Massey Ferguson
+11
erkki
mattkau
1690 metsä
Paulig
Kasipätkä
riku61
hankkijamies
TIKO
taavettimies
massikka_mies
hespex
15 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Vs: Massey Ferguson
juu sehän on tietenkin maailman paras traktorimerkki löytyy massikat: 165, 390, 4255 ja 5455 dyna4
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa
Vs: Massey Ferguson
Ei kai siinä mitään. Traktori merkki muiden joukossa.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Traktorimerkki
Onnittelut teille David Brown sivujen laittamisesta ja kerhon alkamisesta, meillä on samassa vaiheessa Massikkakerhon perustaminen, saadaan pari uutta kerhoa taas brittipeleille. Niille ei koskaan ole liikaa kerhoja ja yhteistoimintaa voi pitää, mutta omahenkinen kerho ei koskaan ole pahitteeksi. Onnea teidän kerholle
T: Jukka Välilä
T: Jukka Välilä
oma maa- Vierailija
Vs: Massey Ferguson
Olen tuommoisella MF 390 ajellu koulutilalla, missä noi alueet ja päävaihteet samassa kepissä. Ihan näppärä systeemi. Nopeasti sen oppi. Vaatii nopean handun. Mukava muuten mutta nuo ohjaamon takaosan malli ja asennonsäätö ei oikein mieleen. Koppiin ei sovi muuta kuin ukko tai akka.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Massey Ferguson
Joo ei mulla massikasta kovin huonoa sanottavaa ole .Meillä oli viitisen vuotta MF65MarkII multipower vm 64.
Joihinkin hommiin hyvä joihinkin huono.Riski moottori ,liikui tiellä reippaasti,raskas ohjaus kun suurin osa painosta nokalla.
Pieni maavara ja onneton painonsiirto:kun kynteli 5 vuotta laitumena olleita peltoja ,oli laitettava fiskarsin jäätikköketjut alle ,että pääsi lehmänpaskan yli.
Meilläpäin oli aikanaan paljon massikoita:35,65 ja etenkin 165:a ,hankkijan vahvinta aluetta ,kun oltiin.
Hyvin positiivinen kuva mulla niistä kaikenkaikkiaan on.Ainakaan massikkamiehet ei ole pahimpia taavetin mollaajia.
Tuossa naapurissa sukalaismiehillä on ollut vain massikoita 60 luvun alusta saakka.Taitaa olla nytkin 3 kpl.
Valluista sen verran,että jos ei ois suomalainen ,niin markkinaosuus ois toista luokkaa.
Miinukset:isoruokainen, karkea-/isoääninen vielä tänäkin päivänä ja vaihdelaatikko kivikaudelta. No nyt on vissiin parempaa luvassa.Toki vallussa on hyviäkin puolia.Mulla on ollut niitä 2: 6300Mezzo ja 6350 Hi-Tec.
Nyt mulla on vain taavetteja.
Joihinkin hommiin hyvä joihinkin huono.Riski moottori ,liikui tiellä reippaasti,raskas ohjaus kun suurin osa painosta nokalla.
Pieni maavara ja onneton painonsiirto:kun kynteli 5 vuotta laitumena olleita peltoja ,oli laitettava fiskarsin jäätikköketjut alle ,että pääsi lehmänpaskan yli.
Meilläpäin oli aikanaan paljon massikoita:35,65 ja etenkin 165:a ,hankkijan vahvinta aluetta ,kun oltiin.
Hyvin positiivinen kuva mulla niistä kaikenkaikkiaan on.Ainakaan massikkamiehet ei ole pahimpia taavetin mollaajia.
Tuossa naapurissa sukalaismiehillä on ollut vain massikoita 60 luvun alusta saakka.Taitaa olla nytkin 3 kpl.
Valluista sen verran,että jos ei ois suomalainen ,niin markkinaosuus ois toista luokkaa.
Miinukset:isoruokainen, karkea-/isoääninen vielä tänäkin päivänä ja vaihdelaatikko kivikaudelta. No nyt on vissiin parempaa luvassa.Toki vallussa on hyviäkin puolia.Mulla on ollut niitä 2: 6300Mezzo ja 6350 Hi-Tec.
Nyt mulla on vain taavetteja.
Vieraili- Vierailija
Vs: Massey Ferguson
Joo,kyllä minä pidän MF traktoria tasalaatuisena ja hyvänä koneena,ei mitään suurempaa probleemaa,laittoahan sitä on niissäki,huollossa oli yleisemmät hommat niihin multipower ja kytkinremontit,ja joissaki nostolaitepumppu.
Moottori tosi luja.
Lähinaapuriin tuli 3070 uutena,se heikensi fergun arvostusta jonninverran,se sattui maanantaipäivän kone,siellähän se setäni hallilla oli muutamaan otteeseen huomattavasti purettuna,mutta kun se alkoi sitten pelittämään,palveli tilalla pitkään.
Tämä kone vaihtui kuutosferguun samana keväänä,kun itse ostin tuon 1594,ja se kuutosmassikka on toiminu
kympin arvoisesti.
165 Oli puolitelakäytössäki savotoilla yleinen kone,ja kesti,ja yksi siinä ylitse aikalaisten,jarrut tosi hyvät,samoin Ford 5000 mallissa,se on puolitelahommissa iso plussa.
Sukulaismies oli laittamassa pari vuotta sitten traktoria metsäkäyttöön,katselin hänelle konetta,löysin metsäohjaamolla varustetun 390 turbon,jossa starkin pohjapanssari,tämä kaveri kävi perjantaina,sanoi pelittäneen koneen hyvin,virtalukko ja starttimoottori ainoastaan on tarvinu laittaa,se oli tietty kone täältä yhdeltä maatilalta,siksi tiesin sitä kehua hänelle,massikan huoltomies on sen huolehtinu.
Moottori tosi luja.
Lähinaapuriin tuli 3070 uutena,se heikensi fergun arvostusta jonninverran,se sattui maanantaipäivän kone,siellähän se setäni hallilla oli muutamaan otteeseen huomattavasti purettuna,mutta kun se alkoi sitten pelittämään,palveli tilalla pitkään.
Tämä kone vaihtui kuutosferguun samana keväänä,kun itse ostin tuon 1594,ja se kuutosmassikka on toiminu
kympin arvoisesti.
165 Oli puolitelakäytössäki savotoilla yleinen kone,ja kesti,ja yksi siinä ylitse aikalaisten,jarrut tosi hyvät,samoin Ford 5000 mallissa,se on puolitelahommissa iso plussa.
Sukulaismies oli laittamassa pari vuotta sitten traktoria metsäkäyttöön,katselin hänelle konetta,löysin metsäohjaamolla varustetun 390 turbon,jossa starkin pohjapanssari,tämä kaveri kävi perjantaina,sanoi pelittäneen koneen hyvin,virtalukko ja starttimoottori ainoastaan on tarvinu laittaa,se oli tietty kone täältä yhdeltä maatilalta,siksi tiesin sitä kehua hänelle,massikan huoltomies on sen huolehtinu.
Vieraili- Vierailija
Vs: Massey Ferguson
ihan hyviä koneita on olleet tällä hetkellä tilalla 135, 375, 390 (maanantaipäivän malli (?))
Sampo30- Vierailija
Vs: Massey Ferguson
Laita kuule tuohon mukaan vielä yksi taavetti,niin sitten ainakin tiedät.mistä puhutaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: Massey Ferguson
Meiltä lyötyy kaksi massikka MF 165S ja MF 765 (MF 65 teollisuusmalli).
Ja 65 ennen oli porsche standart.
Ja 65 ennen oli porsche standart.
hankkijamies- Viestien lukumäärä : 3
Vs: Massey Ferguson
Meillä on Massikka 3075 jossa ei neliveto pelaa huoltomies heitti pyyhkeen kehään ilmeisesti ,kun lupasi tulla viikon päästä uudellen korjaamaan mut siitä on jo kaksivuotta kulunut
Tosin vaihtoi uuden boksin joten ei ilmeisesti ollu siinä vika....
Tosin vaihtoi uuden boksin joten ei ilmeisesti ollu siinä vika....
riku61- David Brown : David Erown 30D
Viestien lukumäärä : 10
Ikä : 72
Paikkakunta : Hattula
Vs: Massey Ferguson
Sen mitä tuota 165S:ää kerkesin rassata niin ihan on tolkku peli. Huonoa on ehdottomasti ohjaus systeemi joka nivelien ja pystyakselin kanssa on semmoinen konstruktio jota ei työkoneeseen pitäisi laittaa. Varsinkin tehostettu malli. Ko. ohjaus kuluneena ihan mahdoton tiellä ajettava. Lisäksi kuluneen säädettävyys on mahdotona ja kunnostaminen työlästä. **ska mikä **ska . Toinen kummajainen on hydrauliikka pumppu. Siinähän tuommoinen neljä mäntäinen mäntäpumppu. Toimiessaan humputtaa niinkuin muutkin ikäisensä mutta tuossa on kai ollut enemmän vaivaa kuin perinteisissä hammaspyöräpumpuissa. Alkaa aikanaan pitämään paukutusta.
Kasipätkä- David Brown : 885 vm.73
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Iisalmi
Vs: Massey Ferguson
Edelleen toista traktoria olen hankkimassa, ja nyt tarjolle on tullut massikoita. 165 vm. -64 ja 80-luvun 565. Eipä tässä ketjussa pahemmin haukuttu ks. merkkiä.... mites esimerkiksi moottori, onko jo tuossa 165:ssa lohkoon porattu ? Ja mitä multipower meinaa tarkemmin ?
Pikkuinen MF 165 multipoweri alkoi kiinnostaa ja hyväkuntoinen ilmeisesti vieläpä. Taavetti merkkinä olisi ykkösenä hankintalistalla, mutta mokomat on niin loppuun ajettu tällä seutua...
Pikkuinen MF 165 multipoweri alkoi kiinnostaa ja hyväkuntoinen ilmeisesti vieläpä. Taavetti merkkinä olisi ykkösenä hankintalistalla, mutta mokomat on niin loppuun ajettu tällä seutua...
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Massey Ferguson
Alkupään MF 165 perkins 203 on kuivat kromoiputket 70 luvun alkuvuosina 73 -74 tuli 165S perkins 212 kuivat norm. sylinteriputket. S mallissa on myös öljykylpyjarrut. Multipower on eräänlainen hytraalinen pikavaihde, hitaalla puolella ei ole moottorijarrutusta ja nopealla on vaihteistolukko. Eli nopealla mäkeä ylös ajettaessa pysähtyessä ei tarvi kun kytkimen painaa ja traktori pysyy paikkallaan. Multipower on sellanen että ne moittii jotka on kokeillu ja ne kehuu jotka on käyttäny. Mulla on 2 multipoweria 165 ja 185. Kysele lisää jos kiinnostaa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: Massey Ferguson
Ei ainakaan vielä näköjään kukaan halunnu tai ehtiny vastaan. Minä yritän vaikka en juurikaan tiedä Ferguista.
Ensinnäkin se kone satakuusvitosessa on Perkinssin putkikone, imusarjahehkulla. Suht lähtee käyntiin. Onhan noita pantu vaikka mihin muuhunkin peliin. Perkinsin bisnes oli moottorit, ei kovin huono voi olla. 565 en tunne.
Multi Power on hydraulinen pikavaihde, vähän kuin samaan tarkoitukseen tehty HS. Se kait toimii vähän toisin päin kuin HS eli on "puolittaja", ilman kytkintä käytettävä alentaja eli lisää voimaa, sieltä toi Power.
Ja jos haluat jotain moitetta, niin kytkimen liikerata ei käy mitenkään taavettimiehen sorkkaan. Kaksi tuntia perälevyllä lumien pukkimista, niin viikon kävelee huonosti. Löytyy sellaisia lihaksia mitä taavetin kytkintä käyttäessä ei tarvii. Tämä ihan omana subjektiivisena kokemuksena.
Jaa, metsä ehti väliin mutta olkoon tämä muuttamatta.
Ensinnäkin se kone satakuusvitosessa on Perkinssin putkikone, imusarjahehkulla. Suht lähtee käyntiin. Onhan noita pantu vaikka mihin muuhunkin peliin. Perkinsin bisnes oli moottorit, ei kovin huono voi olla. 565 en tunne.
Multi Power on hydraulinen pikavaihde, vähän kuin samaan tarkoitukseen tehty HS. Se kait toimii vähän toisin päin kuin HS eli on "puolittaja", ilman kytkintä käytettävä alentaja eli lisää voimaa, sieltä toi Power.
Ja jos haluat jotain moitetta, niin kytkimen liikerata ei käy mitenkään taavettimiehen sorkkaan. Kaksi tuntia perälevyllä lumien pukkimista, niin viikon kävelee huonosti. Löytyy sellaisia lihaksia mitä taavetin kytkintä käyttäessä ei tarvii. Tämä ihan omana subjektiivisena kokemuksena.
Jaa, metsä ehti väliin mutta olkoon tämä muuttamatta.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Massey Ferguson
Joo kytkipoljin on 165-185 omituinen. Minähän olen noista polkimen liikerataa vähän muuttanu. 100 sarjaset on kyllä ikiliikkujia niikun vanhat taavetitkin. 565 en tunne minäkään mut 500 sarjaset on Ranskalaisia
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: Massey Ferguson
Kyllä 165 ja 185 on molemmat toimivaa perustekniikkaa. Taavettiin tottuneelle niissä on pieniä omia piirteitään. Kumpikaan ei ole parhaimmillaan paksussa lumessa eikä metsässä eikä erityisesti lumisessa metsässä aika pienen maavaran ja raskaahkon keulan vuoksi. 165 Multi-Power on nopea tiellä, mutta siitä on parhaiten iloa kun ohjauksen vipujen nivelet on tiukat. Vanhemmuuttaan kun siellä on välystä, ei välttämättä tule ajettua täysillä. Hydrauliikan sielunelämä on aika erilainen kuin DB:ssä ja varsinkin alkupään koneissa on pienehköt tuotot, mutta painetta on päälle 200 baria. Kylmäkäynnistysominaisuuksista mielipiteet jakaantuu, ilmeisesti hiukan sen mukaan miten hyvät puristukset kunkin moottorissa sattuu olemaan. Perkinsit on kyllä hyviä moottoreita, lujia, ärhäköitä ja pieniruokaisia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Massey Ferguson
Kyllä Perkinsin koneet käynnistyy kun vaan on kunnossa, eihän mikään kone käynnisty jos ei ole kunnossa. Vuonna 95 ostin loppuunajetun 690 Massikan sehän ei käynnistyn kesälläkään ilman hehkua (ei sillä hirveeetä tuntimäärää ollu ajettu mut öljyt olis saanu vaihtaa useammin) muta alkoihan se käynnistymään kun mä sen putkitin. Perkinssi on sellanen massatuote ei sen osat Hankian tiskillä paljon maksanu. Eräs kaveri samaan aikaan kunnosti Volvo traktorin moottorin mainitsi osille huomattavasti kovemman hinnan
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: Massey Ferguson
Imusarjahehku on jännä peli. Kaverilla on kolmeviitonen ja 165, kummassakin hehku, päällepäin ihan saman näkönen verme. Kolmeviitosesta kuuluu selvä pössähdys kun homma on valmis, 165 ei mitään vaikka kuinka kuuntelis. Toimii silti. Ei Perkinsin koneet huonoja voi olla. Se on niiden pisnes eikä kakkaa voi tuohon tarkoitukseen mitenkään myydä vuoskymmeniä. Lantakauppiaat on sitte eri juttu.
Semmonen juttu vielä Taavetin ja Fergun eroista. Muistankohan oikein, että nostolaitteen käyttövipu toimii niissä eripäin. Jos ajelee vuoronperään kummallakin, niin voipi tulla välillä sen kepin kanssa harhaliike.
Semmonen juttu vielä Taavetin ja Fergun eroista. Muistankohan oikein, että nostolaitteen käyttövipu toimii niissä eripäin. Jos ajelee vuoronperään kummallakin, niin voipi tulla välillä sen kepin kanssa harhaliike.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Massey Ferguson
Pistän käteni tähän soppaan Se "poksahdus" joka kuuluu Thermostart laitteesta tulee siitä, että liekki syttyy palamaan. Liekin tulee antaa palaa noin 10 -. 15 sekuntia jotta imuilma lämpenee. Homma ei siis "ole valmis" kun kuuluu poksahdus, vaan merkki siitä että hehkutus on alkanut.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Massey Ferguson
Joo nostolaitevipu siis asennonsäätövipu toimii toisinpäin MF 100 ja 600 sarjassa ja varmaan myös 200 ja 500 sarjassa, kun Taavetissa. Minua ei haitta kun olen pikupojasta alkaen ajanu Taavettia Massikka Jontikkaa ja Fordia sekasin oli mulla Zetorikin
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: Massey Ferguson
Mulla oli 185 Ferku ennen Taavettia. Vahva kone ja lähti hyvin käymään. Joskus kokeilin niin -12 ilman lämmitystä hehkuttamalla lähti hienosti ilman sahaamista. Tuossa oli joku ärhäkkä startti, se jaksoi pyöräyttää riittävän rivakasti. Osien saatavuus Ferkuun on parempi kuin Taavettiin samoin tietotaitoa on paremmin saatavilla. Ohjaus on noiden "heikko" lenkki. Tehostin on hankala saada pelaamaan kunnolla molempiin suuntiin jos systeemissä on välyksiä. Aikansa kun sääteli niin sai toimimaan. Ferku on aika keulapainoinen. Mä laitoin omaani kuormaajan niin meni pilalle koko kone, sillä ei meinannut päästä sen jälkeen mihinkään vaikka oli painoa nostovarsissa. Pumpun naputtaminen seinää vasten on noissa vanhemmiten pikemmin ominaisuus kuin vika.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: Massey Ferguson
Joo 100 sarjan Massikan ohjaustehostin on tarkka säädettävä ja väljää tulee iänmyötä. Just syksyllä 185 sorvailin uusia tappeja ja sain välykset vähiin. Noihin on saatavana ainakin Farmilaittelta parempaa tehostinta tulee moottorinkylkeen pitkittäin samantyylinen kun esim. 6045 Zetorissa. Satasia se maksoi siinä tuli pumppukin mukana kun 165 vm 65 sellasen laitoin, siinä ei tehostinta ennen ollu
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: Massey Ferguson
Kiitos vastauksista, varsin kattavaa informaatiota täältä löytyy. Jospa tässä vielä merkkiuskollisuutta harjoitan ja tutkailen myyntilistojen taavetteja. Joskin tuo MF merkkinä noussee rinnalle, katsotaan miten käy.
Onhan se tosiaan taavettiin tottuneelle hieman opettelua MF:n tekniikka. Yhtään moittimatta, hyviä koneita varmasti
Onhan se tosiaan taavettiin tottuneelle hieman opettelua MF:n tekniikka. Yhtään moittimatta, hyviä koneita varmasti
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Massey fergoson 6270
» Massey Ferguson 3075
» O Massey Ferguson 178 MP kirjallisuutta.
» Massey Ferguson 390 turbotusaikeita + webasto jne.
» Massey Fercuson 390
» Massey Ferguson 3075
» O Massey Ferguson 178 MP kirjallisuutta.
» Massey Ferguson 390 turbotusaikeita + webasto jne.
» Massey Fercuson 390
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa