996 ongelma.
+2
Ulvila
Sarkku
6 posters
Sivu 1 / 1
996 ongelma.
Heippa taloon tuli -77 996nen ja talavi tuloo! Nyt vaan on ongelma mistä saan tuolle etukuormaajalle öljyn.. tai koppihin tuloo 2karainen venttiilipöytä ja kuormaajas tuloo olemaan vain nosto varsille ja kauha tuloo 2toimiseks.. oon täältä koittanu lueskella mut ei mee jakeluhun..Ei kellää oo kuvaa laittaa oikein paikoosta mistä sais rosvottua lähdön ja tietty paluun.Tarviiko enemmän letkuja ku lähtö ja paluu?Kiittelen jo etukätehe T:Pohojalaas Akka.
Sarkku- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: 996 ongelma.
ALAVURELLA on mallikappale jos haluaa nähärä omin silimin tänne tallihinki oon laittanu kuvat en äkkiä muista mikä juttu oli. niin tuos olis kyllä putkitus valmiina ja olis vielä neliveto kuormaaja koneeksi hyvä (vaihto)? 040 5700529 996 4wd 79.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 996 ongelma.
Oikean taka-aksilan päällä korkeampi "kyttyrä" paineliitäntä ja matalampi paluu liitäntä tai paineliitäntä voi ottaa myös kolmitieventtiililtä. Katso Info-osiosta ohjekirjat ja Reisrdod teksistä osa 1.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 996 ongelma.
taitaa olla kyttyrän päällä oleva nippa tarkootettu jollekki paineen mittaus mittarille.letkujen kytkentälevyn saa esim pihlajamäen koneliikkeeltä ylistarosta näin tuloo nostolaitteen toiminnasta riippumatoon toiminta etukuormaajalle.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 996 ongelma.
Noita istuimen oikealla puolella olevia liitoskappaleita olen nähnyt kahta erilaista: toisessa on kaksi proppua, joista etummainen on hieman alempana ja taaempi korkeammalla. Etummainen on paluulinja sellaista jatkuvaa käyttöä varten, jossa paineöljy menee ulkopuoliseen käyttöön jatkuvasti, esim. kuormaimet, hydraulimoottorit ja sen semmoiset. Taaempi proppu on väliotto pumpun ja nostolaiteventtiilin välisestä linjasta. Taaemmasta propusta saa paineöljyn kuormaimelle, mutta ei nostolaitteesta riippumatta.
Se toinen liitoskappalettyyppi on vähän kuin levyn päälle maata mennyt etana, jolle on ruuvattu rasvanippa selkään.
Se ei ole rasvanippa vaan ilmausruuvi. Tästä jälkimmäisen tyyppisestä ei saa ulosottoja jos ei etanaan poraa isompia reikiä ja väännä niihin jenkoja. Helpompi on hommata siihen se sarjakytkentälevy, jota Ulvila tuossa edellä suosittelikin jo.
Se toinen liitoskappalettyyppi on vähän kuin levyn päälle maata mennyt etana, jolle on ruuvattu rasvanippa selkään.
Se ei ole rasvanippa vaan ilmausruuvi. Tästä jälkimmäisen tyyppisestä ei saa ulosottoja jos ei etanaan poraa isompia reikiä ja väännä niihin jenkoja. Helpompi on hommata siihen se sarjakytkentälevy, jota Ulvila tuossa edellä suosittelikin jo.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Jahans
No mä ajattelin koettaa tuolta kyttyrästä raapaasta mehut..Mitenkäs se sit vaikuttaa siihe nostolaitteesee?
Sarkku- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: 996 ongelma.
eipähän taira pelittää nostolaitteet sen jälekehe ollenkaa kun öljy ei mee nostolaite lohkolle paineellisena vaan menöö ek lohkon kautta paluu reikähän. jos kolmitie venttiililtä otat niin alakaa jatkuva vipujen kääntely kun tarviit välillä nosto varsia oiko tietä ei ole.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 996 ongelma.
Jos siitä taka-akselin päällä olevan "kyttyrän" korkeammalla olevasta tulpasta otetaan syöttö etukuormainen venttiileille lakkaa nostolaite toimimasta. Tämä johtuu siitä, että tulpan alla kulkee öljysyöttö nostolaitteen venttiilipesäkkeelle ja liitos toimii T-kappaleen tavoin jolloin öljy kmenee helpompaa reittiä, eli kuormaimen venttiilistön kautta paluuseen. Etukuormaimeen voi ottaa syöttö 3-tieventtiilin aukosta 2 (1-aukko on yleensä kytketty kippiputkeen). Tällöin täytyy 3-tieventtiili siirtää asentoon 2 ja nostolaitteen käyttövipu lukita taka-asentoon silloin, kun halutaan käyttää etukuormaajaa. Järkevin tapa on korvata "kyttyrä" sarjaanlitäntä levyllä, jonka saat tilattua Pihlajaniemeltä. Sarjaanliitäntä edellyttää, että kuormaimen venttiilistön läpivirtaus ja sylintereistä tuleva paluuöljy erotellaan sarjaanlittäntänipalla, joka asennetaan kuormaimen venttiilistöön. Kaikissa venttiilistöissä ei ole sarjaanliitäntämahdollisuus ja mainitun nipan sijainti riippuu venttiilistön valmistajasta ja venttiilistön tyypistä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 ongelma.
Toinen vaihtoehto on laittaa sulkuventtiili kamelinkyttyrän takanavan jatkoksi. Kun käyttää etukuormainta niin hana pitää avata ja lukita nostovipu ihan taakse. Kun käyttää nostolaiteta niin sulkuventtiili kiinni ja nostolaite käyttöön.
Semmoista vipujen kanssa vippaamista se on jos ei laita sarjakytkentälevyä.
Semmoista vipujen kanssa vippaamista se on jos ei laita sarjakytkentälevyä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 996 ongelma.
täs on kuva siitä sarjakytkentälevystä 996:seen asennettuna, aukee isommaksi kun painaa kuvaa
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 996 ongelma.
Kannattaa toi sarjaankytkentälevy investoida. Se maksaa itseään takaisin joka käyttökerralla
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 ongelma.
Näin on ! Varsinkin jos lumihommiin hommaat traktorin ja etukuormainen. Minä ainaskin nypin lumet perälevyllä läjään ja siirrän läjät etukuormaimella. Silloin hommasta häipyy mielekkyys jos siinä pitää oikein paljon vipuja käännellä jotta saa kuormaajan ja taasen nostolaitteen toimimaan.Paulig kirjoitti:Kannattaa toi sarjaankytkentälevy investoida. Se maksaa itseään takaisin joka käyttökerralla
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Similar topics
» Virranjakaja ongelma.
» 995 jarru ongelma
» 990 nostolaite ongelma
» Lataus ongelma
» Jääketju ongelma
» 995 jarru ongelma
» 990 nostolaite ongelma
» Lataus ongelma
» Jääketju ongelma
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa