1210 Asiaa
+8
sKy
Late885
mattkau
joukku
ikilika
Paulig
outsider
ValtraValmet
12 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
1210 Asiaa
Mikähän mahtaa olla vilkun rele, onkohan se sininen kuutio siinä ratin alla? Se ainakin naksahti kun hätävilkkuu rämpytti...
Tällänen: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160739586445&clk_rvr_id=324506101098&item=160739586445&lgeo=1&vectorid=229487
Tällänen: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160739586445&clk_rvr_id=324506101098&item=160739586445&lgeo=1&vectorid=229487
Viimeinen muokkaaja, ValtraValmet pvm Ti Kesä 05 2012, 22:12, muokattu 2 kertaa
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1210 Asiaa
Warnblinkgeber,richtungsgeber= varoitusvalon- ja suunnanantaja.
Noin vapaasti suomennettuna vilkkurele.
Noin vapaasti suomennettuna vilkkurele.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1210 Asiaa
Eikö toimi? Tarkista kaikki lamput eka jos näin on. Rele toimii vain jos sillä on tarpeeksi "kuormaa". Siitä syystä jos yksi lamppu palaa, loput vilkkuu tosi nopeasti tai eivät pala ollenkaan.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1210 Asiaa
Juu, ja kaikki vilkut taitaa mennä varoitusvilkkujen katkaisijan kautta, että jos se on sökö/hapettunut/liitin löysällä niin normaalit vilkutkaan ei toimi.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1210 Asiaa
Naksuttaako se rele vaikka ei oo yhtää vilkkuu kiinni? PItäs varmaan vetää uudet johot kaikille....
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1210 Asiaa
Luulisin ettei rele napsuta jos ei ole lamppuja perässä.
Tarkista johtojen ,lampunkantojen puhtaus.Yleensä viat löytyy huonosta maadoituksesta ja teettää joskus työtä saada toimimaan.
Vilkuille / valoille meneviä maadoitusjohtoja olen monesti updeitannut.
Tarkista johtojen ,lampunkantojen puhtaus.Yleensä viat löytyy huonosta maadoituksesta ja teettää joskus työtä saada toimimaan.
Vilkuille / valoille meneviä maadoitusjohtoja olen monesti updeitannut.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1210 Asiaa
Releen voit testata kytkemällä vaikka jonku 55W halogeenin (voi riittää yks 21W lamppukin) siihen liittimeen, mistä lähtee johto vilkku katkaisijaan. Pitäs alkaa vilkkuu sen lampun. Sitte tiedät mistä lähtee vikaa etsii.
Noi kuumalanka releet ei vilku ilman kuormaa = lamppuja.
Noi kuumalanka releet ei vilku ilman kuormaa = lamppuja.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1210 Asiaa
Pitää uusia koko paskan sähköt, tulis kerralla hyvä.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1210 Asiaa
Jos meinaat että kaikki pelaa,niin uusi sähköt
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1210 Asiaa
Niitä sähköjä on yllättävän paljo sitte.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1210 Asiaa
Sama rojekti täällä kesällä. Riittääkö 1mm2 piuha vai kannattaako ottaa suosiolla paksumpi, 1,5mm2?
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1210 Asiaa
Monessa paikassa pärjää 1,5:n johdolla ,mutta"syöttöjohdot" voi olla tukevampiakin.
Suosittelen ehdottomasti laittamaan releet työvaloille ja "tievaloille" ,näin vähentää suuren rasituksen yksittäisiltä sulakkeilta/liittimiltä.
Releille tietenkin syöttö suoraan akulta sulakkeen läpi.
Suosittelen ehdottomasti laittamaan releet työvaloille ja "tievaloille" ,näin vähentää suuren rasituksen yksittäisiltä sulakkeilta/liittimiltä.
Releille tietenkin syöttö suoraan akulta sulakkeen läpi.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1210 Asiaa
Just näin kuin outsideri kirjotti. Minusta puoltoista neliöö on minimi piuhan paksuus traktorissa. Kannattaa muistaa, että pelkkä sähkön siirto ei määrää sitä, vaan paksumpi johto kestää paremmin myös mekaanisesti. Kestävyyteen vaikuttaa myös johtojen niputtaminen, kiinnittäminen hyvin ja ehkä suojaputkien käyttö myös. Sitten tietysti nuo syöttöjohdot (laturi, virtalukko, releet, käynnistimen heräte jne.), sanoisin että ne olisi syytä olla vähintään 6 neliötä.
Jos ei tee museoentisöintiä, niin sulakkeiden lisääminen on varmaan kannattavaa ja käyttää vanhojen putki- ja peräpuikkosulakkeiden sijasta lattaliittimellä olevia sulakkeita ja kosteussuojattuja rasioita. Ja liitokset on johdotuksen heikoin lenkki, sekä liittimestä kytkettävään laitteeseen että johdosta liittimeen. Traktori on varsin vaativa ympäristö. Ja maadoituksiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Sähkön pitää päästä laitteeseen mutta myös pois siitä.
Ja vielä, kannattaa suosia eri värisiä johtoja ja loogisesti. Jos ei ole mahdollista seurata alkuperäistä värikoodausta, niin tekee sitten oman, mutta kirjoittaa värit jonnekkin ylös, vaikka siihen alkuperäiseen/täydennettyyn kytkentäkaavioon. Tämä olkoon seuraavaa tutkijaa varten (olkoon vaikka itse kahden vuoden päästä, ei varmaan muista mikä johto menee mihinkin, nimimerkillä kokemusta on tästä).
matti
Jos ei tee museoentisöintiä, niin sulakkeiden lisääminen on varmaan kannattavaa ja käyttää vanhojen putki- ja peräpuikkosulakkeiden sijasta lattaliittimellä olevia sulakkeita ja kosteussuojattuja rasioita. Ja liitokset on johdotuksen heikoin lenkki, sekä liittimestä kytkettävään laitteeseen että johdosta liittimeen. Traktori on varsin vaativa ympäristö. Ja maadoituksiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Sähkön pitää päästä laitteeseen mutta myös pois siitä.
Ja vielä, kannattaa suosia eri värisiä johtoja ja loogisesti. Jos ei ole mahdollista seurata alkuperäistä värikoodausta, niin tekee sitten oman, mutta kirjoittaa värit jonnekkin ylös, vaikka siihen alkuperäiseen/täydennettyyn kytkentäkaavioon. Tämä olkoon seuraavaa tutkijaa varten (olkoon vaikka itse kahden vuoden päästä, ei varmaan muista mikä johto menee mihinkin, nimimerkillä kokemusta on tästä).
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1210 Asiaa
Tossa on rullalla parisataametrii 2.5. Teen siitä kaikki, mutta vaa koppiin uusin.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1210 Asiaa
mattkau kirjoitti:Just näin kuin outsideri kirjotti. Minusta puoltoista neliöö on minimi piuhan paksuus traktorissa. Kannattaa muistaa, että pelkkä sähkön siirto ei määrää sitä, vaan paksumpi johto kestää paremmin myös mekaanisesti. Kestävyyteen vaikuttaa myös johtojen niputtaminen, kiinnittäminen hyvin ja ehkä suojaputkien käyttö myös. Sitten tietysti nuo syöttöjohdot (laturi, virtalukko, releet, käynnistimen heräte jne.), sanoisin että ne olisi syytä olla vähintään 6 neliötä.
Jos ei tee museoentisöintiä, niin sulakkeiden lisääminen on varmaan kannattavaa ja käyttää vanhojen putki- ja peräpuikkosulakkeiden sijasta lattaliittimellä olevia sulakkeita ja kosteussuojattuja rasioita. Ja liitokset on johdotuksen heikoin lenkki, sekä liittimestä kytkettävään laitteeseen että johdosta liittimeen. Traktori on varsin vaativa ympäristö. Ja maadoituksiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Sähkön pitää päästä laitteeseen mutta myös pois siitä.
Ja vielä, kannattaa suosia eri värisiä johtoja ja loogisesti. Jos ei ole mahdollista seurata alkuperäistä värikoodausta, niin tekee sitten oman, mutta kirjoittaa värit jonnekkin ylös, vaikka siihen alkuperäiseen/täydennettyyn kytkentäkaavioon. Tämä olkoon seuraavaa tutkijaa varten (olkoon vaikka itse kahden vuoden päästä, ei varmaan muista mikä johto menee mihinkin, nimimerkillä kokemusta on tästä).
matti
Niin, juuri eilen katselin yhtä asentamaani mustaa maadoitusjohtoa. Se häviää kopin alla suojattuun johtonippuun. Ei siinä mitään vikaa ole, sattui vaan silmään ja mietin, mihin ihmeeseen se on matkalla
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1210 Asiaa
ValtraValmet kirjoitti:Tossa on rullalla parisataametrii 2.5. Teen siitä kaikki, mutta vaa koppiin uusin.
Onks se samanväristä? Jos näin on, olet tosi sekaisin niiden kans. Siellä kopissa menee todella paljon maadoitusta, anturivirtaa ja vahvempaa virtaa. Ei kannattas sekoittaa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1210 Asiaa
Sain juur 1390:n sähköt uusittua ja lähes kaikki on joko punaista tai mustaa. Merkkailin kaapelit semmosella numeroteipillä. Niitä saa kaiketi ihan sähköliikkeestä eikä maksa paljon ja on kätevätapa merkata. Samalla tuli tosin piirrettyä sähkökaaviot uusiks A3 kokoselle paperille. Alkuperästä värikoodausta aikas hankala noudattaa kun tahtoo saatavuus olla heikohkoa ja tulee melko kalliiks.
Late885- David Brown : 885 -73 ja 1390 -82
DBTCF:n jäsen nro : 30
Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pm/(Srj)
Vs: 1210 Asiaa
Eilen tuli melkein poltettua isäukon metsäfoorti
Täydellisen rempan lisäksi päätettiin että uusitaan sähvöt kans ja tilasin marjakankaalta johtosarjan. Johtosarjassa oli pieni källi tehty kun kiinanpoika ei ihan osaa kopioida alkuperäistä Öljynpaine ja latausvalojen lampunkannat oli tehty eristämättä eli + meni suoraan mittariston taustasta maihin ja vähän johdot savusi
Täydellisen rempan lisäksi päätettiin että uusitaan sähvöt kans ja tilasin marjakankaalta johtosarjan. Johtosarjassa oli pieni källi tehty kun kiinanpoika ei ihan osaa kopioida alkuperäistä Öljynpaine ja latausvalojen lampunkannat oli tehty eristämättä eli + meni suoraan mittariston taustasta maihin ja vähän johdot savusi
sKy- Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila
Vs: 1210 Asiaa
sKy kirjoitti:Eilen tuli melkein poltettua isäukon metsäfoorti
Täydellisen rempan lisäksi päätettiin että uusitaan sähvöt kans ja tilasin marjakankaalta johtosarjan. Johtosarjassa oli pieni källi tehty kun kiinanpoika ei ihan osaa kopioida alkuperäistä Öljynpaine ja latausvalojen lampunkannat oli tehty eristämättä eli + meni suoraan mittariston taustasta maihin ja vähän johdot savusi
Niin. No yleensä sulakkeet on tuota varten. Ainakaan vanhemmissa taaveissa ei lataus -ja öljynpainevalolla (eikä hehkulla & startin herätteellä) ole sulaketta tehdasasennuksena. Kannattaa laittaa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1210 Asiaa
Vedin sinne ylös jo piuhan mistä sitten otan kaiken tarvittavan sinne.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1210 Asiaa
ValtraValmet kirjoitti:Vedin sinne ylös jo piuhan mistä sitten otan kaiken tarvittavan sinne.
Meinaatko laittaa paljo valoja? Minä laitoin useamman päävirtajohdon, että sai esim. etu -ja takatyövalot omalle sulakkeelle. Puhallin ottaa virtalukon kautta. (laitoin muuten releen sinne kojetaulun alle, uusi syöttöjohto. Virtalukolta tulee vaan heräte eikä virta kierrä virtalukon kautta enää)
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1210 Asiaa
Kun tekee niin kuin Paulig niin hyvä tulee.Ei vanhat sulakkeet/johdot paljoa rasitu, jollei tosiaan halua kaikkia johtoja uusia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1210 Asiaa
outsider kirjoitti:Kun tekee niin kuin Paulig niin hyvä tulee.Ei vanhat sulakkeet/johdot paljoa rasitu, jollei tosiaan halua kaikkia johtoja uusia.
Käytännössä sitten alkuperäiset johdot ovat herätevirtajohtoja, lukuunottamatta mittariston ja moottorin muutamia johtoja.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
1210 KYSYMYKSIÄ!
Mites saan turbolle öljyn? Adapterin turbolle aattelin tehä huomenna... Mutta öljy pitäis saaha sinne!
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1210 Asiaa
En nyt muista (pitäis olla) onko öljykanavissa "tulppia" ulospäin, ainakin 1410pissä tulis muistaakseni lohkon kyljestä, syöttöpumpun takaa turpon voiteluputki.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa