simpukan välys
2 posters
Sivu 1 / 1
simpukan välys
DB 885 vm. 76 ohjaussimpukassa on väljää. Ohjauspyörä pyörii tyhjää lähes 1/4 kierrosta. Voiko välystä säätää? Mistä simpukan voi rasvata ja minkälaisella aineella? Ajettu noin 3500 tuntia ja muuten pelaa hyvin.
885- Vierailija
Vs: simpukan välys
Jos olet jo katsonut, että pallonivelissä ei ole klappia, vaan kaikki tulee ohjausvaihteesta, niin...
Aletaan helpommasta todennäköisimmästä päästä. Jos ratti liikkuu ylös-alas sitä klappia pyörittäessä, ylälaakerissa on väljää. Sen pystyy poistamaan kiristämällä ratin alta. Laakerin voi myös vaihtaa.
Itse simpukan sisällä voi olla myös välyksiä, mutta ne on hankalampia korjata. Rattiakselin päässä on kuulamutteri, josta sitten välitys kammella pooritettuun (885 pitäisi olla kirjan mukaan pooritus) vaaka-akseliin. Missä tahansa näistä liitoksista voi olla väljää samoin kun vaaka-akselin puslissa. Näiden tutkiminen vaatii simpukan irroitusta. Jos mutterissa on väljää, niin kerrotaan kuulia vaihdetun tämän korjaamiseksi. Rattiakseleita löytyy myös kaupasta. Mutta tdennäköisin syyllinen on rattiakselin ylälaakeri.
Vaaka-akselissa ja rattiputken yläpäässä pitäisi olla rasvanipat. Itse vaihde voidellaan vaikkapa maatalouden yleisöljyllä, samanlaisella kuin vaihteisto. Sitä menee 2,5 pinttiä eli noin puolitoista litraa. Öljyn vaihtoa tai lisäämistä varten pitää simpukka irrottaa. Öljy sitten on simpukan alla olevassa kolossa (pinta tuuman verran reunan alapuolella). Tämä öljyjuttu on kirjasta katsottua, kun ei itse ei ole tarvinnut avata 45 vuoteen.
Aletaan helpommasta todennäköisimmästä päästä. Jos ratti liikkuu ylös-alas sitä klappia pyörittäessä, ylälaakerissa on väljää. Sen pystyy poistamaan kiristämällä ratin alta. Laakerin voi myös vaihtaa.
Itse simpukan sisällä voi olla myös välyksiä, mutta ne on hankalampia korjata. Rattiakselin päässä on kuulamutteri, josta sitten välitys kammella pooritettuun (885 pitäisi olla kirjan mukaan pooritus) vaaka-akseliin. Missä tahansa näistä liitoksista voi olla väljää samoin kun vaaka-akselin puslissa. Näiden tutkiminen vaatii simpukan irroitusta. Jos mutterissa on väljää, niin kerrotaan kuulia vaihdetun tämän korjaamiseksi. Rattiakseleita löytyy myös kaupasta. Mutta tdennäköisin syyllinen on rattiakselin ylälaakeri.
Vaaka-akselissa ja rattiputken yläpäässä pitäisi olla rasvanipat. Itse vaihde voidellaan vaikkapa maatalouden yleisöljyllä, samanlaisella kuin vaihteisto. Sitä menee 2,5 pinttiä eli noin puolitoista litraa. Öljyn vaihtoa tai lisäämistä varten pitää simpukka irrottaa. Öljy sitten on simpukan alla olevassa kolossa (pinta tuuman verran reunan alapuolella). Tämä öljyjuttu on kirjasta katsottua, kun ei itse ei ole tarvinnut avata 45 vuoteen.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: simpukan välys
Eikös uudemmis Taaveissa olekkaan enää öljyproppua simpukan kannessa?
Sepäs onkin erikoista,no eihän sitä ole vanhas LT Wolkkarissakaan ja hyvin tuo kaverilla pelas
Sepäs onkin erikoista,no eihän sitä ole vanhas LT Wolkkarissakaan ja hyvin tuo kaverilla pelas
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Ostan David brown 990, 995, 996, tai 885 simpukan osia, tai koko simpukan
» 880:sestä simpukan runko halki
» 996 olka-akseli ja välys
» Olka-akselin välys.
» DB 950 jarrukenkien vaihto ja perän välys
» 880:sestä simpukan runko halki
» 996 olka-akseli ja välys
» Olka-akselin välys.
» DB 950 jarrukenkien vaihto ja perän välys
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa