DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
5 posters
Sivu 1 / 1
DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
miten saisin nosto laitteet pelaamaan talvella?? öljyt olen vaihtanyt 4kertaa mutta ei auta ulos otto toimii tosi hyvin kertokaa jos joku tietää asiasta jotain
kalansyötti- David Brown : 850 implematic -61 ja 1210
DBTCF:n jäsen nro : 117
Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 38
Paikkakunta : ylistaro
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
Toimiiko voimanulosotto vai öljyn ulosotto hyvin?
Tavallisin syy huonoon toimintaan talvella on jäähileen tukkima imusiivilä pumpun imupuolella.
Pumppu pyörii koko ajan ja se vetää verkon pintaan kaikki hileet mitä öljystä löytyy.
Jos et viitti avata niin kokeile lämmittää jollakin konstilla kunnolla plussan puolelle. Jos se ei auta niin saattaa olla että nostoventtiili jumii.
Tavallisin syy huonoon toimintaan talvella on jäähileen tukkima imusiivilä pumpun imupuolella.
Pumppu pyörii koko ajan ja se vetää verkon pintaan kaikki hileet mitä öljystä löytyy.
Jos et viitti avata niin kokeile lämmittää jollakin konstilla kunnolla plussan puolelle. Jos se ei auta niin saattaa olla että nostoventtiili jumii.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
Dunkelin palstalla oli vinkki: kolme desiä glykolia peräöljyn sekaan niin kaikki jäätymisvaiva häipyi sen siliän tien. 25:n nostolaite on pelittänyt ihan hyvin siitä lähtien.
Nyt on vaikea sanoa, että mitä vaikeuksia siitä voi tulla, mutta yksi mikä on varmaa, että jos vesi tarttuu glykoliin ja sen laskee pohjaropusta jonakin aamuna alimmaisena ulos, niin öljy on sen jälkeen puhtaampi kuin ennen käsittelyä.
En tietenkään yllytä kokeilemaan, jokainen saa tehdä omillaan sellaiset ratkaisut kun parhaaksi näkee.
Nyt on vaikea sanoa, että mitä vaikeuksia siitä voi tulla, mutta yksi mikä on varmaa, että jos vesi tarttuu glykoliin ja sen laskee pohjaropusta jonakin aamuna alimmaisena ulos, niin öljy on sen jälkeen puhtaampi kuin ennen käsittelyä.
En tietenkään yllytä kokeilemaan, jokainen saa tehdä omillaan sellaiset ratkaisut kun parhaaksi näkee.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
Aijon rakentaa itse entisöintiin tulleeseen asiakkaan traktoriin tuon öljyn imuhomman uudemman mallin suodattimelle,teen kotelon itse kokonaan uusiksi,ja informoin hommasta,miten alkaa toimia,suodatuspintaa ja sakkatilaa suodattimen alle lisää.
Nuohan on sillä kanttiluukulla,sen tilalle rakentelen uuden homman.
Nuohan on sillä kanttiluukulla,sen tilalle rakentelen uuden homman.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
kiitoksia neuvoista missä 850sessä on se perä oljyn suodatin niin voisin kattoa sitä??? hilettä siellä on öljyn seas ainakin ja kesäisin vettä vaikka vaihtaiskin öljyt. täytyy ruveta tutkimaan asiaa tarkemmin et sais lumi töihin kunnon koneen
kalansyötti- David Brown : 850 implematic -61 ja 1210
DBTCF:n jäsen nro : 117
Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 38
Paikkakunta : ylistaro
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
elikkä voimman ulos otto toimii moitteettomasti ja hyvin
kalansyötti- David Brown : 850 implematic -61 ja 1210
DBTCF:n jäsen nro : 117
Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 38
Paikkakunta : ylistaro
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
Imusiivilä on vaihdelaatikon mahapuolella olevan peltilätkän takana. Jos öljyssä on jäähilettä seassa niin se tukkii siivilän takuuvarmasti.
Vaihteistosta ei tule kaikki öljy pois pohjaropusta kun siellä on niin sokkeloinen lattia. Siksi öljyn vaihdon jälkeen uusikin öljy harmaantuu herkästi.
Monet on käyttäneet polttoöljyhuuhtelua paikkojen putsaamiseen ennen uuden öljyn sisäänkaatoa. Sinne kestää ladata toistakymmentä litraa lämitysöljyä ja ajella joutilasta ajoa että se kirnuaa paikat kunnolla ennen uloslaskua.
Vaihteistosta ei tule kaikki öljy pois pohjaropusta kun siellä on niin sokkeloinen lattia. Siksi öljyn vaihdon jälkeen uusikin öljy harmaantuu herkästi.
Monet on käyttäneet polttoöljyhuuhtelua paikkojen putsaamiseen ennen uuden öljyn sisäänkaatoa. Sinne kestää ladata toistakymmentä litraa lämitysöljyä ja ajella joutilasta ajoa että se kirnuaa paikat kunnolla ennen uloslaskua.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
kiitoksia taas avusta nyt taavetti pelaa hyvin ja siellä imu sihvilässä oli jäähileitä tällänen sivusto on hyvä et voi kysyä neuvoa..
kalansyötti- David Brown : 850 implematic -61 ja 1210
DBTCF:n jäsen nro : 117
Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 38
Paikkakunta : ylistaro
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
onko tietoo paljon 850 on hevosia pellin alla vakiona?? olis kiva tietää kun tuntuu et voimmaa on
kalansyötti- David Brown : 850 implematic -61 ja 1210
DBTCF:n jäsen nro : 117
Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 38
Paikkakunta : ylistaro
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
DB 850 hevosvoimia 35 - 37 tietolähteestä riippuen. Onko tuo sun Taavetti mitä vuosimallia, kun näyttää olevan vanhemman mallin tarralla? Mulla tallis odottaa DB 850 vuosimallia 1960 parempia aikoja.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
Minun käyttöohjekirjas mainittiin että kokonaiset 37sae/2000. dininä sitte jotain muuta
minullakin tuomoinen ykkössarjalainen
minullakin tuomoinen ykkössarjalainen
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
tuo on 61 vuodelta entisöity 2006vuonna ite
kalansyötti- David Brown : 850 implematic -61 ja 1210
DBTCF:n jäsen nro : 117
Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 38
Paikkakunta : ylistaro
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
Eipä ole paha harrastus nuorella Miehellä
vanteet jos maalaa vielä vaikka peugeotin kbm värinumerolla niin olis ihan jees tuo sinun kone
tais dupontilta löytyä suoraankin vannekeltainen agrigulator sävyistä
Pistäs galleriaan kuvia
vanteet jos maalaa vielä vaikka peugeotin kbm värinumerolla niin olis ihan jees tuo sinun kone
tais dupontilta löytyä suoraankin vannekeltainen agrigulator sävyistä
Pistäs galleriaan kuvia
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
On tosiaan oikea harrastus nuorelle miehelle traktorihommat,vähän samaa latua menet kun minäki aikoinaan,maataloutta ja siinä ohessa urakointia oli kotona,sitten 15 vuotiaana jo peruskoulussa tet jakson työharjoittelupaikka oli DB-Case huolto,täyttä häkää tehtiin remonttia setän kanssa,sitten sen jälkeen kesälomilla ja viikonloppuisin samaa hommaa,kunnes ostin oman 1490 suunnilleen sinun ikäsenä,ja yrittäjäksi samaan aikaan sitten,ja sitä rataa on menty näihin päiviin.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
kiitoksia paljon sillon kun maalasin dbtä niin mistään ei löytynyt taavetin alkuperäistä maalia kun kävin ympäri suomia ettien.. en oikeen osaa laittaa kuvia kalleriaan olen aika nolokäyttään konetta on mulla toinenkin traktori mut vain zetor 6045 vm:1983 mut kyllä moni on yrittänyt ostaa taaettia mut sitä vaan en myy kun olen 15w alottanyt rahohen keruun siihen ja kun viimmein sain mitä halusin...
kalansyötti- David Brown : 850 implematic -61 ja 1210
DBTCF:n jäsen nro : 117
Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 38
Paikkakunta : ylistaro
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
äsken kävin laittamassa 850 käyntiin talven jäljiltä pitipä ihailla kuinka käy nätisti
kyllä tuolla on ohjeita kuinka galleriaan saa kuvia
kyllä tuolla on ohjeita kuinka galleriaan saa kuvia
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
Jatka vaan kuule nuorimies samaan tyyliin,sinulla on hyvä harrastus ja taavetilla on täällä hyvä tiimi,ja osia nyt sitten saa maaleista lähtien,konepellin teipit,ym. sitä mukaan kun tarvii ja varat sallii ,tuolta Marjakankaan kautta niitä voi tilailla,suomesta ei juuri muuvalta löydy..
Se setori on ihan kelpo työkone,ei siinä mitään,ajelehan vaan sillä menemään,sitten tulevaisuudessa kattele kolmanneksi koneeksi taavetin kuutonen,ja siihen nopeat välitykset,niin saat sellaisen pelin että ei ole montaa maalimassa,se herättää ihmetystä tienpäällä.
Se setori on ihan kelpo työkone,ei siinä mitään,ajelehan vaan sillä menemään,sitten tulevaisuudessa kattele kolmanneksi koneeksi taavetin kuutonen,ja siihen nopeat välitykset,niin saat sellaisen pelin että ei ole montaa maalimassa,se herättää ihmetystä tienpäällä.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
Jep, kuten velimhan tuossa jo kertoilikin Marjakankaalta saat paljon entisöintiin tarvittavaa osaa (mm. alkuperäis maaleja ym), nettisivut http://www.konekorjaamo.fi
Gallerian kuvat lähetetään osoitteeseen galleria(at)taavetti-talli.net mukaan lähettäjän nimimerkki ja koneen malli.
kalansyötti kirjoitti:en oikeen osaa laittaa kuvia kalleriaan olen aika nolokäyttään konetta on mulla toinenkin traktori mut vain zetor 6045 vm:1983 mut kyllä moni on yrittänyt ostaa taaettia mut sitä vaan en myy kun olen 15w alottanyt rahohen keruun siihen ja kun viimmein sain mitä halusin...
Gallerian kuvat lähetetään osoitteeseen galleria(at)taavetti-talli.net mukaan lähettäjän nimimerkki ja koneen malli.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
nyt on kallerias kuvia!!!!!
nyt olis gallerias kuvia et käykää vaan arvostelemassa..
kalansyötti- David Brown : 850 implematic -61 ja 1210
DBTCF:n jäsen nro : 117
Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 38
Paikkakunta : ylistaro
Vs: DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
tuollaista "tomi traktoria" tekisi kanssa mieli, harrastus kohteeksi. nyt vain siihen ei ole aikaa eikä rahaa, sen priimaksi laittamiseen. ehkä joskus myöhemmin sitten.
muistuttaa tuo punainen DB tosi paljon tuota:
muistuttaa tuo punainen DB tosi paljon tuota:
Vieraili- Vierailija
oikeassa olette
itte kans vaihdoin kaikki DB-850 öljyt perä/loota öljyä ei meillä oltu vaihettu IKINÄ,sellasta lapsen paskan väristä/kaltasta mönjää oli vaik ei talvella ajetakaan silti alko jo syys pakkasilla temppuilemaan otin pohjan irti ja putsasin sihdit saman tein moottorin öljypohjalle ja tankkasin uudet öljyt ja totesin että no JOH täähän roksottaa kuin toinen raktori,eli aina kannattaa vaihtaa öljyt/nesteet jos alkaa onkelmia tulla,niin ja se polttoaine tankki kannattaa kans joskus tyhjätä kokonaan niin näkee mitä/millasta se aine on.
kaverilla hyyty talvella isompi DB pakkasilla oli vettä niin paljon aineen seassa että putkistot jääty ja tankkien pohjat ja väliputket.
Ja aina pitää muistaa viel sekin että vetinen likanen kuraöljy tuhoaa paikkoja,huonolla hoidolla se tuo meijänkin taavi on ollu entisillä omistajilla ja SEN huomaa,se on sitte sama kaikissa moottori laitteissa mikään ei pelaa samoilla öljyillä ikuisesti meillä kun on toi helkatin talvi,niiin ja taivasalla kopiton raksa imee kaikki vedet joka paikkaan ainaski IH.n ohjaus simpukka jääty talvella syynä oli vesi joka menny rattiputkesta sisään,ja sillä painepesurillakin saa vettä kivoihin paikkoihin mistä pois ei tulekaan kun pelkkä vesijohtopainekin pääsee moniin kohtiin huomattu on jälkikäteen
kaverilla hyyty talvella isompi DB pakkasilla oli vettä niin paljon aineen seassa että putkistot jääty ja tankkien pohjat ja väliputket.
Ja aina pitää muistaa viel sekin että vetinen likanen kuraöljy tuhoaa paikkoja,huonolla hoidolla se tuo meijänkin taavi on ollu entisillä omistajilla ja SEN huomaa,se on sitte sama kaikissa moottori laitteissa mikään ei pelaa samoilla öljyillä ikuisesti meillä kun on toi helkatin talvi,niiin ja taivasalla kopiton raksa imee kaikki vedet joka paikkaan ainaski IH.n ohjaus simpukka jääty talvella syynä oli vesi joka menny rattiputkesta sisään,ja sillä painepesurillakin saa vettä kivoihin paikkoihin mistä pois ei tulekaan kun pelkkä vesijohtopainekin pääsee moniin kohtiin huomattu on jälkikäteen
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» david brown 990 selectamatic v.1970 Nostolaite ongelma
» case 1394 ohjauksessa ongelmia
» DB 950 - hydrauliikan kanssa ongelmia
» 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
» Case IH 685 ongelmia hydrauliikassa.
» case 1394 ohjauksessa ongelmia
» DB 950 - hydrauliikan kanssa ongelmia
» 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
» Case IH 685 ongelmia hydrauliikassa.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa