90- ja 94 sarjan erot
2 posters
Sivu 1 / 1
90- ja 94 sarjan erot
Ekaa taavettia hankkivana, mitä käytännön eroa on 90- ja 94 sarjan koneilla, esim. 1290-1294 tai 1390-1394?
Itäraja- Viestien lukumäärä : 5
Vs: 90- ja 94 sarjan erot
käytännön eroa ei juuri ole ergonomia eroja eninmäkseen
viimmeiset 94 sarjalaiset hieman nopeampia, n10% välityksis eroa olikohan se 1986 vm eteenpäin
ja 94 sarjalaisista on kovalootaisia vähempi
90 sarjan nelivetoisiin tullu carraro etupää 82vuonna se kääntyy hiukka paremmin kuin DB akselisto
viimmeiset 94 sarjalaiset hieman nopeampia, n10% välityksis eroa olikohan se 1986 vm eteenpäin
ja 94 sarjalaisista on kovalootaisia vähempi
90 sarjan nelivetoisiin tullu carraro etupää 82vuonna se kääntyy hiukka paremmin kuin DB akselisto
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
Vs: 90- ja 94 sarjan erot
Joo,ergonomia suurinta,käsikytkimen käyttövipu huomattavasti kevyempikäyttöinen -94 sarjoissa,hytti hiljaisempi ja valosampi,1290 ei ole kasksitoimilohkoa ja kytkin ei ole käsikytkin vaan polkimella käytettävä kaksoiskytkin vo puolelle,1294 mallissa taas kakstoimilohko ja käsikytkin löytyy.
Alkusarjan 1390 oli DB etuakselilla.
Jos verrataan vanhempiin taavetteihin noita 90 ja 94 sarjoja niin
1290 on oikeastaan 990 malli varsinki alkusarja,siinä vielä 3,2 litran moottori,myöhemmässä 3,6 litranen.
1390 on sitten oikeastaan 996 malli lukuunottamatta kaksitoimiventtiiliä ja nokkapumppua.
1394 on sitten jo oikeastaan 1210 lukuunottamatta ruiskutuspumppua ja 1394 mallissa on turbo,kun katsellaan koneen sisäpuolelle ja voimansiirtoon ja jarruihin
1294 malleja on tosi vähän,ne kovalootaisia kaikki,1394 malleja enemmän,mutta HS malleja lähes kaikki myynnissä olevat,kovalaatikkoisia nelivetoja ei juuri näy.
Moottorin käyntiinlähtö ja käyttö/käyntiominaisuudet on -94 sarjalaisissa paremmat.
Viimeisinä vuosina ei tainnu tulla noita kovalootaisia 1394 mallejakaa enää maahan montaakaan,hs vaihteilla olivat laitaluvultaan,niissä viimesissä carraron 709 akselit,ne on ketterämpiä kun aikaisemmat AE sarjan carrarot,nekin ihan hyviä ja kestäviä italialaisia laatutuotteita ja fiksun näköisiä.
Alkusarjan 1390 oli DB etuakselilla.
Jos verrataan vanhempiin taavetteihin noita 90 ja 94 sarjoja niin
1290 on oikeastaan 990 malli varsinki alkusarja,siinä vielä 3,2 litran moottori,myöhemmässä 3,6 litranen.
1390 on sitten oikeastaan 996 malli lukuunottamatta kaksitoimiventtiiliä ja nokkapumppua.
1394 on sitten jo oikeastaan 1210 lukuunottamatta ruiskutuspumppua ja 1394 mallissa on turbo,kun katsellaan koneen sisäpuolelle ja voimansiirtoon ja jarruihin
1294 malleja on tosi vähän,ne kovalootaisia kaikki,1394 malleja enemmän,mutta HS malleja lähes kaikki myynnissä olevat,kovalaatikkoisia nelivetoja ei juuri näy.
Moottorin käyntiinlähtö ja käyttö/käyntiominaisuudet on -94 sarjalaisissa paremmat.
Viimeisinä vuosina ei tainnu tulla noita kovalootaisia 1394 mallejakaa enää maahan montaakaan,hs vaihteilla olivat laitaluvultaan,niissä viimesissä carraron 709 akselit,ne on ketterämpiä kun aikaisemmat AE sarjan carrarot,nekin ihan hyviä ja kestäviä italialaisia laatutuotteita ja fiksun näköisiä.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90- ja 94 sarjan erot
Kiitos tiedoista. Olen jotenkin vierastanut hydra-siftiä, uskaltaako sellaista laittaa, esim. 1394-4? Tuntuu, että kaikilla on ollut ongelmia. Voiko siistiä 1394-4 löytää, vaikka hs- versiona??
Itäraja- Viestien lukumäärä : 5
Vs: 90- ja 94 sarjan erot
Siistin taavetin löytyminen on onnenkauppaa,tosi vaikea löytää jos suoraan sanotaan,jos ei sitten satu entisöityyn kohteeseen pahki,niitä on muutamia suomessa.
Viimeisetkin DB-pohjaiset on jo noin 25 vuotta vanhoja,joten on ymmärrettävää että ne on parhaat aikansa nähneitä suurimmaksi osaksi,joku latoon seisoksimaan jääny yksilö saattaa joskus putkahtaa,mutta kyllä niihinkin joku tonni uppoaa,maalaus ja fiksaustyö on edessä,haalistuneita ja ruostettaki saattaa olla ja sisustukset yleensä resuna.
Viimeisetkin DB-pohjaiset on jo noin 25 vuotta vanhoja,joten on ymmärrettävää että ne on parhaat aikansa nähneitä suurimmaksi osaksi,joku latoon seisoksimaan jääny yksilö saattaa joskus putkahtaa,mutta kyllä niihinkin joku tonni uppoaa,maalaus ja fiksaustyö on edessä,haalistuneita ja ruostettaki saattaa olla ja sisustukset yleensä resuna.
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» DB 880 ja 850 moottorilohkojen erot
» Suuret erot
» Kaksois- ja parikytkinten rakenne-erot?
» Siirtopumppujen erot
» 990 selectamatic vuosimallien erot
» Suuret erot
» Kaksois- ja parikytkinten rakenne-erot?
» Siirtopumppujen erot
» 990 selectamatic vuosimallien erot
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa