1694 carraro vetoakseliremppa
5 posters
Sivu 1 / 1
1694 carraro vetoakseliremppa
1694:sen etupään vetoakselista laukesi ristikko Raidetanko ja ohjaussylinteri on jo irroitettu.Olkatappien päältä kannet aukaistu ja tappien jenkaan sopiva pultti hommattu (M16 1,5 nousulla ).Onkohan tuossa mitään erikoista huomioitavaa .Kaiketi irtoaa kun olkatapit saa irti.Ristikko on irti poikki.Onkohan navan erikosmutteriin käypiä avaimia saatavilla Akseli lienee malliltaan AE3.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Tuota akselimutterin avainta on varmaan saatavillakin(jostain..), mutta itse tein sen akseliremonttia varten.
Ei ollut paha homma kun löysin sopivaa putkea( Chevyn kardaani ), johon laikkakoneella sopivat hahlot ja niihin hitsillä pienet latanpätkät. Olipa kätevä vääntää haarukan reiistä putkenpätkällä..
En tiedä onko sulla siinä 4-, 6- vai 8-hahloinen mutteri, mulla oli 6-lovinen joka ei välttämättä ole alkuperäinen.
Ei ollut paha homma kun löysin sopivaa putkea( Chevyn kardaani ), johon laikkakoneella sopivat hahlot ja niihin hitsillä pienet latanpätkät. Olipa kätevä vääntää haarukan reiistä putkenpätkällä..
En tiedä onko sulla siinä 4-, 6- vai 8-hahloinen mutteri, mulla oli 6-lovinen joka ei välttämättä ole alkuperäinen.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Kiitos avaimenrakennusvinkistä Noinhan se tosiaan paraiten käy, että hitsaa latanpalat , eikä ala putkea muotoilemaan mutterin mukaiseksi.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Onko tuolla muuten kyse samaisesta avaimesta?
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=45415&sid=8af45a8e88018dbe7fb7ac38d0de7838
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=45415&sid=8af45a8e88018dbe7fb7ac38d0de7838
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Juuri samasta avaimesta on masinistipalstan linkissä kyse. Tuo momentti mitä siellä käsittelevät kuulostaa kyllä melko ihmeelliseltä Itse tempaisin kahdenkäden otteella mutterin auki metrin-puolentoista jatkovarrella...
Tai sitten voimaa vaan on enemmän kuin noissa kahdessa satakilosessa köriläässä
Tietysti jos osat on puhdistettu hyvin ja laitettu kunnon lukitteella kiinni, niin tilanne on tuo. Vaatii lämpöä 200-300 astetta, minkä jälkeen ei olekaan enää kiinni.
Tuo minun avain oli materiaaleiltaan kyllä huomattavasti pehmeämpää. Ihan tavan lattaa ja kardaaniputkea kahden millin seinällä Mutta kuudella palalla.
Tai sitten voimaa vaan on enemmän kuin noissa kahdessa satakilosessa köriläässä
Tietysti jos osat on puhdistettu hyvin ja laitettu kunnon lukitteella kiinni, niin tilanne on tuo. Vaatii lämpöä 200-300 astetta, minkä jälkeen ei olekaan enää kiinni.
Tuo minun avain oli materiaaleiltaan kyllä huomattavasti pehmeämpää. Ihan tavan lattaa ja kardaaniputkea kahden millin seinällä Mutta kuudella palalla.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
vs:1694 carraro vetoakseli
Minä voin tehdä noita avaimia tarvitseville jos vaan saan tarkat mitat eihän toi tarvi muuta kun jakopöydän jyrsimeen ja ainesputkea ja vähän lattaa
ttah- Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 54
Paikkakunta : kemiö
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Vähän nitkahti remppa eteenpäin tänään, vaikka kone oli 23 astetta pakkasella yön jäljiltä. Alempi olkatappi oli tosi tiukalla mutta metrin jatkovarrella kun ulosvetäjän mutteria väänsi niin pikkuhiljaa paukahdellen irtosi. Vein napamötikän pannuhuoneeseen lämpiämään, niin sai öljyt ulos Ulompi vetoakselin puolikas irtosikin helposti, oli vain yhden lukkorenkaan takana.Vetakselin ja akselistefat saisi näillä purkamisilla jo vaihdettua mutta siellä on vielä iso stefa jossain laakerien takana. Näinköhän sen esille saaminen vaatii hakamutterin avaamista
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Tuossahan tuo minun rojektiin liittyvä kuva on.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Selkeä kuva Mielenkiintoinen ratkaisu sisemmän vetoakselin laakerin jättäminen kuivalle puolelle Kestänyt kuitenkin oli, vaikka jo pahasti rahisee.Täytyy vähän harkita purkaako kaiken.Ei ole tähän mennessä vuotanut isommalta stefalta mutta kyllä sielläkin varmaan vajaat 30v. aikaa on tehtävänsä tehnyt
Ulompi vetoakseli , ristikot väipalaloineen,olkatapin laakerit ja vetoakselistefat ainakin täytyy uusia.
Ulompi vetoakseli , ristikot väipalaloineen,olkatapin laakerit ja vetoakselistefat ainakin täytyy uusia.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Alkaa pikkuhiljaa olla osat hankittuna.Purkaamolta tuli hyväkuntoinen 1690:n vetoakseli kokonaisena.Strategiset mitat on kohdillaan (boorit, laakerin ja tiivisteen kohdat) mutta akseli sinällään on huomattavasti ohuempi 1690:ssä.
Ulompi akseli 30mm (1694:ssä 37mm) ja sisempi 33mm (1694 36 mm). Lieneekö noita katkennut, kun on noin paljon paksunnettu?
/IMG][/URL]
Ulompi akseli 30mm (1694:ssä 37mm) ja sisempi 33mm (1694 36 mm). Lieneekö noita katkennut, kun on noin paljon paksunnettu?
/IMG][/URL]
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Tuo sun kuva ja tieto mistä nuo akselit on, oli mielenkiintoinen. Mulla on -83 1490:n akselissa samanlainen pari.
Mun käsityksen mukaan kuitenkin tuo ohennettu olisi uudempi. Joko ovat lisänneet kevennyksen sulakkeeksi, tai sitten vain kehittäneet valmistustaan. Tuohon kevennettyyn oli tehty mm. tasauspyörästön pään pooritus mankeloimalla, vanhaan jyrsimällä. Uudempi siis siltä osin lujempi(ja halvempi..)
Luulen että nuo kevennyksetkin on tehty pääosin jo takomossa, jolloin sen heikentävä vaikutus saattaakin olla minimaalinen. Todennäköisesti tuossa kohtaa on hyvä olla vetoakselissa joustavampi alue, jolla päinvastoin saadaankin lisää kestoa.
Vastaava kevennys oli minulla sisemmässäkin tikussa.
Omaan oli joku pelle peloton laittanut toisen puolen vetariin ristikot hitsillä kiinni, mutta onneksi melko lähiaikoina, niin olivat vielä hyvässä kunnossa. Uusi vetoakseli kun olisi maksanut 700€ Pälkäneellä. Jätän tässä vaiheessa uusimatta.
Mun käsityksen mukaan kuitenkin tuo ohennettu olisi uudempi. Joko ovat lisänneet kevennyksen sulakkeeksi, tai sitten vain kehittäneet valmistustaan. Tuohon kevennettyyn oli tehty mm. tasauspyörästön pään pooritus mankeloimalla, vanhaan jyrsimällä. Uudempi siis siltä osin lujempi(ja halvempi..)
Luulen että nuo kevennyksetkin on tehty pääosin jo takomossa, jolloin sen heikentävä vaikutus saattaakin olla minimaalinen. Todennäköisesti tuossa kohtaa on hyvä olla vetoakselissa joustavampi alue, jolla päinvastoin saadaankin lisää kestoa.
Vastaava kevennys oli minulla sisemmässäkin tikussa.
Omaan oli joku pelle peloton laittanut toisen puolen vetariin ristikot hitsillä kiinni, mutta onneksi melko lähiaikoina, niin olivat vielä hyvässä kunnossa. Uusi vetoakseli kun olisi maksanut 700€ Pälkäneellä. Jätän tässä vaiheessa uusimatta.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
Hyvinkin voi olla purkaamolta hankittu uudempaa valmistetta.Keritty jo vaihtaa joskus.Boorit kun otit puheeksi niin molemmissa on sisäakselin boorit valssattu ja ulkopuolisen jyrsitty.
ps. viimeinkin sai kuvan liitämisen onnistumaan
ps. viimeinkin sai kuvan liitämisen onnistumaan
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
ainaki 1390 käy volkkarin kampiakselin pultti tuohon olokatappiin siis se mikä pittää hihnapyöriä paikallaan, mutta se on vissiin 1390:ssä m14. Veli-Matti tietää paremmin
Masa87- Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 37
Paikkakunta : Pudasjärvi
Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa
En tiedä miten nämä alunperin on olleet, mutta mulla oli 1490:n akselissa ylätappi eri kierteellä, kuin alatappi.(M14 ja M16, en muista kumpi oli kumpi..)Masa87 kirjoitti:ainaki 1390 käy volkkarin kampiakselin pultti tuohon olokatappiin siis se mikä pittää hihnapyöriä paikallaan, mutta se on vissiin 1390:ssä m14. Veli-Matti tietää paremmin
Ja samalla tavalla kummallakin puolella. Kaikki tapit huonossa hapessa ja pyörineet niin laakerin sisältä, kuin akseliputkessa. Tuntuivat olevan kaikenlisäksi melko pehmeää tavaraa.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Similar topics
» carraro
» DB:N Carraro
» Carraro etuakselin tunnistus
» 1490-81 carraro etupää pyöränpinnapultit
» 1394 Carraro- etuakselin hitsaus?
» DB:N Carraro
» Carraro etuakselin tunnistus
» 1490-81 carraro etupää pyöränpinnapultit
» 1394 Carraro- etuakselin hitsaus?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa