Hehkujen asennus jälkikäteen?
5 posters
Sivu 1 / 1
Hehkujen asennus jälkikäteen?
Onko vaikea homma / kallis ruveta asentamaan hehkuja taavettiin? kun ei taida 880 implematissa olla hehkuja? kun ei lähde oikeen kunnolla talvella käyntiin
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
Suorasuihkukoneessa ei ole sylinterikohtaisia hehkutulppia. Uudemmissa Taaveissa on imusarjahehku, mutta en ole ihan varma, että onko tuossa implessä imusarjassa proppu hehkua varten. Se pitäisi oleman imusarjan alkupäässä, proppu, josta on noin sormen mentävä reikä sisään.
Jos proppu on niin siihen pystyy asentamaan uudemman mallisen hehkun. Sähkön se tarvii ainakin, esimerkiksi erillisellä painonapilla ja lisäksi pitää polttoaineputkistoon viritellä polttoaineensyöttöampulli ja siitä putki hehkutulpalle. Polttoaineensyöttöampulli tulee tankin paluputkeen siten, että ampulli täyttyy polttoaineella kun moottori käy.
Hehkutettasessa hehkutulpan vastus kuumene keltahehkuun, jonka jälkeen siinä avautuu kuulaventtiili, joka päästää polttoaineen ampullista hekukierukalle ja palamaan syttynyt polttoaine kuumentaa imuilman niin, että kylmä moottori käynnistyy helpommin.
Jos traktori on aamuisin verkkovirran ulottuvissa niin halvempi ja tehokkaampi hehku on tavallinen sähkökäyttöinen kuumailmapuhallinpistooli.
Imusarjasta vaan otetaan proppu auki ja painetaan kuumaa ilmaa imusarjaan startatessa. Käynnistyy aina välittömästi.
Vaikona siinä ei ole muuta kylmäkäynnistysapua kuin pumpun takaseinässä ajoituksen lukitushana. Hana kierretään kiinni ja kun moottori käy, niin se avataan. Se auttaa käyntiinlähdössä kylmästä ihan ratkaisevasti.
Jos proppu on niin siihen pystyy asentamaan uudemman mallisen hehkun. Sähkön se tarvii ainakin, esimerkiksi erillisellä painonapilla ja lisäksi pitää polttoaineputkistoon viritellä polttoaineensyöttöampulli ja siitä putki hehkutulpalle. Polttoaineensyöttöampulli tulee tankin paluputkeen siten, että ampulli täyttyy polttoaineella kun moottori käy.
Hehkutettasessa hehkutulpan vastus kuumene keltahehkuun, jonka jälkeen siinä avautuu kuulaventtiili, joka päästää polttoaineen ampullista hekukierukalle ja palamaan syttynyt polttoaine kuumentaa imuilman niin, että kylmä moottori käynnistyy helpommin.
Jos traktori on aamuisin verkkovirran ulottuvissa niin halvempi ja tehokkaampi hehku on tavallinen sähkökäyttöinen kuumailmapuhallinpistooli.
Imusarjasta vaan otetaan proppu auki ja painetaan kuumaa ilmaa imusarjaan startatessa. Käynnistyy aina välittömästi.
Vaikona siinä ei ole muuta kylmäkäynnistysapua kuin pumpun takaseinässä ajoituksen lukitushana. Hana kierretään kiinni ja kun moottori käy, niin se avataan. Se auttaa käyntiinlähdössä kylmästä ihan ratkaisevasti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
erkki kirjoitti:Suorasuihkukoneessa ei ole sylinterikohtaisia hehkutulppia. Uudemmissa Taaveissa on imusarjahehku, mutta en ole ihan varma, että onko tuossa implessä imusarjassa proppu hehkua varten. Se pitäisi oleman imusarjan alkupäässä, proppu, josta on noin sormen mentävä reikä sisään.
Jos proppu on niin siihen pystyy asentamaan uudemman mallisen hehkun. Sähkön se tarvii ainakin, esimerkiksi erillisellä painonapilla ja lisäksi pitää polttoaineputkistoon viritellä polttoaineensyöttöampulli ja siitä putki hehkutulpalle. Polttoaineensyöttöampulli tulee tankin paluputkeen siten, että ampulli täyttyy polttoaineella kun moottori käy.
Hehkutettasessa hehkutulpan vastus kuumene keltahehkuun, jonka jälkeen siinä avautuu kuulaventtiili, joka päästää polttoaineen ampullista hekukierukalle ja palamaan syttynyt polttoaine kuumentaa imuilman niin, että kylmä moottori käynnistyy helpommin.
Jos traktori on aamuisin verkkovirran ulottuvissa niin halvempi ja tehokkaampi hehku on tavallinen sähkökäyttöinen kuumailmapuhallinpistooli.
Imusarjasta vaan otetaan proppu auki ja painetaan kuumaa ilmaa imusarjaan startatessa. Käynnistyy aina välittömästi.
Vaikona siinä ei ole muuta kylmäkäynnistysapua kuin pumpun takaseinässä ajoituksen lukitushana. Hana kierretään kiinni ja kun moottori käy, niin se avataan. Se auttaa käyntiinlähdössä kylmästä ihan ratkaisevasti.
Kuinka haasteellista tämä on? ja onko tollasen tekoa rahallisesti kallista?
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
Laita letku tai lokilämmitin ei kauaa tarvi olla päällä kun näillä keleillä käyntiin lähtee
Vieraili- Vierailija
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
Hehkutulppa maksaa muutaman kympin ja pikkasen sähkö- ja putkitöitä siihen päälle. Enempi tuo on harrastus- kuin kustannuskysymys.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
jyrki kirjoitti:Laita letku tai lokilämmitin ei kauaa tarvi olla päällä kun näillä keleillä käyntiin lähtee
Hehkutulppa tulos ihan talveks
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
Kunnossa oleva taavetti lähtee tulille pakkasessa pelkällä pumpun hanan ruuvaamisella,toki öljyt ei saa olla ylivuotista tervaa ja akku kunnossa.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
eipäs se pahemin -25 pakkasilla ilman hehkuja lähde käyntiin hyvä kun lähtöö ilman johdon päässä olemista niin -10 asteessakaan
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
jähmeetä on
Yks mikä meitin Natikassa selvästi ahistaa talvella on se jäykkä ÖLJY pitäs ola öljypohjan lämmitin (tai on mut naulassa roikkuu) kuplan vanha niin johan pyörähtäis,tohon taaviin pahempi vaan laittaa kun on aluvalupohja mut IH.npohja on peltiä niin ei olis isokaa homma,täytys kyl olla sellai toinen ettei sit tee sutta siitä ainuusta.
Mut niinku viimetalvenaki hehkutti ja letkulämppäri päällä ollu mut kun lauhtuu -30 -10 asteeseen niin öljyt NIIN siirappia että ei henno lähtee veivaamaan,ja eihän tollaseen -60 lkuklaiseen voi synteettistäöljyä kaataa se tulee kyl pihalle sen verta falskaa jo
Mut niinku viimetalvenaki hehkutti ja letkulämppäri päällä ollu mut kun lauhtuu -30 -10 asteeseen niin öljyt NIIN siirappia että ei henno lähtee veivaamaan,ja eihän tollaseen -60 lkuklaiseen voi synteettistäöljyä kaataa se tulee kyl pihalle sen verta falskaa jo
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
Öljyjen lämmittäminen on teoriassa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ompi niin, että kun notkeaa öljyä pumpataan jääkylmään lohkoon ja kampiakselin kanavaan niin öljy jäähtyy silmänräpäyksessä lohkon lämpötilaan. Öljyn lämpökapasiteetti on aivan mitätön. Lohkolämmitin lämmittää nimensä mukaisesti koko lohkoa. Siinä sen niksi onkin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
tuo kyllä totta
Totta tuokin mut mulla on natikassa se työkone lämmitin letkussa olis joskus kivakokeilla molempia,ainaskin puhallin öljypohjan alla on auttanu että on paremmin pyörähtäny,toisaalta suuttimien kunto ym olisi kans elintärkee et lähtis käyntii paremmin,noo tää on aona tällasta pohdintaa mut tuo puhallin on joskus pakko keino kun pakkanen lauhtuu nopeesti ja lunta tulee taivaan täydeltä
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
Kyllä muuten muuttui 1200:sen käyntiinlähtö kun laiton viimetalvena uuden ruiskutuspumpun. Ennen sai sahata kesälläkin että käynnistyi, nyt kun vähän pyöräyttää niin on jo tulilla.
Mutta onhan sitä lohkolämppäriä silti hyvä käyttää.
Mutta onhan sitä lohkolämppäriä silti hyvä käyttää.
Phaeton- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Lahti
Vs: Hehkujen asennus jälkikäteen?
Joo,kyllä se muuttuu sillä,ne oli hyviä pumppuja,neloskoneisiin ei enää ole myytävänä missään,ne on sitten loppu viimetietojen mukaan,korjauksia tämä sama kaveri pystyy tekemään niihin vanhoihinki pumppuihin kyllä.
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» Öljynpainemittarin asennus
» 1290:n hydraulisuodattimen asennus
» 990 Selecta -68 ohjaustehostimen asennus
» liekki hehkum asennus DB 880
» 1294 etukuormaajan asennus
» 1290:n hydraulisuodattimen asennus
» 990 Selecta -68 ohjaustehostimen asennus
» liekki hehkum asennus DB 880
» 1294 etukuormaajan asennus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa