David Brown 995 -72 Hybrid
+2
outsider
David
6 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 995 -72 Hybrid
Elikkäs tommonen otsikon mukainen kone tuli rakenneltua tossa viimmeisen 5:n kk:n aikana. Kirjoitellaan ny jonkumoinen stoori.....Eli kone muodostuu: 995:stä(kantakone), 1200:sta, 1210:stä, 1394:stä, 1490:stä, 1690:stä, + lukuisista "omavalmiste" osista. Traktoriin on aikanansa vaarille tulles vaihdettu Casen myynnin toimesta 1200:n moottori, millekkä on tehty täys remontti. 1,5 vuotta sitte koneeseen tehtiin vaihteisto remontti (mistä jo löytyyki kuvat tältä foorunilta) PS. vaihteistoon tuli joku ero vanhaan remontin myötä, kun kone alkoi kulkea tiellä "mukavat" n: 35 km/h (koneessa siis 38" renkaat). Tämänkertainen "harrastelu" lähti liikkeelle siitä ku sovitin koneeseen halkinaisen peränkuoren tilalle 1210:n peränkuoren (takabanjon). Tähän liittyen muutin koneeseen 1210:n hydrauliikan ja rakensin koneeseen lisäksi hydrauliikkaan nokkapumpun peräpumpun lisäksi. Koneesta löytyykin nyt hydrauliikan virtausta 60 l/min, eli vetovarsien nousua ei tarvi paljoa odotella ja hydrauliikan/vaihteiston öljytilavuuski kasvoi 29 litraan. Rakensin nostolaitteeseen lisäksi apusylinterin Natikan sylinteristä nostolaitteen nopeutta vähän jarruttamaan, toki se vähä lisäsi nostotehoaki. Nostolaitteeseen myös rakentelin työntövarrenkorvakkeeseen "rautakehikon" mikä lisäsi työntövarren kiinnikereikiä kaksi paria alaspäin (eli saa esim. Perälevyn takapään nousemaan paljon ylemmäksi). Vetokoukun sovitin 1210:stä. Jarrujen toimintamekaniikat (pää, ja työsyliteri ym. On 1210:stä / omaa sovellusta). Etuakselin sovitin 1210:stä. Hytin takakorvakkeet on 1210:stä modifioidut ja etukorvakkeet: 1690:stä modifioidut. Hytti on 1690:stä (Ruottin vientimallista). Hytin lattiat piti kaikki repiä irti ja siirtää lattian "takataitekohtaa" 10 cm eteenpäin, koska kyseessähän on "ei käsi voa-kytkinmalli" jotenka runko on n. 10 cm lyhempi kuin esim. 996:ssa, ja en halunnut koneeseen missään nimes "munavaihteita" . Myös hytin etupää piti soveltaa vastaamaan 1394:ää (eli lattiaan piti rakentaa keskelle koroke ja tehdä moottorille tilaa "tulipeltiin"). Kertojien sivulle siirtomekanismit on 1210:sta ja päävaihdekepin mekanismi mallia "omat rakennukset". Ps. Tuli vaihdekaaviostaki loogisempi Nostolaitteen lukon rakensin toimimaan nelivedon vivusta. Hytin äänieristin etupäästä, alta ja takaa täysin. Ja soittimena pioneerin "usb-tikku"soitin (pitäähän sitä viihtyvyyski turvata) Polttoainetankit on rakennettu 1690:n tankeista (eli niitä piti joka suunnas pienentää) polttoainetilavuudeksi jäi n. 50 litraa. Konepellin runko on "typistetty" 1490:stä. Yläkonepeitto on 1394:stä (mikä piti halkaista keskeltä, ja levittää takaa 3 cm ja edestä 6 cm). Alamaski valoineen on 1690:stä ja ylämaski on 1490:stä (toki madallettuna). Ilmanputsari(suodatinpönttö) on mallia Valmet ja pakoputki mallia Ford. Väreiksi tuli sitte ns. "viimmeinen vuosikerta" ja tarrat työsti Street Legal Seinäjoelta. Laitan kuvia koneesta tonne gallerian pääsivulle ja enempi vaihekuvia projektit ja korjaukset osioon.
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
No jo on Sir David tehnyt valtaisan työn .Nostan hattua.
Kuten kirjoiteltu on ennenkin,niin taavetti on siitä mukava kone ,että osat käy hyvin ristiin perustekniikkapuolella.
Tuo peltien ,hytin ym osien sovittelu sitten viekin enempi aikaa.
Nopeuden lisäys vaihteistoremontin yhteydesssä, olis mukava tietää ,mikä muuttui.
Palkonko meni työtunteja?? piditkö kirjaa ??
Törmääkö tuohon Seinäjoella vai Jalasjärvellä ?
Joulun aikaan viimeistään tuo pitää nähdä.
Projektikuvia odotellaan
Kuten kirjoiteltu on ennenkin,niin taavetti on siitä mukava kone ,että osat käy hyvin ristiin perustekniikkapuolella.
Tuo peltien ,hytin ym osien sovittelu sitten viekin enempi aikaa.
Nopeuden lisäys vaihteistoremontin yhteydesssä, olis mukava tietää ,mikä muuttui.
Palkonko meni työtunteja?? piditkö kirjaa ??
Törmääkö tuohon Seinäjoella vai Jalasjärvellä ?
Joulun aikaan viimeistään tuo pitää nähdä.
Projektikuvia odotellaan
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
David kirjoitti:vaihteistoon tuli joku ero vanhaan remontin myötä, kun kone alkoi kulkea tiellä "mukavat" n: 35 km/h (koneessa siis 38" renkaat
Olisiko lautaspyöräpari vaihdettu perään? Mikä on renkaiden koko, 995 on alunperinkin 13.6-38 renkaat (11/49 välitys) joilla kulkee 32-33 km/h gpsoutsider kirjoitti:Nopeuden lisäys vaihteistoremontin yhteydesssä, olis mukava tietää ,mikä muuttui.
Laitan kuvat näkösälle kunhan ehdin.David kirjoitti:Laitan kuvia koneesta tonne gallerian pääsivulle ja enempi vaihekuvia projektit ja korjaukset osioon.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
No HUH
On siinä saanut tunnin tai pari-kolmekkin pajalla viettää
On siinä saanut tunnin tai pari-kolmekkin pajalla viettää
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
pitääkö paikkaansa jotta tuo hytti on se IKH:lla kesällä pienistetty ruottista tuotu. tuon mallin kertojien kepiillä ei taittu suomes myyrä oli tosi hyvä kuntoone hytti.ajoonki sillä 1690.llä lenkin siinä pihalla. se vaihret laatikko sielä vähä vaivaa jotta hakisko pois onko tuohon galleriasta pois pääsyhyn tullu joku muutos minä en pääse (noloo).
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
On kyllä niin erikoinen projekti, että engelsmannit varmaan haluaisivat lukea Tractor Newsistä jutun ja nähdä kuvatkin.
Mitäpä arvelet, aletaanko puuhaamaan juttua?
Mitäpä arvelet, aletaanko puuhaamaan juttua?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
Kiitokset!!
Kyllähän siihen jonkin verran tunteja upposi.. Harmi ku ei tullut pidettyä mitään "noin" tuntikirjanpitoa, ehkä parempi niin .. Mutta yhtäkkiä räknättynä ollaan jossain: 500 - 600 tunnis.. Kyllä sitä Emäntäki pari kertaa vihjasi että, pitääkö postiosoitteeseen liittää B, jotta saisin postin suoraan talliin..
Kone majailee/palvelee pihan lumitöissä täällä S-joella.. Jotta jos oot Outsider liikentees täälä päin, niin keitellään kaffit.. Soittele vähä ennemmin niin tietää olla paikkeella..
Toi vaihteistojuttu oli ittellekki lootaremontin jälkeen tosi iso positiivinen yllätys, koska kone ei kulkenut ennen remonttia kuin max 28km/h.. Jotenka eron todella huomasi.. En tiedä sitten, onko koneeseen enemmin vaihdettu hitaampi lautaspyöräpari tai jotain.. Yksi kaveri kyllä kehui että kyseisen sarjaista vaihdelootaa on ollut jopa kolmella sivuakselilla.. Tähän liittyen epäilenkin itse että, olisikohan koneeseen tullut 990:n vaihdelaatikko.. Vaihdelaatikkohan ostettiin IKH:lta kokonaisena ja sen piti olla 995:n.. Tiedä sitten..
Juu, toi osien sopivuus keskenään eri mallisarjoista on kyllä harrastemieles todella positiivista.. Ittelläkin auttoi suuresti projektia omalta markilta löytyvä 1210:n raato..
Toi hytti on juurikin siitä Ruottin tuontikoneesta.. Eroja Suomi-mallin hyttiin on mm. kertojan vivut ovat tosiaan sironmalliset, ovien kaasusylinterit ovat ylhäällä niin kuin Natikan XL-hytissä, ja kaasuvivusto on aikalailla moninaisempi kuin Suomi-mallissa (en oo ainakaan ennemmin nähnyt tälläistä).. Hyttihän ei ollut aivan "pilkkahintainen", mutta laskin sen varaan että, hytti oli siistissä ja erittäin täydellisessä kunnossa, jopa verhoilut olivat suht ehjät.. Jotenka värkki oli mieluisa projektiksi..
Konepellit ostin samaan kauppaan IKH:lta..Joidenka löytymisessä meinasi olla pientä haastetta.. Eipä vain ollutkaan konepelleissä turhan paljon valinnanvaraa, sillä ovat vissiin laittaneet konepellitavaraa todella paljon raudankeräykseen .. Kyseinen 1690 oli kyllä muutenkin fiksun kuntoinen, eli ei ollut raiskatun näköinen.. Joten siinä on varmaankin vaihteiston kuntokin vielä hyvin kohdillaan.. Ihan mielenkiinnosta, mitä pyytivät vaihdelaatikosta Itte piruuttani kysääsin siitä koneesta täydellisen moottorin hintaa, ja mähkääsivät 4000 €..
Kyllähän siihen jonkin verran tunteja upposi.. Harmi ku ei tullut pidettyä mitään "noin" tuntikirjanpitoa, ehkä parempi niin .. Mutta yhtäkkiä räknättynä ollaan jossain: 500 - 600 tunnis.. Kyllä sitä Emäntäki pari kertaa vihjasi että, pitääkö postiosoitteeseen liittää B, jotta saisin postin suoraan talliin..
Kone majailee/palvelee pihan lumitöissä täällä S-joella.. Jotta jos oot Outsider liikentees täälä päin, niin keitellään kaffit.. Soittele vähä ennemmin niin tietää olla paikkeella..
Toi vaihteistojuttu oli ittellekki lootaremontin jälkeen tosi iso positiivinen yllätys, koska kone ei kulkenut ennen remonttia kuin max 28km/h.. Jotenka eron todella huomasi.. En tiedä sitten, onko koneeseen enemmin vaihdettu hitaampi lautaspyöräpari tai jotain.. Yksi kaveri kyllä kehui että kyseisen sarjaista vaihdelootaa on ollut jopa kolmella sivuakselilla.. Tähän liittyen epäilenkin itse että, olisikohan koneeseen tullut 990:n vaihdelaatikko.. Vaihdelaatikkohan ostettiin IKH:lta kokonaisena ja sen piti olla 995:n.. Tiedä sitten..
Juu, toi osien sopivuus keskenään eri mallisarjoista on kyllä harrastemieles todella positiivista.. Ittelläkin auttoi suuresti projektia omalta markilta löytyvä 1210:n raato..
Toi hytti on juurikin siitä Ruottin tuontikoneesta.. Eroja Suomi-mallin hyttiin on mm. kertojan vivut ovat tosiaan sironmalliset, ovien kaasusylinterit ovat ylhäällä niin kuin Natikan XL-hytissä, ja kaasuvivusto on aikalailla moninaisempi kuin Suomi-mallissa (en oo ainakaan ennemmin nähnyt tälläistä).. Hyttihän ei ollut aivan "pilkkahintainen", mutta laskin sen varaan että, hytti oli siistissä ja erittäin täydellisessä kunnossa, jopa verhoilut olivat suht ehjät.. Jotenka värkki oli mieluisa projektiksi..
Konepellit ostin samaan kauppaan IKH:lta..Joidenka löytymisessä meinasi olla pientä haastetta.. Eipä vain ollutkaan konepelleissä turhan paljon valinnanvaraa, sillä ovat vissiin laittaneet konepellitavaraa todella paljon raudankeräykseen .. Kyseinen 1690 oli kyllä muutenkin fiksun kuntoinen, eli ei ollut raiskatun näköinen.. Joten siinä on varmaankin vaihteiston kuntokin vielä hyvin kohdillaan.. Ihan mielenkiinnosta, mitä pyytivät vaihdelaatikosta Itte piruuttani kysääsin siitä koneesta täydellisen moottorin hintaa, ja mähkääsivät 4000 €..
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
On kyllä niin erikoinen projekti, että engelsmannit varmaan haluaisivat lukea Tractor Newsistä jutun ja nähdä kuvatkin.
Mitäpä arvelet, aletaanko puuhaamaan juttua?
Ilman muuta tehdään juttu sinne, jos ajattelisit että tämä voisi herättää siellä mielenkiintoa. Multa löytyy rutosti enemmänki noita projektikuvia jos olis sitte tarvetta...
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
Lehdessä on palstatila aika tiukilla, ne ei yleensä julkaise yhdestä projektista kovin monta kuvaa, mutta jos on kuva jossa tekijä poseeraa projektin kanssa niin se yleensä pääsee sivuille. Tuo Gallerian lähtötila/valmis ja yksi valmis plus pari projektikuvaa on ehkä se mitä ne julkaisee, mutta voi sinne lähettää enemmänkin, että on valinnanvaraa, esim tuo kuva koko laivueesta. Tekstiä mahtuu suunnilleen yksi sivu, joten siinäkin pitää tyytyä pääpiirteisiin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 995 -72 Hybrid
Juu, sitä ajattelinki jotta olis tosiaan vähä kuvista valinnanvaraa... Mutta voisin antaa numeroni, jos soittaisit mulle, niin praatattaas vaikka sitte vähä paremmin asiasta. Eli numero olis: 0505054280.
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Similar topics
» David Brown 30C
» David Brown 880
» David brown 995 -73
» Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
» David Brown 880
» David Brown 880
» David brown 995 -73
» Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
» David Brown 880
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa