Kaksois- ja parikytkinten rakenne-erot?
2 posters
Sivu 1 / 1
Kaksois- ja parikytkinten rakenne-erot?
Omistan vanhemman pään (-67) 990 Selectan, jossa on kaksoiskytkin, siis kaksiportainen kytkinpoljin joka koplaa vaihteisto- ja saparovoimanottoa.
Sitten on 1394 HS ja 1690 kovaloota, joissa molemmissa on parikytkin. Siis polkimella pätkitään vain ajovoimanottoa, käsihantaakilla saparoa.
Vaikka on kirjallisuutta ja muuta viisautta, niin en ole ikinä tullut ajatelleeksi, että tämän käyttöliittymän lisäksi varsinaiset kytkintoteutukset poikkeaisivat mekaniikaltaan toisistaan.
Mutta ovattenko nämä käytöltään erilaiset tuplakytkimet myös sielultaan erilaisia? Jos, niin miten?
t. Kauko Ollila
Sitten on 1394 HS ja 1690 kovaloota, joissa molemmissa on parikytkin. Siis polkimella pätkitään vain ajovoimanottoa, käsihantaakilla saparoa.
Vaikka on kirjallisuutta ja muuta viisautta, niin en ole ikinä tullut ajatelleeksi, että tämän käyttöliittymän lisäksi varsinaiset kytkintoteutukset poikkeaisivat mekaniikaltaan toisistaan.
Mutta ovattenko nämä käytöltään erilaiset tuplakytkimet myös sielultaan erilaisia? Jos, niin miten?
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: Kaksois- ja parikytkinten rakenne-erot?
Kaksoiskytkimessä on liikkuva välilevy voimanoton kytkinlevyn ja ajokytkinlevyn välillä. Kytkimet irrotetaan kolmella käpälällä niin, että ajokytkin irrottaa ensin ja sen jälkeen käpälissä olevat ruuvit irrottavat voimanoton kytkimen. Parikytkimessä on vauhtipyörää vasten voimanoton kytkinlevy ja sen takana on voimanottokytkimen painelevy. Sitten tulee vauhtipyörään kiinnitetty välirunko jonka takapinta toimii ajokytkimen vastinpintana ja sen jälkeen ajokytkimen painelevy. Parikytkinratkaisussa on siis kaksi toisistaan täysin erillään olevia painelevyä, kun taas parikytkimessä on vain yksi painelevy. Sivustosta www.partstore.caseih.com löydät kummankin kytkimen varaosat mallikohtaisella haulla. 996 ja 1210 mallissa on parikytkin ja 990 ja 995 malleissa on kaksoiskytkin
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Similar topics
» Hydra-Shiftin rakenne
» 1200 kaksois kytkin?
» 90- ja 94 sarjan erot
» DB 880 ja 850 moottorilohkojen erot
» Siirtopumppujen erot
» 1200 kaksois kytkin?
» 90- ja 94 sarjan erot
» DB 880 ja 850 moottorilohkojen erot
» Siirtopumppujen erot
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa