Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB:N Carraro

5 posters

Siirry alas

DB:N Carraro Empty DB:N Carraro

Viesti  outsider Su Tammi 01 2012, 13:35

Kuutostaaveteissa missä on Carraron AE3 etuakseli,välityssuhde on 1690:ssä 10/40.
1594 valkoisten alkupään koneissa 10/40 ja loppupään 12/40.En muista ulkoa sarjanumeroa mistä se muuttui,löytyy kyllä kirjoista.
Carraron 709:ssä on sitten eri välitys.
Purkaamoista kuutostaavettien etuakselit menee huhujen mukaan lähes kaikki valmetti-miehille.
Taavetissa tuo akseli kestää ,valmeteissa huonommin,en tiedä miksi.

1694:n akselista en tiedä milloin muuttui nopeammaksi.
Punaiset 1694 on kuitenkin nopeampia kuin valkoiset.
Olisko noissa punaisissa 12/40 lautaspyöräpari,en tiedä.Eikä selviä kirjoistakaan.

Joku muutos 1694 vaihdelaatikossakin on täytynyt tapahtua kun nopeutta on tullut lisää noihin punaisiin.
Alennuspyörästöt niissä kuitenkin on kaikissa 11/58 välityksillä.
Varaosakuvastoista asia ei ole minulle selvinnyt.Liekö sitten jenkkiomistuksen aikaan kaikkia asioita kirjattukaan?!

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

DB:N Carraro Empty Vs: DB:N Carraro

Viesti  Osmo_ Su Tammi 01 2012, 13:40

Tän topicin voisi postata tonne Info-alueelle? Siellä kun on muutenkin tämmöisiä oppaita. Tähän kun tulee muutama topicci päälle niin tulee hankalaksi löytää.
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 379
Ikä : 30
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

DB:N Carraro Empty Vs: DB:N Carraro

Viesti  taavettimies Su Tammi 01 2012, 14:27

outsider kirjoitti:1694:n akselista en tiedä milloin muuttui nopeammaksi.
Punaiset 1694 on kuitenkin nopeampia kuin valkoiset.
Olisko noissa punaisissa 12/40 lautaspyöräpari,en tiedä.Eikä selviä kirjoistakaan.

Joku muutos 1694 vaihdelaatikossakin on täytynyt tapahtua kun nopeutta on tullut lisää noihin punaisiin.
Alennuspyörästöt niissä kuitenkin on kaikissa 11/58 välityksillä.
Varaosakuvastoista asia ei ole minulle selvinnyt.Liekö sitten jenkkiomistuksen aikaan kaikkia asioita kirjattukaan?!
Onko olemassa sellaista vaihtoehtoa että lievä nopeutus olisi toteutettu vaihtamalla (taakse) tasauspyörästöön välityksiä? Löysin foorumilta nimimerkki ulvilan viestin jossa oli mainittu kaksi eri tasauspyörästön välitystä 7/43 ja 8/41. Jos en ihan väärin laskenut niin vaihtamalla 7/43 välityksen 8/41 välitykseen kone nopeutuu 1,1986 kertaiseksi eli 30km/h kone kulkisi 35 km/h. Mutta onko tälläisiä välityksiä edes ollut kutostaaveteissa vai vain pienemmissä taaveissa? Nuo välitykset oli mainittu 1490:n nopeutusta käsittelevässä viestiketjussa.

Täällä ei ole ollut juurikaan puhetta tasauspyörästön välityksistä tietäjät voisivat varmaan kertoa niistä lisää. Pystyykö esimerkiksi pienemmän nelostaavetin jossa on ennestään 11/49 välitykset lonkissa nopeuttamaan vaihtamalla jonkun toisen mallin lautaspyöräpari?

taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

DB:N Carraro Empty Vs: DB:N Carraro

Viesti  outsider Su Tammi 01 2012, 15:04

Carraron 709 joka on punaisissa 1394,1494 ja 1594:ssa ,siis kaikissa sama akseli, on 13/31 lautaspyöräparilla.
Valkoinen1594 AE3:lla ennen valmistusnumeroa 11221501 synkro ja hs ennen 11219488 ovat 10/40 lautaspyöräparilla, uudemmat 12/40.

Perän 7/43 lautaspyöräpari on neloskoneissa ja kuutosissa 8/41.
Jos esim takapotku kuutoseen heittää 1494:n 11/49 välityksen ronkat ,niin nopeutta tulee lisää 1,1836 X

Jos 1494:een vaihtaa kuutostaavetin takasillan perämurikkoineen ,mutta laittaa omat 11/49 ronkat niin nopeutta sadaan lisää 1,198 X.

Molemmat vaihdot pitäis onnistua ilman muita muutostöitä.


outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

DB:N Carraro Empty Vs: DB:N Carraro

Viesti  Ulvila Su Tammi 01 2012, 21:54

mulla on sellaane kutina jotta ei kuutos hs.iin tullu koskaa mitää nopeutusta ei ruvettu enää suurihin muutoksihi,varmaha tiettihi jotta loppu tuloo.kesällä kokeelemani punaane 1694 kuluki saman 32 viheriän alueen lopus kun tuo mun 3v vanhempiki. 12/40 taitaa olla yhteyres taka 11/58:iin 9/59 teko tais loppua ku 1594 syngroski on 11/58 välit . 4 syl nopeutui 10% 709 aksilan kans voitihi käyttää 11/49 rattahia,1594 709:lla tais etu kumit olla pykälää pienemmät. pitää olla melekoone rosuuttaja jotta saa 3en panssari vaunu aksilan hajalle 709 ei ole mikään hirviän järiä aksila 05 valametiis johona on moottori aksilan päällä ja siihe kuormaaja ja huoleton käyttö niin paloja tuloo. 05 teollisuus malliis onki 3en aksila.
Ulvila
Ulvila

David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

DB:N Carraro Empty Vs: DB:N Carraro

Viesti  TIKO To Tammi 05 2012, 23:01

Ulvila kirjoitti:mulla on sellaane kutina jotta ei kuutos hs.iin tullu koskaa mitää nopeutusta ei ruvettu enää suurihin muutoksihi,varmaha tiettihi jotta loppu tuloo.kesällä kokeelemani punaane 1694 kuluki saman 32 viheriän alueen lopus kun tuo mun 3v vanhempiki. 12/40 taitaa olla yhteyres taka 11/58:iin 9/59 teko tais loppua ku 1594 syngroski on 11/58 välit . 4 syl nopeutui 10% 709 aksilan kans voitihi käyttää 11/49 rattahia,1594 709:lla tais etu kumit olla pykälää pienemmät. pitää olla melekoone rosuuttaja jotta saa 3en panssari vaunu aksilan hajalle 709 ei ole mikään hirviän järiä aksila 05 valametiis johona on moottori aksilan päällä ja siihe kuormaaja ja huoleton käyttö niin paloja tuloo. 05 teollisuus malliis onki 3en aksila.

Tuossahan asiatietoa, juu jonkinlainen järeysero noissa akseleissa kun kahtelee rinnatusten noita omia 1594 ja 1690.

Vissiin uudempi rauta lujempaa.. samankokoiset renkaat noissa 1594 ja 709 akselilla on kuin vanhoissa syncromalleissa. 14,9-24 on alkuperäiset kumit tässä omassa. Peräti 2200 ajetut.. Smile

1690 mallissa on omassa koneessa uudet 16,9-24. Passaa paraiten 11/58 nopeutuksen kanssa. Tuntuva ero tuokin on vanhaan 9/59 kilpikonnaan.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa