996 olka-akseli ja välys
5 posters
Sivu 1 / 1
996 olka-akseli ja välys
Molemmin puolin on olka-akselissa välystä pysty-suunnassa sentin verran. Boorit on ok eli korjaantuko tuo ongelma puslien vaihdolla?
Toinen juttu on etuakselin keskiosan välys, siinä keinussa on jonkin verran välystä. En vaan löydä siihen osia kenenkään listoilta, onko siellä puslat vaihdettavaksi vai mitä sinne ylipäätään tarvii?
Toinen juttu on etuakselin keskiosan välys, siinä keinussa on jonkin verran välystä. En vaan löydä siihen osia kenenkään listoilta, onko siellä puslat vaihdettavaksi vai mitä sinne ylipäätään tarvii?
janne06- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: 996 olka-akseli ja välys
Katso seuraava linkki https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr48584ar1298929 Olka-akselin puslat (viite 11) eivät vaikuta olka-akseleiden pystysuoraan välykseen, vaan se välys johtuu päittäislevyistä (viite 22). Suuri välys saattaa myös johtua olka-akseleiden ja/tai akseli jatkeiden vastinpintojen (viitteet 8 ja 9) kulumisesta. Asia selviää irrottamalla olka-akselit. Päittäislevyjen ja vastapintojen kuluminen johtuu huollon laiminlyönnistä. Traktorin voitelu on tärkeä toimenpide ja se tulee suorittaa ohjekirjassa mainitun välein ja kirjassa olevia ohjeita noudattaen. Lähettämässäni linkissä näkyy myös akselin keskitapin puslat (viite 7 ja päittäislevyt (viite 5)
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 olka-akseli ja välys
Casen varaosaliikkeestä voi löytyä tarvittavat puslat ja lisälevyt.
Täältä myös http://www.traktoritjavaraosat.fi/thrust-washer-114022.html
http://www.traktoritjavaraosat.fi/spindle-bush-118795.html
Marjakankaalta löytyy kaikki
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/traktorin-osat/david-brown/996/filter/tuoteryhma/etuakselin-osat.html
Täältä myös http://www.traktoritjavaraosat.fi/thrust-washer-114022.html
http://www.traktoritjavaraosat.fi/spindle-bush-118795.html
Marjakankaalta löytyy kaikki
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/traktorin-osat/david-brown/996/filter/tuoteryhma/etuakselin-osat.html
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 996 olka-akseli ja välys
Tässä koneessa oli joku tunkenu päittäislevyn olka-akselin yläpuolelle pultin prikan alle ja sen siis kuuluis olla räjäytyskuvan mukaan olka-akselin alapäässä?
Tämä tilanne vasemmalla on puolella, oikealta puuttuu koko päittäislevy no näillä tiedoilla päästään huomenissa pitkästi eteenpäin, kiitokset nopeista ja asiantuntevista kommenteista !!
Tämä tilanne vasemmalla on puolella, oikealta puuttuu koko päittäislevy no näillä tiedoilla päästään huomenissa pitkästi eteenpäin, kiitokset nopeista ja asiantuntevista kommenteista !!
janne06- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: 996 olka-akseli ja välys
Meniskö tässä samassa ketjussa.
Täytyy vaihtaa ilmeisesti olka-akseli ja ohjausvääntiö kun on booreissa rajusti välystä. Osittain jo kerkesin purkamaan tuota pakettia mutta ei suostunut tulemaan tuo akseli tuosta
alimmasta puslasta läpi. En vielä uskaltanut ruveta väkisten takomaan pois. Onko siinä jokin jippo vai ne nyölääntyneet booritko sitä pitelee? Mitenkä olette puslat vaihtaneet tuohon ohjainakeli pesään?
Täytyy vaihtaa ilmeisesti olka-akseli ja ohjausvääntiö kun on booreissa rajusti välystä. Osittain jo kerkesin purkamaan tuota pakettia mutta ei suostunut tulemaan tuo akseli tuosta
alimmasta puslasta läpi. En vielä uskaltanut ruveta väkisten takomaan pois. Onko siinä jokin jippo vai ne nyölääntyneet booritko sitä pitelee? Mitenkä olette puslat vaihtaneet tuohon ohjainakeli pesään?
Rakkori- David Brown : 996
DBTCF:n jäsen nro : 113
Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Jyväskylä
Vs: 996 olka-akseli ja välys
Puslathan saa sahattua halki niin lähtee kuin itekseen irti,takomalla tyssääntyy niin ei oikee lähde,voipi ne taltattaamallakin saada halki,käsin tai koneella,riippuu missä ja miten pusla on,akseleiden pitäs tulla läpi mutta aina ei tule.
Niin nuo on meilläkin väljiä kun vanhaa kalustoa jo on,saapi mun puolesta olla niin kauan kun kestää,joku muu sitten saapi taistella ajoa kun niin vähän.
Niin nuo on meilläkin väljiä kun vanhaa kalustoa jo on,saapi mun puolesta olla niin kauan kun kestää,joku muu sitten saapi taistella ajoa kun niin vähän.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 olka-akseli ja välys
Kiitos tiedosta. Täytynee vetästä koko akselihässäkkä pois tuosta etuakselistosta ja ottaa pöydälle niin helpompi
työstää. Eilen tulikin Marjakankaalta uudet osat niin josko pääsisi kasailemaan viikonloppuna.
työstää. Eilen tulikin Marjakankaalta uudet osat niin josko pääsisi kasailemaan viikonloppuna.
Rakkori- David Brown : 996
DBTCF:n jäsen nro : 113
Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Jyväskylä
Vs: 996 olka-akseli ja välys
No nyt on vaihdettu uusi ohjausvääntiö ja olka-akseli. Oli vähän ongelmia uusien puslien kanssa kun olivat sisä reiältä noin 0.2-0.3 liian tiukat.Hioin lamellilaikalla ulkopinnasta pois niin sain olka-akselin läpi.Uudesta ohjausvääntiöstä joutui myös työstämään ohjaustehostimen puoleista reikää myös.Se oli tiedossa jo tilatessa osia. Liekkö alkuperäiset pyörän laakerit kun kyljessä luki made in England? Vanhat puslat sain sahaamalla ja tuurnalla särkemällä pois.Huomenna sitten vaihteiston öljyjen vaihtoon ym..
Rakkori- David Brown : 996
DBTCF:n jäsen nro : 113
Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Jyväskylä
Similar topics
» Olka-akselin välys.
» Taka-akselin välys ja Taavetin nopeutusta
» 1390 olka akseleiden rihlat
» Taavetin kytkimen korjaus (Taavetti 885)
» DB 950 jarrukenkien vaihto ja perän välys
» Taka-akselin välys ja Taavetin nopeutusta
» 1390 olka akseleiden rihlat
» Taavetin kytkimen korjaus (Taavetti 885)
» DB 950 jarrukenkien vaihto ja perän välys
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa