1290 Jarrujen ääntely
5 posters
Sivu 1 / 1
1290 Jarrujen ääntely
1290 Taavetin oikean puolen jarru "jurisee" melko voimakkaasti jarrutettaessa, jos tekee maantienopeudesta muutaman kovan jarrutuksen jarru hiljenee joksikin aikaa.
Kokeilin molempia jarruja, myös toinen puoli jurisee mutta vain hyvin vähän, muuten jarrut toimivat ja ovat tehokkaat eivätkä puolla mihinkään suuntaan, kokeltu tyhjillään ja kuormatun peräkärryn kanssa.
Tunteja tässä vajaa 2000 joten luulis ettei jarrut lopussa ole, seissyt traktori on välillä ilmeisesti jonkun aikaakin joten voisiko ruoste tehdä tuota mutta toinen ei kumminkaan jurise. ??
Itse ajanut tällä nyt maks. 5 tuntia.
Kokeilin molempia jarruja, myös toinen puoli jurisee mutta vain hyvin vähän, muuten jarrut toimivat ja ovat tehokkaat eivätkä puolla mihinkään suuntaan, kokeltu tyhjillään ja kuormatun peräkärryn kanssa.
Tunteja tässä vajaa 2000 joten luulis ettei jarrut lopussa ole, seissyt traktori on välillä ilmeisesti jonkun aikaakin joten voisiko ruoste tehdä tuota mutta toinen ei kumminkaan jurise. ??
Itse ajanut tällä nyt maks. 5 tuntia.
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: 1290 Jarrujen ääntely
Niihin tulee välillä jostakin syystä jurinaa. En oikein ole saanut selville, että mikä siihen on syynä, mutta omassa 1200:ssa kun jarru menee ärhäkäksi, niin olen pakilla laahannut jarrua oikein reippaasti painaen muutaman kymmenen metriä, niin se on alkanut ottaa taas normaalisti. Jotain tekemistä sillä on itsetehostusvaikutuksen kanssa, joten jos jarrua käyttää auki, niin kenkien päistä ehkä kannattaisi viistää rälläkällä pienet siivut.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1290 Jarrujen ääntely
erkki kirjoitti:Niihin tulee välillä jostakin syystä jurinaa. En oikein ole saanut selville, että mikä siihen on syynä, mutta omassa 1200:ssa kun jarru menee ärhäkäksi, niin olen pakilla laahannut jarrua oikein reippaasti painaen muutaman kymmenen metriä, niin se on alkanut ottaa taas normaalisti. Jotain tekemistä sillä on itsetehostusvaikutuksen kanssa, joten jos jarrua käyttää auki, niin kenkien päistä ehkä kannattaisi viistää rälläkällä pienet siivut.
Tosi outo juttu kun kuitenkin jarrut toimii muuten normaalisti, nuo on jurisseet siitä asti kun tuo elokuussa sain.. ehken toinenkin puoli jurisi kuuluvammin kuin nyt mutta tuo toinen jurahtelee melko kovaa, ikäänkuin jarrurummussa olis "pykäliä" joihin rutajaa kiinni...
Tein tuon pakituksen takalevyn kanssa ja jonkun aikaa jarrut toimi äänettömästi mutta kohta "jäähdyttyään" aloittaa uudestaan.. voisiko tuolla seisonnalla jotain tekemistä olla.. tuskin tämä ulkona on seissyt, kyllä sen pelleistä olisi huomannut.. voiko tuonne tulla ruostetta ??
Voiko tuo järinä hajottaa jotain.?
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: 1290 Jarrujen ääntely
Samaa vikaa ollu meilläkin kolmitoistasessa ja muutaman kerran on avattuki ja uusittu pintoja ja voi asettua joksikinaikaa mutta lähes joka kerta on jarrujen ankkuripultti ollu löyhtyneenä ja katkenneenaki ja ominaisuutena tuota on pidetty kun kumminki jarrut toppaa
Goodtractor- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 32
Vs: 1290 Jarrujen ääntely
Goodtractor kirjoitti:Samaa vikaa ollu meilläkin kolmitoistasessa ja muutaman kerran on avattuki ja uusittu pintoja ja voi asettua joksikinaikaa mutta lähes joka kerta on jarrujen ankkuripultti ollu löyhtyneenä ja katkenneenaki ja ominaisuutena tuota on pidetty kun kumminki jarrut toppaa
Inhottavaa ääntä pitää, tuntuu että nyt se hajoo mutta tosiaan jarrut toimii muuten hyvin..
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: 1290 Jarrujen ääntely
Kovaa jurinaa piti minulla jarru pari vuotta sitten ja rupesi sitten tökkäämään pahasti, meni aivan lukkoon.
Syynä oli jarrukenkien ns. tukitapin katkeaminen. Ilmeisesti ensin löystyi ja lopulta katkesi. Tästä kirjoitin aikaisemmin ja ihmettelin tukitapin pientä kokoa ja kiinnitystä. Vedin uuden liimalla kiinni mutta lämpötilarasitus saa näköjään tapin helposti irtoamaan.
Syynä oli jarrukenkien ns. tukitapin katkeaminen. Ilmeisesti ensin löystyi ja lopulta katkesi. Tästä kirjoitin aikaisemmin ja ihmettelin tukitapin pientä kokoa ja kiinnitystä. Vedin uuden liimalla kiinni mutta lämpötilarasitus saa näköjään tapin helposti irtoamaan.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 1290 Jarrujen ääntely
Parasta kierrelukitetta vain tuohon tappiin niin eiköhän pysy kiinni.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Similar topics
» DB 990 Jarrujen kunnostus
» Db 996 jarrujen pääsylinteri
» Jarrujen säätö 990 -78
» 1394 jarrujen säätö
» Case 1394 / 1985
» Db 996 jarrujen pääsylinteri
» Jarrujen säätö 990 -78
» 1394 jarrujen säätö
» Case 1394 / 1985
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa