David Brown 996 -76 elvytys
+7
taavettimies
jusape
Gary Grand
Taavetti996
ikilika
Paulig
outsider
11 posters
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
David Brown 996 -76 elvytys
Otsikon mukainen laite on ollut käytössämme jo 30 vuotta. Nyt on aika vähän korjailla hyvin palvellutta konetta.
Tehtävää riittää ja ainakin vielä mielenkiintoakin.
Seuraavaa on siis luvassa:
Tärkein eli tasauspyörästönlukon korjaus
Kytkimen säätö
Nostolaitteen korjaus, (säätö ja tiivisteiden vaihto)
Taavi hytin maalaus ja verhoilujen ehostus.
Grammer penkin asennus alkuperäisen penkin tilalle.
Takarenkaiden vaihto uudempiin (vanhat halkeilevat sivulta jo pahasti)
Sähköjärjestelmän läpikäynti
Polttoainemittarin anturin korjaus
Etukuormaajan asennus (jos sopiva jostain saadaan hankittua)
Tänään projekti alkoi sen verran että sain ovet ja ikkunat irroitettua hytistä. Nyt on tarkoituksena irroittaa lasit ja tiivisteet pois ovista ja ikkunapokista. Sen jälkeen katsotaan saako maalit pois helposti hiomalla vai hiekkapuhalletaanko kaikki osat.
Purkaessani ikkunoita huomasin että taavihytin katto lähtee irti irroittamalla about 20 pulttia. Tämä helpoittaa huomattavasti katon maalausta ja uuden verhoilun asentamista. Myös hytin rungon liikuttelu helpottuu, jos se hiekka puhalletaan.
Tässä vielä muutama räpsy projektin alkuvaiheesta.
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/706/img5293jq.jpg
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/62/img5296u.jpg
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/341/img5297x.jpg
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/191/img5298zi.jpg
Tehtävää riittää ja ainakin vielä mielenkiintoakin.
Seuraavaa on siis luvassa:
Tärkein eli tasauspyörästönlukon korjaus
Kytkimen säätö
Nostolaitteen korjaus, (säätö ja tiivisteiden vaihto)
Taavi hytin maalaus ja verhoilujen ehostus.
Grammer penkin asennus alkuperäisen penkin tilalle.
Takarenkaiden vaihto uudempiin (vanhat halkeilevat sivulta jo pahasti)
Sähköjärjestelmän läpikäynti
Polttoainemittarin anturin korjaus
Etukuormaajan asennus (jos sopiva jostain saadaan hankittua)
Tänään projekti alkoi sen verran että sain ovet ja ikkunat irroitettua hytistä. Nyt on tarkoituksena irroittaa lasit ja tiivisteet pois ovista ja ikkunapokista. Sen jälkeen katsotaan saako maalit pois helposti hiomalla vai hiekkapuhalletaanko kaikki osat.
Purkaessani ikkunoita huomasin että taavihytin katto lähtee irti irroittamalla about 20 pulttia. Tämä helpoittaa huomattavasti katon maalausta ja uuden verhoilun asentamista. Myös hytin rungon liikuttelu helpottuu, jos se hiekka puhalletaan.
Tässä vielä muutama räpsy projektin alkuvaiheesta.
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/706/img5293jq.jpg
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/62/img5296u.jpg
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/341/img5297x.jpg
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/191/img5298zi.jpg
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Tuohan on todella ehyen näköinen peli. Harva lähtisi isoon elvytyshommaan kun lähtökohta on noin terve. Mekaaninen puoli tietenkin kannattaa laittaa hyvään iskuun niin tuolla ajaa vielä toiset 30 vuotta ihan kevyesti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Juu,ei todellakaan huono aihio.Tuollaista on ilo laitella kuinka pitkälle sitten menetkin.
Meillä oli just samanlainen uudesta saakka.Se on nyt naapurilla hyvässä hoidossa kun tarvi pihakonetta.
996 on kyllä tehokas peli vaativiinkin töihin.
Mene puolimetrisessä lumessa hyvillä ketjuilla kuin tyhjää.
Junkkarin tarkkuussilppurin edessä oli aika lujilla.
Meillä oli just samanlainen uudesta saakka.Se on nyt naapurilla hyvässä hoidossa kun tarvi pihakonetta.
996 on kyllä tehokas peli vaativiinkin töihin.
Mene puolimetrisessä lumessa hyvillä ketjuilla kuin tyhjää.
Junkkarin tarkkuussilppurin edessä oli aika lujilla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Paljonko mittaritunteja?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Mittari on vaihdettu ennen kuin ostimme koneen,joten todellisia tunteja ei kukaan tiedä. Nyt niitä on muistaakseni jotain 600h. Täytyy tarkistaa kunhan pääsen taas koneen kimppuun.
Kone on ollut luultavasti jossain suo hommissa ennen kun se tuli meille. Kone oli maalattu ja mittari nollattu, mutta pieniä merkkejä rajusta käytöstö on. No tämä tosiaan jo 80 luvun alussa tapahtunutta historiaa. Siitä lähtien kone on ollut kevyissä maatalous töissä sekä viimeiset 10 vuotta mökki käytössä. Mökillä on kyllä tehty kaikenlaista maansiirtoa ym. traktorilla.
Sain sen verran aloitettua projektia että otin vasemman oven ikkunat irti ja huomasin että oven lukon alta on pelti aika pahasti ruostunut puhki. Syy taitaa olla kotelon sisäpuolen maalaamattomuus ja huono rakenne kosteuden poistumista ajatellen. Otan muutaman kuvan ovesta kun homma etenee riittävän pitkälle.
Kone on ollut luultavasti jossain suo hommissa ennen kun se tuli meille. Kone oli maalattu ja mittari nollattu, mutta pieniä merkkejä rajusta käytöstö on. No tämä tosiaan jo 80 luvun alussa tapahtunutta historiaa. Siitä lähtien kone on ollut kevyissä maatalous töissä sekä viimeiset 10 vuotta mökki käytössä. Mökillä on kyllä tehty kaikenlaista maansiirtoa ym. traktorilla.
Sain sen verran aloitettua projektia että otin vasemman oven ikkunat irti ja huomasin että oven lukon alta on pelti aika pahasti ruostunut puhki. Syy taitaa olla kotelon sisäpuolen maalaamattomuus ja huono rakenne kosteuden poistumista ajatellen. Otan muutaman kuvan ovesta kun homma etenee riittävän pitkälle.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Sulla on ihan hyvät tilat rassata konetta Jos itellä olis vastaavat, olisi paljon käyttöä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Kone on tällä hetkellä tutun huoltofirman tiloissa. Itsellä ei oikein ole mitään paikkaa missä konetta huoltaisi.
No näin projekti etenee nopeaan tahtiin kun täytyy saada jossain vaiheessa pois toisten nurkista. Firma tekee enimmäkseen kuorma-autojen huoltoa, mutta traktoritkin kuuluvat osaamis alaan. Saavat laittaa tuon tasauspyörästönlukon kuntoon kunhan ehtivät ja vaihtavat kaikki nesteet.
No näin projekti etenee nopeaan tahtiin kun täytyy saada jossain vaiheessa pois toisten nurkista. Firma tekee enimmäkseen kuorma-autojen huoltoa, mutta traktoritkin kuuluvat osaamis alaan. Saavat laittaa tuon tasauspyörästönlukon kuntoon kunhan ehtivät ja vaihtavat kaikki nesteet.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Onko kellään tietoa DB:n ja Taavi hytin värikoodeista?
Hytin voisi tietty maalata ihan millä tahansa valkoisella ja mustalla, mutta konepellin alareuna akun edestä täytyy myös maalata enkä haluaisi maalata koko konepeltiä kun se on muuten hyvässä maalissa. Myös oranssia/punaista pitäisi lisäillä sinne tänne.
Hytin voisi tietty maalata ihan millä tahansa valkoisella ja mustalla, mutta konepellin alareuna akun edestä täytyy myös maalata enkä haluaisi maalata koko konepeltiä kun se on muuten hyvässä maalissa. Myös oranssia/punaista pitäisi lisäillä sinne tänne.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Tuossa vihjeitä ainakin https://www.taavetti-talli.net/t1768-varikoodit
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Tänään saatiin irti oikeanpuolen rengas ja akseli hässäkkä. Tasauspyörästön lukon holkki näyttäisi ehjältä ja haarukkakin päälisin puolin ehjältä. Haarukka kuitenkin pyörii vapaana eikä liiku mihinkään vaikka poljinta vääntelee. Huomenna tutkitaan paremmin asiaa, mutta vaikuttaisi että jotain on poikki haarukan ja polkimen vivuston välistä.
Samalla huomasin että jarrukengät ovat aikansa eläneet, joten vaihtoon lähtee nekin.
Samalla huomasin että jarrukengät ovat aikansa eläneet, joten vaihtoon lähtee nekin.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Projekti on edennyt taas vähän eteenpäin.
Tasauspyörästöä on tullut vähän tutkittua lisää:
Haarukka toimii ja holkki on ehjä. Seuraavaksi täytyy kokeilla laittaa osat takaisin paikoilleen ja toivoa että haarukka olisi vain päässyt holkin väärälle puolelle iskun seurauksena. Voi tietysti olla että haarukan liikutusakselissa oleva latta on vääntynyt ja haarukka on hivenen vinossa. Ostin yhden jarruakselin stefan kokeeksi, mutta niitähän menee kaksi per puoli. Tämähän olikin jo mainittu toisessa projektissa. Stefojen suojan poistaminen on vielä tekemättä mutta onneksi foorumilta löytyy kuva sopivasta ulosvetäjästä.
Traktorista otin hytin irti ja sen purkaminen on käytännössä tehty. Ainoastaan bitumit on poistamatta verhoilujen alta. Eivät luultavasti lähde irti hiekkapuhalluksella helposti. Tänään otin kokeeksi kattoluukusta bitumin pois lastalla ja kuumailmapuhaltimella.
Varaosaakin sain tilattua jonkin verran eli suodattimet, jarrukengät ja polttoainemittarin anturin. Ensiviikolla homma etenee kunhan osat saadaan eli jarrujen kunnostuksen jälkeen voin kokeilla laittaa lukon osat takasin paikoilleen ja kokeilla toimiiko se.
Hytti on käytännössä ihan ehjä vaikka pinta ruostetta on joka paikassa. Nyt täytyy alkaa metsästämään sopivaa verhoilumateriaalia hyttiin. Nuo vanhat eristeet ovat periaatteessa lähes ehjät, mutta niiden takaisin laittaminen ei oikein kiinnosta. 70 luvulta olevat keinonahta alkavat olla myös niin korput että niiden käsittely on jo aika hankalaa.
Eli jos jotain hyviä materiaaleja on tiedossa niin ilmoitelkaa ihmeessä.
Huomasin myös että Talmu ei valmista enää taavihyttiin sopivia valoja joten luultavasti joudun muokkaamaan äärivalojen kiinnitystä. Takavaloiksi sopivat lamput löytyy suoraan Talmun esitteestä.
Muutama kuva projektista:
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/547/20130211099.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/820/20130211100.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/203/20130212101.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/801/20130213104.jpg/
Tasauspyörästöä on tullut vähän tutkittua lisää:
Haarukka toimii ja holkki on ehjä. Seuraavaksi täytyy kokeilla laittaa osat takaisin paikoilleen ja toivoa että haarukka olisi vain päässyt holkin väärälle puolelle iskun seurauksena. Voi tietysti olla että haarukan liikutusakselissa oleva latta on vääntynyt ja haarukka on hivenen vinossa. Ostin yhden jarruakselin stefan kokeeksi, mutta niitähän menee kaksi per puoli. Tämähän olikin jo mainittu toisessa projektissa. Stefojen suojan poistaminen on vielä tekemättä mutta onneksi foorumilta löytyy kuva sopivasta ulosvetäjästä.
Traktorista otin hytin irti ja sen purkaminen on käytännössä tehty. Ainoastaan bitumit on poistamatta verhoilujen alta. Eivät luultavasti lähde irti hiekkapuhalluksella helposti. Tänään otin kokeeksi kattoluukusta bitumin pois lastalla ja kuumailmapuhaltimella.
Varaosaakin sain tilattua jonkin verran eli suodattimet, jarrukengät ja polttoainemittarin anturin. Ensiviikolla homma etenee kunhan osat saadaan eli jarrujen kunnostuksen jälkeen voin kokeilla laittaa lukon osat takasin paikoilleen ja kokeilla toimiiko se.
Hytti on käytännössä ihan ehjä vaikka pinta ruostetta on joka paikassa. Nyt täytyy alkaa metsästämään sopivaa verhoilumateriaalia hyttiin. Nuo vanhat eristeet ovat periaatteessa lähes ehjät, mutta niiden takaisin laittaminen ei oikein kiinnosta. 70 luvulta olevat keinonahta alkavat olla myös niin korput että niiden käsittely on jo aika hankalaa.
Eli jos jotain hyviä materiaaleja on tiedossa niin ilmoitelkaa ihmeessä.
Huomasin myös että Talmu ei valmista enää taavihyttiin sopivia valoja joten luultavasti joudun muokkaamaan äärivalojen kiinnitystä. Takavaloiksi sopivat lamput löytyy suoraan Talmun esitteestä.
Muutama kuva projektista:
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/547/20130211099.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/820/20130211100.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/203/20130212101.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/801/20130213104.jpg/
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Laita verhoiluksi messumattoa/huopaa, eli kuviotonta terassimattoa ilman kumipohjaa jos et alkuperäsiä viitti hommata. Kumipohjainen ei taivu niin mukavasti, joskin ehkä eristäis ääntä enemmän.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Projekti eteni taas tänään vähän eteenpäin sekä taaksepäin.
Eteenpäin mentiin seuraavasti:
Purettu hytti, josta lämmittelin myös bitumit irti, lähti hiekkapuhallukseen. Tyhmänä en ottanut kuvia alkutilanteesta, mutta jos maanantaina ei ole vielä puhallettu niin ehdin ottaa before kuvan.
Oikeanpuolen jarrut purettu ja kengät asennusta odottamassa. Huoltofirmassa on onneksi laite millä kengän niitit puristetaan, joten ei tarvi huhkia niiden kanssa.
Jarruakselin stefat irroittelin vastaavalla ulosvetäjällä kuin nimim. Gary Grand. Normi M6 kierre oli ainakin minulla stefojen holkissa, joten voi olla että joku on joskus aukaissut sen.
Taaksepäin mentiin sitten lukkoperän kanssa. Eli kun sain stefaholkin pois edestä otin holkin pois ja huomasin että kyllähän se on aivan pee:nä.
Nyt sitten metsästellään jostain uutta holkkia lukkoon. Holkin varaosanumero on K903191. Samaa holkkia käytetään ainakin malleissa 990,995,1194,1210,1212,1490,1494, 380CK
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/401/kuva011.jpg/
Eteenpäin mentiin seuraavasti:
Purettu hytti, josta lämmittelin myös bitumit irti, lähti hiekkapuhallukseen. Tyhmänä en ottanut kuvia alkutilanteesta, mutta jos maanantaina ei ole vielä puhallettu niin ehdin ottaa before kuvan.
Oikeanpuolen jarrut purettu ja kengät asennusta odottamassa. Huoltofirmassa on onneksi laite millä kengän niitit puristetaan, joten ei tarvi huhkia niiden kanssa.
Jarruakselin stefat irroittelin vastaavalla ulosvetäjällä kuin nimim. Gary Grand. Normi M6 kierre oli ainakin minulla stefojen holkissa, joten voi olla että joku on joskus aukaissut sen.
Taaksepäin mentiin sitten lukkoperän kanssa. Eli kun sain stefaholkin pois edestä otin holkin pois ja huomasin että kyllähän se on aivan pee:nä.
Nyt sitten metsästellään jostain uutta holkkia lukkoon. Holkin varaosanumero on K903191. Samaa holkkia käytetään ainakin malleissa 990,995,1194,1210,1212,1490,1494, 380CK
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/401/kuva011.jpg/
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Onko sinulla jo uudet jarruakselin stefat?
Minulla olisi molempien puoliskojen stefa-sarja ylimääräisenä, kun omat stefaholkit oli modattu ja jouduin hommaamaan erilaisilla mitoilla olevat stefat.
Ovat Marjakankaalta ostettu ja kooltaan 44.4X81X12.7, ellei sinulla ole ne suuremmat.
Voisin myyydä sopivaan hintaan pyörimästä hyllystä, jos vain on kiinnostusta.
Stefat ovat Urjalassa.
Minulla olisi molempien puoliskojen stefa-sarja ylimääräisenä, kun omat stefaholkit oli modattu ja jouduin hommaamaan erilaisilla mitoilla olevat stefat.
Ovat Marjakankaalta ostettu ja kooltaan 44.4X81X12.7, ellei sinulla ole ne suuremmat.
Voisin myyydä sopivaan hintaan pyörimästä hyllystä, jos vain on kiinnostusta.
Stefat ovat Urjalassa.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Stefat on, tosin en ole vielä ehtinyt katsoa sopiiko ne. Ulkoisesti ainakin näyttävät oikeilta.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Ne laipan kierrereiät oli melko väljät M6-ruuville... Nousu kyllä täsmäsi, mutten uskaltanut vetää niistä millisillä ruuveilla.maunu kirjoitti:
Jarruakselin stefat irroittelin vastaavalla ulosvetäjällä kuin nimim. Gary Grand. Normi M6 kierre oli ainakin minulla stefojen holkissa, joten voi olla että joku on joskus aukaissut sen.
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/401/kuva011.jpg/
Mutta hyvä että irtosivat, melko kovalla sovitteella olivat omassa.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Joo tosiaan tuntuivat vähän löysiltä, mutta hyvin sai vedettyä. Laitoin ensin pienen vedon päälle ja naputtelin vasaralla holkkia kunnes se alkoi liikkumaan. Sitten vaan vetoa lisää ja holkki irtosi.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
maunu kirjoitti:Stefat on, tosin en ole vielä ehtinyt katsoa sopiiko ne. Ulkoisesti ainakin näyttävät oikeilta.
Asia selvä, tosin jos joku muu tarvitsee niin luovun suosiolla pientä korvausta vastaan.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Tänään sain "uuden" tasauspyörästön lukon holkin sekä uudet jarruakselin stefat asennettua. Holkki asentui paikoilleen putken pätkällä, jossa oli runsaasti jesaria. Voimaa saa kyllä käyttää ja kädet meinaa loppua kun holkin paikoilleen laittaa. Stefoja naputtulin ensin pois taltalla kunnes huomasin ulosvedossa käytettävien reikien menevän sopivasti stefan taakse. Sitten vaan ruuvia kireämmälle ja stefa tuli näppärästi ulos. 80mm putkella löin uudet paikoilleen.
Oikean puolen jarrukenkien nauhojen niitit löin pois ja asensin uudet nauhat paikoilleen. Niittauskoneen leuat olivat kuitenkin liian suuret, joten niitit täytyy vielä naputella tuurnalla kiinni.
Kuvia huomasin tänään ottaa stripatusta taavihytistä.
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/27/20130226108.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/7/20130226109.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/824/20130226110.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/132/20130226111.jpg/
Oikean puolen jarrukenkien nauhojen niitit löin pois ja asensin uudet nauhat paikoilleen. Niittauskoneen leuat olivat kuitenkin liian suuret, joten niitit täytyy vielä naputella tuurnalla kiinni.
Kuvia huomasin tänään ottaa stripatusta taavihytistä.
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/27/20130226108.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/7/20130226109.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/824/20130226110.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/132/20130226111.jpg/
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Tänään homma eteni ja peruutti taas.
Sain jarrukengät niitattua oikealle puolelle.
Sitten yritin saada "ronkan" takaisin paikoilleen ja eihän se mennyt kun lukon holkki oli tipahtanut pois paikoiltaan.
Stefan holkki taas irti ja ihmettelemään.
Pari tuntia yritín vääntää holkkia takaisin paikoilleen, mutta aina se jäi jotenkin vinoon. Täytyy varmaan rakentaa huolto manuaalin mukainen työkalu, jotta saa holkin paikoilleen. Putken pätkä ja jesari ei taida riittää. Voihan sieltä tietysti olla vielä jotain muutakin rikki, joka estää holkin paikoilleen menon.
Sain jarrukengät niitattua oikealle puolelle.
Sitten yritin saada "ronkan" takaisin paikoilleen ja eihän se mennyt kun lukon holkki oli tipahtanut pois paikoiltaan.
Stefan holkki taas irti ja ihmettelemään.
Pari tuntia yritín vääntää holkkia takaisin paikoilleen, mutta aina se jäi jotenkin vinoon. Täytyy varmaan rakentaa huolto manuaalin mukainen työkalu, jotta saa holkin paikoilleen. Putken pätkä ja jesari ei taida riittää. Voihan sieltä tietysti olla vielä jotain muutakin rikki, joka estää holkin paikoilleen menon.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Kuutostaaveteissa sopii käsi nippa nappa akselin reiästä ja holkin saa paikoilleen.Toki helpottaa jos on kaveri painamassa lukon vipua.
Neloskoneista minulla ei ole kokemusta holkin putoamisesta.
Neloskoneista minulla ei ole kokemusta holkin putoamisesta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Eli alkuperäisen suunnitelman mukaan menee
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Ajattelin tänään purkaa tuon haarukan osiin ja katsoa onko se vääntynyt jotenkin. Voi olla ettei haarukka paina holkkia tarpeeksi syvälle.
Käsi mahtuu kyllä vaihteiston sisälle, mutta jousi on sen verran jäykkä ettei holkkia pysty helposti laittamaan paikoilleen.
Käsi mahtuu kyllä vaihteiston sisälle, mutta jousi on sen verran jäykkä ettei holkkia pysty helposti laittamaan paikoilleen.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Ei ole haarukka varmaankaan vääntynyt, mutta huomasin että boorit on rikki myös lukon rattaasta, joten tasauspyörästön purkaminen on nyt edessä.
Nyt siis etsitään tuota holkin vastaratasta, jos oikein katsoin CaseIH sivuilta varaosanumero on K903184.
Nyt siis etsitään tuota holkin vastaratasta, jos oikein katsoin CaseIH sivuilta varaosanumero on K903184.
maunu- David Brown : 996 -76
Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Pori
Vs: David Brown 996 -76 elvytys
Noissa rempoissa on se ikävä puoli, että ne tuppaa paisumaan....
Kun jotain laitat, huomaat jotta tuossa vieressäkin on kipeetä, rupeet sitä laittaan ja taas huomaat että tohonkin tarvii koskea, jne....
Kun jotain laitat, huomaat jotta tuossa vieressäkin on kipeetä, rupeet sitä laittaan ja taas huomaat että tohonkin tarvii koskea, jne....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» David Brown 880
» David brown 25d moottorinkorjaussarja
» David brown
» David Brown 950
» David brown 996
» David brown 25d moottorinkorjaussarja
» David brown
» David Brown 950
» David brown 996
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa