Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1390 S-PUMPPU

5 posters

Siirry alas

1390 S-PUMPPU Empty 1390 S-PUMPPU

Viesti  jusape Ma Tammi 23 2012, 22:03

Täst on ollut monessakin ketjussa jo vissiin juttua, siis ruuvista

http://kuvablogi.com/nayta/3407888/

Eli tuo olis se ennakonmuutosruuvi, (siis tuolla pohjassa) vai?
Itellä ei juuri kokemusta taavin jakajapumpuista, riveistä hiukkasen.
Eli tuon ruuvin asento normisti "kiinni" - kylmäkäynnistyksessä "auki"- asennossa??

Vaikos olenkos kässännyt väärin?
(tää ei ole omia vermeitä, naapurin, sama joka oli tuos syksymmällä kytkinrempassa, sitä ennen siitä vaihdoin kansipahvin, termarivian vuoksi...)
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 S-PUMPPU Empty Vs: 1390 S-PUMPPU

Viesti  mattkau Ma Tammi 23 2012, 22:43

Siis normaalisti auki, päästää välipaineen säätämään ennakkoa. Käynnistäessä kiinni jos tarpeen. Ennakot myöhäisellä, ei potki niin kovin takaisin. Ja pyörii vain jotain 1/4 - 1/2 kierrosta.

matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 S-PUMPPU Empty Vs: 1390 S-PUMPPU

Viesti  Jyryytin Ma Tammi 23 2012, 22:44

Juuri päinvastoin, eli käynnissä se ruuvi AUKI ja kylmäkäynnistystä varten se kierretään KIINNI


Viikonloppuna muuten kävin ihmettelemässä tutun 996 taavia, kun siinä kuulema oli suutinvikaa. No suutinvika oli nopeasti korjattu, kun käänti tuon ennakonsäädön auki, loppui moottorin savutus samantien, ja luultavasti polttoaineen kulutuskin pieneni samalla Very Happy
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 S-PUMPPU Empty Vs: 1390 S-PUMPPU

Viesti  jusape Ma Tammi 23 2012, 23:20

Noh, testailen huomenna käytöstä....
Ittellä ei siis ole käytännön kokemusta lainkaan tuollaisesta,
tuo mein 1410, mikä ollut yli 30v talossa, on rivarilla tietty, ja muuta taavia talossa ei ole ollut
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 S-PUMPPU Empty Vs: 1390 S-PUMPPU

Viesti  Paulig Ti Tammi 24 2012, 18:38

Koskaan ei ole kyseistä ruuvia tarvinnu ruuvata tehtaan asennusruuvauksen jälkeen. Nyt näyttää tuon ruuvin kupeesta tiputtavan vähän dieseliä, pitäis sinne jotku tiivisteet kai vaihtaa.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 S-PUMPPU Empty Vs: 1390 S-PUMPPU

Viesti  erkki Ti Tammi 24 2012, 20:10

60- luvulla noissa ei ollut muuta kylmäkäynnitysapuja kuin tuo ennakkosäätimen ruuvi ja äärikylmää varten huopatuppo imusarjan propussa, johon voi lirauttaa pikkasen eetteriä. Tulikohan imusarjahehku vakiovarusteeksi noin 1972, kuka muistaa?


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Tammi 25 2012, 09:04, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 S-PUMPPU Empty Vs: 1390 S-PUMPPU

Viesti  jusape Ti Tammi 24 2012, 23:21

Noniin, tänään sit pistin tuon 1390pin (-84) käymään ruuvi auki, eipä juuri sinistä tullut (kone oli pajassa yön, päivällä, käynnistyshetkellä, siellä oli lämpö jotain +3-4astetta),
koeajolla, noin puoltuntia ei röpötelly enää ja oli "taavimainen" terävämpi käyntiääni.
(siks tätä aloin kyseleen kun taavin jakajapumpun kokemukset on hyvin vähäiset, lähinnä noiden 1410ppien kans pelannu)
Kaveri haki illalla koneen kotiin ja kysyin kauanko tää ruuvi on kiinni ollut, vastaus: siel mettäs ku se sammus (pa-linjojen tukkeutumisen vuoksi)=hän ja isänsä (+70ukko) olivat
kumpikin käännelleet sitä kun kumpikaan ei sit enää muistanu kummassa suunnassa sen pitää olla, ja kumpi sitä nyt sit viimeks käänsikään....
Ja akkukin siinä on senverran heikko et jos ei n.30sek aikana lähe kylmäst ilman lohkoo,
tarvitaan apuvirtaa jo melkein. Lämpimän koneen saa just ilmattua, ja käymään p-a:n loppumisen jälkeen.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa