Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
2 posters
Sivu 1 / 1
Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Perusohjehan taisi olla että säätöventtiileihin (sequense valve) ei pidä kajota
Venttiilit on nyt kuitenkin näkösällä ja vanhastaan kone vaihtoi kakkoselta kolmoselle ikäänkuin ykkösen kautta. Ohjevihko antaa taaemman venttiilin avautumispaineeksi 210-220 kPa (32-33psi) ja etuventtiilille sama paine ja kaksi kierrosta säätöruuvia kiinni. Onkohan ohjeet kohdallaan käytännön tuoman kokemuksen mukaan?
Suutintesteristä on tarkoitus soveltaa säätöpumppu.Tarvii vain tarkemman mittarin, painehan on aika alhainen.
Venttiilit on nyt kuitenkin näkösällä ja vanhastaan kone vaihtoi kakkoselta kolmoselle ikäänkuin ykkösen kautta. Ohjevihko antaa taaemman venttiilin avautumispaineeksi 210-220 kPa (32-33psi) ja etuventtiilille sama paine ja kaksi kierrosta säätöruuvia kiinni. Onkohan ohjeet kohdallaan käytännön tuoman kokemuksen mukaan?
Suutintesteristä on tarkoitus soveltaa säätöpumppu.Tarvii vain tarkemman mittarin, painehan on aika alhainen.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Pientä testausta suoritettu. Hardi-ruiskun mittarin mukaan molemmat venttiilit avautuu 2,6 bar paineella. Mittari voisi olla vielä vähän tarkempi, Hardin asteikko on 0,2 bar tarkkuudella.Täytyy kokeilla etuventtiilin kiertoa pari kierrosta tiukemmalle, josko mittari näyttäisi eroa.
Mikäli joku innostuu näitä mittailemaan, niin venttiilit löytyy vaihteiston kannen alta hydrasift-yksikössä kiinni, sellaiset neliskulmaiset mötikät. Otetaan venttiili irti, paineputki pois, männän reikään teippi,paineputki takaisin ja käsipumpulla painetta--mittarista näkee kun aukeaa
Mikäli joku innostuu näitä mittailemaan, niin venttiilit löytyy vaihteiston kannen alta hydrasift-yksikössä kiinni, sellaiset neliskulmaiset mötikät. Otetaan venttiili irti, paineputki pois, männän reikään teippi,paineputki takaisin ja käsipumpulla painetta--mittarista näkee kun aukeaa
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Esim. rasvaprässistä saa myös paineentekovehkeen siihen,se on tuo oikea työkalun mittari 7 kiloon asti,huoneenlämpöistä öljyä ja sitten testaamaan,2,18-2,25kg/cm välillä se pitäs olla ja tuo kaksi kierrosta etummaista sitten kiinni ja taakse se asennettaan semmossaan.
Noissa on ollu väärin säädettyjä laatikkoja paljon,eivät ole tehtaalla välittäneet miten ne on tullu,aika uutena noihin on jo säätöjä suoritettu tuon haukottelun takia.
Kun pakat on mitossaan ja pannat säädössään ja paineet pysyy sisässä se vaihtaa napakasti.
Miten sinä sen mittarin nyt asensit,jos ei ole tuota churhillin mulikkaa väliin.
siihen voi tehä kannen vaneerista,siihen kehikko laudasta ja lasinpala eteen siihen lootan kohille ja moottori käyntiin ja tunkilla rengasta irti maasta ja sitten pyörittää ja kokeilee vaihtamista ja siinä suorittaa säädön vähän kerrallaan niin saa aivan justiin mieleisekseen.
Ite aikanaan tuolla tallissa veivasin sen 1594 vaihteiston kanssa useampaan otteeseen niin yritin ilman tuota kantta sitä käyttää ja säätää,mutta ei onnistunu,piti se kyhätä kun oli vielä iso pumppu niin melkeen kattoon asti öljy lenti niistä putken reijistä kun käyntiin laitto.
Vajaatoiminta on huono käytössä,mutta päällekkäistoiminta vielä huonompi,säätele se nyt kunnolla kohilleen.
Tuossa 1594 casessa kun kytkentä meni pitkäkestoiseksi ja oudon oloseksi niin tiesi että pantojen ruuvit on pyöriny löysälle,liimasin ne lopussa ruuvilukitteella kiinni kun uusi mutterikaa ei pitäny sitä kurissa.
Noissa on ollu väärin säädettyjä laatikkoja paljon,eivät ole tehtaalla välittäneet miten ne on tullu,aika uutena noihin on jo säätöjä suoritettu tuon haukottelun takia.
Kun pakat on mitossaan ja pannat säädössään ja paineet pysyy sisässä se vaihtaa napakasti.
Miten sinä sen mittarin nyt asensit,jos ei ole tuota churhillin mulikkaa väliin.
siihen voi tehä kannen vaneerista,siihen kehikko laudasta ja lasinpala eteen siihen lootan kohille ja moottori käyntiin ja tunkilla rengasta irti maasta ja sitten pyörittää ja kokeilee vaihtamista ja siinä suorittaa säädön vähän kerrallaan niin saa aivan justiin mieleisekseen.
Ite aikanaan tuolla tallissa veivasin sen 1594 vaihteiston kanssa useampaan otteeseen niin yritin ilman tuota kantta sitä käyttää ja säätää,mutta ei onnistunu,piti se kyhätä kun oli vielä iso pumppu niin melkeen kattoon asti öljy lenti niistä putken reijistä kun käyntiin laitto.
Vajaatoiminta on huono käytössä,mutta päällekkäistoiminta vielä huonompi,säätele se nyt kunnolla kohilleen.
Tuossa 1594 casessa kun kytkentä meni pitkäkestoiseksi ja oudon oloseksi niin tiesi että pantojen ruuvit on pyöriny löysälle,liimasin ne lopussa ruuvilukitteella kiinni kun uusi mutterikaa ei pitäny sitä kurissa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Suutintesterillä mittasin. Laitoin vain testeriin rikkaruiskun mittarin, niin oli vähän tarkempi asteikko.Sopivanippasella letkulla vain venttiilin paineputkeen kiinni. Toinen pää 1/2/UNF sisäkierre ja toinen 14mm sisäkierre
Mutta kun otit churhillin puheeksi niin vilkaisin oranssiin lootaan ja siellähän se olikin. Oikein rasvaprässipaineistukselle tehty. Oikeen ku säheltää, niin jää selvät asiat huomaamatta.Jotenkin oli vain mielessä että churhillillä mitataan kyljestä paineet ja ajoitusventtiileille täytyy keksiä joku muu systeemi.Aina sitä oppii uutta
Nyt on sitten virallinen 0-7kg asteikolla oleva mittarikin.
Kuukauden päästä pitaisi olla jo kaikki kohdillaan
Mutta kun otit churhillin puheeksi niin vilkaisin oranssiin lootaan ja siellähän se olikin. Oikein rasvaprässipaineistukselle tehty. Oikeen ku säheltää, niin jää selvät asiat huomaamatta.Jotenkin oli vain mielessä että churhillillä mitataan kyljestä paineet ja ajoitusventtiileille täytyy keksiä joku muu systeemi.Aina sitä oppii uutta
Nyt on sitten virallinen 0-7kg asteikolla oleva mittarikin.
Kuukauden päästä pitaisi olla jo kaikki kohdillaan
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Nyt kun säätelet sitä laatikkoa, niin otapa muutama kuva koko touhusta, saattaa olla joillekin tarpeellista tietoa
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Juu kuvia on otettu ja sähköpostilla lähettelen tarvitsijoille.
Samaan paineeseen ajoitusventtiilit oli säädetty churhillinkin mukaan. Ruuvasin etummaista pari kierrosta tiukemmalle, niinkuin ohje on.
Säätökannen teko vaihteistoon on kyllä asiaa.Kaikki pitäisi saada kohilleen, ennekuin kopin nostaa päälle.Tänä viikonloppuna jos saisi lootan runkoon, niin sitten seuraavana uittelisi puolikkaita takaisi yhteen
Samaan paineeseen ajoitusventtiilit oli säädetty churhillinkin mukaan. Ruuvasin etummaista pari kierrosta tiukemmalle, niinkuin ohje on.
Säätökannen teko vaihteistoon on kyllä asiaa.Kaikki pitäisi saada kohilleen, ennekuin kopin nostaa päälle.Tänä viikonloppuna jos saisi lootan runkoon, niin sitten seuraavana uittelisi puolikkaita takaisi yhteen
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Non niin,silloinha homma käy,niitä palikoita ei ole joka maitokaupassa myytävänä se on kätevä monitoimilaite,itellä nyt vaan mittari rikki,pyörähtäny vähän yli viisari väärällä puolen alatappia,pitää ostaa uusi kunhan sattuu oikeaan paikkaan.
Olet päässy joskus oikeaan paikkaan ostoksille.
Sitä varoventtiiliä olen vähän kirrannu tiukemmalle kaiken varalta siitä lohkosta,en sillä sano että sinulla pitäs tehdä samoin,mutta ajattelin että paremmin toimii kun on vähän kovempi paine.
Sehän oli niissä kuutosissa jo tehtaan arvoki kovempi kun pienemmissä malleissa.
Jos teet sen koeajokannen niin irto lasin vaan nakkaat aina siihen päälle,ei tarvi koko roskaa nostella.
Olet päässy joskus oikeaan paikkaan ostoksille.
Sitä varoventtiiliä olen vähän kirrannu tiukemmalle kaiken varalta siitä lohkosta,en sillä sano että sinulla pitäs tehdä samoin,mutta ajattelin että paremmin toimii kun on vähän kovempi paine.
Sehän oli niissä kuutosissa jo tehtaan arvoki kovempi kun pienemmissä malleissa.
Jos teet sen koeajokannen niin irto lasin vaan nakkaat aina siihen päälle,ei tarvi koko roskaa nostella.
Vieraili- Vierailija
Vs: Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Niin on reilua ammattiasentajaa tääläpäin että lainaksi antaa tuollaisen churhillin aarten
Totesi vaan että mielenkiintoisen projektin olet ottanut.
Lootakin muljahti jo kytkimeen kiinni. Ties vaikka huomenissa saisi jo takasillankin paikoilleen
Totesi vaan että mielenkiintoisen projektin olet ottanut.
Lootakin muljahti jo kytkimeen kiinni. Ties vaikka huomenissa saisi jo takasillankin paikoilleen
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Minä en (ainakaan vielä) tarvitse tuota tietoa, mutta läheta ne kuvat tänne palstalle. Tuohon info osioon ihmeteltäväksi. Vink, Vink.otsoni kirjoitti:Juu kuvia on otettu ja sähköpostilla lähettelen tarvitsijoille.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Similar topics
» kytkimen säätö
» DB 1200 ulosoton kytkin
» 990 kytkimen säätö
» 990 kytkimen säätö
» Jarrujen säätö 990 -78
» DB 1200 ulosoton kytkin
» 990 kytkimen säätö
» 990 kytkimen säätö
» Jarrujen säätö 990 -78
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa