat olla korkeempiakin ettei sovi 1394:ään.. Gallerian kuvista on vähän vaikee sanoo.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Eikös se ollut niin että etumaski,konepellin yläosa nokasta ja sivupellit on samat 1490 kun kuutoskoneissa.
Niissä uudemmissa -94 sarjalaisissa ei ole jatkopeltejä,homma on hoidettu verkoin.
Sillon kovina pakkastalvina tehtiin sivupellit noihin,ja täällä on yksi 1490 takapotku jossa on sellaiset vielä eristettynä sisäpuolelta.
Niissä uudemmissa -94 sarjalaisissa ei ole jatkopeltejä,homma on hoidettu verkoin.
Sillon kovina pakkastalvina tehtiin sivupellit noihin,ja täällä on yksi 1490 takapotku jossa on sellaiset vielä eristettynä sisäpuolelta.
Vieraili- Vierailija
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Tosiaan noita sivupellin jatkeita en ole nähnyt missään muuaalla kuin Suomessa.Ei edes Ruotsin taaveteissa.
Ne viimeisten 94-sarjalaisten verkot lienevät tehdastuotantoa.
Omista koneista olen jättänyt jo kauneus-syistä ne pois.
Näillä pakkasilla kokosivupellit ois varmaan ok,jos pitää paljon ajella.
Ne viimeisten 94-sarjalaisten verkot lienevät tehdastuotantoa.
Omista koneista olen jättänyt jo kauneus-syistä ne pois.
Näillä pakkasilla kokosivupellit ois varmaan ok,jos pitää paljon ajella.
Vieraili- Vierailija
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Ei olisi yhtään haittaa näillä pakkasilla vaikka ois kylet eristetty, meinaan vaikka ajaa urku auki niin vähän kylmänä käy. Kaikki lämmin vesi menee lämmityslaitteelle, syyläri on ihan kylmä.
Noo harvemmin pitelee näin kovia pakkasia täällä etelässä, muina talvina yleisesti -10 tienoilla.
Jaa noista sivupellin jatkoista voi toki olla montaa mieltä, 1490:pissä ne on vielä tallella ja omasta mielestä on ihan soppelin näkösetkin siihe.
Kutosen jatkopellit on hukkunu jo edellisen omistajan aikoina...
Noo harvemmin pitelee näin kovia pakkasia täällä etelässä, muina talvina yleisesti -10 tienoilla.
Jaa noista sivupellin jatkoista voi toki olla montaa mieltä, 1490:pissä ne on vielä tallella ja omasta mielestä on ihan soppelin näkösetkin siihe.
Kutosen jatkopellit on hukkunu jo edellisen omistajan aikoina...
Viimeinen muokkaaja, taavetti_mies pvm Su Helmi 21 2010, 12:29, muokattu 1 kertaa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Ootko koittanu "fotoshopata" niitä pintapeltien väriin? Mä ajattelin tohon 1394 rakentaa sellaset sivupellit mitkä täyttää koko "kyljen", teen ne 5-6mm polycarbonaatista. Työn puolesta saan sitä mukavasti ja sitä on helppo työstää eikä halkeile eikä murru. Tämä siis joskus kesämmällä kun se lokarin vaihto/korjaus/maalaus on ajankohtasta. Menee samalla maalauksella sitte.taavetti_mies kirjoitti:
Jaa noista sivupellin jatkoista voi toki olla montaa mieltä, 1490:pissä ne on vielä tallella ja omasta mielestä on ihan soppelin näkösetkin siihe.
Kutosen jatkopellit on hukkunu jo edellisen omistajan aikoina...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Voihan minä yrittää "fotoshopata" kyljet pintapeltien väriseksi, mutta kuten niistä minun etukuormaajan värkäyksistä saattaa huomata että tulokset ei ole mitään pro tasoa.
EDIT: tämmösen suttasin pikasesti, maalin kiilto ei tietenkään ole samanlaine mutta kuitenki.
EDIT: tämmösen suttasin pikasesti, maalin kiilto ei tietenkään ole samanlaine mutta kuitenki.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
No juu! Tuohan miellyttää silmää!! Ulkonäkö paranee kummasti. Kiitoksia!
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Kylminä talvipäivinä noista kokosivupelleistä on varmaan monenlaista hyötyä.
Kuumina kesäpäivinä jos konetta ahistaa kunnolla,niistä on iso haitta jäähdytykselle.
Pikku pelteistä en näe mitään hyötyä ,ei niitä ole selectoissakaan ollut, eikä muiden maiden koneissa.
On varmaan vaadittu jonkun valmet -standardin vuoksi.
On mullakin niitä konehallin hylyssä kolmet ehjät.
Mutta makuasioista ei kannata kiistellä.
Kuumina kesäpäivinä jos konetta ahistaa kunnolla,niistä on iso haitta jäähdytykselle.
Pikku pelteistä en näe mitään hyötyä ,ei niitä ole selectoissakaan ollut, eikä muiden maiden koneissa.
On varmaan vaadittu jonkun valmet -standardin vuoksi.
On mullakin niitä konehallin hylyssä kolmet ehjät.
Mutta makuasioista ei kannata kiistellä.
Vieraili- Vierailija
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
02 sarjan valmeteissa tahtoo olla jäähdytys ongelmia sivupeltien kanssa, sen takia niitä ei joka koneessa olekkaan. Esimerkkinä setäni 1102 (kaivurialusta) kone on täysin vakio säädöissä mutta jos sivupellit on kesäkeleillä paikallaan niin kohta on mittari punasella. Tietysti kone koko ajan ahtaalla siinä kaivuu hommassa.
Tiedä sitten haittaako ikilian hommissa ne pellit jos piha traktorina vaan on. Mutta jos lähet pidemmälle maantie reissulle ne pellit paikallaan niin lämpömittarin olis syytä olla kunnossa..
Tiedä sitten haittaako ikilian hommissa ne pellit jos piha traktorina vaan on. Mutta jos lähet pidemmälle maantie reissulle ne pellit paikallaan niin lämpömittarin olis syytä olla kunnossa..
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Moottoriin "sivupeltejä" ?
Eipä oo kesäsin juurikaan käyttöä, puita haetaan joskus harvoin tosta lähimettästä ja siihen haen kärryn lainaan n.3km päästä. No ehkä ens kesänä voi olla enempi käyttöä kun ton etukuormaimen laitoin, on parit talon maalaukset ja yhdet räystäskourun asennukset tiedossa näin alkuun.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa