990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
+6
Tessu
mattkau
taavettimies
jusape
erkki
lefa42
10 posters
Sivu 1 / 1
990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Nytkö se sitten loppu se ilo tuon koneen kanssa. Havahduin edellisellä aurauksella kotipihassa siihen, että öljykorkki paukahti ylös, ja öljytilasta harmaata tavaraa ylös. Laskin öljyt mäelle (astiaan), laitoin kirkkaat tilalle, lisäsin syyläriin n. 2,5l tavaraa ja laitoin tulille tänään. Korkki paukahtaa ylös ja hönkii todella voimakkaasti, öljyt myöskin heti harmaat.
Mistäs aloittaisin, jotta pääsisi taas lumitöihin?
Lisättäköön tähän vielä, että käyntiinlähtö ja käyntiääni mielestäni normaali. Eikä ole tuntunut tehottomuuttakaan olevan.
Mistäs aloittaisin, jotta pääsisi taas lumitöihin?
Lisättäköön tähän vielä, että käyntiinlähtö ja käyntiääni mielestäni normaali. Eikä ole tuntunut tehottomuuttakaan olevan.
lefa42- Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Sastamala
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Kansi siitä pitää ottaa irti joka tapauksessa, oli vika missä tahansa. Voi olla vuotava kannentiiviste, puhki ruostunut sylinteriputki, sylinteriputken alapään tiivisteen vuoto, sylintereiden välinen kannas lohkosta poikki, mitähän mutta keksisi??? Haljennut kansi.
Ehkä kannataa ennen kannen irrotusta ottaa öljypohja pois ja kaataa nestettä sisään, taskulampun kanssa kampikammion kattoa tarkastelemalla vuoto saattaa paikallistua.
Harmin paikka.
Ehkä kannataa ennen kannen irrotusta ottaa öljypohja pois ja kaataa nestettä sisään, taskulampun kanssa kampikammion kattoa tarkastelemalla vuoto saattaa paikallistua.
Harmin paikka.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Joo, aukomista on tiedossa, kuten jo mainittu niin ens pohja ja sieltä kattoa tiputtaako nestettä suoraan sinne, sitten kansi auki.
Jokatapauksessa molemmat on avattava kuitenkin, ehkä jopa moottorin irrotus jos p-nestettä öljyn joukossa,
voi tarvita myös akselin koneistuksen + uusia laakereita, ja tietty tiivistesarjan siinä sit kanssa. Viikko hommassa saattaa kaikkineen helposti vierähtää
Jokatapauksessa molemmat on avattava kuitenkin, ehkä jopa moottorin irrotus jos p-nestettä öljyn joukossa,
voi tarvita myös akselin koneistuksen + uusia laakereita, ja tietty tiivistesarjan siinä sit kanssa. Viikko hommassa saattaa kaikkineen helposti vierähtää
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Noh, kaipa tuo on hinattava tuohon naapurin lämpöiseen halliin purettavaksi, katsotaan siellä sitten mitä löytyy, harmi tosiaan, kun ei mitään isompia murheita ole tuon kanssa ollut, ja kone on ollut se osa, minkä viimeksi ajattelin antautuvan.
Sain lohdutuspalkinnoksi naapurilta lainaan MF-65:n siksi aikaa, että saan rempan tehtyä, mitenköhän tuollakin tottuisi ajamaan.
Sain lohdutuspalkinnoksi naapurilta lainaan MF-65:n siksi aikaa, että saan rempan tehtyä, mitenköhän tuollakin tottuisi ajamaan.
lefa42- Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Sastamala
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Upeaa kun on apu noin lähellä. Jos on vaan kansipahvi alkanut vuotaa, se on pikkuhomma mutta pahimmassa tapauksessa lohko on niin syöpynyt tai halki että menee vaihtoon.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Varaudutaan pahimpaan, eli rauhoittavia naamaan ennen purkutöitä. Eikös tässä nyt kuitenkin varmaan ole viisainta tehdä täysi koneremontti (ja kaikki muukin pikkuviilaus) samalla, kun kerran joutuu purkamaan. Tarkoitus on kuitenkin käyttää tuota ympäri vuoden ihan työkäytössä, vaikka harrasteikäinen peli onkin.
Mistäs tuohon kannattaa hankkia sisuskalut, ja saako mistään yhtä hyvää laatua, kun nyt koneessa olevat palikat (jotka ilmeisesti 60-luvulta)? Onko mitään karkeaa hinta-arviota osista (lohkoa ja kantta varmaankaan ei uutta löydä, vaan pitää tyytyä hyvään käytettyyn)?
Mistäs tuohon kannattaa hankkia sisuskalut, ja saako mistään yhtä hyvää laatua, kun nyt koneessa olevat palikat (jotka ilmeisesti 60-luvulta)? Onko mitään karkeaa hinta-arviota osista (lohkoa ja kantta varmaankaan ei uutta löydä, vaan pitää tyytyä hyvään käytettyyn)?
lefa42- Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Sastamala
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Minun karkea-arvio täydelliselle konerempalle on tonnin pintaan, riippuu niin paljon mitä joutuu tekemään.
Englannin maalta David brown partsilta saattaisi saada paljonkin halvemmalla osia impleen.
Kantta tarvitsee harvemmin vaihtaa, eiköhän pelkkä koneistamo käynti riitä. Kannattaa nyt ensin kuitenkin pistää jäitähattuun ja katsoa mitä sinne tarvitsee laittaa ennenkuin alkaa lohkon vaihtoa suunnittelemaan..
Englannin maalta David brown partsilta saattaisi saada paljonkin halvemmalla osia impleen.
Kantta tarvitsee harvemmin vaihtaa, eiköhän pelkkä koneistamo käynti riitä. Kannattaa nyt ensin kuitenkin pistää jäitähattuun ja katsoa mitä sinne tarvitsee laittaa ennenkuin alkaa lohkon vaihtoa suunnittelemaan..
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Tuo, että se tekee painetta kampikammioon, on erikoinen piirre. Sinne ei kaiken järjen mukaan pääse painetta muualta kuin männän päältä ja jos kannenetiiviste vuotaa niin ekana paine tuntuu vesitilassa. Onhan se nipin napin mahdollista, että kannenetiivisteessä on sellainen vuoto, että painetta menee nesteen kanssa myös öljytilaan työntötankojen kammarin kautta. Se pitäisi näkyä jos ottaa luukut auki lohkon oikeasta kyljestä. Jos putki syöpyy puhki niinkuin se aikaa myöten voi tehdä alapäästä niin se alkaa vuotaa nestettä öljyn sekaan, mutta ei pitäisi aiheuttaa painetta kampikammioon. Sama juttu jos 0-renkaat vuotaa tai sylinterien välinen kannas on poikki.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Ettei ois mäntä menny rikki.
Minulla on autopuolelta (Cortina 1600) tämmönen kokemus. Niillä kohdin missä nykyjään on Tupoksen aakkosbaari alko käynti kuulostaan karkealle. Puolenkymmentä kilometriä myöhemmin, suunnilleen Partaantien risteyksen kohdilla hävis peräpeilin maisema savuun. Kun avas konepellin niin öljykorkki oli noussu kiinni konepeittoon ja öljyä oli varmaan enempi konetilassa kuin moottorissa.
Moottorin purun jälkeen löytyi yksi mäntä jonka helmasta oli lohjennut irti suuri pala niin ovelasti ettei päässyt tippumaan pois. Se sitten oli hakannu ainakin öljyrenkaan tuhannen paloiksi, ylempiä renkaita en muista miten niille oli käynyt. Taisi olla oikein tyyppivika ensimmäisillä läpihengittävillä kenttiläisillä tämä helman irtoaminen.
matti
Minulla on autopuolelta (Cortina 1600) tämmönen kokemus. Niillä kohdin missä nykyjään on Tupoksen aakkosbaari alko käynti kuulostaan karkealle. Puolenkymmentä kilometriä myöhemmin, suunnilleen Partaantien risteyksen kohdilla hävis peräpeilin maisema savuun. Kun avas konepellin niin öljykorkki oli noussu kiinni konepeittoon ja öljyä oli varmaan enempi konetilassa kuin moottorissa.
Moottorin purun jälkeen löytyi yksi mäntä jonka helmasta oli lohjennut irti suuri pala niin ovelasti ettei päässyt tippumaan pois. Se sitten oli hakannu ainakin öljyrenkaan tuhannen paloiksi, ylempiä renkaita en muista miten niille oli käynyt. Taisi olla oikein tyyppivika ensimmäisillä läpihengittävillä kenttiläisillä tämä helman irtoaminen.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Tuttu juttu on Kenttiläisen 1600:sen männänhelmojen putoaminen täälläkin. Siitä pytystä laskee puristukset, joten kyllä käynti ontuu jos niin pääsee käymään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Pitäneekin avata nuo luukut ensimmäiseksi. Nyt on vielä homma kirjaimellisesti jäissä, kelin takia en ala vielä touhuamaan, vaan odotan suunniteltua siirtoa lämpimään. Käynti tosiaan on omaan korvaani ihan normaali, eikä putkesta tule ylimääräistä savua, eli en usko mäntävaurioon.
lefa42- Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Sastamala
Cortina
Jaa että on muillakin Corttiinoista kokemuksi mulla on kans tuola tallissa semmonen nukkumassa sekä talvi et kesä unta,pereen eka auto ja uutena ostettu,tuollasta vikaa ei siinä ollu mut johtuu varmaankin siitä että on vähemmän ajettu,nytkin vasta oli muistaaksene 200tkm mittarissa ja isäukko koneen korjautti päälle 100tkm.
MUTTA niitä sähkövikoja sitten olikin ja ah niin ihana Lucasin tasavirtalaturi mikä ei varmaankaan lataa ees kaupanpaketissakaan heeh.
Jännä homma muutes että kaikissa Taaveissakin sellai laturi on ja PELAA mut raksoissa onkin näköjään yksinkertasempi säädin.
MUTTA niitä sähkövikoja sitten olikin ja ah niin ihana Lucasin tasavirtalaturi mikä ei varmaankaan lataa ees kaupanpaketissakaan heeh.
Jännä homma muutes että kaikissa Taaveissakin sellai laturi on ja PELAA mut raksoissa onkin näköjään yksinkertasempi säädin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Mein 1410pist meni joskus mäntä HALKI, ei ihan kokonaan mut yli puolet männänlaesta oli poreella.
Kylmänä toimi, mut 15-20km:n ajon jälkeen leikkas kii.
Muutamavuosi myöhemmin meni toinen. Nää joskus vuonna -85-87, ennen kuin autokortin sain
Kylmänä toimi, mut 15-20km:n ajon jälkeen leikkas kii.
Muutamavuosi myöhemmin meni toinen. Nää joskus vuonna -85-87, ennen kuin autokortin sain
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
1410:n männät kyllä pitäisi kestää tehtaan säädöillä korventamista. Ahtopaineen nosto tai syötön lisääminen laittaa ne lujille.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Luukkaan laturit
Jos en ihan väärin muista niin taavin ja Cortinan laturit ovat erityyppisiä vaikka molemmat kolmannen apostolin tekemiä. Autoissa on käytetty himppu tehokkaampaa (sisäisesti jäähdytetty). Ainakin minun taavin laturin päädyt oli umpinaiset. Siis ehkä on ajateltu ettei traktorikäytössä tarvita niin paljon sähköä.
Muuten, ensimmäisen tasavirta - vaihtovirta laturimuutokseni tein tuohon Cortinaan vuonna -69 vai oisko ollu -70.
matti
Muuten, ensimmäisen tasavirta - vaihtovirta laturimuutokseni tein tuohon Cortinaan vuonna -69 vai oisko ollu -70.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
erkki kirjoitti:1410:n männät kyllä pitäisi kestää tehtaan säädöillä korventamista. Ahtopaineen nosto tai syötön lisääminen laittaa ne lujille.
Njooh.....
Mut se ei ollu enää vakiosäädöillä, likikään, eikä orkkisturpolla.......
Eikä ole vieläkään.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Aika säälimättä yleensä traktoreista on syöttöjä lisäilty ymmärtämättä yhtään mitä tehdään ja seuraukset on yleensä mitä on. Voimaa saa otettua myös lisää niin että ainoat lisärasitukset tulee laakereille/voimansiirrolle, eikä männille ja kannelle.
Omaan 1410iin on keväällä tulossa kanssa päivitystä turbon osalle. Tilalle tulee hukkaportillinen versio joka ennen liikautti ex. nokivasara käyttöautoa jossa oli 100hp litratehot.
Omaan 1410iin on keväällä tulossa kanssa päivitystä turbon osalle. Tilalle tulee hukkaportillinen versio joka ennen liikautti ex. nokivasara käyttöautoa jossa oli 100hp litratehot.
sKy- Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila
laturit
Onhan niitä erilaisia latureita mullakin juu Cortiinaankin laitoin semmosen traktorin umpilaturin kun oma hajos ja hyvin pelas,ehkä se umpinainen on siks raktoreissa ettei mene likaa sisälle?
Ja eikös taavissakin ollu aikas suuret akutkin niin laturikin pitäs kyetä jonniimoiseen lataukseen?tosin taavin laturi se ei mullakaan autos ollu kun sehän on + maissa ja Cortiinassa taas - heh semmosen ovat vielä tehneet.
Ehkä se latausteho ei tosiaankaan riitä halogeenivaloilla mut raktorissa riittää kun valoja ym on vähän,no nykylaturit kyllä pelaa ihan toisel tavalla kun ennenvanhaan!
Ja eikös taavissakin ollu aikas suuret akutkin niin laturikin pitäs kyetä jonniimoiseen lataukseen?tosin taavin laturi se ei mullakaan autos ollu kun sehän on + maissa ja Cortiinassa taas - heh semmosen ovat vielä tehneet.
Ehkä se latausteho ei tosiaankaan riitä halogeenivaloilla mut raktorissa riittää kun valoja ym on vähän,no nykylaturit kyllä pelaa ihan toisel tavalla kun ennenvanhaan!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Tehon nostossa on sellainen luonnonlaki, että jos kierroslukua ei nosteta niin on nostettava vääntöä. Väännön nosto tarkoittaa isompia palopaineita ja kuumempia pakokaasuja. Traktorin moottorin tehon nosto lisää siis aina moottorin lämpökuormaa. Jos moottorissa on tehokas nestejäähdytyskierto se auttaa tilannetta, esim. kansipahvi ei kärähdä niin helposti, mutta männät ja pakoventtiilit käyvät täyttä tehoa ottaessa kuumempina. Auton moottori käy aika tavalla erilaisissa olosuhteissa. Täyttä tehoa otetaan vain tiukoissa kiihdytyksissä, jotka eivät kestä kovin monta sekuntia kerrallaan. Tietenkin on paljon traktoreitakin jotka ovat kevyessä vedossa suurimman osan päivittäisistä töistään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Tehojen nostossa kun otetaan laskelmiin mukaan vielä suihkutus ajoitus ja pituus, imuilman lämpö ja paine, pakopuolen paine ja venttiilien ajoitukset ruvetaan olemaan lähempänä kestävää konetta. Nimimerkillä koulun penkillä isompien dieseleiden optimointia laskeskellut.
sKy- Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Nostetaampas aihe esille, kun nyt on aika antanut myöden tutkia. Elikäs tilanne on nyt seuraava. Tyhjensin tuosta öljyt ja nesteet, laitoin uudet tilalle, myös suodattimen vaihdoin samalla. Käytin koneen lämpimäksi (lämpesi hieman nopeammin kuin yleensä) - ei oireita, eli öljyt ja nesteet omilla puolillaan..
..Kun kone oli jäähtynyt, ja starttasin uudestaan, pyöri todella laiskasti ja kun käynnistyi, tuli vesisumua hetken putkesta, sekä osa meni öljytilaan - männä päälle vettä, eikös? Viittaa siis kansipahviin, ja aikaisemmat paineoireet johtuvat liiasta nestemäärästä öljytilassa? Onko mitään järkeä tässä? Edelleen korostaisin, että kun ajoin tuon traktorin pihasta talliin purkua varten, tehossa en havainnut puutetta (tosin en kaasutellut, vaan ihan tyhjäkäyntilukemilla siirtymän tein).
Anyway, nyt on kansi irti ja männät / putket ylhäältäkatsoen todella siistit, kannessa yksi nestekanava tukossa noesta/karstasta - tämän puhdistin jo auki. Kaikki näyttäisi suht. siistiltä.
Mitäs nyt, kansi koneistamolle? Uusi pahvi paikoilleen ja kokeilemaan? Tuntuisi kansijutulta nyt tässä kohtaa iltaa. Kertokaa viisaammat mitä teen, talvikin tulee ja kola kutsuu, ellei taavetti pelitä.
..Kun kone oli jäähtynyt, ja starttasin uudestaan, pyöri todella laiskasti ja kun käynnistyi, tuli vesisumua hetken putkesta, sekä osa meni öljytilaan - männä päälle vettä, eikös? Viittaa siis kansipahviin, ja aikaisemmat paineoireet johtuvat liiasta nestemäärästä öljytilassa? Onko mitään järkeä tässä? Edelleen korostaisin, että kun ajoin tuon traktorin pihasta talliin purkua varten, tehossa en havainnut puutetta (tosin en kaasutellut, vaan ihan tyhjäkäyntilukemilla siirtymän tein).
Anyway, nyt on kansi irti ja männät / putket ylhäältäkatsoen todella siistit, kannessa yksi nestekanava tukossa noesta/karstasta - tämän puhdistin jo auki. Kaikki näyttäisi suht. siistiltä.
Mitäs nyt, kansi koneistamolle? Uusi pahvi paikoilleen ja kokeilemaan? Tuntuisi kansijutulta nyt tässä kohtaa iltaa. Kertokaa viisaammat mitä teen, talvikin tulee ja kola kutsuu, ellei taavetti pelitä.
lefa42- Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Sastamala
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Saisikkos mihinkään särötarkastukseen sitä kantta??? Siellä se seleviäis et onko siinä piilohalakeemaa mikä aukee lämpösenä ja kansi tiukattuna.lefa42 kirjoitti:Nostetaampas aihe esille, kun nyt on aika antanut myöden tutkia. Elikäs tilanne on nyt seuraava. Tyhjensin tuosta öljyt ja nesteet, laitoin uudet tilalle, myös suodattimen vaihdoin samalla. Käytin koneen lämpimäksi (lämpesi hieman nopeammin kuin yleensä) - ei oireita, eli öljyt ja nesteet omilla puolillaan..
..Kun kone oli jäähtynyt, ja starttasin uudestaan, pyöri todella laiskasti ja kun käynnistyi, tuli vesisumua hetken putkesta, sekä osa meni öljytilaan - männä päälle vettä, eikös? Viittaa siis kansipahviin, ja aikaisemmat paineoireet johtuvat liiasta nestemäärästä öljytilassa? Onko mitään järkeä tässä? Edelleen korostaisin, että kun ajoin tuon traktorin pihasta talliin purkua varten, tehossa en havainnut puutetta (tosin en kaasutellut, vaan ihan tyhjäkäyntilukemilla siirtymän tein).
Anyway, nyt on kansi irti ja männät / putket ylhäältäkatsoen todella siistit, kannessa yksi nestekanava tukossa noesta/karstasta - tämän puhdistin jo auki. Kaikki näyttäisi suht. siistiltä.
Mitäs nyt, kansi koneistamolle? Uusi pahvi paikoilleen ja kokeilemaan? Tuntuisi kansijutulta nyt tässä kohtaa iltaa. Kertokaa viisaammat mitä teen, talvikin tulee ja kola kutsuu, ellei taavetti pelitä.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Noinhan se menee.
Jollei sylimteriputkessa ole reikää niin kyllä vesi männän päälle on mennyt kannen kautta.
Katsoppa tarkkaan kun laitat uuden kansipahvin paikoilleen että tulee oikein päin.Jos panee nurinpäin voi yksi vesikanava mennä tukkoon.
Jollei sylimteriputkessa ole reikää niin kyllä vesi männän päälle on mennyt kannen kautta.
Katsoppa tarkkaan kun laitat uuden kansipahvin paikoilleen että tulee oikein päin.Jos panee nurinpäin voi yksi vesikanava mennä tukkoon.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
..Kun kone oli jäähtynyt, ja starttasin uudestaan, pyöri todella laiskasti ja kun käynnistyi, tuli vesisumua hetken putkesta, sekä osa meni öljytilaan - männä päälle vettä, eikös? Viittaa siis kansipahviin, ja aikaisemmat paineoireet johtuvat liiasta nestemäärästä öljytilassa?
Voi olla kannentiivistevika, mutta jos tiiviste oli hyvän näköinen eikä palojälkiä havaittavissa, syyksi jää halkeama/syöpymäreikä sylinteriputkessa tai kannessa. Sylinteriputken halkeamaa voi olla vaikea havaita, mutta jos kääntää kammen niin, että toinen pari mäntiä on alakuolokohdassa, täyttää lohkon nestetilan VEDELLÄ lohkon yläpintaa myöten, pyyhkii sylinterien näkyvät osat rasvattomiksi ja jättää yön yli seisomaan, niin aamulla voi näkyä ruostejälki putkella. Jos ei, niin sitten toinen pari alas ja sama juttu. Märkäputkikoneissa nuo halkeamat vanhemmiten eivät ole erityisen harvinaisia pesävesiongelmien syitä. Kone pitäisi olla vaakasuorassa, että saisi täytettyä ihan piripintaan. Joskus putki lähtee katkeamaan heti yläkauluksen juuresta.
Mikko
Voi olla kannentiivistevika, mutta jos tiiviste oli hyvän näköinen eikä palojälkiä havaittavissa, syyksi jää halkeama/syöpymäreikä sylinteriputkessa tai kannessa. Sylinteriputken halkeamaa voi olla vaikea havaita, mutta jos kääntää kammen niin, että toinen pari mäntiä on alakuolokohdassa, täyttää lohkon nestetilan VEDELLÄ lohkon yläpintaa myöten, pyyhkii sylinterien näkyvät osat rasvattomiksi ja jättää yön yli seisomaan, niin aamulla voi näkyä ruostejälki putkella. Jos ei, niin sitten toinen pari alas ja sama juttu. Märkäputkikoneissa nuo halkeamat vanhemmiten eivät ole erityisen harvinaisia pesävesiongelmien syitä. Kone pitäisi olla vaakasuorassa, että saisi täytettyä ihan piripintaan. Joskus putki lähtee katkeamaan heti yläkauluksen juuresta.
Mikko
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 103
Vs: 990 imple nesteet sekaisin ja painetta öljypuolella
Kävi vaan juuri mielessä, että kun kone käy ja sammutetaan, ovat nesteet oikeanväriset (juuri vaihdetut siis), mutta sekoittaa vasta kun tuo käynnistetään (ja selkeästi jokin - vesi? panee kovasti vastaan), jolloin ilmenee nesteet sekaisin ja sumua putkesta. Eikai se alhaalta ylös seistessä tuo vesi nouse?
Niin, ja millais kotikonstein irtoaa helposti pakosarjasta ylöspäin lähtevät pakoputken pultit, nuo kun menin poikki vääntämään, vastakierretappia ei ole, eikä kaasuvehkeitä - pitänee viedä kyläsepälle.
Niin, ja millais kotikonstein irtoaa helposti pakosarjasta ylöspäin lähtevät pakoputken pultit, nuo kun menin poikki vääntämään, vastakierretappia ei ole, eikä kaasuvehkeitä - pitänee viedä kyläsepälle.
lefa42- Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Sastamala
Similar topics
» Nyttö sekaisin
» 1490 öljyt ja polttoaine sekaisin?
» Ohjaustehostimen säiliössä painetta
» jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
» 990 taavetin vm 79 kytkin nesteet
» 1490 öljyt ja polttoaine sekaisin?
» Ohjaustehostimen säiliössä painetta
» jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
» 990 taavetin vm 79 kytkin nesteet
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa