Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

+3
ikilika
otsoni
Reisrdok
7 posters

Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  Reisrdok To Joulu 16 2010, 11:01

Tuossa tarjottiin -80 mallista neliveto 996 vaihdossa omaan -80 takapotku 996:een päikseen. Molemmat sekura hytillä, eli melkein sama traktori. Oma vaan on melko pitkälle kunnossa, kaikki pelaa. Mitä nopeasti ehdin tutkia niin nelivedosta sähköt sekaisin, laturi hajalla, pari lasia rikki yms. pienehköjä juttuja, repsottaa sieltä täältä. Käyntiin ei vielä saanut kun kesänaftat sisällä ja laturi pois.

Mitä kannattaa nelivedosta tutkia? Tai yleensäkin 996 tarkistaa? Omassa ei juuri ole vikoja ollut niin en osaa niitä edes hakea. Niin ja mites sen saa käymään pakkasesta kun on kesälitkut sisällä..

Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty Vs: 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  otsoni To Joulu 16 2010, 11:18

Lämmittäminen auttaa kylmäkäynnistykseen.Mikäli on lohkolämmitin, niin hyvät vällyt päälle ja vaikka kevytpressu ettei viima pääse allekaan.Kuudentunnin lämmitys peittojen alla auttaa paljon. Alle 10 pakkasilla voi kesälöpökin pelata mutta pitääolla vähintään edellisvuorokausikin tai enemmän leutoa riipuen lähtöpakkasesta. Suodattimien lämmitys lämpöpuhaltimella ja kesäaineet pois tankista on toinen vaihtoehto. Kesäaineellakin käy kylmässä mutta suodattimet tukkeutuu glyserolista.
EDIT : näinhän se on, parafiinihan se kiteytyy santa


Viimeinen muokkaaja, otsoni pvm To Joulu 16 2010, 12:46, muokattu 2 kertaa

otsoni

Viestien lukumäärä : 445

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty Vs: 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  ikilika To Joulu 16 2010, 11:21

Juu, taitais se huomenna olla jo löpön puolesta käyntikunnossa. Eikös se ole parafiini kun kiteytyy eikä glyseroli, glyserolihan pysyy notkeena pitkälle pakkasilla... Makea myrkytön neste Laughing
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty Vs: 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  kujanjuh To Joulu 16 2010, 11:54

Ei se löpö tankissa niin pian lämpene, vaikka ilma hetkeksi lämpiäisikin. Elikkäs suodattimien lämmittäminen vaikka toholla ja kuumaksi lämmitetyn talvidieselin lisäys tankkiin (niin paljon kuin sopii). Täytyy myös muistaa, että tämä uusikin seos tukkii suodattimet kunhan pakkanen taas kiristyy reilusti eli jo ensi viikonloppuna.

kujanjuh

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty Vs: 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  Reisrdok To Joulu 16 2010, 12:09

Täytyy kysellä että saako muutamaks päiväksi koeajoon niin saisi rauhassa tutkia. Ei ihan tämän päivän/viikon homma varmaan ole vaikka ite oliskin valmis tästä paikasta sen hakemaan Very Happy Jos imaisee kesänaftat tankista pois ja talvilaatua tilalle parikymmentä litraa, täytyy kuitenkin ajaa kymmenisen kilsaa sillä. Invertterin ja lämpöpuhaltimen kanssa puhaltelis putkia ja suodattimia kun en tiiä että tuleeko sähköjä sinne latoon, ja väliaikaisesti ruuvaisi vaikka oman taavetin vanhan laturin että saa hihnan pyörimään.

Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty Vs: 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  taavettimies To Joulu 16 2010, 15:47

Reisrdok (To 16 Joulu 2010 - 11:01) kirjoitti:Tuossa tarjottiin -80 mallista neliveto 996 vaihdossa omaan -80 takapotku 996:een päikseen
Jos nelikko on vähänkään huonommassa kunnossa ja nykyinen takapotku toimii kuin kello, kannattaakohan vaihtaa...? Takapotkulla pärjää aivan mainiosti talvellakin. Tietysti jos on vaikka etukuormain hommia niin silloin on neliveto asiassa.

vannoutunut 2wd kuski : )
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty Vs: 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  erkki To Joulu 16 2010, 18:10

Vanhan nelikon akilleen kantapää on etuakseli oikeastaan merkistä riippumatta. Jos se pääsee remppauskuntoon niin jälleenrakennus saattaa tulla maksamaan yllättävästi. Niitä on tässäkin maassa paljon takavetoja, joissa on ex nelikkoja ja sitten niitäkin jotka ovat nelikkoja ihan viimeisiä aikojaan. Siis tutki etupään kunto huolellisesti. 996 on niin koeteltua tekniikkaa ettei siinä juuri ole tyyppivikoja.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty Vs: 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  Reisrdok To Joulu 16 2010, 19:42

Oma takapotku alkaa olla kyllä kohtuu hyvässä iskussa. Tekniikassa ei juuri mitään vikaa ole ollut, hilppeitä ja nippeleitä lähinnä oli hajalla. Ja tänä talvena kun ymmärsi piikkilumiketjut kiertää takapyöriin niin etenemiskyky on hämmentävän hyvä. Lunta vedin terän kanssa pihalta enkä edes huomannut kun alkoi lumikasa puskea keulan kohtiilla, Browni meni kuulema niin kuin hyökyaallon edellä.. Käyntiinkin lähti viime talven pakkasilla (-30 C) parina aamuna kylmiltään kun töihin oli kiire ja tie tukossa, pahaa teki startata. Mutta ei tarvinnut edes sahata sen ihmeemmin. Lingotessa joutuu jarrujen kanssa oikomaan menoa, siihen kait voisi neliveto auttaa. Tietty noi täysin sileät eturenkaatkin voisi vaihtaa.

Täytyy tutkia tarkkaan, huonompi voi helposti olla.

Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty Vs: 996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja?

Viesti  otsoni To Joulu 16 2010, 20:52

Vielä yksi pirkkaniksi jos tankki on täynnä kesälöpöä: kanisteri talvilöpöä koneen kylkeen ja imuputki kanisteriin ( ja paluukin jos enempi ajelee) clown

otsoni

Viestien lukumäärä : 445

Takaisin alkuun Siirry alas

996 takapotku vaihto nelivetoiseen, mitä vikoja? Empty elä vaihda

Viesti  Tessu To Tammi 27 2011, 00:57

Ei hyvää taavia passaa vaihtaa,ostaa toisen vaik lisäks heh,no se riippuu tietty valuutasta,mutta totta tuolla puhuvat jos oma pelaa niin sitten sillä edetään niin kauan kun levii,on kokemuksia mullakin autoista että kun ostin hyvän uudemman niin jopa olikin peränlaakerit vaihdossa kun ajoin 20000km, koko autolla oli vasta ajettu 60000km,että aina ei voi voittaa ei ees jokakerta.
No siitä viisastuneena on mulla sama peli vieläkin ja kohta 24vuotias en vaihdellukaan sitä mihinkään kun oppi sen laitteen tuntee,mitä sitten sille tekee aika näyttää?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa