DB 1190
5 posters
Sivu 1 / 1
DB 1190
David Brown photogallerystä pisti silmään tälläinen pikkutaavetti.
näitä ei varmaan ole suomeen tuotu ollenkaan. en ole kyseistä mallia nähnyt koskaan täällä luonnossa enkä myytävänä.
2.6L 48hp 3sylinterisellä moottorilla näyttää tuo olevan varustettu. konedatasta katsottuja tietoja.lieneekö jotain vanhempaa moottorisarjaa.
kääntöympyräkin oli pienempi kuin noissaa 1290-1390 malleissa, jotka nekin kääntyy lähes paikoillaan. tuossapa kunnon hytillä oleva lumikone tai perunanostokone.
konedatan mukaan tuo kulki jopa hivenen nopeammin kun isommat veljensä, tosin ero oli erittäin pieni.
takarenkaat oli silmiinpistävän kapeat 12.4 leveät. jotenkin epäsuhtaisen näköinen tuohon. jää niin paljon tuonne lokasuojan sisälle.itselläni on tuo 16.9 rengastus ja tulee aivan lokasuojan reunaan asti. paljon paremmin sopii silmään.
korkeus näytti olevan parikymmentä senttiä matalampi kun isoveljensä, samoin myös pituus,siis varsin simppelin kokoinen menopeli.
eipä noita noita rumia, suomen lainsäätäjien hörökorvalamppujakaan siinä näkynyt, vaan samaa taavetti sukua oli tuo keulaosa.
kuva:
näitä ei varmaan ole suomeen tuotu ollenkaan. en ole kyseistä mallia nähnyt koskaan täällä luonnossa enkä myytävänä.
2.6L 48hp 3sylinterisellä moottorilla näyttää tuo olevan varustettu. konedatasta katsottuja tietoja.lieneekö jotain vanhempaa moottorisarjaa.
kääntöympyräkin oli pienempi kuin noissaa 1290-1390 malleissa, jotka nekin kääntyy lähes paikoillaan. tuossapa kunnon hytillä oleva lumikone tai perunanostokone.
konedatan mukaan tuo kulki jopa hivenen nopeammin kun isommat veljensä, tosin ero oli erittäin pieni.
takarenkaat oli silmiinpistävän kapeat 12.4 leveät. jotenkin epäsuhtaisen näköinen tuohon. jää niin paljon tuonne lokasuojan sisälle.itselläni on tuo 16.9 rengastus ja tulee aivan lokasuojan reunaan asti. paljon paremmin sopii silmään.
korkeus näytti olevan parikymmentä senttiä matalampi kun isoveljensä, samoin myös pituus,siis varsin simppelin kokoinen menopeli.
eipä noita noita rumia, suomen lainsäätäjien hörökorvalamppujakaan siinä näkynyt, vaan samaa taavetti sukua oli tuo keulaosa.
kuva:
Viimeinen muokkaaja, blackhawk pvm Su Tammi 18 2009, 21:58, muokattu 1 kertaa
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1190
Kerran oli nettikoneessa myytövänä 1190 Pika-veto etukuormaajalla. Kävin tuossa äsken pläräämässä koko taavetti esite kasan läpi enkä löytänyt mitään tietoa 1190, ei tainnut olla maahantuonti ohjelmassa (?).
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB 1190
Vähän niitä on tuotu,mutta kumminki jonkunverran,se on sama kone sisuksiltaan kun 885,ei ole pitkään,kun oli sellainen nettikoneessa etukuormaajalla myynnissä,meni heti,katsokaapa nettikoneen myydyt taavetit,olis ollu nätti peli pieneen tarpeeseen,siinä on se pomminvarma taavetin kolmoskone,ehkä lujin DB moottori.
Vanhoista kolmosista meni jakopään rattaita,mutta uudemmissa ne on teräspyörillä.
Se 1190 ei ole ollu varsinaisesti myyntiohjelmassa,mutta halukkaille on tilauksesta niitä joku tullu.
Voi muuten olla,että ei ole hörökorvia ollu niissä yhdessäkään,en ole kyllä nähny,vissiin ohitettu viranomaiset niiltä osin.
Vanhoista kolmosista meni jakopään rattaita,mutta uudemmissa ne on teräspyörillä.
Se 1190 ei ole ollu varsinaisesti myyntiohjelmassa,mutta halukkaille on tilauksesta niitä joku tullu.
Voi muuten olla,että ei ole hörökorvia ollu niissä yhdessäkään,en ole kyllä nähny,vissiin ohitettu viranomaiset niiltä osin.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1190
Minäpä olen livenä nähnyt tuollaisen 1190 hörökorvalampuilla! Lahden kauppatorin torivalvojan peräkärrytraktorina, josta sai niitä myyntilavitsoja/pöytiä. Useampana kesänä 80- luvun lopulla ja 90 luvun alussa. Pakettiauton perästä vaari kauppasi pottuja silloin. Tuo taavetin säksätys oli sellainen aamun avaus.
olihan se pikkaisen epäsuhtaisen oloinen, kapeimmat mahdolliset renkaat, lokasuojat reilusti renkaiden yli, valvojaherrakin sen kokoinen että ohjaamo täyttyi
Niin, case-teipit oli kyljessä. Elikkä -83 jotain.
olihan se pikkaisen epäsuhtaisen oloinen, kapeimmat mahdolliset renkaat, lokasuojat reilusti renkaiden yli, valvojaherrakin sen kokoinen että ohjaamo täyttyi
Niin, case-teipit oli kyljessä. Elikkä -83 jotain.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: DB 1190
Jaa,sielläkö oli sellainen hörökorvilla,se on tosiaan sekura 2 ison näköinen siinä,ja niissä oli yleensä vielä ne kapeat renkaat,niin se korosti asiaa vielä.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1190
tähän voisi tietysti laittaa saman kokoiset pyörät levikepyöriksi, niin taitaa tulla jo lokasuojan reunaan kiinni.
Vieraili- Vierailija
DB 1190
Ei tuo 1190 aivan outo Taavetti ole.Linkistä kuva ensimmäiseen kuvattuun yksilöön:
http://picasaweb.google.fi/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5268191960388077874 ja milläs lampuilla kone on.On ollut talossa uudesta asti,vetovarret vaihdettiin pitempiin kun kylvölannoitin rikkoi takavalot heti uutena.Lohjalle aikoinaan tuotiin yksi uittokoneena briteistä ja AVK:lla oli vuosia sitten kärähtänyt 1190 tarjolla.Turussa kuvasin toisen 1190 ja Lahdessa kävin joskus jopa koeajolla 1194 Casella,ohjaamossa leijunut torjunta-aineen tuoksu talvipakkasella haihdutti ostohaluja tehokkaasti.Edessä oli ollut lisäsäiliö ja takana ruisku,letkut vedetty ohjaamon läpi.
http://picasaweb.google.fi/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5268191960388077874 ja milläs lampuilla kone on.On ollut talossa uudesta asti,vetovarret vaihdettiin pitempiin kun kylvölannoitin rikkoi takavalot heti uutena.Lohjalle aikoinaan tuotiin yksi uittokoneena briteistä ja AVK:lla oli vuosia sitten kärähtänyt 1190 tarjolla.Turussa kuvasin toisen 1190 ja Lahdessa kävin joskus jopa koeajolla 1194 Casella,ohjaamossa leijunut torjunta-aineen tuoksu talvipakkasella haihdutti ostohaluja tehokkaasti.Edessä oli ollut lisäsäiliö ja takana ruisku,letkut vedetty ohjaamon läpi.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1190
Joo,hörövalot näkyy olevan jo useammassaki koneessa,kun Tikoki oli sellaiset nähny,ilmeiseti suomessa ne oli oltava aina,ja ne on uitettuja,tai jälestä muutettuja missä ne on maskissa.
Tuota itseki olen katsonu,että hytti tulee aika taakse ja alas 1190 mallissa,varmaan tulee helposti hyttivaurioita.
Tuota itseki olen katsonu,että hytti tulee aika taakse ja alas 1190 mallissa,varmaan tulee helposti hyttivaurioita.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1190
likkaus nuolta oikealle, samasta galleriasta tuli tämä kuva.
http://picasaweb.google.fi/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5268191945026512594
...joka ilmeisesti on se myynnissä ollut yksilö, josta tuolla aikaisemmin puhuttiin. sivuprofiili näkyy tässä paremmin ja traktorin koko saa oikeat mittasuhteet. pieneltä ja ketterältä tuo näyttää.
suhteettoman suudelta vaan näyttää tuo Veto 1000 etukuormaaja tuohon traktoriin. olisin asennettanut tuon kyllä johonkin isompaan malliin.
http://picasaweb.google.fi/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5268191945026512594
...joka ilmeisesti on se myynnissä ollut yksilö, josta tuolla aikaisemmin puhuttiin. sivuprofiili näkyy tässä paremmin ja traktorin koko saa oikeat mittasuhteet. pieneltä ja ketterältä tuo näyttää.
suhteettoman suudelta vaan näyttää tuo Veto 1000 etukuormaaja tuohon traktoriin. olisin asennettanut tuon kyllä johonkin isompaan malliin.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1190
TUo toinen 1190 oli kuvaushetkellä maahantuontihuollon pihassa Turussa.Siinä kahden valtatien risteysessä,sympaattisen näköinen pihakone omalla tavallaan.Moottori toisn häviää etukuormaajan ja ohjaamon suojiin.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1190
Minulla on tuolla pihassa tuollainen 1190 ihan ajo kunnossa ja on muuten todella hyvä peli
Viimeinen muokkaaja, taavetti1190 pvm Su Heinä 15 2012, 18:10, muokattu 1 kertaa
taavetti1190- David Brown : david brown 1190
Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 29
Paikkakunta : Rantasalmi
Vs: DB 1190
1190 oli kyllä virallisessa maahantuonnissa ja muutamiin traktoreihin asennettiin maahantuojan (missä olin huoltopäällikkönä) toimesta Veto etukuormain. Ajovalot olivat ensin konepeiton ulkopuolella, koska suomen tieliikennelaki vaati sen. Myöhemmin laki muuttui ja maskivalot sallittiin edellyttäen, että ohjaamon A-pilareihin kiinnitetyt etuparkit (äärivalot) antoivat tietyn minimivalotehon.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 1190
montakohan näitä on suomeen tuotu?
taavetti1190- David Brown : david brown 1190
Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 29
Paikkakunta : Rantasalmi
Similar topics
» DB 1190 koneremontista ??
» uuden seelannin 1190
» 1190 kytkinletku ja muuta.
» David Brown 885, 995, 1290, 1190, 1390 vaihdelaatikko
» DB / Case 1190, 1290, 1390, 1194, 1294, 1394 maski
» uuden seelannin 1190
» 1190 kytkinletku ja muuta.
» David Brown 885, 995, 1290, 1190, 1390 vaihdelaatikko
» DB / Case 1190, 1290, 1390, 1194, 1294, 1394 maski
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa