DB:N Carraro
5 posters
Sivu 1 / 1
DB:N Carraro
Kuutostaaveteissa missä on Carraron AE3 etuakseli,välityssuhde on 1690:ssä 10/40.
1594 valkoisten alkupään koneissa 10/40 ja loppupään 12/40.En muista ulkoa sarjanumeroa mistä se muuttui,löytyy kyllä kirjoista.
Carraron 709:ssä on sitten eri välitys.
Purkaamoista kuutostaavettien etuakselit menee huhujen mukaan lähes kaikki valmetti-miehille.
Taavetissa tuo akseli kestää ,valmeteissa huonommin,en tiedä miksi.
1694:n akselista en tiedä milloin muuttui nopeammaksi.
Punaiset 1694 on kuitenkin nopeampia kuin valkoiset.
Olisko noissa punaisissa 12/40 lautaspyöräpari,en tiedä.Eikä selviä kirjoistakaan.
Joku muutos 1694 vaihdelaatikossakin on täytynyt tapahtua kun nopeutta on tullut lisää noihin punaisiin.
Alennuspyörästöt niissä kuitenkin on kaikissa 11/58 välityksillä.
Varaosakuvastoista asia ei ole minulle selvinnyt.Liekö sitten jenkkiomistuksen aikaan kaikkia asioita kirjattukaan?!
1594 valkoisten alkupään koneissa 10/40 ja loppupään 12/40.En muista ulkoa sarjanumeroa mistä se muuttui,löytyy kyllä kirjoista.
Carraron 709:ssä on sitten eri välitys.
Purkaamoista kuutostaavettien etuakselit menee huhujen mukaan lähes kaikki valmetti-miehille.
Taavetissa tuo akseli kestää ,valmeteissa huonommin,en tiedä miksi.
1694:n akselista en tiedä milloin muuttui nopeammaksi.
Punaiset 1694 on kuitenkin nopeampia kuin valkoiset.
Olisko noissa punaisissa 12/40 lautaspyöräpari,en tiedä.Eikä selviä kirjoistakaan.
Joku muutos 1694 vaihdelaatikossakin on täytynyt tapahtua kun nopeutta on tullut lisää noihin punaisiin.
Alennuspyörästöt niissä kuitenkin on kaikissa 11/58 välityksillä.
Varaosakuvastoista asia ei ole minulle selvinnyt.Liekö sitten jenkkiomistuksen aikaan kaikkia asioita kirjattukaan?!
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB:N Carraro
Tän topicin voisi postata tonne Info-alueelle? Siellä kun on muutenkin tämmöisiä oppaita. Tähän kun tulee muutama topicci päälle niin tulee hankalaksi löytää.
Vs: DB:N Carraro
Onko olemassa sellaista vaihtoehtoa että lievä nopeutus olisi toteutettu vaihtamalla (taakse) tasauspyörästöön välityksiä? Löysin foorumilta nimimerkki ulvilan viestin jossa oli mainittu kaksi eri tasauspyörästön välitystä 7/43 ja 8/41. Jos en ihan väärin laskenut niin vaihtamalla 7/43 välityksen 8/41 välitykseen kone nopeutuu 1,1986 kertaiseksi eli 30km/h kone kulkisi 35 km/h. Mutta onko tälläisiä välityksiä edes ollut kutostaaveteissa vai vain pienemmissä taaveissa? Nuo välitykset oli mainittu 1490:n nopeutusta käsittelevässä viestiketjussa.outsider kirjoitti:1694:n akselista en tiedä milloin muuttui nopeammaksi.
Punaiset 1694 on kuitenkin nopeampia kuin valkoiset.
Olisko noissa punaisissa 12/40 lautaspyöräpari,en tiedä.Eikä selviä kirjoistakaan.
Joku muutos 1694 vaihdelaatikossakin on täytynyt tapahtua kun nopeutta on tullut lisää noihin punaisiin.
Alennuspyörästöt niissä kuitenkin on kaikissa 11/58 välityksillä.
Varaosakuvastoista asia ei ole minulle selvinnyt.Liekö sitten jenkkiomistuksen aikaan kaikkia asioita kirjattukaan?!
Täällä ei ole ollut juurikaan puhetta tasauspyörästön välityksistä tietäjät voisivat varmaan kertoa niistä lisää. Pystyykö esimerkiksi pienemmän nelostaavetin jossa on ennestään 11/49 välitykset lonkissa nopeuttamaan vaihtamalla jonkun toisen mallin lautaspyöräpari?
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB:N Carraro
Carraron 709 joka on punaisissa 1394,1494 ja 1594:ssa ,siis kaikissa sama akseli, on 13/31 lautaspyöräparilla.
Valkoinen1594 AE3:lla ennen valmistusnumeroa 11221501 synkro ja hs ennen 11219488 ovat 10/40 lautaspyöräparilla, uudemmat 12/40.
Perän 7/43 lautaspyöräpari on neloskoneissa ja kuutosissa 8/41.
Jos esim takapotku kuutoseen heittää 1494:n 11/49 välityksen ronkat ,niin nopeutta tulee lisää 1,1836 X
Jos 1494:een vaihtaa kuutostaavetin takasillan perämurikkoineen ,mutta laittaa omat 11/49 ronkat niin nopeutta sadaan lisää 1,198 X.
Molemmat vaihdot pitäis onnistua ilman muita muutostöitä.
Valkoinen1594 AE3:lla ennen valmistusnumeroa 11221501 synkro ja hs ennen 11219488 ovat 10/40 lautaspyöräparilla, uudemmat 12/40.
Perän 7/43 lautaspyöräpari on neloskoneissa ja kuutosissa 8/41.
Jos esim takapotku kuutoseen heittää 1494:n 11/49 välityksen ronkat ,niin nopeutta tulee lisää 1,1836 X
Jos 1494:een vaihtaa kuutostaavetin takasillan perämurikkoineen ,mutta laittaa omat 11/49 ronkat niin nopeutta sadaan lisää 1,198 X.
Molemmat vaihdot pitäis onnistua ilman muita muutostöitä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB:N Carraro
mulla on sellaane kutina jotta ei kuutos hs.iin tullu koskaa mitää nopeutusta ei ruvettu enää suurihin muutoksihi,varmaha tiettihi jotta loppu tuloo.kesällä kokeelemani punaane 1694 kuluki saman 32 viheriän alueen lopus kun tuo mun 3v vanhempiki. 12/40 taitaa olla yhteyres taka 11/58:iin 9/59 teko tais loppua ku 1594 syngroski on 11/58 välit . 4 syl nopeutui 10% 709 aksilan kans voitihi käyttää 11/49 rattahia,1594 709:lla tais etu kumit olla pykälää pienemmät. pitää olla melekoone rosuuttaja jotta saa 3en panssari vaunu aksilan hajalle 709 ei ole mikään hirviän järiä aksila 05 valametiis johona on moottori aksilan päällä ja siihe kuormaaja ja huoleton käyttö niin paloja tuloo. 05 teollisuus malliis onki 3en aksila.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: DB:N Carraro
Ulvila kirjoitti:mulla on sellaane kutina jotta ei kuutos hs.iin tullu koskaa mitää nopeutusta ei ruvettu enää suurihin muutoksihi,varmaha tiettihi jotta loppu tuloo.kesällä kokeelemani punaane 1694 kuluki saman 32 viheriän alueen lopus kun tuo mun 3v vanhempiki. 12/40 taitaa olla yhteyres taka 11/58:iin 9/59 teko tais loppua ku 1594 syngroski on 11/58 välit . 4 syl nopeutui 10% 709 aksilan kans voitihi käyttää 11/49 rattahia,1594 709:lla tais etu kumit olla pykälää pienemmät. pitää olla melekoone rosuuttaja jotta saa 3en panssari vaunu aksilan hajalle 709 ei ole mikään hirviän järiä aksila 05 valametiis johona on moottori aksilan päällä ja siihe kuormaaja ja huoleton käyttö niin paloja tuloo. 05 teollisuus malliis onki 3en aksila.
Tuossahan asiatietoa, juu jonkinlainen järeysero noissa akseleissa kun kahtelee rinnatusten noita omia 1594 ja 1690.
Vissiin uudempi rauta lujempaa.. samankokoiset renkaat noissa 1594 ja 709 akselilla on kuin vanhoissa syncromalleissa. 14,9-24 on alkuperäiset kumit tässä omassa. Peräti 2200 ajetut..
1690 mallissa on omassa koneessa uudet 16,9-24. Passaa paraiten 11/58 nopeutuksen kanssa. Tuntuva ero tuokin on vanhaan 9/59 kilpikonnaan.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Similar topics
» carraro
» 1694 carraro vetoakseliremppa
» Carraro etuakselin tunnistus
» 1490-81 carraro etupää pyöränpinnapultit
» 1394 Carraro- etuakselin hitsaus?
» 1694 carraro vetoakseliremppa
» Carraro etuakselin tunnistus
» 1490-81 carraro etupää pyöränpinnapultit
» 1394 Carraro- etuakselin hitsaus?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa