Siirtopumppujen erot
+2
erkki
XX
6 posters
Sivu 1 / 1
Siirtopumppujen erot
Monen hintaista siirtopumppua näyttää olevan. Onko tämä ikh halpamalli riittävän hyvä 990 selectamaticiin?
https://www.ikh.fi/fi/siirtopumppu-ffp006
On niin halpa ettei korjaussarjaa viitsi laittaa..
Öljy aika notkean näköistä ja siirtopumpun seutu polttoaineessa.
https://www.ikh.fi/fi/siirtopumppu-ffp006
On niin halpa ettei korjaussarjaa viitsi laittaa..
Öljy aika notkean näköistä ja siirtopumpun seutu polttoaineessa.
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Vs: Siirtopumppujen erot
Yksi kaveri laittoi tuollaisen omaansa pari vuotta sitten ja on kai se toiminut. Halpojen varaosien ongelma ei yleensä ole tasaisen huono laatu, vaan se, että hyllyssä on hyviä, huonoja ja kaikkea siltä väliltä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Siirtopumppujen erot
Kannattaa varautua sihen, ettei putket välttämättä kiristy. Vaan pitää hioa tavaraa pois lähtöyhteistä. Eli poraus on liian syvä ja putken juntturimutteri pohjaa kannastaan ennenkuin putki kiristyy.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Siirtopumppujen erot
Vieläkö sitten vanhoihin alkuperäsiin saa korjaus sarjoja? auton pumppuihin ei ole kyllä enää saanu edestiivistettä lasikupin alle ja sekin taas dieselpumpuissa/kupeissa erikokonen,eikä oikeen kukaan tiivisteitä myyjä ole osannu kertoa mistä sen voi tehdä?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Siirtopumppujen erot
Samantyylistä kokemusta on Jusapen kanssa. Muistelen, että liittimiä oli vaikea kiristellä ja joutuikohan tekemään jotain lisä tiivistetttä yms. Muistelen myös, että kiinnitys pulttien kanssa oli ongelmaa, ettei mennyt ihan paikalleen suoraan.
No, pumppu on kyllä toiminut ihan hyvin. Vanha pumppu on hyllyssä ja sen voisi korjailla kuntoon.
No, pumppu on kyllä toiminut ihan hyvin. Vanha pumppu on hyllyssä ja sen voisi korjailla kuntoon.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Siirtopumppujen erot
Niin saako Suomesta sitten osia?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Siirtopumppujen erot
XX kirjoitti:Monen hintaista siirtopumppua näyttää olevan. Onko tämä ikh halpamalli riittävän hyvä 990 selectamaticiin?
https://www.ikh.fi/fi/siirtopumppu-ffp006
On niin halpa ettei korjaussarjaa viitsi laittaa..
Öljy aika notkean näköistä ja siirtopumpun seutu polttoaineessa.
Ikh siirtopumppu vaihdettu. 5min ajon jälkeen sammui. Ankaran ilmauksen jälkeen käy taas.
Jäin miettimään pohjaako tässäkin ne liittimen kierteet liian aikaisin. Taaempi meni melko syvään
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Vs: Siirtopumppujen erot
Kokeile vielä päästää tankilta tuleva putki irti liitoksestaan. Kerran tapeltiin yhtä 990:aa käyntiin monen ilmauksen kautta kunnes tuo putki päästettiin auki, niin reiässä pilkotti jokin kasvin siemen, joka tulppasi reiän melkein kokonaan. Uusi IKH:n pumppu laitettiin ensin siihenkin, mutta ei alkanut pelittää ennen kuin imuputkesta otettiin roska pois.
Kulunut tappi nokka-akselin ja pumpun vivun välillä aiheuttaa myös ilmaongelman.
Kulunut tappi nokka-akselin ja pumpun vivun välillä aiheuttaa myös ilmaongelman.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Siirtopumppujen erot
Ikh pumpulla sammui toisenkin kerran. Tarkastin alkup pumpun kalvon. Näytti ehjältä. Joten laitoin sen takaisin ja normi ilmauksen jälkeen tuntuisi toimivan. Tappi oli oikean mittainen . Jäi mysteeriksi.
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Vs: Siirtopumppujen erot
Kahteen taavettiin juuri vaihdoin luultavasti saman pumpun, kuin mitä tuo IKH:n halvempi (ja kalliimpi) on. Joskus vuosia sitten ne taisin agrilineltä tilata. Hyvin on ainakin muutaman tunnin toiminut. Alkuperäisen pumpun kalvojen saatavuus kiinostaisi minuakin. Vanhat oli vielä täysin toimivat, mutta aina jännittänyt, että milloin ne kalvot puhkeaa ja menee löpöt öljyn sekaan.
Oli polttoaineputkien helmet sen verran huonot, että korvasin muutaman niistä tuommoisella messinkisellä kylmänipalla, johon voi varttisen kupariputken laippamutterilla tehdä tai valmiin letkun.
Oli polttoaineputkien helmet sen verran huonot, että korvasin muutaman niistä tuommoisella messinkisellä kylmänipalla, johon voi varttisen kupariputken laippamutterilla tehdä tai valmiin letkun.
puolimoottori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Siirtopumppujen erot
Juuri, kun kehuin, että hyvin on toiminut, niin tänään alkoi toisesta lasin tiiviste valskaamaan, kun traktorin käyntiin laittoi. Roiskui oikein komeasti ympäriinsä, että oli koko tienoo löpössä. Ei alkanut pitämään, vaikka sitä pihdeillä tiukkasin. Tiiviste päällepäin ehjä. En tiedä kumpi puoli vuoti. Lasin kohdalta hieman montulla, että on voinut vuosien varrella kovettua. Huomasin myös, että pumpun puolelta ei ole tiivisteuraa hiottu. On tuota samaa rosoista valupintaa, kuin kuvastakin näkee. Käsin pumppaamalla ja startilla ei vuotanut, vasta kun käyntiin laittoi alkoi roiskumaan. Varatiivistettä ei löytynyt, joten piti se vanha pumppu laitella takaisin. Täytyy nyt jännittää tuota toistakin vaihtamaani, että käykö samalla lailla.
Onko kellään tätä premium mallia hankittuna? Selittyykö hintaero sillä, että on tiivisteura hiottu tasaiseksi?
https://www.ikh.fi/fi/siirtopumppu-db990-1494-t0018
puolimoottori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Siirtopumppujen erot
Jos sakkakupin tiiviste kovettuu niin ei pidä,en uskonu itekkään ennen kun uuden ostin ja hyvin piti,kaikenkokosiin niitä kun ei saa,tänmä tiiviste tuli mulla tankin alle olevaan sakkakuppiin.
Itekkin sellasen vois leikellä mutta pitäs sitten olla korkkia tai jotain muuta jotka kestää polttoainetta ja siinäpä ettimistä onkin...
Meille kerran ostettiin Taavettiin pumppu joka ei käyny ollenkaan,ratkesi heti kun kerran starttas,stanssas tappi pumpun irti,että tarkkana kannattaa olla mitä paikalleen laittelee.
Itekkin sellasen vois leikellä mutta pitäs sitten olla korkkia tai jotain muuta jotka kestää polttoainetta ja siinäpä ettimistä onkin...
Meille kerran ostettiin Taavettiin pumppu joka ei käyny ollenkaan,ratkesi heti kun kerran starttas,stanssas tappi pumpun irti,että tarkkana kannattaa olla mitä paikalleen laittelee.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Siirtopumppujen erot
Korkkitiiviste ei ehken ole ihan paras mahdollinen tuollaiseen kohteeseen.
Kyllä sen pitäisi olla pehmeää polttoineet / öljyn kestävää kumia.
Ei tosin lie mikään ihan mahdoton tehdä itsekkin, jostain sopivan lankavahvuuden omaavasta polttoainesuodattimen tiivisteestä ?
Kyllä sen pitäisi olla pehmeää polttoineet / öljyn kestävää kumia.
Ei tosin lie mikään ihan mahdoton tehdä itsekkin, jostain sopivan lankavahvuuden omaavasta polttoainesuodattimen tiivisteestä ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Siirtopumppujen erot
Juu en tiedä toimiiko korkki dieselissä,bensspumpuissa lasikupeissa oli.
Kaveri etti tiivaria Anglian kuppiin mutta ei löytäny eikä oikeen kukaan tiivisteaineen myyjäkään uskaltanu myydä materiaalia ja taata kestävyyttä,jonkun palase nse sitten kokeeseen sai,ainakin sen aja se kesti kunnes kaverista aika jätti.
Oli erikokonen tiiviste traktoreissa kun auton pumpussa,harmi sekin,meille oli joku entinen omistaja tehy vanhaan Taaviin jostain pahvista tiivarin,sekin oli kestäny jonkin aikaa.
Kaveri etti tiivaria Anglian kuppiin mutta ei löytäny eikä oikeen kukaan tiivisteaineen myyjäkään uskaltanu myydä materiaalia ja taata kestävyyttä,jonkun palase nse sitten kokeeseen sai,ainakin sen aja se kesti kunnes kaverista aika jätti.
Oli erikokonen tiiviste traktoreissa kun auton pumpussa,harmi sekin,meille oli joku entinen omistaja tehy vanhaan Taaviin jostain pahvista tiivarin,sekin oli kestäny jonkin aikaa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB 880 ja 850 moottorilohkojen erot
» 90- ja 94 sarjan erot
» Kaksois- ja parikytkinten rakenne-erot?
» ATF öljyjen erot
» 1290 ja 1390 erot
» 90- ja 94 sarjan erot
» Kaksois- ja parikytkinten rakenne-erot?
» ATF öljyjen erot
» 1290 ja 1390 erot
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa