1390 S-PUMPPU
5 posters
Sivu 1 / 1
1390 S-PUMPPU
Täst on ollut monessakin ketjussa jo vissiin juttua, siis ruuvista
http://kuvablogi.com/nayta/3407888/
Eli tuo olis se ennakonmuutosruuvi, (siis tuolla pohjassa) vai?
Itellä ei juuri kokemusta taavin jakajapumpuista, riveistä hiukkasen.
Eli tuon ruuvin asento normisti "kiinni" - kylmäkäynnistyksessä "auki"- asennossa??
Vaikos olenkos kässännyt väärin?
(tää ei ole omia vermeitä, naapurin, sama joka oli tuos syksymmällä kytkinrempassa, sitä ennen siitä vaihdoin kansipahvin, termarivian vuoksi...)
http://kuvablogi.com/nayta/3407888/
Eli tuo olis se ennakonmuutosruuvi, (siis tuolla pohjassa) vai?
Itellä ei juuri kokemusta taavin jakajapumpuista, riveistä hiukkasen.
Eli tuon ruuvin asento normisti "kiinni" - kylmäkäynnistyksessä "auki"- asennossa??
Vaikos olenkos kässännyt väärin?
(tää ei ole omia vermeitä, naapurin, sama joka oli tuos syksymmällä kytkinrempassa, sitä ennen siitä vaihdoin kansipahvin, termarivian vuoksi...)
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 S-PUMPPU
Siis normaalisti auki, päästää välipaineen säätämään ennakkoa. Käynnistäessä kiinni jos tarpeen. Ennakot myöhäisellä, ei potki niin kovin takaisin. Ja pyörii vain jotain 1/4 - 1/2 kierrosta.
matti
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1390 S-PUMPPU
Juuri päinvastoin, eli käynnissä se ruuvi AUKI ja kylmäkäynnistystä varten se kierretään KIINNI
Viikonloppuna muuten kävin ihmettelemässä tutun 996 taavia, kun siinä kuulema oli suutinvikaa. No suutinvika oli nopeasti korjattu, kun käänti tuon ennakonsäädön auki, loppui moottorin savutus samantien, ja luultavasti polttoaineen kulutuskin pieneni samalla
Viikonloppuna muuten kävin ihmettelemässä tutun 996 taavia, kun siinä kuulema oli suutinvikaa. No suutinvika oli nopeasti korjattu, kun käänti tuon ennakonsäädön auki, loppui moottorin savutus samantien, ja luultavasti polttoaineen kulutuskin pieneni samalla
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 1390 S-PUMPPU
Noh, testailen huomenna käytöstä....
Ittellä ei siis ole käytännön kokemusta lainkaan tuollaisesta,
tuo mein 1410, mikä ollut yli 30v talossa, on rivarilla tietty, ja muuta taavia talossa ei ole ollut
Ittellä ei siis ole käytännön kokemusta lainkaan tuollaisesta,
tuo mein 1410, mikä ollut yli 30v talossa, on rivarilla tietty, ja muuta taavia talossa ei ole ollut
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 S-PUMPPU
Koskaan ei ole kyseistä ruuvia tarvinnu ruuvata tehtaan asennusruuvauksen jälkeen. Nyt näyttää tuon ruuvin kupeesta tiputtavan vähän dieseliä, pitäis sinne jotku tiivisteet kai vaihtaa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1390 S-PUMPPU
60- luvulla noissa ei ollut muuta kylmäkäynnitysapuja kuin tuo ennakkosäätimen ruuvi ja äärikylmää varten huopatuppo imusarjan propussa, johon voi lirauttaa pikkasen eetteriä. Tulikohan imusarjahehku vakiovarusteeksi noin 1972, kuka muistaa?
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Tammi 25 2012, 09:04, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1390 S-PUMPPU
Noniin, tänään sit pistin tuon 1390pin (-84) käymään ruuvi auki, eipä juuri sinistä tullut (kone oli pajassa yön, päivällä, käynnistyshetkellä, siellä oli lämpö jotain +3-4astetta),
koeajolla, noin puoltuntia ei röpötelly enää ja oli "taavimainen" terävämpi käyntiääni.
(siks tätä aloin kyseleen kun taavin jakajapumpun kokemukset on hyvin vähäiset, lähinnä noiden 1410ppien kans pelannu)
Kaveri haki illalla koneen kotiin ja kysyin kauanko tää ruuvi on kiinni ollut, vastaus: siel mettäs ku se sammus (pa-linjojen tukkeutumisen vuoksi)=hän ja isänsä (+70ukko) olivat
kumpikin käännelleet sitä kun kumpikaan ei sit enää muistanu kummassa suunnassa sen pitää olla, ja kumpi sitä nyt sit viimeks käänsikään....
Ja akkukin siinä on senverran heikko et jos ei n.30sek aikana lähe kylmäst ilman lohkoo,
tarvitaan apuvirtaa jo melkein. Lämpimän koneen saa just ilmattua, ja käymään p-a:n loppumisen jälkeen.....
koeajolla, noin puoltuntia ei röpötelly enää ja oli "taavimainen" terävämpi käyntiääni.
(siks tätä aloin kyseleen kun taavin jakajapumpun kokemukset on hyvin vähäiset, lähinnä noiden 1410ppien kans pelannu)
Kaveri haki illalla koneen kotiin ja kysyin kauanko tää ruuvi on kiinni ollut, vastaus: siel mettäs ku se sammus (pa-linjojen tukkeutumisen vuoksi)=hän ja isänsä (+70ukko) olivat
kumpikin käännelleet sitä kun kumpikaan ei sit enää muistanu kummassa suunnassa sen pitää olla, ja kumpi sitä nyt sit viimeks käänsikään....
Ja akkukin siinä on senverran heikko et jos ei n.30sek aikana lähe kylmäst ilman lohkoo,
tarvitaan apuvirtaa jo melkein. Lämpimän koneen saa just ilmattua, ja käymään p-a:n loppumisen jälkeen.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» 950 polttoaine pumppu
» ohjaustehostimen pumppu
» Peukalo keskellä kämmentä
» Ohjaustehostimen pumppu 996, 4wd
» Orbivika
» ohjaustehostimen pumppu
» Peukalo keskellä kämmentä
» Ohjaustehostimen pumppu 996, 4wd
» Orbivika
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa