Lataus ongelma
+4
ikilika
mattkau
erkki
vastaisku
8 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Lataus ongelma
Hyvää itsenäisyyspäivää näin aluksi!
Ei lähtenyt taavi kaveriksi lumitöihin. Latasin akkua tunnin ja sitten tärähti reippaasti käymään.
Mikähän on kun latausvaloa ei näy ollenkaan, onko se elintärkeää että se herätevirta menee lampun kautta (ehjän lampun). Mittari näytti akunpäästä kaapeleita 10, 5-11,5 v väliltä. Oli senverran vinkkaa ja luntakin tuli etten muuta alkanut yrittään.
Yritin tuota hakua käyttää, mutta en ymmärrä sen logiikkaa, tai se ei minun, en saanut kuin laturi sanalla yhden osuman.
Minulla on myös tommonen sarvitarktori Mitsubishi ct-331, eihän kellään ole sattumalta ohjekirjaa siihen? Sillä sitten aurailin pihan ja naapurinkin.
Ei lähtenyt taavi kaveriksi lumitöihin. Latasin akkua tunnin ja sitten tärähti reippaasti käymään.
Mikähän on kun latausvaloa ei näy ollenkaan, onko se elintärkeää että se herätevirta menee lampun kautta (ehjän lampun). Mittari näytti akunpäästä kaapeleita 10, 5-11,5 v väliltä. Oli senverran vinkkaa ja luntakin tuli etten muuta alkanut yrittään.
Yritin tuota hakua käyttää, mutta en ymmärrä sen logiikkaa, tai se ei minun, en saanut kuin laturi sanalla yhden osuman.
Minulla on myös tommonen sarvitarktori Mitsubishi ct-331, eihän kellään ole sattumalta ohjekirjaa siihen? Sillä sitten aurailin pihan ja naapurinkin.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
En ole sähköistä kovin hyvin jyvällä, mutta kyllä vaihtovirtalaturi taitaa sen varoitusvalon kautta menevän jännitteen vaatia lähteäkseen hereille. En ole ihan varma, että jos laturin roottorissa on jäännösmangneettisuutta niin herääkö se sillä.
Tavallisin syy vaihtovirtalaturin mykistymiseen on kuluneet hiilet. Silloin kyllä merkkivalo palaa.
Normaali latausjännite on jossain lähempänä 14 volttia.
Pihakonetta voi tosiaan tekohengittää tilapäisesti lataamalla akkua pikkulaturilla silloin tällöin täyteen. Traktori pysyy käynnissä vaikka akku tyhjenisi esim. valojen käytön seurauksena.
Tavallisin syy vaihtovirtalaturin mykistymiseen on kuluneet hiilet. Silloin kyllä merkkivalo palaa.
Normaali latausjännite on jossain lähempänä 14 volttia.
Pihakonetta voi tosiaan tekohengittää tilapäisesti lataamalla akkua pikkulaturilla silloin tällöin täyteen. Traktori pysyy käynnissä vaikka akku tyhjenisi esim. valojen käytön seurauksena.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Lataus ongelma
Voiko mittarilamput vaihtaa päältä vai pitääkö kojetaulu käyttää irti? Ja semmoine vielä kun se kierroslukumittari ei pelaa, niin onko mittaritaulun takana jotain tehtävissä kun/jos sen käyttää auki.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
En ole merkkivaloja koskaan avannut joten en tiedä mahtaako ne nousta ylöspäin. Arvaus on, että pitää raivata sen verran tilaa, että saa käden pujotettua merkkilampulle. Kiekkamittari on takaa kiinni sanka+ruuvisysteemillä. Lisäksi siinä on vaijeri kiinni holkkimutterilla. Ne pitää löysätä että mittarin saa nousemaan ulos reijästä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Lataus ongelma
Siinä merkkivalolamppujen päällä on semmoiset häikäisynestoläpykät, ne pyörii ympäri. On senverran pakkasta ettei taida ehjänä lähteä irti, eikä viittis rikkoakkaan.
Kokeilen huomenna irroittaa kojetaulun ja katsoa mitä sieltä löytyy.
Eikös ne ole niitä 2w yksinapaisia pikkulamppuja nuo mittariston lamput.
Kokeilen huomenna irroittaa kojetaulun ja katsoa mitä sieltä löytyy.
Eikös ne ole niitä 2w yksinapaisia pikkulamppuja nuo mittariston lamput.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
Ne häikäisysuojat on tosiaan erilliset kaulukset lampun juuressa. Lampun pesä on muoviputki, jossa saattaa olla pienoinen olake tai este, joka sitä estää nousemasta ylös reijästä. Lamppu puolestaan on kiinni sellaisessa pidikkeessä, joka työnnetään altapäin putkeen. En tiedä mahtaako lampuissa olla niin pitkät piuhat, että jos sen ottaa alakautta putkesta pois niin yltääkö polttimo näkösälle. Toinen vaihtoehto on, että polttimon vetää ensin irti, pujottaa putken yöspäin ja vetää polttimon näkyviin kojetaulussa olevasta reijästä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Lataus ongelma
Tätä pitää kokeilla, kiitokset. Senverran ymmärsin tuota ohjekirjan lontoota, että lataus ei toimi jos merkkilamppu on rikki.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
Vaihtovirtalaturiin ei jää magneettia tarpeeksi itseherätykseen, tosiaan tarvii sen lampun kautta tulevan magnetoinnin lähtäkseen toimimaan.
Koko kojetaulun irrottaminen lampunvaihtoa varten on kyllä melkoinen operaatio. Jos on vähääkään kätilön tai kynegologin ominaisuuksia niin niitä lamppuja voi yrittää kaivella esiin alakautta. Lamput siinä on niinkuin Erkki kerto. Koko "lamppumittari" on kiinni samanlaisella sanka-ruuviyhdistelmällä kuin mikä tahansa pyöreä mittari. Sen irrottaminen vaatii myös voimistelua.
Kiekkakelloa varten on taavetin miehet keksineet kojetaulun reikään kaksi lovea joista kiinnityssanka (sormi)mutterien löysäämisen jälkeen pääsee periaatteessa luiskahtamaan mittarin mukana ulos. Käytännössä kuitenkin taitaa auttaa vain paikalleenlaittoa, siis sen sangan voi pistää käsissä paikalleen, laskea mittari reikään, pyöräyttää oikeaan asentoon ja sitten kätilön otteella tiukata sormimutterit.
Vihjeitä rakenteesta löytyy muistaakseni tuolta jenkkien DB/Case varaosasivuston räjäytyskuvista.
matti
Koko kojetaulun irrottaminen lampunvaihtoa varten on kyllä melkoinen operaatio. Jos on vähääkään kätilön tai kynegologin ominaisuuksia niin niitä lamppuja voi yrittää kaivella esiin alakautta. Lamput siinä on niinkuin Erkki kerto. Koko "lamppumittari" on kiinni samanlaisella sanka-ruuviyhdistelmällä kuin mikä tahansa pyöreä mittari. Sen irrottaminen vaatii myös voimistelua.
Kiekkakelloa varten on taavetin miehet keksineet kojetaulun reikään kaksi lovea joista kiinnityssanka (sormi)mutterien löysäämisen jälkeen pääsee periaatteessa luiskahtamaan mittarin mukana ulos. Käytännössä kuitenkin taitaa auttaa vain paikalleenlaittoa, siis sen sangan voi pistää käsissä paikalleen, laskea mittari reikään, pyöräyttää oikeaan asentoon ja sitten kätilön otteella tiukata sormimutterit.
Vihjeitä rakenteesta löytyy muistaakseni tuolta jenkkien DB/Case varaosasivuston räjäytyskuvista.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Lataus ongelma
Justiinsa lähtöä tekemässä pihalle ja lamppuja vaihtamaan -5 enää pakkasta, joten käsivarsi paljaaksi ja kopeloimaan.
En ole kynegologi, mutta voin vilkaista, luki jollakin paidan selkämyksessä, pitää kokeilla.
Yritin siellä ameriikan sivuilla käydä, mutten löytänyt oikeaa laatikkoa mistä pääsee niihin räjäytyskuviin.
Kiitokset taas neuvoista.
En ole kynegologi, mutta voin vilkaista, luki jollakin paidan selkämyksessä, pitää kokeilla.
Yritin siellä ameriikan sivuilla käydä, mutten löytänyt oikeaa laatikkoa mistä pääsee niihin räjäytyskuviin.
Kiitokset taas neuvoista.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
Tähän on kerrottava oma kokemus -85 205 diesel pösöstä, sellanen oli emännällä muutamia vuosia sitten, mittarissa n.800tkm Sillä ajeltiin noin vuosi ennenkuin laturista hirtti laakeri kiinni ja silloin laitoin myös latausvalon toimintaan uutta laturia vaihtaessa, eli ainakin vuoden oli ladannut ilman valoa. Selitys voisi olla reilu paskakerros laturin sisällä ja tätä kautta latauksen herääminen...mattkau kirjoitti:Vaihtovirtalaturiin ei jää magneettia tarpeeksi itseherätykseen, tosiaan tarvii sen lampun kautta tulevan magnetoinnin lähtäkseen toimimaan.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Lataus ongelma
Olipa hyvä etten alkanu aikanaan gynegolikiksi, nyrkit mustana ja verillä kyynärpäitä myöten, sormenpäät umpijäässä, eikä tullut kuntoon ees.
Vai onko se vaan näitten vanhojen leidien kanssa, viistoistakesäsen kanssa olis varmaan paljon mukavempi touhuta ( Seppo Rätyä mukaellen.)
No, se siitä. Merkkivaloissa kaksi maajohtoa oli hapettunut liittimen juuresta poikki, ne laitoin uusiksi. Kierroslukumittaariin tuleva vaijeri oli irti mittarista, se on paikallaan.
Kokeilu, ei syttynyt valoja sen enempää kuin ennenkin. Laturin päässä oli eristysnauha sykerö jonka sisältä paljastui kaksi johtoa ja rikkinäinen pantakiinnitteinen liitin. Laturissa oli paikat kolmelle johdolle, paksu keskellä ja kapeammat reunoilla.
Nyt alkaa sitten kytkentäkaavion metsästys, minne ne johdot menee.
Vai onko se vaan näitten vanhojen leidien kanssa, viistoistakesäsen kanssa olis varmaan paljon mukavempi touhuta ( Seppo Rätyä mukaellen.)
No, se siitä. Merkkivaloissa kaksi maajohtoa oli hapettunut liittimen juuresta poikki, ne laitoin uusiksi. Kierroslukumittaariin tuleva vaijeri oli irti mittarista, se on paikallaan.
Kokeilu, ei syttynyt valoja sen enempää kuin ennenkin. Laturin päässä oli eristysnauha sykerö jonka sisältä paljastui kaksi johtoa ja rikkinäinen pantakiinnitteinen liitin. Laturissa oli paikat kolmelle johdolle, paksu keskellä ja kapeammat reunoilla.
Nyt alkaa sitten kytkentäkaavion metsästys, minne ne johdot menee.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
Kyllä se vaihtovirtalaturikin alkaa lataamaan ilman herätettä, ainakin useimmat, kun saa riittävästi kierroksia. Kun se pyörii reilut 3000 1/min, niin se alkaa kehittää itse magnetointivirtaa.ikilika kirjoitti:Tähän on kerrottava oma kokemus -85 205 diesel pösöstä, sellanen oli emännällä muutamia vuosia sitten, mittarissa n.800tkm Sillä ajeltiin noin vuosi ennenkuin laturista hirtti laakeri kiinni ja silloin laitoin myös latausvalon toimintaan uutta laturia vaihtaessa, eli ainakin vuoden oli ladannut ilman valoa. Selitys voisi olla reilu paskakerros laturin sisällä ja tätä kautta latauksen herääminen...mattkau kirjoitti:Vaihtovirtalaturiin ei jää magneettia tarpeeksi itseherätykseen, tosiaan tarvii sen lampun kautta tulevan magnetoinnin lähtäkseen toimimaan.
Henkilöautodieseleissähän tuo ei ole kierrosluku eikä mikään, varsinkin kun hihnavälitys kertaa moottorin kierrokset, mutta traktoripuolella riippuu jo välityksestä alkaako ollenkaan lataamaan.
Jos kampuran pyörä on tuplasti isompi kuin laturin, niin alkaa...
Taavetin latureissa on ainakin tuo ominaisuus käyttöohjekirjan mukaan ja on ilmoitettu että 1500 1/min riittää moottorin kierroksia herätevirran aikaansaamiseksi.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: Lataus ongelma
Herätevirta jos on hävinnyt, niin sen voi lainata vaikka suoraan akulta jollain johdonpätkällä. Sittenhän se taas latailee kunnes sammuttaa vaikka piuhan poistaakin
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Lataus ongelma
Eikös se lataus heräte maadoteta sinne laturin napaan... Eli lampulle plussa ja lampun maadotus laturin herätteeseen... Vaikka taitais se toimia ilman lamppuakin, vaiko täh? Empä oo koskaan koittanut...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Lataus ongelma
Pittääkait siinä lamppu olla,virta akulta virtalukolle,virtalukolta lampun kantaan, kun virta väännetään päälle,silloin virta lähtee lampulle,ja siitä toisesta lampun johosta laturin päähän pikkupistokkeeseen niin toimii lattaus,eikö se nuin oo se homma.
Se laturi vaan maatottaa tuon lampun,ja kun virta sammutetaan virtalukosta lamppu sammuu,ja voi kiilua vähän,se tuottaa vissiin jotahi jäännösvirtaa sillon,jos moottori käy.
Jos oon väärässä korjatkaa.tuliko tuo sillain että ymmärtää kytkeä yksinkertaisesti ja oikein laturin,jos johot on väärin.
Se laturi vaan maatottaa tuon lampun,ja kun virta sammutetaan virtalukosta lamppu sammuu,ja voi kiilua vähän,se tuottaa vissiin jotahi jäännösvirtaa sillon,jos moottori käy.
Jos oon väärässä korjatkaa.tuliko tuo sillain että ymmärtää kytkeä yksinkertaisesti ja oikein laturin,jos johot on väärin.
Vieraili- Vierailija
Vs: Lataus ongelma
toimii ilman lamppuakin mutta vaati silloin heräte/säätö virran kumminkin laturiinikilika kirjoitti:Eikös se lataus heräte maadoteta sinne laturin napaan... Eli lampulle plussa ja lampun maadotus laturin herätteeseen... Vaikka taitais se toimia ilman lamppuakin, vaiko täh? Empä oo koskaan koittanut...
lamppukin pitäs olla min 1,2w esim ledimerkkivalo ei toimi ei tuu tarpeeksi vastusta
Vieraili- Vierailija
Vs: Lataus ongelma
Oikein, lamppu maadotetaan laturin hiilien, roottorin magnetointikäämin ja jännitteensäätäjän kautta. Lampun pitää olla sen verran isotehoinen että läpikulkeva virta saa laturin heräämään, oikein. Kun laturi lähtee pyörimään ja herää, se alkaa saamaan omatekoista magnetointisähköä kenttädiodien kautta. Tämä näkyy jännitteen nousuna merkkilampun maapuolen navassa ja lamppu himmenee ja lopuksi sammuu kun jännite-ero lampun napojen välillä on tarpeeksi pieni tai sitä ei ole. Tästä syystä jossain tapauksessa lamppu ei pala/syty vaikka lataus loppuu esimerkiksi hiilen kulumisen takia tai kun säätäjältä hiilelle menevä johto katkeaa (nimim kokemusta on, Lucas 17ACR)
Lamppua ei välttämättä tarvita laturin herättämiseksi. Se on vaan ovela kikka hoitaa kaksi asiaa yhdellä kertaa. Aika monessa kytkennässä lamppu on suoraan herätejohdossa ihan niinkuin taavetin luukas latauspiirissä. Jotkut toiset on hoitaneet asian eritavalla (niinkuin esimerkiksi joissakin Ladoissa). Herätevirta viedään suoraan laturille ja lamppu on todellakin vaan merkkilamppu, joka sytytetään releellä merkiksi viasta. Voin kertoa että on kiusallista jos mikään ei kerro latauksesta tai sen puuttumisesta ennenkuin sähkö loppuu akusta
imatt
Lamppua ei välttämättä tarvita laturin herättämiseksi. Se on vaan ovela kikka hoitaa kaksi asiaa yhdellä kertaa. Aika monessa kytkennässä lamppu on suoraan herätejohdossa ihan niinkuin taavetin luukas latauspiirissä. Jotkut toiset on hoitaneet asian eritavalla (niinkuin esimerkiksi joissakin Ladoissa). Herätevirta viedään suoraan laturille ja lamppu on todellakin vaan merkkilamppu, joka sytytetään releellä merkiksi viasta. Voin kertoa että on kiusallista jos mikään ei kerro latauksesta tai sen puuttumisesta ennenkuin sähkö loppuu akusta
imatt
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Lataus ongelma
Kytkentäkaaviossa laturilta lähtevä D johto menee virtalukolle napaan 1, johto F merkkivalon kautta virtalukon napaan 2, laturin runko maadoittaa.
Sähkökynän kanssa pitää mennä tutkimaan missä PohjolanVoimaa kulkee.
Mittaritaulu lähti nätisti irti, kaksi ruuvia päällä ja kaksi sivuilla, ratin pystyakselin kun sais muutaman sentin istuimeen päin, niin olispa heleppo tutkia matolaatikkoa.
Siitä on kulunut aikaa kun eka oma auto piti tutkia mitä se piti sisällään, Ford Anglia 1200 -67 ja plussa rungossa, oli siinä stereoitten kanssa räiskettä ennenkuin asia hoksattiin ja isoja kasetteja soitettiin. 10 markalla sai kymmenen litraa bensaa, Marlboro askin ja sai lyödä jonkun kerran 20 pennin pajatsoon.
Sähkökynän kanssa pitää mennä tutkimaan missä PohjolanVoimaa kulkee.
Mittaritaulu lähti nätisti irti, kaksi ruuvia päällä ja kaksi sivuilla, ratin pystyakselin kun sais muutaman sentin istuimeen päin, niin olispa heleppo tutkia matolaatikkoa.
Siitä on kulunut aikaa kun eka oma auto piti tutkia mitä se piti sisällään, Ford Anglia 1200 -67 ja plussa rungossa, oli siinä stereoitten kanssa räiskettä ennenkuin asia hoksattiin ja isoja kasetteja soitettiin. 10 markalla sai kymmenen litraa bensaa, Marlboro askin ja sai lyödä jonkun kerran 20 pennin pajatsoon.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
Onneksi näistä on päästy jo eroon standardisoinnin myötä.. Ammattikoulun autosähköopetuksessa reilu 20 vuotta sitten vielä kovasti peloteltiin engelsmannien ikävästä tavasta kääntää akku väärin päin autoon, mutta onneksi en mokomiin ole törmännyt Varmaan olisi syntynyt savuvahinkoja...vastaisku kirjoitti:Siitä on kulunut aikaa kun eka oma auto piti tutkia mitä se piti sisällään, Ford Anglia 1200 -67 ja plussa rungossa, oli siinä stereoitten kanssa räiskettä ennenkuin asia hoksattiin ja isoja kasetteja soitettiin. 10 markalla sai kymmenen litraa bensaa, Marlboro askin ja sai lyödä jonkun kerran 20 pennin pajatsoon.
On kyllä moni asia mennyt huonompaankin suuntaan, minkä voi jo tuosta ylläkirjoitetustakin havaita...
Itselläkin selkeä muistikuva armeija-ajalta -92, kun bensa maksoi 3.83mk/litra... Valiantissa kun oli 383 kone, niin sitä sai tankata
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: Lataus ongelma
Tänään oli jo alle kymppi pakkasta,ja eiku Taavin kimppuun. Ylläri, akku jäässä, on purkanut jotakin kautta, kun edellistä kertaa värkkäsin. niin latasin akun???
No, hain semmoisen Optima akun ja laitoin paikalleen. Koetaulu irti ja mittaamaan, latauslampulle tulee virta muttei lamppu syty ennenkuin maadoittaa. Laturilta lähtevä paksumpi johto menee startille, tämä johto tulee laturin pienemmästä navasta? Pitääkö sen olla näin ?Voiko olla väärä kytkentä? Ihmettelen vähän laturiin tehtyjä liitoksia, erkkaria ainakin on käytetty kovasti. Kun akku oli paikoillaan niin laturi lämpesi sen verran että lumi sulas pinnalta. Kun syksyllä ostin Taavin, niin myyjä sanoi lamppuja olevan pimeänä ja laturin hihnan luistavan, joten en sen kummemmin ole kiinnittänyt asiaan huomiota.
Keväällä aattelin sitten alkaa isommasti opiskelemaan Taavin huoltoa ym. Otin laturin irti ja pitänee käyttää se mitattavana. Siinä latauksen merkkivalolampussa oli kolme johtoa, hankala on seurata niitä kun menevät sukkaan, eikä raaskis repiä rikki johdotusta.
No, hain semmoisen Optima akun ja laitoin paikalleen. Koetaulu irti ja mittaamaan, latauslampulle tulee virta muttei lamppu syty ennenkuin maadoittaa. Laturilta lähtevä paksumpi johto menee startille, tämä johto tulee laturin pienemmästä navasta? Pitääkö sen olla näin ?Voiko olla väärä kytkentä? Ihmettelen vähän laturiin tehtyjä liitoksia, erkkaria ainakin on käytetty kovasti. Kun akku oli paikoillaan niin laturi lämpesi sen verran että lumi sulas pinnalta. Kun syksyllä ostin Taavin, niin myyjä sanoi lamppuja olevan pimeänä ja laturin hihnan luistavan, joten en sen kummemmin ole kiinnittänyt asiaan huomiota.
Keväällä aattelin sitten alkaa isommasti opiskelemaan Taavin huoltoa ym. Otin laturin irti ja pitänee käyttää se mitattavana. Siinä latauksen merkkivalolampussa oli kolme johtoa, hankala on seurata niitä kun menevät sukkaan, eikä raaskis repiä rikki johdotusta.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
No niin, nyt se toimii. Oli ne johdot laitettu väärin päin. Latauksen merkkivalo rupesi myös pelaamaan. Vielä Optimalle kiinnikkeet ettei lähde lentoon.
Pikkusen kylmäsi kun laitoin akun kaapelit kiinni, mutta taas yhtä asiaa viisaampana. On se vaan kumma ettei mitään ollut rikkonut, minäkin olen syksyllä ajellut pari tankillista oston jälkeen ja entinen omistaja ties kuinka pitkään. Laturi on sellainen Lucas kopio.
Onko 996 muuta kirjallisuutta kuin tuo ohjekirja, sen olen ladannut koneelle, tuota kesän huoltoa ajatellen.
Pikkusen kylmäsi kun laitoin akun kaapelit kiinni, mutta taas yhtä asiaa viisaampana. On se vaan kumma ettei mitään ollut rikkonut, minäkin olen syksyllä ajellut pari tankillista oston jälkeen ja entinen omistaja ties kuinka pitkään. Laturi on sellainen Lucas kopio.
Onko 996 muuta kirjallisuutta kuin tuo ohjekirja, sen olen ladannut koneelle, tuota kesän huoltoa ajatellen.
vastaisku- David Brown : DB996
DBTCF:n jäsen nro : 26
Viestien lukumäärä : 105
Ikä : 70
Paikkakunta : Kemi
Vs: Lataus ongelma
Vaihdoin 995:seen virtalukon ja valokatkaisijan mutta eipä lähteny lataamaan jonkin menny pieleen. Eli lataus valo ei sammu, virtalukolta menee virta latauksen merkkivalolle ja merkkivalolta menee maajohto laturin pieneen liittimeen. Noinhan sen pitääkin mennä?
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Lataus ongelma
Pitäskait se toimia noin,taitaa laturi ollla sitten rikki,veditkö uudet johot vai onko vanhat.
Vanhoissa taavettiissa oli se diodi jossain johossa,onko se nyt rikki ja kierrättää jotenki. jos alkuperäiset kytkennät.
Vanhoissa taavettiissa oli se diodi jossain johossa,onko se nyt rikki ja kierrättää jotenki. jos alkuperäiset kytkennät.
Vieraili- Vierailija
Vs: Lataus ongelma
En laittanut uusia johtoja, vaikka kyllä sietäisi sen verran pysäyttävät noi edellisen omistajan/"abico miehen" sähköpatentit vai pitäisikö sanoa rosvoliitin miehen
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Lataus ongelma
Kokeileppa niin että otat akulta eri johoilla suoraan virran vaikka irtolampulle ja siitä laturiin,valo syttyy,sitten käyntiin ja vähän kaasua,kuinka käy,sammuuko.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» 880 selectamatic lataus
» Lataus jännite/latausvalo
» Kumpi db 1490 vai 1594
» 996 ongelma.
» 880 polttoaine ongelma
» Lataus jännite/latausvalo
» Kumpi db 1490 vai 1594
» 996 ongelma.
» 880 polttoaine ongelma
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa