1394 jarrujen säätö
4 posters
Sivu 1 / 1
1394 jarrujen säätö
Punaisessa 1394 jarrut toimivat hyvin ja tasaisesti. Ongelmana oli järruöljyn vuoto pääsylinterissä. Vaihdoin molempiin pääsylintereihin tiivisteet.Pääsylinterit olivat Girlingin kolmiputkiliitynnäiset:kaumminmainen liityntä öljysäiliöön, keskimmäinen jarrusylinteriin ja kolmannet liitynnät oli yhdistetty putkilenkillä toiseen vastaavaan liityntään. Mikä mahtaa olla komannen liitynnän tarkoitus?
Tiivisteiden vaihtamisen jälkeen kummankin jarrun ilmaus. Toinen jarru toimii kuten pitääkin ja myös toinen alussa ,mutta muutaman painalluksen jälkeen jarru alkaa siltä puolen jumittamaan ja poljin painuu vain hieman. Onko jarrujen ilmaamisessa jokin kikkansa vai mistä asia kiikastaa? Neuvoja kaivataan!
Tiivisteiden vaihtamisen jälkeen kummankin jarrun ilmaus. Toinen jarru toimii kuten pitääkin ja myös toinen alussa ,mutta muutaman painalluksen jälkeen jarru alkaa siltä puolen jumittamaan ja poljin painuu vain hieman. Onko jarrujen ilmaamisessa jokin kikkansa vai mistä asia kiikastaa? Neuvoja kaivataan!
seppo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 jarrujen säätö
En valitettavasti osaa neuvoa ilmaushommia ollenkaan, mutta ihan vaan varmuuden vuoksi: et kai laittanut systeemiin tavallista jarrunestettä? Se pilaa tiivisteet. Sinne kai kuuluu mineraaliöljypohjainen neste, jonka nimeä en millään jaksa muistaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1394 jarrujen säätö
Laitoin jarrujärjestelmään tähän tarkoitukseen tarvittavaa öljyä.
seppo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 jarrujen säätö
LHM:ää se on, citikan hydrauli-järjestelmän öljyä. Vihreetä tatinaa. Ilmaus menee samalla kaavalla kun autoissakin. Taitaa se "keinu" jumitella siellä rummun luona, itellä oli samaa robleemaa ja korjaantui crc:n ahkeralla käytöllä. Olisko ollu vielä että lisäsin yhden palautusjousenkin sinne mikä vetää "keinun" takasin, ei muista enää varmasti...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 jarrujen säätö
Täältä sama arvaus.Todennäköisesti se keinuvipu siellä alla.Käsijarrun vaijerin jumitus voi myös aiheuttaa samanlaista ongelmaa.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394 jarrujen säätö
Joo,käsijarruvaijerit kannattaa ottaa joskus oikein irti. Liotus ja hyvä rasvaus.
1394:ssa apusylinteri on huonossa paikassa noin lian suhteen.Kannataisko sekin aukaista ja puhdistaa.
1394:ssa apusylinteri on huonossa paikassa noin lian suhteen.Kannataisko sekin aukaista ja puhdistaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1394 jarrujen säätö
Jarruissa ei ollut ennen tiivisteiden vaihtamista minkäänlaisia jumitustaipumuksia. Nyt ongelmapuolen jarrupoljin painuu heti ilmauksen jälkeen muutamia senttejä kuten toinenkin poljin eikä pyörässä ole heti ilmauksen jälkeen jumittamista. Polkimen liike pienee jokaisen käyttökerran jälkeen ja aiheuttaa lopulta jarrun jumitusta. Voisiko ongelma aiheutua jotenkin putkilenkillä yhteenkytkettyjen kolmansien putkiliitäntöjen kautta? Pääsylinterissä on kolmansien liitäntöjen alla jonkinlainen hauli/muovinen tiivistekuppi systeemi. Tälläiset osat tulivat sylinterin tiivistekorjaussarjan mukana. En vaihtanut näitä kummallekaan puolelle, koska päällä oleva metallinen kiinnityskuppi oli niin tiukassa, että siinä oleva mutterinkanta alkoi pyöristymään irtiikääntämisyrityksen seurauksena. Olisiko hauli/tiivistekuppi voinnut siirtyä jotenkin pois paikaltaan, kun yritin selvittää systeemin toimintaa lyömällä pääsylintreriä voimakkaasti kättäni vastaan. Lyönnin aikana sisältä kuului haulin liikkumista, joten kokonaan jumissa haulisysteemi ei ainakaan ole.
seppo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 jarrujen säätö
HETKINEN nyt,miten oli pyörittelitkö sitä säätöruuvia männänpäästä polkimeen tulevaa ikkäänkuin kierretankoa,nyt vaikuttaa sille että se on säädetty liian pitkälle,siihen pitää jäädä välys,se muuten KANTAA jo muutaman polkaisun jälkeen,tutkisin tuon homman ekana.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1394 jarrujen säätö
Polkimeen tulevan kierretangon päässä oleva hahlo ja sen lukitusmutteri oli irroitettava uuden paljekumin asentamiseksi, Lukitsin sen takaisin samaan kohtaan kuin se oli alunperinkin.
Mikähän mahtaa olla kolmansien putkiliitäntöjen ja niitä yhdistän putkilenkin tarkoitus? Liitäntöjen alla on aikaisemmin mainitsemani hauli/muovikuppi systeemi. Voisiko olla kyseessä molempien jarrujen samalla poljinkorkeudella "ottamisen" automaattiseen säätöön tai muutoin jarrujen tasaisen ottamiseen liittyvä säätösysteemi?? Voisiko tähän säätötoimintaan liityvä vika selittää jarrun jumitustaipumuksen??
Mikähän mahtaa olla kolmansien putkiliitäntöjen ja niitä yhdistän putkilenkin tarkoitus? Liitäntöjen alla on aikaisemmin mainitsemani hauli/muovikuppi systeemi. Voisiko olla kyseessä molempien jarrujen samalla poljinkorkeudella "ottamisen" automaattiseen säätöön tai muutoin jarrujen tasaisen ottamiseen liittyvä säätösysteemi?? Voisiko tähän säätötoimintaan liityvä vika selittää jarrun jumitustaipumuksen??
seppo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 jarrujen säätö
Mielenkiintoinen juttu tämä kolmas
putkiliitäntä. Minulla ei sitä valkoisissa -94 sarjalaisissa muistin mukaan ole, enkä löytänyt sitä I&T korjauskäsikirjastakaan. Siinä kyllä mainitaan erillinen balace valve, johon ei saa korjaus osia, vaan pitää vaihtaa kokonaan jois temppuilee. Käsikirjan pääsylinterikuvakin on kahdella liitännällä. Lieneekö punaisten mallien sylinteri tämä kolmiliitäntäinen? Onko punaisessa kopin alla mötikkä,josta lähtee putket pyöräsylintereille. Mötikkä on kaiketi balance valve?
putkiliitäntä. Minulla ei sitä valkoisissa -94 sarjalaisissa muistin mukaan ole, enkä löytänyt sitä I&T korjauskäsikirjastakaan. Siinä kyllä mainitaan erillinen balace valve, johon ei saa korjaus osia, vaan pitää vaihtaa kokonaan jois temppuilee. Käsikirjan pääsylinterikuvakin on kahdella liitännällä. Lieneekö punaisten mallien sylinteri tämä kolmiliitäntäinen? Onko punaisessa kopin alla mötikkä,josta lähtee putket pyöräsylintereille. Mötikkä on kaiketi balance valve?
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394 jarrujen säätö
Punaisiakin 1394 malleja on korjaussarjaa ostetusta liikkeesta annetun tiedon mukaan sekä 2 että 3 liitännäisellä jarrusylinterilla. Minun koneessani on 3 liitäänäinen enkä muista nähneeni kopin alla kuvaamaasi mötikkää.
seppo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 jarrujen säätö
Kaiketi se kolmas liitäntä on paineen tasaus, jotta jarrut pitää samalla lailla polkimet yhteen liitettynä. Olisiko nyt niin että sysyteemi ei tasaakaan painetta, vaan jättää paineet päälle toiselle puolelle. Arvailuksi menee. Kokemus ei riitä näin moderneille systeemeille.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394 jarrujen säätö
Nyt vika on korjattu. Uudet tiivisteet vaativat näköjään työntötangon säämistä hieman lyhyemmäksi kuin ne aiemmin olivat olleet. Parhaat kiitokseni velimhan ja kaikille muille vinkkejä ja neuvoja antaneille.
seppo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 jarrujen säätö
Tuo kolmilähtönen systeemi on minulle täyttä hebreaa,siis se tasausventtiilikö sieltä alta puuttuu tuosta mallista,voi olla että se sama homma on tosiaan hoidettu siellä pääsylinterissä.
Hyvä että sait homman kuntoon,olen ite taistellu aikanaan tuon saman homman kanssa,ja säätövirhe se vaan lopulta oli,mutta kyllä hain vikaa raskaasti...
Hyvä että sait homman kuntoon,olen ite taistellu aikanaan tuon saman homman kanssa,ja säätövirhe se vaan lopulta oli,mutta kyllä hain vikaa raskaasti...
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» Jarrujen säätö 990 -78
» DB 990 Jarrujen kunnostus
» Db 996 jarrujen pääsylinteri
» 1290 Jarrujen ääntely
» case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa
» DB 990 Jarrujen kunnostus
» Db 996 jarrujen pääsylinteri
» 1290 Jarrujen ääntely
» case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa