Kuutoskoneen öljypumppu
Taavetti-talli :: Traktorit :: UKK :: 1490-1690
Sivu 1 / 1
Kuutoskoneen öljypumppu
Kuutosmoottoreiden öljypumpussa on kulumisvauriot yleisiä. Alkuperäiset pumpun hammaspyörät kannattaa vaihtaa uusiin ja kovempiin jo 4000 tunnin paikkeilla. Loppuun kulunut pumppu aiheuttaa käyttöakselin katkeamisen ja sen seurauksena saattaa alakerta leikata kiinni ellei moottoria sammuteta välittömästi.
Jos on epävarmuutta pumpun voinnista, sen voi tarkistaa avaamalla öljypohjan ja kaivamalla hammaspyörät esiin. Alkuperäisiin hammaspyöriin pystyy viila, uudemmat varaosapyörät ovat niin kovat, että viila liukuu yli. Jos alkuperäiset pyörät näyttävät hyviltä, ne kannattaa katsoa hyvässä valossa niin että hampaan pyöreä muoto näkyy kunnolla. Jos hampaan muodossa on pientä aaltomaisuutta, on aika vaihtaa uudet tilalle. Alunpitäen liian ohueksi jäänyt pintakarkaisukerros on silloin kulunut puhki ja siitä eteenpäin kuluminen kiihtyy nopeasti.
Jos on epävarmuutta pumpun voinnista, sen voi tarkistaa avaamalla öljypohjan ja kaivamalla hammaspyörät esiin. Alkuperäisiin hammaspyöriin pystyy viila, uudemmat varaosapyörät ovat niin kovat, että viila liukuu yli. Jos alkuperäiset pyörät näyttävät hyviltä, ne kannattaa katsoa hyvässä valossa niin että hampaan pyöreä muoto näkyy kunnolla. Jos hampaan muodossa on pientä aaltomaisuutta, on aika vaihtaa uudet tilalle. Alunpitäen liian ohueksi jäänyt pintakarkaisukerros on silloin kulunut puhki ja siitä eteenpäin kuluminen kiihtyy nopeasti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» O: Kuutoskoneen alennuspyörästö
» M:kuutoskoneen osia
» 1690 öljypumppu
» 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
» D-B 990 -71 öljypumppu paniikki!
» M:kuutoskoneen osia
» 1690 öljypumppu
» 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
» D-B 990 -71 öljypumppu paniikki!
Taavetti-talli :: Traktorit :: UKK :: 1490-1690
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa