Etukuormaajat
+10
kormikki
pete50
uuras
Pakki
TIKO
Taavetti996
hespex
HSV
massikka_mies
taavettimies
14 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Etukuormaajat
Quicke 540 vakaajalla joka on kiinni tuossa Case 1690. Ei ainakaan etuakseli hajoa on se sen verran vankka, verrattuna jos olisi 1490 iskennyt kuormaajan. On kyllä kyntäessä hyvä kun on kauha painona ja jotain kiviä, ennen ek:ta vaikka oli nokka täynnä rautaa niin meinas hyppiä neljäsiipisillä paluuauroilla pystyyn.
Kuormaajan runkosovitteitä on jouduttu muokkaamaan aika paljon koska on ollut edellisellä omistajalla kiinni Case 845:ssä, jossa on pulttijaon lisäksi vähän leveämpi runko. Lisäksi venttiili pöydän ohjaus vaijereiden päät on itse tehty. Sovitteissa ei ole rungon ali menevää ns "maharautaa" vaan konepellin päältä kulkeva tuki. Sovitteet eivät jatku taka akselille, saa nähdä tuleeko tehtyä. Maskin suojus on luonnollisesti . Työväline valikoimaan kuuluu tällähetkellä ainostaan maakauha (kuorrmaaja on ollut vasta vuoden 2008 alusta), kun aikaa olisi niin suunnitelmissa on myös rakentaa suursäkkinostin sekä "monitoimi piikit" joissa on trukkipiikit sekä paalipiikit.
Kuormaajan runkosovitteitä on jouduttu muokkaamaan aika paljon koska on ollut edellisellä omistajalla kiinni Case 845:ssä, jossa on pulttijaon lisäksi vähän leveämpi runko. Lisäksi venttiili pöydän ohjaus vaijereiden päät on itse tehty. Sovitteissa ei ole rungon ali menevää ns "maharautaa" vaan konepellin päältä kulkeva tuki. Sovitteet eivät jatku taka akselille, saa nähdä tuleeko tehtyä. Maskin suojus on luonnollisesti . Työväline valikoimaan kuuluu tällähetkellä ainostaan maakauha (kuorrmaaja on ollut vasta vuoden 2008 alusta), kun aikaa olisi niin suunnitelmissa on myös rakentaa suursäkkinostin sekä "monitoimi piikit" joissa on trukkipiikit sekä paalipiikit.
Viimeinen muokkaaja, taavetti_mies pvm Ke Marras 25 2009, 12:26, muokattu 8 kertaa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Vs: Etukuormaajat
Löytyy isme 170b vakaajilla työvälineitä ovat: maakauha, lumikauha, paalipiikit, trukkipiikit, kivitalikko ja paskatalikko. ek on kiinni massey ferguson 5455 traktorissa joka on mahtava ek kone koska siinnä on mm. luiskakeula, hydraulinen suunnanvaihdin, 4 portainen pikavaihde ja vedonvapautin
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Quike 675 joka on kiinni 5120 Maxxumissa. Löytyy sorakauha, lumikauha, paalipihit, suursäkkinostin ja paalipuukko. Onha vähän turhan iso tuo pitkäaisamalli raktoriin nähe ja yleensä vähä tiellä, mutta joissain hommissa taas on kyllä hyötyy reilusta ulottuvuuvesta. Edellinen omistaja laittanu vähä järreemän kuormaimen kun ei ollu pienemmät meinannu kestää katuharjan käyttöö. Maxxumi on kyllä hyvä kuormainkone ku on niin helevetin ketterä.
HSV- Viestien lukumäärä : 6
Isme 160B kiinni tossa MF 390:ssä. Ja entisessä 590 oli joku PikaVeto tjsp
EDIT: Tohon ismeen löytyy joo kaks kauhaa ja trukkipiikit
EDIT: Tohon ismeen löytyy joo kaks kauhaa ja trukkipiikit
David Brownin oma kuormaaja mallia LQ 9 vakaajalla, ainakin asiantuntijat ovat tunnistaneet kyseisen mallin.
Hiukan on sellainen ohut metallin tuntuinen, mutta hyvin on ainakin toistaiseksi palvellut.
Varusteena ainoastaan vielä maakauha 120cm, 200cm puskulevyä tässä olen haikaillut ja kohdalle ei vielä ole sattunut sopivaa aihioita, olisi vaan helpompi lykätä lunta eteenpäin, kun ajella takalanalla niskat solmussa.
Trukkipiikit tullee aikanaan.
Hiukan on sellainen ohut metallin tuntuinen, mutta hyvin on ainakin toistaiseksi palvellut.
Varusteena ainoastaan vielä maakauha 120cm, 200cm puskulevyä tässä olen haikaillut ja kohdalle ei vielä ole sattunut sopivaa aihioita, olisi vaan helpompi lykätä lunta eteenpäin, kun ajella takalanalla niskat solmussa.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Hm... en ole koskaan ennen nähnyt vakaimellista DB:n kuormainta. Tuohan voisi olla periaatteessa myös LQ 12, tai vielä uudempi HD tai GD kuormaaja paha mennä sanomaan kun niin samanlaisia .
taavettimies- Ylläpito
taavetti_mies kirjoitti:Hm... en ole koskaan ennen nähnyt vakaimellista DB:n kuormainta. Tuohan voisi olla periaatteessa myös LQ 12, tai vielä uudempi HD tai GD kuormaaja paha mennä sanomaan kun niin samanlaisia .
Ahaa, nyt sitten tullaankin siihen aiheeseen, mitä olen ihmetellyt tuosta vakaajasta, mitä tarkoitetaan vakaajalla?
Itse käsittäisin vakaajan tarkoittavan, että kun nostaa kauhaa ylös, niin kauhan asento ei muutu, vaan pysyy vaaka asennossa, tai siinä asennossa mistä on lähdetty nostamaan ylös.
Jos olen väärässä asian tulkinnasta, korjatkaa asiaa tälläiselle tollolle, ennen kuin rupeaa höpisemään mitään tietämättä asiasta.
sitä sen olen ainakin ite aina ymmärtäny tarkottavan
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
En sitten kait hirveästi metsässä ollut tuosta vakaimesta
Tuo kuormaimen malli on kyllä vähän hämärän peitossa, tuolla Dunkelin puolella eräs kaveri vaan oli tuntevinaan tuon kuormaimen mallin, tosin ei ollut ihan sata varma itsekkään.
Noita malleja on tullut esiin tässä pienellä aikaa jokunen, kun vaan löytäisi kuormaimesta jostain jonkin tyyppikilvet tai stanssauksen, vaan ei ole silmiin ainakaan vielä sattunut.
Kuormaimen mallista olisi kyllä hieno saada varmuus, ihan mielenkiinnosta.
Tuo kuormaimen malli on kyllä vähän hämärän peitossa, tuolla Dunkelin puolella eräs kaveri vaan oli tuntevinaan tuon kuormaimen mallin, tosin ei ollut ihan sata varma itsekkään.
Noita malleja on tullut esiin tässä pienellä aikaa jokunen, kun vaan löytäisi kuormaimesta jostain jonkin tyyppikilvet tai stanssauksen, vaan ei ole silmiin ainakaan vielä sattunut.
Kuormaimen mallista olisi kyllä hieno saada varmuus, ihan mielenkiinnosta.
taavetti_mies kirjoitti:Hm... en ole koskaan ennen nähnyt vakaimellista DB:n kuormainta. Tuohan voisi olla periaatteessa myös LQ 12, tai vielä uudempi HD tai GD kuormaaja paha mennä sanomaan kun niin samanlaisia .
No niin, sitten sen kuormaimen tyyppikilpi löytyi, oli muuten sellaisen töhnän peitossa ettei ihan heti hoksannut että jokin kilpi voisi olla alla.
Kuormain on kilven mukaan mallia LQ9 ja sarjanumeroltaan 11337.
Tänään hain puskulevyn etukuormaajan eteen.
Hiukan täytyy modata levyä, kun on vilan sovitteilla ja tuota leveyttäkin on turhan paljon, 3100mm.
Tuolla leveydellä ei tosin tarvitsisi montaa kertaa pihaa ajella edes takaisin, kuitenkin kapeammallakin kerkiää, kun ei tarvitse mitään urakka hommia tehdä.
Jossain vaiheessa rakennetaan hydraulisesti kääntyvä, nyt on vielä mekaaninen kääntö.
Hiukan täytyy modata levyä, kun on vilan sovitteilla ja tuota leveyttäkin on turhan paljon, 3100mm.
Tuolla leveydellä ei tosin tarvitsisi montaa kertaa pihaa ajella edes takaisin, kuitenkin kapeammallakin kerkiää, kun ei tarvitse mitään urakka hommia tehdä.
Jossain vaiheessa rakennetaan hydraulisesti kääntyvä, nyt on vielä mekaaninen kääntö.
joo, tuo hydraulisesti kääntyvä saisi olla myös tuossa perälevyssä joka mulla on. meinaa vähän joskus riepoa, kun pitää välillä pomppia mukavasta ohjaamosta kääntämään levyä.
kolmen talon lumityöt tässä tulee tehtyä ja sitä lunta myös joskus on runsaastikin.
kolmen talon lumityöt tässä tulee tehtyä ja sitä lunta myös joskus on runsaastikin.
Vieraili- Vierailija
Kyllähän hytistä kääntely olisi mukavaa, mutta tuleepahan jaloiteltua välillä.
Itsekkin olen tuskaillut perälevyn mekaanista kääntelyä, mutta olen ottanut apulaisen käyttöön, nimittäin emäntä, huutaa vain ikkunasta tai soittaa, että käännäs levyä, tasa-arvoa täytyy olla lumihommissakin
Itsekkin olen tuskaillut perälevyn mekaanista kääntelyä, mutta olen ottanut apulaisen käyttöön, nimittäin emäntä, huutaa vain ikkunasta tai soittaa, että käännäs levyä, tasa-arvoa täytyy olla lumihommissakin
tuo on tietysti hyvä tekniikka, meillä toimii jos toimii.
tuota naapurikylän kaivinkonemiehen edesottamuksia olen tietyn varoetäisyyden päästä päässyt seuraamaan, kerran hän tokaisi että "konemies ei pukilta nouse" ja hetkenpäästä olikin puu
juurineen maassa. oli sen verran hurjan näköinen sekä mies, että hänen suorittamansa harvennus, että päätin että tämä kaveri ei meidän pihalla kyllä kaivele.
ehkä meissä jokaisessa on vähän tuon konemiehen vikaa, että mahdollisimman helpolla, pukilta nousematta, pitää hommat tapahtua. tuo hydraulikääntö olisi siihen hyvä alku.
tuota naapurikylän kaivinkonemiehen edesottamuksia olen tietyn varoetäisyyden päästä päässyt seuraamaan, kerran hän tokaisi että "konemies ei pukilta nouse" ja hetkenpäästä olikin puu
juurineen maassa. oli sen verran hurjan näköinen sekä mies, että hänen suorittamansa harvennus, että päätin että tämä kaveri ei meidän pihalla kyllä kaivele.
ehkä meissä jokaisessa on vähän tuon konemiehen vikaa, että mahdollisimman helpolla, pukilta nousematta, pitää hommat tapahtua. tuo hydraulikääntö olisi siihen hyvä alku.
Vieraili- Vierailija
Tuommoinen ålö/valtra 630 kuormaaja on kiinni 665 Valtrassani.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Etukuormaajat
Qvicke 2000:lla on pärjätty kolmisenkymmentä vuotta ja aika paljon huonompiakin on nähty.
Onko muilla kokemuksia samasta värkistä. Paljon on puskettu maitakin kauha puskuriksi käännettynä
ja kettingit pyörissä ja lisäpainoa takana. Ylös nostetusta kauhasta on tullut kaadeltua myös puita 3,5m kantoon rantapajuja jotka sitten taas kasvaa kauniiksi
Onko muilla kokemuksia samasta värkistä. Paljon on puskettu maitakin kauha puskuriksi käännettynä
ja kettingit pyörissä ja lisäpainoa takana. Ylös nostetusta kauhasta on tullut kaadeltua myös puita 3,5m kantoon rantapajuja jotka sitten taas kasvaa kauniiksi
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Minulla ilmeisesti samanlainen kuormaaja omassa 996:ssa.Kauhana 200cm yleiskauha vila-kiinnikkeillä.Kuormaajan työkalulevy itsetehty ja kauhan kääntö yhdellä 2-toimi sylinterillä.Ihan toimivan oloinen peli ainakin näin kuukauden kokeilun jälkeen.Taavetti996 kirjoitti:David Brownin oma kuormaaja mallia LQ 9 vakaajalla, ainakin asiantuntijat ovat tunnistaneet kyseisen mallin.
Trukkipiikit mallia rujo omavalmiste löytyy kanssa.
uuras- David Brown : DB996, DB880, Maxxum5130
Viestien lukumäärä : 22
Kyllä näyttäisi olevan samanlainen, itse ostin tuossa 180cm lumikauhan, tosin en vielä ole saanut sitä, jos saisi hiukan suurempia kasoja siirreltyä, ei kyllä kauhean paljon ainakaan soraa parane laittaa, voi tulla kuormaajan nostoraja vastaan, mutta varmasti ajaa asiansa.uuras kirjoitti:Minulla ilmeisesti samanlainen kuormaaja omassa 996:ssa.Kauhana 200cm yleiskauha vila-kiinnikkeillä.Kuormaajan työkalulevy itsetehty ja kauhan kääntö yhdellä 2-toimi sylinterillä.Ihan toimivan oloinen peli ainakin näin kuukauden kokeilun jälkeen.Taavetti996 kirjoitti:David Brownin oma kuormaaja mallia LQ 9 vakaajalla, ainakin asiantuntijat ovat tunnistaneet kyseisen mallin.
Trukkipiikit mallia rujo omavalmiste löytyy kanssa.
Tuosta vakaajasta, sen on kyllä tehty ihan itse, mutta on varmasti ollut kuvat jossain mistä kopioitu, mutta toimii asiallisesti.
Laitappa koneestasi kuvaa tulemaan foorumin nettiosoitteeseen, galleria@taavetti-talli.net, niin nakkaan kuvat muidenkin ihasteltavaksi.
Pistinpä pari kuvaa tulemaan,tuo meidän 880 on hiukkasen rujompi peli kun sen historiaan mahtuu useamman vuoden seisotus laanilla säiden ja termiittien armoilla.Tuumasin että antaa historian näkyä ulkomuodossa,harmi sinänsä koska kone olisi priimakunnossa jollei pyttyihin olisi vesi päässyt seisonnan aikana.Tuo on ensimmäisen vuosimallin 3-pyttyinen ja siinä on pienempi poraus kuin myöhemmissä versioissa,eli männänrenkaat olivat hakusessaan,löysin kuitenkin käytetyt katkenneiden tilalle.Muuten on toimiva peli,oli meidän hevostilalla ainoana pihakoneena viimeiset 6 vuotta.Maataloushommien takia täytyi satsata tuohon 996:een,eikä ole kyllä kaduttanut kertaakaan.
uuras- David Brown : DB996, DB880, Maxxum5130
Viestien lukumäärä : 22
mahtaisiko 1690 takapotkun etuakseli kestää etukuormaajaa olisi vain mukavampi saada paalit kyytin pellolta, sillä kun on kohtuullinen ajonopeus ja matka aika pitkä n.30 km suuntaan.
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Kuivaheinä paaleja kestää ehkä kuormata mutta säilörehu paalit on sitten jo niin painavia että niiden nostelu kannattaa unohtaa.
Itse en kuitenkaan laittaisi takarutkuuun ek:ta, menee koko homma vähän hukkaan kun ei pysty esim soraa mättämään. Laita joku takakuormaaja, onnistuuhan silläkin paaleja kuormaamaan ja kärriä viemään samalla kun kääntää puomin ylös.
Itse en kuitenkaan laittaisi takarutkuuun ek:ta, menee koko homma vähän hukkaan kun ei pysty esim soraa mättämään. Laita joku takakuormaaja, onnistuuhan silläkin paaleja kuormaamaan ja kärriä viemään samalla kun kääntää puomin ylös.
taavettimies- Ylläpito
ahaa no nyt tarvittee taas ruveta pähkäilemään mitä sitä sitten isona tekisi(no se oli vitsi) tää on semmosta ikuista suunnittelua että miten pärjäisi jo olemassa olevalla kalustolla ja sitä vähän modifioimalla,taisi ehkä alkaa kuomaimen rauhallinen metsästys (raha).motivaatio taavin käyttämiseen on suuri kun remppaakin on jo tehty ja tehdään lisää ja onhan se kumminkin riittävän riski peli lähes kaikkeen hommailuun.
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Näissähän on HD etuakseli,kyllä se kuormaajan kestää,on niitä ollu noissa,kun et laita liian suurta kuormaajaa,että ei mene turhan romiskoksi niin kyllä sillä paalit nostelee varmasti normaali sensseiltä.
Vaikka jonkun 990-1412 malliin tarkoitetun kuormaajan kun siihen pulttaat niin ok.
Vaikka jonkun 990-1412 malliin tarkoitetun kuormaajan kun siihen pulttaat niin ok.
Vieraili- Vierailija
http://www.nettikone.com/muu-merkki/solid-2700/851908
Jonkun tällaisen siihen vois asentaa.
Jonkun tällaisen siihen vois asentaa.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa