1690:n ulosoton kytkin
Sivu 1 / 1
1690:n ulosoton kytkin
Moro!
Ulosoton kytkin ei irroita, kun vetää vivun ylös loveen saakka. Tästä vielä nostamalla reilusti ylös ulosoton kytkin irroittaa, mutta myös ajokytkin irroittaa samanaikaisesti. Onko tuossa kysymys säädön puutteesta vai alkaako ajokytkin ja/tai ulosoton kytkin olla kuluneet?. Jossain täällä on vilahtanut kuvasarja katkaisemisesta. Mahtaisko se vielä löytyä, jos joutuu katkaisemaan. Tai: Saako tuota ulosoton kytkintä esille perän kautta ilman katkaisua. Ei tuota ulosottoa ole paljon tullut käytettyä, kun talossa on 1390 niihin hommiin. Tänä talvena vain tuli tuo linko ja ketjut laitettua isompaan ja silloin ilmeni tuo vika. Ajokytkin pelaa vielä hyvin. Tosin se on kovilla eutkuormaaja käytön vuoksi ja sitä on kyllä joutunut säätämään aina välillä kulumisen vuoksi.
Terv Mika
Ulosoton kytkin ei irroita, kun vetää vivun ylös loveen saakka. Tästä vielä nostamalla reilusti ylös ulosoton kytkin irroittaa, mutta myös ajokytkin irroittaa samanaikaisesti. Onko tuossa kysymys säädön puutteesta vai alkaako ajokytkin ja/tai ulosoton kytkin olla kuluneet?. Jossain täällä on vilahtanut kuvasarja katkaisemisesta. Mahtaisko se vielä löytyä, jos joutuu katkaisemaan. Tai: Saako tuota ulosoton kytkintä esille perän kautta ilman katkaisua. Ei tuota ulosottoa ole paljon tullut käytettyä, kun talossa on 1390 niihin hommiin. Tänä talvena vain tuli tuo linko ja ketjut laitettua isompaan ja silloin ilmeni tuo vika. Ajokytkin pelaa vielä hyvin. Tosin se on kovilla eutkuormaaja käytön vuoksi ja sitä on kyllä joutunut säätämään aina välillä kulumisen vuoksi.
Terv Mika
Mika- Viestien lukumäärä : 12
Vs: 1690:n ulosoton kytkin
Se 1690 on helppo katkasta,paljon helpompi kun pienemmät,suoraan siitä moottorin takaa näkösiltä poikki,on siitä hommasta varmaan kuviaki joissain.
Aukaiseppa se alaluukku,siinä on väärässä säädössä ne käpälät,sieltä näkyy uloimmissa käpälissä kolme pulttia mitkä on lukittu muttereilla,pyöritä ne auki ja säädä niin pitkälle kun niissä on varaa ja tarvittaessa uusi tai jatka migillä niitä ruuveja,pää pitää ikäänkuin pyöristää vähän,noin saat sen säädettyä helpoimmin,se on säädetty neloskoneiden tälliin todennäköisesti joskus ja vo kytkin nyt pukkaa ajokäpäliimn saakka,varmaan pitää olla jo hauis jämynä kun kaksia käpäliä painaa.
Vertaa painelaakeriin niitä käpälien pultteja ennen kiinni lukitusta että ovat samalla tasalla.
Voit päästä noin pienelläki hommalla.
Aukaiseppa se alaluukku,siinä on väärässä säädössä ne käpälät,sieltä näkyy uloimmissa käpälissä kolme pulttia mitkä on lukittu muttereilla,pyöritä ne auki ja säädä niin pitkälle kun niissä on varaa ja tarvittaessa uusi tai jatka migillä niitä ruuveja,pää pitää ikäänkuin pyöristää vähän,noin saat sen säädettyä helpoimmin,se on säädetty neloskoneiden tälliin todennäköisesti joskus ja vo kytkin nyt pukkaa ajokäpäliimn saakka,varmaan pitää olla jo hauis jämynä kun kaksia käpäliä painaa.
Vertaa painelaakeriin niitä käpälien pultteja ennen kiinni lukitusta että ovat samalla tasalla.
Voit päästä noin pienelläki hommalla.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690:n ulosoton kytkin
Moro!
Kiitti neuvoista. Täytynee heti, kun tulee käytyä kotosalla, kokeilla tuota säätöä. En viitsinyt sinne vielä tehdä mitään, kun ei ole tietoa/taitoa siihen mitä on tekemässä. Katkaista se pitää kyllä, jossain välissä, koska olisi hyvä korjata myös se kulunut vaihteen siirtäjä. Nyt kyllä sen jo saa keppiä sopivasti muljauttamalla takaisin paikelleen. Aikaisemmin piti aina pitää puolituumainen hylsy ja vääntörauta mukana, jotta sai taas vaihteet pelaamaan.
Hyvähän tuota olisi laitella, mutta kun tuo aika ja ei tahdo riittää. Lisäksi nuo koneet, 30d+ek, 1390 ja 1690-4 +ek, ovat "virallisesti" vanhuksien nimissä. "Hoitovastuu" noissa on minulla, mutta välimatkaa tällä kertaa reilu sata kilometriä, joten mitään iltahommia ei käydä tekemässä. Ei ainakaan, jos meinaa parisuhdetta hoidella. Meinaa tuo miinustili näiden konehommien (tulee kesällä tehtyä maansiirtohommia telakoneella iltaisin ja viikonloppuisin) tähden kesäaikaan täyttyä, joten pitänee talvella koittaa kasvatella plussapisteitä.
Ei muuta kevättä odotellassa kerran vielä kiitos neuvoista.
terv Mika
Kiitti neuvoista. Täytynee heti, kun tulee käytyä kotosalla, kokeilla tuota säätöä. En viitsinyt sinne vielä tehdä mitään, kun ei ole tietoa/taitoa siihen mitä on tekemässä. Katkaista se pitää kyllä, jossain välissä, koska olisi hyvä korjata myös se kulunut vaihteen siirtäjä. Nyt kyllä sen jo saa keppiä sopivasti muljauttamalla takaisin paikelleen. Aikaisemmin piti aina pitää puolituumainen hylsy ja vääntörauta mukana, jotta sai taas vaihteet pelaamaan.
Hyvähän tuota olisi laitella, mutta kun tuo aika ja ei tahdo riittää. Lisäksi nuo koneet, 30d+ek, 1390 ja 1690-4 +ek, ovat "virallisesti" vanhuksien nimissä. "Hoitovastuu" noissa on minulla, mutta välimatkaa tällä kertaa reilu sata kilometriä, joten mitään iltahommia ei käydä tekemässä. Ei ainakaan, jos meinaa parisuhdetta hoidella. Meinaa tuo miinustili näiden konehommien (tulee kesällä tehtyä maansiirtohommia telakoneella iltaisin ja viikonloppuisin) tähden kesäaikaan täyttyä, joten pitänee talvella koittaa kasvatella plussapisteitä.
Ei muuta kevättä odotellassa kerran vielä kiitos neuvoista.
terv Mika
Mika- Viestien lukumäärä : 12
Vs: 1690:n ulosoton kytkin
Ota yhteyttä kun alat katkomaan vanhusta,kyllä siihen tiedot ohjeet ja säätöarvot löytyy,joo tuo miinustili karttuu itelläki helposti,tätänykyä lähinnä toisten traktoreita rapatessa,nämä tietokonehommat piti myös vähentää saman miinustilin takia...
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» Ulosoton kytkin
» 1210 ulosoton kytkin
» 885 voiman ulosoton kytkin
» DB 1200 ulosoton kytkin
» Ulosoton kytkin
» 1210 ulosoton kytkin
» 885 voiman ulosoton kytkin
» DB 1200 ulosoton kytkin
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa