lisää nopeutta 1594?
+8
taavettimies
TIKO
hannutt
David
outsider
jyrki
erkki
case15944
12 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
lisää nopeutta 1594?
eli eli ostettii toi case 1594 ja turbohan siihen heti laitettiin hyvin pelaa ja pihisoo ja puhisoo niin että koko kylä raikaa:)) tehoa en osaa sanoo mutta uupumaan sitä ei viel olla saatu:D ahdot pyörii siin 1,2bar kovassa vedossa mutta nyt tarvis vähä lisää nopeutta ,huhua ollaan kuultu että sais suht helposti menee joku 50km/h kun nykynen nopeus on n.30km/h..jos sais edes 40km/h menee.mutta miten??
ja mites jos joskus lisää poweria kaivataan niin riittääkö toi shwitzer s2 vai pitääkö hommata joku holsetin hx40? olis ehkä tarkotus joskus pumppu viedä pajalle mutta jos ny sais ton edes kulkeen paremmi nii ei sit varmaa tarvi enempää ruuvailla ku syötötki on viel aika minimissä.(meni vaan hermot ku naapurin äijä uhoo sähköhärpäke valmetilla jossa joku saakelin SIPSI ja mukamas 200hp yli) :DD
kiitos ja anteeks etukäteen...
ja mites jos joskus lisää poweria kaivataan niin riittääkö toi shwitzer s2 vai pitääkö hommata joku holsetin hx40? olis ehkä tarkotus joskus pumppu viedä pajalle mutta jos ny sais ton edes kulkeen paremmi nii ei sit varmaa tarvi enempää ruuvailla ku syötötki on viel aika minimissä.(meni vaan hermot ku naapurin äijä uhoo sähköhärpäke valmetilla jossa joku saakelin SIPSI ja mukamas 200hp yli) :DD
kiitos ja anteeks etukäteen...
case15944- Viestien lukumäärä : 6
Vs: lisää nopeutta 1594?
Nopeutetut kuutoset on tehty vaihtamalla nopeat portaalit taakse ja ratastamalla uudelleen pudotuslaatikko. Jos ei kiinnosta teettää uusia välityksiä Lehtolan konepajalla niin takapää kuulemma nopeutuu tuntuvasti jo sillä, että kovalaatikkoiseen vaihtaa HS-mallin portaalit tai vetoakselit ja hammaspyörät.
Turbottamisen kipuraja tulee jossain 120...130 hv kohdalla vastaan. Yksi proto, jossa on turbokuutonen 1412:n keulalla on edelleen olemassa ja arkitöissä. Sillä on kai menty jotain 18 000 tuntia ilman kummenpia ropleemia ja omistaja sanoi, että se on edelleen heidän kuutoslaivueestaan kovin vetämään kun tehdas on sen aikanaan ruuvannut noin 125 heppaan.
Turbottamisen kipuraja tulee jossain 120...130 hv kohdalla vastaan. Yksi proto, jossa on turbokuutonen 1412:n keulalla on edelleen olemassa ja arkitöissä. Sillä on kai menty jotain 18 000 tuntia ilman kummenpia ropleemia ja omistaja sanoi, että se on edelleen heidän kuutoslaivueestaan kovin vetämään kun tehdas on sen aikanaan ruuvannut noin 125 heppaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: lisää nopeutta 1594?
täältä apu nopeuteen saattaa olla nytkin olla hyllyssä kutosen nopeutus osat
http://www.lehtolankone.fi/
saapi jos kovalootainen on kulkemaan rapiat 50 kmh ja mehulaatikko hieman vähempi
http://www.lehtolankone.fi/
saapi jos kovalootainen on kulkemaan rapiat 50 kmh ja mehulaatikko hieman vähempi
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
Vs: lisää nopeutta 1594?
Siellä olis lehtolan konepajalla nopeutus osia hyllyssä 14 sarjaan pariakin eri välitystä sekä kutosten välitykset
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
hmm
tuota en muute tullu maininneeks että tuo meidän case on HS malli ja takaveto...eli mitenkäs siitä lähdettäs eteneen?paljon maksais osat ja mitä kaikkee siis tarvis laittaa?
case15944- Viestien lukumäärä : 6
Vs: lisää nopeutta 1594?
Takavetoon tarvii vain alennuspyörästöön hammasratas ja uusi vetoakseli.
Sinulla lienee siinä 11/58 välitykset.Ne Lehtolan koneen uudet on 15/55.
Maksavat noin kolme tonnia.Päivässä ne vaihtaa ,ei tarvi ammattiosaajaa.
Toi mun punainen 1594 neliveto kulkee 47 gps:llä mitattuna 2400rpm.
Se ois aina saannut olla noilla välityksillä.
Käytännössä voi sanoa että yläpäähän tulee yksi vaihde lisää ja alapäästä yksi pois.
Kulkee kolmosalueen kolmosella sen mitä ennen nopeutusta nelosella.
Ehkä pieni miinus on peruutusvaihteen nopeus,jos tarvii oikein hidasta pakkia.
Normikäytössä ei haittaa.
Minulla on 1594 ja 1690T noilla välityksillä.
Turbokuutosethan on suunniteltu noin 120 heppaisiksi,mutta Casella oli jo 2090ja 2094 noilla tehoilla niin piti 1690 ja 1694 ilmoittaa hiukka alle.
Enempää kuin 125 ei kannata varmaan ottaa,alkaa hs olla ylärajalla.
Sinulla lienee siinä 11/58 välitykset.Ne Lehtolan koneen uudet on 15/55.
Maksavat noin kolme tonnia.Päivässä ne vaihtaa ,ei tarvi ammattiosaajaa.
Toi mun punainen 1594 neliveto kulkee 47 gps:llä mitattuna 2400rpm.
Se ois aina saannut olla noilla välityksillä.
Käytännössä voi sanoa että yläpäähän tulee yksi vaihde lisää ja alapäästä yksi pois.
Kulkee kolmosalueen kolmosella sen mitä ennen nopeutusta nelosella.
Ehkä pieni miinus on peruutusvaihteen nopeus,jos tarvii oikein hidasta pakkia.
Normikäytössä ei haittaa.
Minulla on 1594 ja 1690T noilla välityksillä.
Turbokuutosethan on suunniteltu noin 120 heppaisiksi,mutta Casella oli jo 2090ja 2094 noilla tehoilla niin piti 1690 ja 1694 ilmoittaa hiukka alle.
Enempää kuin 125 ei kannata varmaan ottaa,alkaa hs olla ylärajalla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: lisää nopeutta 1594?
Jos haluaa koneeseen panostaa taalereita, ja on ajettavana pitempiäki välimatkoja, niin suosittelen ehdottomasti nopeampia välityksiä. Ja vielä kun tuo sun kone on "takatuuppari" niin siinä säästää sen etuakselin muutoshinnan. On tullut ittekki jonninverran ajeltua kyseisellä koneella mutta vaan nelivedolla. Niin voin kertoa, että kun pääsin kokeilemaan viimme kevättalvella Outsiderin 1594:sta, niin veti kyllä puheliaammanki miehen sanattomaksi...Enkä ylistä liikaa Tuo nopeusero muuttaa kyllä kyseistä konetta NIIN paljon ettei siitä voi samana päivänä puhua, täytyy vaan todeta lainatakseni Outsideriä että, tommonen sen olis pitäny olla jo tehtaalta lähties, ja vielä ku sulla on toi HS, niin vaihteiden välitykset meni kyllä kokeilun perusteella niinku nenä päähän ( siis nopeutettuna ). Me kans tehtiin viimme kevättalvella tohon meidän 1594:ään täydellinen koneremontti, ja samalla turbotettiin kone. Turboksi laitettiin Schwitzerin S2B ( mikä on retusoitu Pro-Turbolla 100-90 Fiattiin ) ja teho ja kokemuksen "perstuntumalla" n: 120-130 hv, muuttui kyllä kone ihan täysin vanhaan verrattuna. oon kans kuullut että ei paljon kannata tuosta enää ylöspäin ruuvailla, paitsi ehkä hetkellises käytös, mutta ei pitempiaikaases käytös).
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
o
okkei okkei kiitos paljon näist tiedoist ,nyt tietää jo vähän kertoa velipojalle että mitä täytyis tehdä. on vähä tullu peltoo lisää ja pitempää valimatkaa isännän vaihduttua.perkele juu ku tilasin ton shwitzerin joltai tän foorumin käyttäjält (en muista kuka) sillo ku toi case tuli taloon , niin kyllä sitä pitkään katottii ku testirinkiä heitettii ja kauheen vingahduksen turbo piti ku laski kaasun ,no kesällä oli kiinni noi isot junkkarit täys viljakuorma päällä nii eihän se perkele hyytyny millää..mut kun nopeus on se alta 30 km/h ja matka oli 8km nii oli se aika tuskaa kuormia ajaa
case15944- Viestien lukumäärä : 6
Vs: lisää nopeutta 1594?
Eihän se yksi 8km pitkä matka ole mutta kun viljaa joudut tietysti ajelemaan kymmeniä kuormia niin siinä tulee äiteetä ikävä.
Tänään täytyy kokeilla paljonko kulkee tuo meikäläisen "uudempi" Taavetti kun siinä on 38" renkaat ja jos se vaikka olis sillä nopeemmalla perällä, pitäs siirtää työmaalle 25km.
Tänään täytyy kokeilla paljonko kulkee tuo meikäläisen "uudempi" Taavetti kun siinä on 38" renkaat ja jos se vaikka olis sillä nopeemmalla perällä, pitäs siirtää työmaalle 25km.
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: lisää nopeutta 1594?
case15944 kirjoitti:okkei okkei kiitos paljon näist tiedoist ,nyt tietää jo vähän kertoa velipojalle että mitä täytyis tehdä. on vähä tullu peltoo lisää ja pitempää valimatkaa isännän vaihduttua.perkele juu ku tilasin ton shwitzerin joltai tän foorumin käyttäjält (en muista kuka) sillo ku toi case tuli taloon , niin kyllä sitä pitkään katottii ku testirinkiä heitettii ja kauheen vingahduksen turbo piti ku laski kaasun ,no kesällä oli kiinni noi isot junkkarit täys viljakuorma päällä nii eihän se perkele hyytyny millää..mut kun nopeus on se alta 30 km/h ja matka oli 8km nii oli se aika tuskaa kuormia ajaa
Joo, itelläkin 1594-4 HS nopeutettuna, kyllä tuli työntekoon uutta makua kun maantiellä ei tartte asua.. Kyllä lähti mielellään pikkuhommatkin hoitamaan matkojen päästäkin, ym rautakaupassakäynnit..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
hmm niin entäs renkaat?
tuli tossa mieleen et pystyiskö nopeuttaa kui paljo rengastuksella,nyt takana 16,9/38 ???kui isot renkata pitäs laittaaa et menis sen 40? tulisko jo kerrostalon kokonen mörkö että alkais menee ?
case15944- Viestien lukumäärä : 6
Vs: lisää nopeutta 1594?
Renkaita suurentamalla saa ehkä semmoiset 3 km/h tunnissa lisää jos löytää jostakin korkeammat rattaat.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: lisää nopeutta 1594?
En lähtisi renkaita vaihtamaan nopeuden takia etenkään neliveto traktoriin kalliiksi tulee. Taavetin vanne on niin kapea että siihen ei kovin hurjia renkaita laiteta, 20.8-38 mahtuu ehjäpä just ottamatta kiinni lokareihin. Vetovarretkin käyvät onnettoman lyhyiksi isojen renkaiden kanssa.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: lisää nopeutta 1594?
Samoilla linjoilla taavettimiehen kanssa.
Rengaskokoa suurentamalla ei hitaasta saa nopeaa.
Omasta mielestäni taavetin kuuspyttyisiin sopii taakse 18,4x38 tai vastaavan korkuiset 520/70x38 tai 600/65x38.
Noi jälkimmäiset vaatii jo leveämmän vanteen.18,4 menee vielä alkuperäiselle vanteelle.
Rengashan pyörähtää noin 6000 kierrosta tunnissa kun ajaa kaasu pohjassa isoimmalla pykälällä.Kun rengaskokoa kasvattaa niin että renkaan vieritämatka kasvaa esim 30cm niin vauhtia tulee lisää 1,8km/h.
Vauhtiongelmat ei siis ratkea rengaskokoa muuttamalla,mutta jos renkaiden uusiminen on edessä niin vähintäin nuo 18,4x38 laittaisin.Taavetista tulee paljon modernimman näköinenkin oikean kokoisilla renkailla.
Engelsmanneilla on näköjään ollut tapana laittaa aika "pieniä" renkaita.
Esim kaikki 990implet mitä Melthamissa nähtiin oli 32:lla kun meillä ne on 36:lla.
Rengaskokoa suurentamalla ei hitaasta saa nopeaa.
Omasta mielestäni taavetin kuuspyttyisiin sopii taakse 18,4x38 tai vastaavan korkuiset 520/70x38 tai 600/65x38.
Noi jälkimmäiset vaatii jo leveämmän vanteen.18,4 menee vielä alkuperäiselle vanteelle.
Rengashan pyörähtää noin 6000 kierrosta tunnissa kun ajaa kaasu pohjassa isoimmalla pykälällä.Kun rengaskokoa kasvattaa niin että renkaan vieritämatka kasvaa esim 30cm niin vauhtia tulee lisää 1,8km/h.
Vauhtiongelmat ei siis ratkea rengaskokoa muuttamalla,mutta jos renkaiden uusiminen on edessä niin vähintäin nuo 18,4x38 laittaisin.Taavetista tulee paljon modernimman näköinenkin oikean kokoisilla renkailla.
Engelsmanneilla on näköjään ollut tapana laittaa aika "pieniä" renkaita.
Esim kaikki 990implet mitä Melthamissa nähtiin oli 32:lla kun meillä ne on 36:lla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: lisää nopeutta 1594?
Jostain etit 20,8/38 ja kierokset laitat 3000 paikkeille niin johan kulkee !
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: lisää nopeutta 1594?
valmet 705 kirjoitti:Jostain etit 20,8/38 ja kierokset laitat 3000 paikkeille niin johan kulkee !
Aikansa, kunnes joku osa koneessa pettää. Ja tuossa kierrosluvussa tekeekin mukavaa jälkeä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: lisää nopeutta 1594?
Paulig kirjoitti:valmet 705 kirjoitti:Jostain etit 20,8/38 ja kierokset laitat 3000 paikkeille niin johan kulkee !
Aikansa, kunnes joku osa koneessa pettää. Ja tuossa kierrosluvussa tekeekin mukavaa jälkeä.
No siinä oli vaihtoehto 1, Toine ois et ostais valmetin..
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: lisää nopeutta 1594?
Viisaammat saa korjata jos tieto on väärä, mutta eikös tuohon kuutosen takasiltaan passaa 1490:n kynkät heittämällä? Ne lienee 10/50, eli jonkin verran nopeammat kuin alkuperäiset. Märät jarrut on niinnsäkin, mutta en tiedä onko akselit ja hammaspyörät sitten tehty ohuemmista aineista. Tosin ei se vaikuta kuin alle 5 kmph.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: lisää nopeutta 1594?
Lonkkien sopivuutta keskenään en lähde arvailemaan mutta 1490:n välitys on 10/49.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: lisää nopeutta 1594?
valmet 705 kirjoitti:Paulig kirjoitti:valmet 705 kirjoitti:Jostain etit 20,8/38 ja kierokset laitat 3000 paikkeille niin johan kulkee !
Aikansa, kunnes joku osa koneessa pettää. Ja tuossa kierrosluvussa tekeekin mukavaa jälkeä.
No siinä oli vaihtoehto 1, Toine ois et ostais valmetin..
Aikanaan, kun itte olin joskus mopo/rattorikortti-iässä, ei kaveri, joka myös rattorilla p**lurallia kylillä ajoi (siihen mein aikaan...),
niiden 805 ei kulkenu sen enempiä kuin mein taavikaan.
Molemmissa paikoissa on vielä samat koneet tallella, meil tuo 1410 ja kaverilla se 805nen.
Tästä ajasta on jo aikaa..... meikäkin jo tupla-isoisä....
Tuo oli joskus vuonna -84-85.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: lisää nopeutta 1594?
jusape kirjoitti:valmet 705 kirjoitti:Paulig kirjoitti:valmet 705 kirjoitti:Jostain etit 20,8/38 ja kierokset laitat 3000 paikkeille niin johan kulkee !
Aikansa, kunnes joku osa koneessa pettää. Ja tuossa kierrosluvussa tekeekin mukavaa jälkeä.
No siinä oli vaihtoehto 1, Toine ois et ostais valmetin..
Aikanaan, kun itte olin joskus mopo/rattorikortti-iässä, ei kaveri, joka myös rattorilla p**lurallia kylillä ajoi (siihen mein aikaan...),
niiden 805 ei kulkenu sen enempiä kuin mein taavikaan.
Molemmissa paikoissa on vielä samat koneet tallella, meil tuo 1410 ja kaverilla se 805nen.
Tästä ajasta on jo aikaa..... meikäkin jo tupla-isoisä....
Tuo oli joskus vuonna -84-85.....
joo mutta en usko että jos 1410 laittaa kiertään 3 tuhatta että menis MELKEIN 50 toisin kun 05 sarja , esimerkkinä mainittakoon minun 705 joka menee 2700 kiekoilla 47kmh 18,4/34 takasilla joista korkeutta kulunut 8senttiä
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: lisää nopeutta 1594?
Eipä mene kaikki 05 sarjalaiset niin kovaa, ainoastaan mallit joissa on ylentävä pikavaihde. Itsekkin olen ajanut takaveto 705:sella yhden maantie taipaleen ja kulki 37 gps luultavasti oli ylikiekkoja aavistuksen verran koska 995 kestää melkein kaverin 705 nelikon perässä. Turha alkaa kehumaan nollavitosia yleisesti nopea kulkuisiksi koska moni kone on tuolla alentavalla pikavaihteella. 805 malleja taitaa olla enemmän ylentävällä pikavaihteella.valmet 705 kirjoitti:jusape kirjoitti:valmet 705 kirjoitti:Paulig kirjoitti:valmet 705 kirjoitti:Jostain etit 20,8/38 ja kierokset laitat 3000 paikkeille niin johan kulkee !
Aikansa, kunnes joku osa koneessa pettää. Ja tuossa kierrosluvussa tekeekin mukavaa jälkeä.
No siinä oli vaihtoehto 1, Toine ois et ostais valmetin..
Aikanaan, kun itte olin joskus mopo/rattorikortti-iässä, ei kaveri, joka myös rattorilla p**lurallia kylillä ajoi (siihen mein aikaan...),
niiden 805 ei kulkenu sen enempiä kuin mein taavikaan.
Molemmissa paikoissa on vielä samat koneet tallella, meil tuo 1410 ja kaverilla se 805nen.
Tästä ajasta on jo aikaa..... meikäkin jo tupla-isoisä....
Tuo oli joskus vuonna -84-85.....
joo mutta en usko että jos 1410 laittaa kiertään 3 tuhatta että menis MELKEIN 50 toisin kun 05 sarja , esimerkkinä mainittakoon minun 705 joka menee 2700 kiekoilla 47kmh 18,4/34 takasilla joista korkeutta kulunut 8senttiä
Viimeinen muokkaaja, taavettimies pvm To Joulu 29 2011, 20:28, muokattu 1 kertaa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: lisää nopeutta 1594?
Ei tuo kierrä kuin oikein hyvissä olosuhteissa (sopivan kostee-viileä ilma) kuin 2700, normi-ilmatilassa 2550
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: lisää nopeutta 1594?
Meitin koulun neliveto 705 ei kyllä kauheesti yli kolmeakymppiä kulje 38'' renkailla ja kierrokset taivaissa. Mutta jos palattaisiin aiheeseen?
Vs: lisää nopeutta 1594?
Kyllä.Osmo_ kirjoitti:Mutta jos palattaisiin aiheeseen?
ps. Jätetään jatkossa tuollainen inttäminen pois. Ja jos josku haluaa taavettiin nopeutta ei tarjota ensimmäiseksi vaihtoehdoksi merkin vaihtoa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Vakion 1594:sen, ja nopeutetun 1594:sen nopeustaulukot (HS)
» 1594 hydroshift
» Caseih 1594
» 1594 hydraulipumppu
» Vaihdelaatikko 1594
» 1594 hydroshift
» Caseih 1594
» 1594 hydraulipumppu
» Vaihdelaatikko 1594
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa