880 nostolaiteen kanssa ongelmia
4 posters
Sivu 1 / 1
880 nostolaiteen kanssa ongelmia
David brown 880 vm 65. implematic
Tyhjänään nostolaite jaksaa nostaa hyvin ylös saakka mutta hitaasti alas.
Aurauslevy perässä ei jaksa nostaa kun pikkaisen matkaa vaikka nosto laite hurruttaakin päällä.....
Vaihteistoöljyt vaihdettu juuri eikä toiminut :/
Missä mahtaa olla vika? päästää tiivisteet jostakin läpi eikä pidä?
Tyhjänään nostolaite jaksaa nostaa hyvin ylös saakka mutta hitaasti alas.
Aurauslevy perässä ei jaksa nostaa kun pikkaisen matkaa vaikka nosto laite hurruttaakin päällä.....
Vaihteistoöljyt vaihdettu juuri eikä toiminut :/
Missä mahtaa olla vika? päästää tiivisteet jostakin läpi eikä pidä?
Viimeinen muokkaaja, JMV pvm Ma Huhti 05 2010, 00:52, muokattu 1 kertaa
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
Ota peräpötikkä irti ja pumppu käsittelyyn,voi olla että venttiilitki jumittelee siinä päällä,pura ja putsaa ne ja laita pumppuun uudet tiivisteet ja hio päädyt esim. lasia vasten vesihiomapaperilla suoraksi.
Siinä on varmaan jo o-renkaalla se sylinteri,uusi sinnekki tiivisttet samalla,se vasen koppa vaan irti tangon päästä,ja mäntä ulos ja välivarsi lyödään irti sitä ennen tietenki sillä putkisokalla mikä on kiinni siinä vääntiössä.
Jos et ite hallitse hommaa pumpun kunnostuksen osalta,käytä sitä Anterolla.
Siinä on varmaan jo o-renkaalla se sylinteri,uusi sinnekki tiivisttet samalla,se vasen koppa vaan irti tangon päästä,ja mäntä ulos ja välivarsi lyödään irti sitä ennen tietenki sillä putkisokalla mikä on kiinni siinä vääntiössä.
Jos et ite hallitse hommaa pumpun kunnostuksen osalta,käytä sitä Anterolla.
Vieraili- Vierailija
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
Hidas laskeutuminen implematicissa on hiukan kummallinen oire. Eikö nouse perälevy edes kaasu pohjassa?
Pumppu voi olla ihan kunnossa, mutta tuo kuulostaa siltä, että nostoventtiilin sisällä oleva ylipaineventtiili alkaa kurista ennen aikojaan.
Olen vähän samaa mieltä Veli-Matin kanssa. Jos ei ole tarkoitus opetella itse implen hydrauliikan salaisuuksia niin varmimmin se tulee kuntoon kun laitat pumpun ja venttiilipesän vierailulle Ylistaroon. Mutta oikea g-mies tietenkin kokeilee ja tutkii asiat riippumatta siitä miten paljon kuluu aikaa ja tupakkia.
Pumppu voi olla ihan kunnossa, mutta tuo kuulostaa siltä, että nostoventtiilin sisällä oleva ylipaineventtiili alkaa kurista ennen aikojaan.
Olen vähän samaa mieltä Veli-Matin kanssa. Jos ei ole tarkoitus opetella itse implen hydrauliikan salaisuuksia niin varmimmin se tulee kuntoon kun laitat pumpun ja venttiilipesän vierailulle Ylistaroon. Mutta oikea g-mies tietenkin kokeilee ja tutkii asiat riippumatta siitä miten paljon kuluu aikaa ja tupakkia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
Omassa implessäni 880, sekä tutun 990 implessä oli sama vaiva laskeutumisen kanssa aikoinaan.
Syynä oli se että, se tappi joka tulee siihen nostolaite vivun alapäähän, niin joko se on sisältäpäin kulunut, tai sitten se menee "ohitse" siitä vivun alapäässä olevasta ruuvisäätö tapista, jolloin se ei pääsekään avaamaan/painamaan venttiilejä pumpun päältä.
Korjauskeinona käytin sitä, että sorvasin sinne tapin päähän erillisen "painikeholkin" jolla sain siihen tappiin ns. lisää jatkoa, ja näin se tappi meni syvemmälle koneen sisään ja painoi venttiilejä aukipäin. nostolaitteet toimi tämän jälkeen ok.
Siis nämä koskee Implematic koneita sitten.
Syynä oli se että, se tappi joka tulee siihen nostolaite vivun alapäähän, niin joko se on sisältäpäin kulunut, tai sitten se menee "ohitse" siitä vivun alapäässä olevasta ruuvisäätö tapista, jolloin se ei pääsekään avaamaan/painamaan venttiilejä pumpun päältä.
Korjauskeinona käytin sitä, että sorvasin sinne tapin päähän erillisen "painikeholkin" jolla sain siihen tappiin ns. lisää jatkoa, ja näin se tappi meni syvemmälle koneen sisään ja painoi venttiilejä aukipäin. nostolaitteet toimi tämän jälkeen ok.
Siis nämä koskee Implematic koneita sitten.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
erkki kirjoitti:Hidas laskeutuminen implematicissa on hiukan kummallinen oire. Eikö nouse perälevy edes kaasu pohjassa?
Pumppu voi olla ihan kunnossa, mutta tuo kuulostaa siltä, että nostoventtiilin sisällä oleva ylipaineventtiili alkaa kurista ennen aikojaan.
Olen vähän samaa mieltä Veli-Matin kanssa. Jos ei ole tarkoitus opetella itse implen hydrauliikan salaisuuksia niin varmimmin se tulee kuntoon kun laitat pumpun ja venttiilipesän vierailulle Ylistaroon. Mutta oikea g-mies tietenkin kokeilee ja tutkii asiat riippumatta siitä miten paljon kuluu aikaa ja tupakkia.
Eips nouse vaikka pitäisi kaasun pohjassa. :// talven aikana se ruvennut tuollasta tekemään...
Homma saadaan ensiviikonlopulla käyntiin kun traktori lähtöö tähän lähelle korjaukseen Itsellä ei aika riitä. :/
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
Jyryytin kirjoitti:Omassa implessäni 880, sekä tutun 990 implessä oli sama vaiva laskeutumisen kanssa aikoinaan.
Syynä oli se että, se tappi joka tulee siihen nostolaite vivun alapäähän, niin joko se on sisältäpäin kulunut, tai sitten se menee "ohitse" siitä vivun alapäässä olevasta ruuvisäätö tapista, jolloin se ei pääsekään avaamaan/painamaan venttiilejä pumpun päältä.
Korjauskeinona käytin sitä, että sorvasin sinne tapin päähän erillisen "painikeholkin" jolla sain siihen tappiin ns. lisää jatkoa, ja näin se tappi meni syvemmälle koneen sisään ja painoi venttiilejä aukipäin. nostolaitteet toimi tämän jälkeen ok.
Siis nämä koskee Implematic koneita sitten.
Juuh kyllä se rupee tiputtaa kun laitettiin vipu oikeen kohtaan.
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
eipäs tehnyt mitään hyödyllistä sille.. nyt traktori taas lojuu pihalla
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
velimhan kirjoitti:Ota peräpötikkä irti ja pumppu käsittelyyn,voi olla että venttiilitki jumittelee siinä päällä,pura ja putsaa ne ja laita pumppuun uudet tiivisteet ja hio päädyt esim. lasia vasten vesihiomapaperilla suoraksi.
Siinä on varmaan jo o-renkaalla se sylinteri,uusi sinnekki tiivisttet samalla,se vasen koppa vaan irti tangon päästä,ja mäntä ulos ja välivarsi lyödään irti sitä ennen tietenki sillä putkisokalla mikä on kiinni siinä vääntiössä.
Jos et ite hallitse hommaa pumpun kunnostuksen osalta,käytä sitä Anterolla.
Kukas on antero?
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
Antero Pihlajaniemi löytyy Koneliike Pihlajaniemeltä Ylistarossa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
erkki kirjoitti:Antero Pihlajaniemi löytyy Koneliike Pihlajaniemeltä Ylistarossa.
Kuis paljon tollanen homma tulee anterolla maksamaan? ja missä toi pumppu sijaitsee? perän edessä?
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
jyrki kirjoitti:perän takana
Kiitoksia tiedosta.
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
Kun saat pumpun ja venttiilin noin hyvin näkösälle niin siitä eteenpäin saa kyllä aika paljon selville ihan omatoimisestikin.
Rempan hintaan Ylistarossa vaikuttaa ratkaisevasti miten paljon siihen tarvitaan uutta osaa. Tunteja siellä ei implen pumppu/venttiili -pakettiin kovin paljon suttaannu. Samaten lopputulos riippuu aihion kunnosta. Ihan horiskosta ei tietenkään tule enää uuden veroista.
Rempan hintaan Ylistarossa vaikuttaa ratkaisevasti miten paljon siihen tarvitaan uutta osaa. Tunteja siellä ei implen pumppu/venttiili -pakettiin kovin paljon suttaannu. Samaten lopputulos riippuu aihion kunnosta. Ihan horiskosta ei tietenkään tule enää uuden veroista.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
erkki kirjoitti:Kun saat pumpun ja venttiilin noin hyvin näkösälle niin siitä eteenpäin saa kyllä aika paljon selville ihan omatoimisestikin.
Rempan hintaan Ylistarossa vaikuttaa ratkaisevasti miten paljon siihen tarvitaan uutta osaa. Tunteja siellä ei implen pumppu/venttiili -pakettiin kovin paljon suttaannu. Samaten lopputulos riippuu aihion kunnosta. Ihan horiskosta ei tietenkään tule enää uuden veroista.
Pitää laittaa kuvia tänne kun saadaan homma aluilleen. uutta pumppuu ei kyllä oo varaa ostaa lähemmäksi 1000€ maksaa.... jos pumppu on niin sökö ettei toimi... Veikkaan että Venttiileissä on tämän hetkinen vika ja kun saadaan perä irti niin näkee jo mistä kiikastelee vk:n loppuna pitänee ruveta availee taavettia
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
JOO näin on viikonloppuna perät auki Taaveista
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
otsoni kirjoitti:JOO näin on viikonloppuna perät auki Taaveista
Dodiin
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
Muista sitten merkata ylös suunnilleen oikea säätö tuolle ruuville, joka törröttää venttiilien välissä pystyssä. Vaikka työntömitalla edes puolen millin tarkkuudella. Muuta säädettävää tuon kopan alta ei pahemmin löydykään.
Vasen on pito/laskuventtiili ja oikea on nostoventtiili. Nostoventiilin luistin sisällä pitäisi oleman ylipaineventtiilli jos oikein muistan. Vasemmalta päätypinnasta pitäisi löytyä takaiskuventtiili.
Homman pitäisi toimia suunnilleen seuraavasti: kun pumppu pyörii ja keskiruuvia nostava sorkka on etukenossa on nostolaite alhaalla ja öljy menee nostoventtiilin pesän läpi voiteluputkistoon. Keskiruuvin alapäässä olevat haarukat pitelevät sekä nosto- että laskuventtiilien karat ylhäällä jolloin ne ovat molemmat auki.
Kuljettaja haluaa nostaa varsia ja työntää nostovivun taakse, jolloin keskiruuvia nostava sorkka kallistuu hiukan takakenoon jopa niin, että systeemi löystyy ja sorkan päällä oleva prikka pääsee vapaasti pyörimään tilassaan.
Molempien venttiilien luistit ovat nyt alhaalla ja venttiilit kiinni. Koska öljy ei pääse enää nostoventtiilin pesän lävitse, se puskee lohkon vasemmassa reunassa olevan takaiskuventtiilin auki ja virtaa sitä kautta sylinterille menevään linjaan ja nostolaite nousee.
Kun haluttu korkeus on saavutettu, kuljettaja työntää nostovipua hieman eteenpäin, jolloin sorkka kallistuu hieman eteen ja nostaa keskiruuvia. Hahlo nostaa silloin nostoventtiilin auki, mutta koska pitoventtiilissä on pitempi vapaaliike, se jää kiinni. Pumpulta tuleva öljy kiertää siis taas nostoventtiilin pesän kautta voiteluputkistoon ja koska pitoventtiili on kiinni, niin sylinteriin mennyt öljy ei pääse sieltä pois ja nostolaite pitää.
Kun nostolaite pitää laskea alas, kuljettaja työntää vivun eteen jolloin sorkka kallistuu eteenpäin jolloin keskiruuvi nostaa myös pitoventtiilin auki ja nostolaite laskeutuu.
Nuo on yksinkertaiset perustoiminnot.
Sylinterilinjasta menee taka-akselikotelon sisällä haaroitusputki myös nostovivun alapäässä oleville vetovastussäätö- ja TCU -venttiileille. Vanhemmuuttaan sielläkin voi olla vuotoa, joka aiheuttaa nostolaitteen ryömimisen hissukseen alas vähän samaan tapaan kuin mitä vuotava männäntiiviste tekee. Veikkaan että monessakin implessä on kyseinen haaroitusputki tulpattu kokonaan kun vuoto sieltä on haluttu poistaa pikaisesti ja lopullisesti.
Lykka till
Vasen on pito/laskuventtiili ja oikea on nostoventtiili. Nostoventiilin luistin sisällä pitäisi oleman ylipaineventtiilli jos oikein muistan. Vasemmalta päätypinnasta pitäisi löytyä takaiskuventtiili.
Homman pitäisi toimia suunnilleen seuraavasti: kun pumppu pyörii ja keskiruuvia nostava sorkka on etukenossa on nostolaite alhaalla ja öljy menee nostoventtiilin pesän läpi voiteluputkistoon. Keskiruuvin alapäässä olevat haarukat pitelevät sekä nosto- että laskuventtiilien karat ylhäällä jolloin ne ovat molemmat auki.
Kuljettaja haluaa nostaa varsia ja työntää nostovivun taakse, jolloin keskiruuvia nostava sorkka kallistuu hiukan takakenoon jopa niin, että systeemi löystyy ja sorkan päällä oleva prikka pääsee vapaasti pyörimään tilassaan.
Molempien venttiilien luistit ovat nyt alhaalla ja venttiilit kiinni. Koska öljy ei pääse enää nostoventtiilin pesän lävitse, se puskee lohkon vasemmassa reunassa olevan takaiskuventtiilin auki ja virtaa sitä kautta sylinterille menevään linjaan ja nostolaite nousee.
Kun haluttu korkeus on saavutettu, kuljettaja työntää nostovipua hieman eteenpäin, jolloin sorkka kallistuu hieman eteen ja nostaa keskiruuvia. Hahlo nostaa silloin nostoventtiilin auki, mutta koska pitoventtiilissä on pitempi vapaaliike, se jää kiinni. Pumpulta tuleva öljy kiertää siis taas nostoventtiilin pesän kautta voiteluputkistoon ja koska pitoventtiili on kiinni, niin sylinteriin mennyt öljy ei pääse sieltä pois ja nostolaite pitää.
Kun nostolaite pitää laskea alas, kuljettaja työntää vivun eteen jolloin sorkka kallistuu eteenpäin jolloin keskiruuvi nostaa myös pitoventtiilin auki ja nostolaite laskeutuu.
Nuo on yksinkertaiset perustoiminnot.
Sylinterilinjasta menee taka-akselikotelon sisällä haaroitusputki myös nostovivun alapäässä oleville vetovastussäätö- ja TCU -venttiileille. Vanhemmuuttaan sielläkin voi olla vuotoa, joka aiheuttaa nostolaitteen ryömimisen hissukseen alas vähän samaan tapaan kuin mitä vuotava männäntiiviste tekee. Veikkaan että monessakin implessä on kyseinen haaroitusputki tulpattu kokonaan kun vuoto sieltä on haluttu poistaa pikaisesti ja lopullisesti.
Lykka till
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
Laitellaan tänne sitten kuvii ja varmaan saa apua täältä jos on jokin asia missä tarttee vähän apua
Ei aina voi olla mestari kaikessa... aina pitää yrittää
Ei aina voi olla mestari kaikessa... aina pitää yrittää
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
http://www.dunkeldunkel.com/traktori/korjauskertomus.php?numero=9 Löysin samansein sivun ja kunnon kuvilla
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: 880 nostolaiteen kanssa ongelmia
huhu! Ei olla vielä keritty aukaista taavetin takapäätä Mutta tänään kun koitettiin niin jakso vanhuskin nostaa levyn taas ylös Ensiviikolla alkaapi taavetin huoltaminen takapäässä
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Similar topics
» DB 850 nostolaitteidenkaa ongelmia!
» david brown 990 selectamatic v.1970 Nostolaite ongelma
» Valmet 805 ongelmia polttoainepuolella
» DB 950 - hydrauliikan kanssa ongelmia
» Case IH 685 ongelmia hydrauliikassa.
» david brown 990 selectamatic v.1970 Nostolaite ongelma
» Valmet 805 ongelmia polttoainepuolella
» DB 950 - hydrauliikan kanssa ongelmia
» Case IH 685 ongelmia hydrauliikassa.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa