Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
+8
jusape
OlleK
outsider
Tessu
Paulig
erkki
ikilika
askk
12 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Tommonen oire tuli 996, tosiaan liikkeelle lähdössä kytkin hakkaa/ravistaa että meinaa hampaista paikat tippua.
Mistähän tuo voisi johtua? Kurkin tarkistusluukusta kytkinkoppaan niin ei siellä mitään isompaa propleemaa näkynyt.
Kädellä kopeloin kopan sisältä niin sieltä löytyi kitkapinnan kappaleita, mutta niistä ei saanut selvää kuinka tuoreita ne ovat.
Ne olivat levynpölyn ja öljyn tahrimia.Voihan ne olla vaikka edellisen kytkinrempan jäljeltä jos ei ole viititty puhdistaa koppaa.
Mikä muu saisi vastaavia oireita aikaan kuin loppuunkulunut ajokytkinlevy, jos vaikka kappaleet olis siitä.
Mistähän tuo voisi johtua? Kurkin tarkistusluukusta kytkinkoppaan niin ei siellä mitään isompaa propleemaa näkynyt.
Kädellä kopeloin kopan sisältä niin sieltä löytyi kitkapinnan kappaleita, mutta niistä ei saanut selvää kuinka tuoreita ne ovat.
Ne olivat levynpölyn ja öljyn tahrimia.Voihan ne olla vaikka edellisen kytkinrempan jäljeltä jos ei ole viititty puhdistaa koppaa.
Mikä muu saisi vastaavia oireita aikaan kuin loppuunkulunut ajokytkinlevy, jos vaikka kappaleet olis siitä.
Viimeinen muokkaaja, askk pvm To Helmi 07 2013, 15:49, muokattu 1 kertaa
askk- David Brown : Taavi 996Q Sekura hytillä ja Forson Dexta
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Sotkamo
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Kytkin ei kuitenkaan luista vedossa? Koita ensiapuna luistattaa reilusti, niin että savu nousee ja haisee palaneelle. Voit näin saada öljyiset pinnat puhtaaksi kun rasvapaska palaa pois.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
ikilika kirjoitti:Kytkin ei kuitenkaan luista vedossa? Koita ensiapuna luistattaa reilusti, niin että savu nousee ja haisee palaneelle. Voit näin saada öljyiset pinnat puhtaaksi kun rasvapaska palaa pois.
Kyllä kytkin pitää ajossa, ei luista. En rasittanut kytkintä viime linkous kerralla enenpää kuin oli tarvis, ei huvittanut jäädä matkan varrelle.
Joskus aikaisemmin kun ostin taavin oli irroitus ongelmia, kylmänä ei tahtonut vaihteet mennä päälle siihen luistatus auttoi.
Mutta nyt tärinä semmoinen ettei paljon viitsi luistattaa ainakaan polkimella. Pitäis ajaa puutavasten työnättää siinä mutta mahtaa pito loppua ennemmin.
askk- David Brown : Taavi 996Q Sekura hytillä ja Forson Dexta
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Sotkamo
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Iso vaihde silmään, käsijarru päälle ja kaasu pohjaan ja siitä alat nostelemaan hiljaksiin kytkintä, se ei välttämättä suurilla kierroksilla ravista. Luistatat reilusti niin että oikeesti haisee ja savuaa. Öljy palaa pois. Noi oireet kyllä viittaa rasvaiseen kytkinlevyyn. Ainakin koittaa kannattaa.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
ikilika kirjoitti:Iso vaihde silmään, käsijarru päälle ja kaasu pohjaan ja siitä alat nostelemaan hiljaksiin kytkintä, se ei välttämättä suurilla kierroksilla ravista. Luistatat reilusti niin että oikeesti haisee ja savuaa. Öljy palaa pois. Noi oireet kyllä viittaa rasvaiseen kytkinlevyyn. Ainakin koittaa kannattaa.
Kytkimen kiinniotto vaiheessa se ottaa kiinni niin pätkittäin että traktori pomppii miltei paikallan. Kuulostaa ja tunnustaa tosi pahalta.
Voimansiirrosta varmaan jotain korkkaa jos tuolla lailla nyt yrittää.
askk- David Brown : Taavi 996Q Sekura hytillä ja Forson Dexta
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Sotkamo
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
On hellempikin konsti, kampea kytkinpoljin pohjaan, ruiskuttele liuotinpesuainetta tms rasvanpoistajaa alaluukusta kytkimelle, välillä konetta pyöräyttäen niin leviää levylle paremmin, anna vaikuttaa ja pese kuumalla vedellä pois. Jos auttaa siihen pompotukseen niin tee sitten vasta tuo luistatus homma polttaaksesi loput rasvat levyltä.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Öljyyntyneen kytkimen tuntomerkki on kyllä yleensä sellainen, että se irrottaa huonosti kun öljy liimaa levyn vauhtipyörään, mutta sitten kun irrottaa niin se irtoaa kunnolla. Kovassa vedossa se sitten saattaa alkaa luistamaan.
Minusta ravistava kytkin on oire jostain muusta ongelmasta levyssä tai asetelmassa. Omaa kokemusta ei ravistavasta kykimestä ole kuin jossain auton kytkimessä joskus vuonna kuokka ja kirves.
Minusta ravistava kytkin on oire jostain muusta ongelmasta levyssä tai asetelmassa. Omaa kokemusta ei ravistavasta kykimestä ole kuin jossain auton kytkimessä joskus vuonna kuokka ja kirves.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Meillä kiukutteli majorin kytkin samalla tavalla, sitä piti välillä sauhutella ettei pompottaisi. Äkänen kytkin se oli silti, irrotusmatkaa polkimessa ehkä sentti pari. Vaihteitten kytkeytyminen nyt sillä oli mitä oli kun ei synkronointia ollut
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Onko taavetin kytkimessä yleensä kuinka paljon tuota irrotusmatkaa? Tai kytkentämatkaa, miten päin ajattelee.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Jos siel kerta kitkapalasia on näköpiirissä niin siitä se johtuu,jos olis jo remppa tehty niin olis ne palaset pyyhkästy siel pois.
Kun kytkin alkaa oireilemaan on vain ajan kysymys koska se hajoaa,kaikki riippuu käyttäjästä ja mitä ja miten sillä ajaa sen jälkeen kun vian on huomannu.
Voi mennä vuosia joskus tunteja kun hajoaa,mulla kans vanhassa autossa ensin ravisti ja sitten loppu koko kytkin ajanpäästä,vika voi olla joskus muuallakin mutta yleensä joutuu kytkimen kautta sinne menemään ja sillon kannattaa vaihtaa suosiolla risat/kuluneet osat.
Mulla teki auton etujarru just samaa nypytystä joulukuussa ja kun katoin niin oli osa hävinny kitkapinnasta,ehjän palan kun laitto niin hävis nypytyskin.
Kun kytkin alkaa oireilemaan on vain ajan kysymys koska se hajoaa,kaikki riippuu käyttäjästä ja mitä ja miten sillä ajaa sen jälkeen kun vian on huomannu.
Voi mennä vuosia joskus tunteja kun hajoaa,mulla kans vanhassa autossa ensin ravisti ja sitten loppu koko kytkin ajanpäästä,vika voi olla joskus muuallakin mutta yleensä joutuu kytkimen kautta sinne menemään ja sillon kannattaa vaihtaa suosiolla risat/kuluneet osat.
Mulla teki auton etujarru just samaa nypytystä joulukuussa ja kun katoin niin oli osa hävinny kitkapinnasta,ehjän palan kun laitto niin hävis nypytyskin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Taitaa vaatia katkaisuhoidon että saa vian selville, kytkinlevy- vikaa veikkaisin.
Katkaisua ei tarvi pelätä,kun on vain tasainen alusta ja katkaisurata tai hyvät tunkit .
Katkaisu onnistuu maallikoltakin.
Katkaisua ei tarvi pelätä,kun on vain tasainen alusta ja katkaisurata tai hyvät tunkit .
Katkaisu onnistuu maallikoltakin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
juu onnistuu se isäukko vaihto joskus hmm oisko ollu siinä -80 lukua just ennen 850 Taaviin levyn ja ihan vaan isosta kattohirrestä oli vedetty jotkui köydet kannattamaan pöllien päälle ja pitkien tappien varassa liikutteli puoliskot eriílleen.
Olihan tuo tehny Allis Chalmeriinkin saman operaation ,ja onnistuhan nuo molemmatkin vaikkei ukko konemiehiä ollukkaan,oli vaan pelkäämätön alkamaan uusiin juttuihin.
Niin eikä ollu sillon ees nettejä saati räjjäytyskuviakaan,olihan siinä vanhaisäntäkin vänkäriapuna vissiin ollu kun voimaa lisää tarvi.
Olihan tuo tehny Allis Chalmeriinkin saman operaation ,ja onnistuhan nuo molemmatkin vaikkei ukko konemiehiä ollukkaan,oli vaan pelkäämätön alkamaan uusiin juttuihin.
Niin eikä ollu sillon ees nettejä saati räjjäytyskuviakaan,olihan siinä vanhaisäntäkin vänkäriapuna vissiin ollu kun voimaa lisää tarvi.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
outsider kirjoitti:Taitaa vaatia katkaisuhoidon että saa vian selville, kytkinlevy- vikaa veikkaisin.
Katkaisua ei tarvi pelätä,kun on vain tasainen alusta ja katkaisurata tai hyvät tunkit .
Katkaisu onnistuu maallikoltakin.
Voi toki olla myös vika siinä painelaakeriasetelmassa
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
outsider kirjoitti:outsider kirjoitti:Taitaa vaatia katkaisuhoidon että saa vian selville, kytkinlevy- vikaa veikkaisin.
Katkaisua ei tarvi pelätä,kun on vain tasainen alusta ja katkaisurata tai hyvät tunkit .
Katkaisu onnistuu maallikoltakin.
Voi toki olla myös vika siinä painelaakeriasetelmassa
Katsotaan mitä taavi on syönyt se on tallissa kohta irtipoikki eli saamassa sitä katkaisuhoitoa
askk- David Brown : Taavi 996Q Sekura hytillä ja Forson Dexta
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Sotkamo
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Asusteletko siinä Naapurivaaran läheisyydessä? ajelen ohi lähitulevaisuudessa siitä,muistelen sielläpäin nähneen tuollaisen taavin,levy tai käpälävika taitaa olla...
Vierailija- Vierailija
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Taavi on odotellut katkaisuhoitoa pariviikkoa ja tänään tuo homma tuli tehtyä. Kyllä ajokytkimenlevy oli entinen,pintaa ei ollut kuin pieni pala jäljellä vaihteiston puolella ja niitit oli syönyt uraa paineasetelmaan.Mutta moottorin puoleinen kitkapinta melkein kulumaton.
Mikä voisi aiheuttaa toispuoleisen kulumisen levyyn? Onko levy ollut väärä vanhemman mallin levy, vai onko levy ollut väärin päin? Mitähän eroa levyissä on, halkaisija on sama, boorit on samat, voisko booriholkin sijoitus levyyn nähden olla erilainen? Nyt olleessa levyssä booriholkki oli yhtä paljon koholla levyn molemmin puolin.
Vaihtoehdot alla:
vasen LUK328009456 esim.990 Oikea LUK328024310 esim.996>> osa nettikauppojen luetteloista väittää molempien levyjen olevan sopivia
vuosimallin -80 Taavi 996:seen, itse arvelen LUK328024310 olevan oikea.
Ajokytkinlevy:
Kytkin osina:Ajokytkimenlevy menee ainakin uusiksi ja kyllä tuo perän puoleinen paineasetelman vastinpintakin on kärsinyt
Paineasetelma:On se messinki niitti kovaa ainetta kun syö uraa teräkseen
Onhan tuon täytynyt luistaakkin jossain vaiheessa , sitähän ei tosin tiedä monesko levy samalla asetelmalla kulutettu?
Painelaakerinpuoli:
Pukki:
On se kiva kun ovat ajatellet jo tehtaalla katkaisuhoidon tekemistä Taaville, tuosta keulapainoraudasta sai näppärästi
pukin tekaistua parilla vinotuella jäykistettynä.
Pitää alkaa hommailee osia niin saa joskus kasaankin.
Mikä voisi aiheuttaa toispuoleisen kulumisen levyyn? Onko levy ollut väärä vanhemman mallin levy, vai onko levy ollut väärin päin? Mitähän eroa levyissä on, halkaisija on sama, boorit on samat, voisko booriholkin sijoitus levyyn nähden olla erilainen? Nyt olleessa levyssä booriholkki oli yhtä paljon koholla levyn molemmin puolin.
Vaihtoehdot alla:
vasen LUK328009456 esim.990 Oikea LUK328024310 esim.996>> osa nettikauppojen luetteloista väittää molempien levyjen olevan sopivia
vuosimallin -80 Taavi 996:seen, itse arvelen LUK328024310 olevan oikea.
Ajokytkinlevy:
Kytkin osina:Ajokytkimenlevy menee ainakin uusiksi ja kyllä tuo perän puoleinen paineasetelman vastinpintakin on kärsinyt
Paineasetelma:On se messinki niitti kovaa ainetta kun syö uraa teräkseen
Onhan tuon täytynyt luistaakkin jossain vaiheessa , sitähän ei tosin tiedä monesko levy samalla asetelmalla kulutettu?
Painelaakerinpuoli:
Pukki:
On se kiva kun ovat ajatellet jo tehtaalla katkaisuhoidon tekemistä Taaville, tuosta keulapainoraudasta sai näppärästi
pukin tekaistua parilla vinotuella jäykistettynä.
Pitää alkaa hommailee osia niin saa joskus kasaankin.
Viimeinen muokkaaja, askk pvm Ke Tammi 23 2013, 22:48, muokattu 6 kertaa
askk- David Brown : Taavi 996Q Sekura hytillä ja Forson Dexta
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Sotkamo
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Hyvä että syy ravistukseen selvis.
Kätevä katkaisusysteemi
Kytkinasetelma vaikuttaa asialliselta.
Onkon painelaakerit kunnossa.Jos yhtään epäilet niin laita uudet ,ei tarvi heti katkoa uudestaan.
Kätevä katkaisusysteemi
Kytkinasetelma vaikuttaa asialliselta.
Onkon painelaakerit kunnossa.Jos yhtään epäilet niin laita uudet ,ei tarvi heti katkoa uudestaan.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Hyvä kun selvisi. Voi vaan todeta, että kyllä oli kytkin käytetty täysin loppuun. Kelulapainojen raudan sopivuus katkaisupukikisi oli erinomainen ratkaisu. Se rauta on muuten Suomessa tehty ja asennettu maahantuojan toimesta maahantulohuollon yhteydessä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Näky olevan levy samas kunnossa, kuin se 1390 taavin kytkinkin, minkä laitoin tossa viimevuonna....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa
Laittelin lisätietoa ja kuvia kakkos-sivun eka viestiin. Siinä oli vähän pohdittavaa, kuka tietää?
askk- David Brown : Taavi 996Q Sekura hytillä ja Forson Dexta
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Sotkamo
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Painelaakerin voi kokeilla että pyörii hyvin eikä rahise.
Asetelman painelevy on aika "selkäänsäsaaneen" näköinen.
Sen voi koneistaakin mutta kuvista on vaikea sanoa riittääkö siinä pintaa.Ohjeetkin löytyy jostain tuohon koneistamiseen.
Onko uusi asetelma liikaa kukkarolle
Asetelmaanhan kuuluu uusi ajopuolen levy.
Minä laittaisin uuden asetelman jos traktoria aikoo käyttää enempikin töihin.
Asetelman painelevy on aika "selkäänsäsaaneen" näköinen.
Sen voi koneistaakin mutta kuvista on vaikea sanoa riittääkö siinä pintaa.Ohjeetkin löytyy jostain tuohon koneistamiseen.
Onko uusi asetelma liikaa kukkarolle
Asetelmaanhan kuuluu uusi ajopuolen levy.
Minä laittaisin uuden asetelman jos traktoria aikoo käyttää enempikin töihin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Katselin huvikseni noita kytkinasetelmien hintoja Suomessa
Englannista saa vielä sopuhintaan.
Voishan tuon painelevyn koittaa löytää purkaamoilta tai koko asetelmankin.
Tuo sama kytkinasetelma on aika monessa taavetissa.
Englannista saa vielä sopuhintaan.
Voishan tuon painelevyn koittaa löytää purkaamoilta tai koko asetelmankin.
Tuo sama kytkinasetelma on aika monessa taavetissa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
outsider kirjoitti:Katselin huvikseni noita kytkinasetelmien hintoja Suomessa
Englannista saa vielä sopuhintaan.
Voishan tuon painelevyn koittaa löytää purkaamoilta tai koko asetelmankin.
Tuo sama kytkinasetelma on aika monessa taavetissa.
Samaan tulokseen tulin itsekkin, Englannista näyttäs löytyvän 350£ + alv.+toimituskulut, Suomessa 928-985 €.Onhan tuossa hinta eroa
Löysitkö mihin hintaan Englannista?
Kyselin käytettyäkin Purkupojilta mutta ei löytynyt.
Onhan paineasetelmaa käytetty 9 taavetti / case mallissa ja 4 Vallussa ja ajolevyä vielä useammassa.
Tuo levyn toispuoleinen kuluminen kyllä ihmetytti, mistä vois johtua?
askk- David Brown : Taavi 996Q Sekura hytillä ja Forson Dexta
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Sotkamo
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Voisko toispuoleinen kuluminen johtua kuluneesta painelevystä
AgriEngineering.co.uk alviton hinta 339£ (406£ alvillinen)+toimituskulut 23£
Agrilineproducts alviton 350+toimitus 22£
Jälkimmäisestä olen tilannut luottokortilla.Hyvin toimii. Alv-tunnuksen kun lähettää ei tarvi maksaa alvia (VAT
AgriEngineering.co.uk alviton hinta 339£ (406£ alvillinen)+toimituskulut 23£
Agrilineproducts alviton 350+toimitus 22£
Jälkimmäisestä olen tilannut luottokortilla.Hyvin toimii. Alv-tunnuksen kun lähettää ei tarvi maksaa alvia (VAT
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kytkin hakkaa/ravistaa kiinniottaessa edit:säätöarvoja kaivataan
Vai voisiko takerteleva boori tehdä tuon toispuoleis kulumisen?
Mutta olisiko jo irroittaminenkin ollut silloin heikonlaista?
Mutta olisiko jo irroittaminenkin ollut silloin heikonlaista?
Paroni- David Brown : 880 implematic,990 implematic,996 selectamatic
Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 49
Paikkakunta : Päijät-Häme
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» 990 selectamatic hydrauliikan ulosoton ohjeita kaivataan
» Taavi-hytti - kuvia ja esitteitä kaivataan
» DB 950i Ohjaus hajosi, vinkkejä ja henkistä tukea kaivataan
» 995 kytkin
» 990 selectamatic hydrauliikan ulosoton ohjeita kaivataan
» Taavi-hytti - kuvia ja esitteitä kaivataan
» DB 950i Ohjaus hajosi, vinkkejä ja henkistä tukea kaivataan
» 995 kytkin
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa