Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
3 posters
Sivu 1 / 1
Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Nyt olis aika sitte lisätä tota ruokaa taavin uuteen pumppuun, ja varmistelen vielä että kumpaankos suuntaan sitä levyä nyt käännetään?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Siitä tasopinta hahlon pohjasta katsoen se nyt on ilmeisesti sen alapuoleisessa reunassa kun katsot siitä luukusta,pukkaa se nyt sinne vastareunaan siitä ,mihin se maksimissaan menee, ja paloita noin 2-3 mm ja kokeile mille tuntuu,sen kyllä huomaa jos pienempään suuntaan menee.
996 pumpusta asennettuna 1394 moottoriin saa pistää täysille,niin sitten jotain 80-90 hepoa saa ulos.
996 pumpusta asennettuna 1394 moottoriin saa pistää täysille,niin sitten jotain 80-90 hepoa saa ulos.
Viimeinen muokkaaja, velimhan pvm Su Heinä 18 2010, 07:40, muokattu 1 kertaa
Vieraili- Vierailija
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Kiitos!! Sai taavi takasin vanhan potkun, ja tais tulla hiukan lisääkin. Eka laitoin puoleenväliin eikä juurikaan vaikuttanut, sitte pari milliä vaille täydet ja nyt on hyvä. Ei savuta juurikaan mut vetää pirun hyvin. Heitin vajaan 10km lenkin kun kaveri tartti nostoapua piikeillä, mittasin piruuttaan puhelimen navilla taavin nopeuden. Tasasella 33kmh ja pienessä alamäessä kävi kerran jopa 35kmh. Kierrokset alle punasen rajan, eli 2400 sojotti mittari. Kestääkö nostaa kiekkoja, ja jos niin miten?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Onneksi olkoon meni ruuvaus putkeen
Ei keksinny Taavi tällä kertaa kiukutella
Itsellä ei mielihaluja nostaa tehtaan arvoista kierroksia noin yleisestikään noista koneista vaikka vois siinä pieni vara ollakki
Ei keksinny Taavi tällä kertaa kiukutella
Itsellä ei mielihaluja nostaa tehtaan arvoista kierroksia noin yleisestikään noista koneista vaikka vois siinä pieni vara ollakki
Vieraili- Vierailija
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Ei kannata kauheita niistä nostaa kierroksia,punaisen raja on mielestäni maksimi ,kolme runkolaakeria,ja englantilaisten tarkkuudella tehdyt kiertokanget ja tasapainokoneiston ja tasapainotuksen puute voi aiheuttaa vaurioita.
Olen ite nostanu 1490 moottorista aikanaan 2600 kiekkaan,ja se moottori kesti sen,mutta 1394 on heikompi kampiakseli.
Nuo kuutoset on kiertäny kokeilumielessä hetkellisesti 2700 kierrostaki,mutta on minulla katkennu kampiakseliki muistona menneestä ajasta.
Punnihtin noita taavetin kiertokankia,oli aikamoisia painoeroja,jos tekis hyvän ne pitäs tasapainottaa,samoin kampiakseli,se myös.
Olen ite nostanu 1490 moottorista aikanaan 2600 kiekkaan,ja se moottori kesti sen,mutta 1394 on heikompi kampiakseli.
Nuo kuutoset on kiertäny kokeilumielessä hetkellisesti 2700 kierrostaki,mutta on minulla katkennu kampiakseliki muistona menneestä ajasta.
Punnihtin noita taavetin kiertokankia,oli aikamoisia painoeroja,jos tekis hyvän ne pitäs tasapainottaa,samoin kampiakseli,se myös.
Vieraili- Vierailija
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Muuttuikos 1394:sen käyntiääni mihinkään syöttön lisäyksen jälkeen?
Itse olen ihmetellyt kun tuossa toisessa 995:sessa on paljon terävämmät äänet kun toisessa, kummassakin on samanlainen suoraksi sörkitty alkuperäisputki. Ja tämä teräväkäyntinen vetää huomattavasti paremmin kun toinen pers tuntumalla luulisi kun ajaisi 1210:pillä. Kaipa se on edellinen omistaja vähän kääntänyt syöttöjä.
Itse olen ihmetellyt kun tuossa toisessa 995:sessa on paljon terävämmät äänet kun toisessa, kummassakin on samanlainen suoraksi sörkitty alkuperäisputki. Ja tämä teräväkäyntinen vetää huomattavasti paremmin kun toinen pers tuntumalla luulisi kun ajaisi 1210:pillä. Kaipa se on edellinen omistaja vähän kääntänyt syöttöjä.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Äänet muuttu kierroksilla hiukan terävämmiksi, muttei kovemmiksi. Sehän alottaa ruiskutuksen aikasemmin kun syöttöä on suurennettu, eli tuo terävyyttä ääneen kierroksilla. Saapi olla kierrokset sitte tossa 2400 nurkilla, mun tuurilla hajotan sen varmasti jos nostan niitä
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Kannattako noita kierroksia yli 2400:n nostaa, ne on insinöörit suunnitelleet koneille jonkun maksimin.Niin kierroksille ja tehoillekin.Jos on liika pieni kone ,niin pitää laittaa isompi eikä ruuvailla turhia.Näin meilläpäin on toimittu.
Ei ole yhtään kampiakselia katkennut eikä koneita hajonnut.
Sitäpaitsi kaikenmerkkisiä koneita korjataan ja niissä on merkkikohtaisia heikkoja kohtia.
Toi Etelä-Pohjanmaan 1594 jolla on ajettu yli 40 000 tuntia on oiva esimerkki kestävästä koneesta.
Eikö Veli-Mattikin juuri entisöinyt 950:n jolla oli ajettu reilusti yli 10 000 tuntia ja kampiakselikin tehtaan mitoissa ja priima????
Ne on vielä vaijeritunteja.
Näitä esimerkkjä paljon ajetuista taaveteista kyllä löytyy.
Ei ole yhtään kampiakselia katkennut eikä koneita hajonnut.
Sitäpaitsi kaikenmerkkisiä koneita korjataan ja niissä on merkkikohtaisia heikkoja kohtia.
Toi Etelä-Pohjanmaan 1594 jolla on ajettu yli 40 000 tuntia on oiva esimerkki kestävästä koneesta.
Eikö Veli-Mattikin juuri entisöinyt 950:n jolla oli ajettu reilusti yli 10 000 tuntia ja kampiakselikin tehtaan mitoissa ja priima????
Ne on vielä vaijeritunteja.
Näitä esimerkkjä paljon ajetuista taaveteista kyllä löytyy.
Vieraili- Vierailija
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Miten tää vaijeritunti eroaa oikeesta tunnista?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Kierrosten nostoa en kyllä suosittele minäkään. Meillä 990 kiertää jotain 2700, mutta on se jo sellaista mylvintää ettei sitä jaksa siirtoajossa kuunnella.
Mittaritunti tulee tunnissa kun moottorin kierrokset on 1412 r/min. Sekalaisessa ajossa mittaritunti tulee paljon kellotuntia hitaammin, mutta maantiellä ja oikeassa maanmuokkaushommassa tulee mittaritunti alle tunnissa. Semmoinen on kokemus.
Mittaritunti tulee tunnissa kun moottorin kierrokset on 1412 r/min. Sekalaisessa ajossa mittaritunti tulee paljon kellotuntia hitaammin, mutta maantiellä ja oikeassa maanmuokkaushommassa tulee mittaritunti alle tunnissa. Semmoinen on kokemus.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Nonii, selvishän tämäkin, ei päivää ettei jotain uutta
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Itselläni on mielikuva että esim 996:een tulee tunti mittariin jos kierrokset on 1800 nurkilla. Voi olla että muistan väärinkin.Toki voi olla myös mallikohtaisia eroja.Joka tapuksessa normiajossa vaijeritunteja kertyy noin puolet hitaammin kuin kellotunteja.
Vieraili- Vierailija
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
Pitää vielä näin mafianmiehenä ja rikollisena ottaa tuohon kantaa,eli kertaus ,vanhempien taavettien tunti tulee moottorin kierrosluvulla 1500k/min.
Uudemmat Melthamin tuotteet sitten saavuttaa tunnin mittauksen kierrosluvulla 2050 k/min.
Kun vertaat traktori ikää,kerro vanhempien taavettien tuntimittarilukemaa luvulla 0,73.
Näin huoltotiedotteessa ainakin 5.3 1981 seisoo.
Myös muita merkkejä on,joissa mittaus toimii samaan tyyliin alakanttiin.
Uudemmat Melthamin tuotteet sitten saavuttaa tunnin mittauksen kierrosluvulla 2050 k/min.
Kun vertaat traktori ikää,kerro vanhempien taavettien tuntimittarilukemaa luvulla 0,73.
Näin huoltotiedotteessa ainakin 5.3 1981 seisoo.
Myös muita merkkejä on,joissa mittaus toimii samaan tyyliin alakanttiin.
Vieraili- Vierailija
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
880:n alkuperäisessä kierroslukumittarituntimittarin/tuntimittarin taulussa lukee, että "hours at 1415 rpm". En ole koskaan kellottanut että millä kierroksilla lukemat tulee kellon kanssa samaan tahtiin. Niissä on tosiaan eroja, olikohan Nuffissa niin nopea mittari, että se tekee tunnin 1200:lla kierroksella? Usein välitys on tosiaan jotain 1800...2000 kierrosta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Syötön lisäyksen "levyn suunta"?
taavetti mies kirjoitti:Muuttuikos 1394:sen käyntiääni mihinkään syöttön lisäyksen jälkeen?
Itse olen ihmetellyt kun tuossa toisessa 995:sessa on paljon terävämmät äänet kun toisessa, kummassakin on samanlainen suoraksi sörkitty alkuperäisputki. Ja tämä teräväkäyntinen vetää huomattavasti paremmin kun toinen pers tuntumalla luulisi kun ajaisi 1210:pillä. Kaipa se on edellinen omistaja vähän kääntänyt syöttöjä.
Jaa se saattoi osua minun veikkaus ihan kohdilleen jotta ruuvvattu on kun ääntää vähän terämämmin.ikilika kirjoitti:Äänet muuttu kierroksilla hiukan terävämmiksi, muttei kovemmiksi. Sehän alottaa ruiskutuksen aikasemmin kun syöttöä on suurennettu, eli tuo terävyyttä ääneen kierroksilla.
Tiedä sitten kuinka paljon sinne on tehoja kierretty mutta aika häijysti se vei reilua 10 mottia klapeja etelä-karjalan mäkisillä teillä verrattuna tehdas kuntoiseen ysivitoseen.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa